Two adults and a Child on a Motorcycle   Παιδιά συνεπιβάτες σε δίκυκλο μόνο μετά τα 16!

Η κυβέρνηση ετοιμάζει έναν νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που, μεταξύ άλλων, αναμένεται να ρυθμίσει τη μεταφορά ανηλίκων σε δίκυκλο.Η κυβέρνηση ετοιμάζει έναν νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που, μεταξύ άλλων, αναμένεται να ρυθμίσει τη μεταφορά ανηλίκων σε δίκυκλο.

Η τελευταία μεγάλη ανανέωση του ΚΟΚ ήταν το 2012, έκτοτε έχουν γίνει κάποιες ρυθμίσεις, ενώ η τελευταία μεγάλη αλλαγή συντελέστηκε πέρυσι με τον νέο Ποινικό Κώδικα που δεν άλλαξε μεν τις διατάξεις του ΚΟΚ, επέδρασε όμως σημαντικά στα πρόστιμα και λοιπές ποινές.

Όπως είναι γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες, η τρέχουσα κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζει έναν αναθεωρημένο ΚΟΚ, κάτι λογικό αν σκεφτούμε πόσο έχει αλλάξει η κατάσταση στους δρόμους τα τελευταία χρόνια – η εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων και δη κάποιων συγκεκριμένων μεταξύ τους, όπως τα ποδήλατα και τα πατίνια, είναι ένα λαμπρό παράδειγμα που περνά απαρατήρητο από τον τρέχοντα κώδικα.

Ένα ζήτημα που αναμένεται να αντιμετωπιστεί στον νέο ΚΟΚ είναι και η μεταφορά ανηλίκων σε δίκυκλο, ένα θέμα που στην τρέχουσα εκδοχή του συνοψίζεται εν πολλοίς στο άρθρο 33, παράγραφος 2γ του ΚΟΚ (σύνδεσμος εδώ): “Απαγορεύεται η μεταφορά ανηλίκων έως πέντε (5) ετών με μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο, εφόσον δεν συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.”

Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, κ. Άρης Ζωγράφος, ως καλεσμένος σε εκπομπή της κρατικής τηλεόρασης, προσέφερε μια αναλυτικότερη οπτική στο ζήτημα, εξηγώντας πως ο νέος ΚΟΚ οφείλει να ρυθμίσει αρκετά ζητήματα μεταφοράς επιβατών και δη ανηλίκων, τόσο σε δίκυκλα όσο και σε αυτοκίνητα.

Ειδικότερα για το θέμα που μας απασχολεί ως μοτοσυκλετιστές, ο κύριος Ζωγράφος μετέφερε τη θέση του συλλόγου που προεδρεύει πως “η μεταφορά του παιδιού με τη μοτοσυκλέτα είναι ένα επικίνδυνο εγχείρημα και θέλουμε να αποφεύγεται”.

Αποκαλύπτει επίσης πως η κυβέρνηση εξετάζει να επιτρέψει τη μεταφορά παιδιών σε δίκυκλα μόνο από την ηλικία των 14 ως 16 και πάνω. Προφανώς το συγκεκριμένο ηλικιακό όριο δεν είναι ακόμη καθορισμένο, αλλά βλέπουμε πού κινείται το σκεπτικό του νομοθέτη.

Ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα πάντως, πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας πως ένας συνεπιβάτης που δεν φτάνει να πατήσει στα μαρσπιέ δεν έχει καλή ισορροπία στη μοτοσυκλέτα και η θέση του είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη. Επίσης, εξυπακούεται πως κάθε επιβαίνων σε δίκυκλο, ανεξαρτήτως ηλικίας, οφείλει να φορά κατάλληλο προστατευτικό κράνος.

Πηγή: ΕΡΤ

Φωτογραφία: Raya Sharbain / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)