city2 WHITE DDIAFANES

Cannot find nea_kosmou/2016/bmw_hud subfolder inside /home/cityrider/domains/cityrider.gr/public_html/images/stories/nea_kosmou/2016/bmw_hud/ folder.
Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.24.0
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-68+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1

 

P90206811 highRess

Στο σαλόνι τεχνολογίας CES στο Las Vegas

 

Πέρα από το εντυπωσιακό concept K1600GTL με τους προβολείς laser, η BMW παρουσίασε στο σαλόνι CES ένα εξίσου ενδιαφέρον κράνος, με τεχνολογία Head-up display.

Το 2003, η BMW έγινε ο πρώτος Ευρωπαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων που παρουσίασε ένα head-up display στον προαιρετικό εξοπλισμό για τα αυτοκίνητα της εταιρείας.

Το head-up display της BMW προβάλλει απαραίτητες ή επιθυμητές πληροφορίες κατευθείαν στο οπτικό πεδίο του αναβάτη, επιτρέποντας του να διατηρεί συνεχώς την οπτική του στο δρόμο και στην κίνηση, δίχως περισπασμούς. Αυτό είναι ακόμα σημαντικότερο στη μοτοσυκλέτα από ότι στο αυτοκίνητο, καθώς στους 2 τροχούς μία μόνο στιγμή απροσεξίας / περισπασμού μπορεί να βάλει τον αναβάτη σε κίνδυνο.

P90206802 highRes

Με την προοπτική παροχής της συγκεκριμένης τεχνολογίας στις μοτοσυκλέτες του μέλλοντος, η BMW παρουσίασε ένα πρώιμο concept, όπου ένα κράνος της BMW Motorrad εξοπλίστηκε με λειτουργία head-up display. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει την προβολή δεδομένων κατευθείαν στο οπτικό πεδίο του αναβάτη. Αυτό σημαίνει πως εκείνος δεν χρειάζεται πια να σκύβει το κεφάλι για να ρίχνει ματιές στα όργανα της μοτοσυκλέτας, μπορώντας αντίθετα να συγκεντρωθεί στο δρόμο. Οι προβολές όλων των στοιχείων είναι εύκολα προγραμματιζόμενες.

Ιδανικά, για να παρέχουν την καλύτερη υποστήριξη για την ασφάλεια του αναβάτη, μόνο πληροφορίες που είναι χρήσιμες και σχετικές με την εκάστοτε περίσταση θα πρέπει να προβάλλονται. Δεδομένα δηλαδή όπως η πίεση των ελαστικών, η στάθμη λιπαντικού, η στάθμη καυσίμου, η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και η επιλεγμένη σχέση κιβωτίου, τα όρια ταχύτητας και η αναγνώριση των πινακίδων του δρόμου, συν τις προειδοποιήσεις για επικείμενους κινδύνους.

P90206801 highRes

Στο μέλλον, όταν τεθεί σε εφαρμογή η V2V (Vehicle-to-vehicle) επικοινωνία μεταξύ οχημάτων, η οθόνη του head-up display θα μπορεί να δίνει έξτρα πληροφορίες στον αναβάτη, για πιθανούς κινδύνους, αποφυγή συγκρούσεων, κλπ.

Επιπλέον, το head-up display θα μπορούσε να αυξήσει την ευχρηστία της μοτοσυκλέτας, προβάλλοντας για παράδειγμα δεδομένα πλοήγησης σε κάποιο ταξίδι. Άλλες ενδιαφέρουσες δυνατότητες περιλαμβάνουν την καταγραφή του ταξιδιού σας, μέσω κάποιας action camera, τοποθετημένης στο κράνος, ενώ μια δεύτερη κάμερα τοποθετημένη στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας θα μπορούσε να παίξει το ρόλο “ψηφιακού καθρέπτη”.

P90206800 highRes

Τέλος, η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να σας δείξει τη θέση των συνοδοιπόρων σας σε κάποιο ταξίδι, ενώ το κράνος διαθέτει και ένα mini-computer και μεγάφωνα, με τον αναβάτη να μπορεί να επιλέξει μέσω του BMW Motorrad multicontroller τα δεδομένα προβολής που επιθυμεί.

Η τεχνολογία head-up display της BMW μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε κράνος, ενώ η διάρκεια ζωής των δύο μπαταριών του συστήματος βρίσκεται στις 5 ώρες. Η BMW Motorrad επιθυμεί να αναπτύξει την πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία, βγάζοντας την στην παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια, προσθέτοντας ένα ακόμη χαρακτηριστικό ασφαλείας στην ήδη εκτενή σειρά αξεσουάρ αναβάτη της φίρμας.