Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο του scooter, του παπιού και της καθημερινής μοτοσυκλέτας!

90fcf204706c8a538288ff34381d23ba XL   Μια τεχνολογία που προέρχεται από τα μαχητικά αεροσκάφη 

Όπως δείχνουν τελευταία σχέδια που κατέθεσε προς κατοχύρωση η Honda, ετοιμάζεται για την ενσωμάτωση HUD σε συγκεκριμένα μοντέλα μοτοσυκλετών. Head Up Dipslay, ονομάζεται  η προβολή πληροφοριών σε διάφανες επιφάνειες, στην προκειμένη περίπτωση , σε έναν “ανεκμετάλλευτο” χώρο ο οποίος βρίσκεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού, την ζελατίνα δηλαδή.

Πέραν του ότι η διαθέσιμη επιφάνεια είναι αρκετά μεγάλη ώστε να χωρέσουν αρκετές πληροφορίες, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτού του είδους προβολής, το οποίο εξελίχθηκε και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα μαχητικά αεροσκάφη, είναι ότι το βλέμμα του οδηγού παραμένει εκεί που πρέπει, δηλαδή στον δρόμο, χωρίς να αποσπάται, κοιτώντας πιο χαμηλά, στον πίνακα οργάνων. 

Honda HUD 5
.  
Στα σχέδια της Honda, φαίνεται μια πολύγωνη δομή στην θέση που θα βρισκόταν κανονικά ο πίνακας οργάνων, η οποία αποτελεί και τον προτζέκτορα του συστήματος HUD. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα απουσιάζουν συμπληρωματικές οθόνες στην “παραδοσιακή” θέση που γνωρίζουμε, στις οποίες μπορεί να προβάλλονται δευτερεύουσας σημασίας πληροφορίες.

Το BikeSocial, από το οποίο προέρχεται η είδηση, κάνει λόγο επίσης και για επαφική λειτουργία της ζελατίνας. Ο αναβάτης υποτίθεται ότι θα μπορεί να περιηγείται στα menυ με swap και tοuch κινήσεις των δακτύλων, ακόμα και αν φορά χοντρά γάντια. Σε ότι αφορά σε αυτή την πληροφορία είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί, καθώς από την μία δεν αποδεικνύεται πουθενά στα συγκεκριμένα σχέδια και από την άλλη, το σενάριο του να αφήνει κανείς το ένα χέρι από το τιμόνι, για να ασχολείται με την επαφική οθόνη ενώ οδηγά, σίγουρα εγείρει θέματα σχετικά με την ασφάλεια.

Δεν αποκλείουμε την επαφική δυνατότητα χειρισμού αλλά μάλλον αυτή θα αποτελεί συμπληρωματική λειτουργία, όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη και όχι όταν αυτή κινείται.