city2 WHITE DDIAFANES

Δίκυκλο

scooter peugeot metropolis rxr 2017 1

Μάθε τι επιλογές έχεις στην κατηγορία 

 

 

Τρίτροχα scooter. Ο σπόρος της συγκεκριμένης διάταξης, 2 τροχοί με μηχανισμό κλίσεων και ένας πίσω, τον οποία ιστορικά καταγράφεται ότι φύτεψε η Piaggio το 2006, όχι μόνο “έπιασε” αλλά δημιούργησε έναν ολάνθιστο και ξεχωριστό πολυποίκιλο κήπο, με παρουσία μοντέλων από διάφορους κατασκευαsτές σε πληθώρα κυβισμών και εκδόσεων. Στο θέμα που ακολουθεί, παραθέτουμε ορισμένα από τα μοντέλα αυτά έτσι ώστε να έχετε μια εικόνα για τις επιλογές σας σε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα και μεγάλο πρακτικό ενδιαφέρον κατηγορία.

Πλεονεκτήματα τρίτροχων scooter

 Πρώτα απ΄ όλα κάθε κατασκευαστής έχει χρησιμοποιήσει έναν διαφορετικό τρόπο / μηχανισμό για να προσδώσει δυνατότητες κλίσης στα συγκεκριμένα scooter. Αυτό που πρέπει να κρατήσει κανείς, είναι πως ο αντικειμενικός σκοπός είναι ο ίδιος και ότι η φυσική και οι νόμοι αυτής που διέπουν την οδηγική συμπεριφορά των οχημάτων αυτών, δεν διαφέρουν από ότι γνωρίζουμε και ισχύει στα δίτροχα. Tι κερδίζει κανείς λοιπόν με αυτό το +1 στον αριθμό των τροχών και γιατί τόσος ντόρος;

Διπλασιάζοντας την επιφάνεια του πέλματος των ελαστικών που βρίσκεται σε επαφή με τον δρόμο, κερδίζει κανείς σε πρόσφυση. Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς αυτό, μιας και η σχέση είναι γραμμική, όσο μεγαλύτερη η επιφάνεια πέλματος, τόσο αυξάνει και η πρόσφυση προσθετικά και αναλογικά. Αυτός είναι ένας παράγοντας που έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στις κλίσεις, όταν διανύεται μια στροφή, όσο και στο φρενάρισμα.

Ένα επίσης πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, είναι ότι οι δύο τροχοί μπροστά κινούνται ξεχωριστά σε ότι αφορά στην ανάρτηση τους και η άρθρωση τους επιτρέπει ανεξαρτησία. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι κακοτεχνίες, λακκούβες και λοιπά εργολαβικά “διαμάντια” που συναντά κανείς στους ελληνικούς δρόμους, αποσβένονται χωρίς να διαταραχθεί η ισορροπία και η κατευθυντικότητα στον βαθμό ενός δίτροχου. Οφείλουμε βέβαια να ξεκαθαρίσουμε ότι αυτό ισχύει ως ένα βαθμό, ενώ ξεκαθαρίζουμε επίσης ότι τα τρίτροχα δεν έχουν σε καμία περίπτωση... τον “άπεφτο”, προστατεύοντας πλήρως τον οδηγό τους από λάθος χειρισμούς ή από τις τρύπες σε μέγεθος κρατήρα που τυχόν θα συναντήσει μπροστά του.

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι γενικά τα τρίτροχα έχουν ένα πλεονέκτημα ενεργητικής ασφάλειας αλλά επ ουδενί δεν θέλουμε αυτό να εκληφθεί με λάθος τρόπους. Σε ότι αφορά στα μειονεκτήματα, αυτά είναι το αυξημένο βάρος, λόγο των εξαρτημάτων του μπροστινού συστήματος διεύθυνσης – ανάρτησης, η βαριά αίσθηση (σε σχέση πάντα με τα δίτροχα) στο τιμόνι και μια μείωση της ευελιξίας σε συνθήκες πολύ πυκνής κίνησης. Τέλος, για να κλείσουμε με άλλο ένα θετικό δεν θα πρέπει να μην αναφερθούμε και στο ψυχολογικό αβαντάζ αυτών των scooter, ειδικά για τους ανθρώπους που κάνουν την μετάβαση από τους τέσσερις τροχούς* σε κάτι πιο ευκίνητο, πρακτικό και οικονομικό σε λειτουργία.

 *Υπάρχει μια σύγχυση σχετικά με το αν οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν να οδηγήσουν τρίτροχα scooter, με το κατηγορίας Β δίπλωμα τους. Η απάντηση είναι πως όχι, δεν μπορούν, με δύο μόνο εξαιρέσεις και αυτές υπό συνθήκες: συγκεκριμένα, τα μοντέλα της σειρά MP3 LT της Piaggio και το Quadro 3, μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα κατηγορίας Β, αν και εφ όσων αυτό έχει εκδοθεί μέχρι και τις 18/03/2013. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση (και μοντέλου) απαιτείται η εκδοσή διπλώματος για οδήγηση δίτροχου, με τις κατηγορίες να περιγράφονται αναλυτικά εδώ. 

 

 

Ξεχωρίζει για: το απλό, αποδοτικό και ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης – ανάρτησης

afieroma 3troxa 2

To Τricity της Yamaha, έκανε το ντεμπούτο του με την έκδοση 125, ωστόσο το 2016, η εταιρεία προχώρησε σε μια εκτεταμένη αναβάθμιση με το Tricity 155, το οποίο και επιλέξαμε να παρουσιάσουμε. Όπως μαρτυρά και η ονομασία του, υπήρξε μια αύξηση του κυβισμού στα 155 κ.εκ., με την εφαρμογή του νέου κινητήρα του NMAX.

Το Tricity όμως, πέρα από extra κυβικά και την βελτίωση στις επιδόσεις από αυτά επέφεραν , απέκτησε και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VMA της Yamaha, το οποίο υπόσχεται μεταξύ άλλων μεγάλη οικονομία καυσίμου. Ο πίσω τροχός αύξησε την διάμετρο του στις 13 ίντσες και πλέον εφαρμόζεται σε αυτόν ελαστικό με πιο φαρδύ πέλμα (130/70) γεγονός που συμβάλει στην βελτίωση της σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας παράλληλα την άνεση για τους επιβαίνοντες.

Αύξηση υπήρξε και σε δύο άλλους σημαντικούς χώρους, στον αποθηκευτικό, κάτω από την σέλα, ο οποίος μπορεί να φιλοξενεί πλέον ένα full face τύπου κράνος, καθώς και στην χωρητικότητα του ρεζερβουάρ που ανέβηκε στα 7,2 λίτρα, για μεγαλύτερη αυτονομία. Αλλαγές είχαμε και στην σχεδίαση της σέλας, για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ νέο είναι και στο σχήμα της ποδιάς, με πρακτικό επίπεδο χώρο για την μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Στον τομέα της πρακτικότητας επίσης, το χειρόφρενο επανασχεδιάστηκε με βάση αυτό που συναντά κανείς στο κορυφαίο T-MAX, ενώ υπάρχει επίσης μια υποδοχή 12V στο δεξί ντουλαπάκι της ποδιάς, για την φόρτιση smartphone και άλλων συσκευών.

Σε ότι αφορά στην ασφάλεια, το συνδυασμένο σύστημα φρένων UBS μαζί με το ABS, εγγυώνται αποτελεσματικά φρεναρίσματα χωρίς ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα των τροχών. Τέλος, ένας προβολέας LED προστέθηκε στο φως πορείας ίδιου τύπου.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος κινητήρα: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Χωρητικότητα: 155 κ.εκ.
Ισχύς: 14,8 ίπποι / 8.000 σ.α.λ.
Ροπή: 1,4 kgm / 6.000 σ.α.λ.
Ύψος σέλας: 780 χλστ.
Μήκος: 1.980 χλστ.
Πλάτος: 750 χλστ.
Βάρος: 165 κιλά (Δ.Α. κενό – γεμάτο)

Τιμή: 4.790 ευρώ



Ξεχωρίζει για: τον πλήρη εξοπλισμό του, την άνεση και την πολυτέλεια του

afieroma 3troxa 3

Όπως γράφτηκε και στην εισαγωγή του θέματος, η Piaggio είναι η πρωτοπόρος στα τρίτροχα scooter, με την πιο μακρά θητεία απ΄ όλους τους άλλους κατασκευαστές. Αυτό το γεγονός αντανακλάται στην πολυπληθέστερη γκάμα μοντέλων και εκδόσεων στον... τρίτροχο χώρο (10 τον αριθμό, συμπεριλαμβανομένης και υβριδικής έκδοσης!) αλλά και στο “ώριμο” στάδιο στο οποίο έχει φτάσει η εξέλιξη τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το MP3 300 Sport LT, το οποίο συγκεντρώνει μοναδικά χαρακτηριστικά. Η άνεση και η ασφάλεια είναι τα σημεία στα οποία έχει δώσει βάρος η Piaggio, λανσάροντας τα σε ένα μοναδικά φινετσάτο “περιτύλιγμα”. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στo λεγόμενο “τρίγωνο οδήγησης” δηλαδή το σχήμα που προκύπτει αν ενώσει κανείς νοητά τα σημεία που ορίζουν η λαβή των χεριών στο τιμόνι, το που κάθεται ο αναβάτης στην σέλα και το που ακουμπούν τα πόδια του στην ποδιά.

Η Piaggio έχει προνοήσει ώστε να παρέχει αρκετό χώρο στην α σέλα και στην ποδιά, ώστε αναβάτες με διάφορους σωματότυπους να προσαρμόζονται άμεσα, χωρίς να δημιουργούνται άβολες γωνίες στα άκρα τους. Η άνεση δεν λείπει και από τον συνεπιβάτη αφού μεγαλύτερος χώρος είναι διαθέσιμος και για αυτόν στην επανασχεδιασμένη σέλα, κάτω από την οποία, μπορούν να αποθηκευτούν δύο full face κράνη. Στο τομέα της ασφάλειας, το MP3 300 Sport LT εντυπωσιάζει, φέροντας στον εξοπλισμό του ABS και ASR, ενώ τα φώτα του είναι full LED. 

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος κινητήρα: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Χωρητικότητα: 278 κ.εκ.
Ισχύς: 22,8 ίπποι / 7.250 σ.α.λ.
Ροπή: 2,4 kgm / 6.250 σ.α.λ.
Ύψος σέλας: Δ.Α.
Μήκος: 2.205 χλστ.
Πλάτος: 775 χλστ.
Βάρος: 242 κιλά (κενό)

Τιμή: 8.180 ευρώ



Ξεχωρίζει για: Την sport σχεδίαση του και την μοναδική προσέγγιση της Peugeot στο θέμα “τρίτροχα”

afieroma 3troxa 4
To Μetropolis 400i RXR αποτελεί καρπό της συνεργασίας της Peugeot Scooters και της Peugeot Automobiles, του γνωστού δηλαδή τμήματος αυτοκινήτων της γαλλικής εταιρείας. Αυτό το γεγονός, έχει προσδώσει μερικά ξεχωριστά χαρακτηριστικά στο μοντέλο, όπως για παράδειγμα την διαφορετική προσέγγιση στο σύστημα διεύθυνσης – ανάρτησης, στο οποίο χρησιμοποιούνται ψαλίδια αυτοκινητικού τύπου, ενώ την ανάρτηση και των δύο τροχών αναλαμβάνει μονό αμορτισέρ.

Από τον κόσμο του αυτοκινήτου προέρχονται επίσης το... πορτπαγκάζ που επιτρέπει μια δευτερεύουσα πρόσβαση στον χώρο αποσκευών (σηκώνεται επίσης και η σέλα) ο οποίος χωράει δύο full face κράνη, καθώς και το σύστημα ασφαλείας που σε απότομο φρενάρισμα πάνω από τα 50 χλμ./ώρα, θέτει σε λειτουργία τα φώτα αλάρμ. Ο κινητήρας του RXR είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, έχει σχεδιασθεί από την Peugeot και κατασκευάζεται στην Γαλλία. Οι εμπρόσθιοι τροχοί έχουν μεγαλώσει σε διάμετρο σε σχέση με το προηγούμενο τρίτροχο Metropolis, φθάνοντας της 13 ίντσες σε διάμετρο, γεγονός που βελτιώνει την άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί η ύπαρξη μια συστοιχίας φωτών LED τύπου DRL (Daytime Running Light) στο μπροστινό μέρος, τα οποία θέτονται σε λειτουργία με αισθητήρα. Στον τομεά της ασφάλειας, το RXR φέρει σύστημα ελέγχου ABS, μεγαλύτερα δισκόφρενα στους μπροστινούς τροχούς και Traciton Control με δύο επίπεδα ρύθμισης (Urban / Sport).

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος κινητήρα: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Χωρητικότητα: 399 κ.εκ.
Ισχύς: Δ.Α.
Ροπή: Δ.Α.
Ύψος σέλας: 780 χλστ.
Μήκος: 2.152 χλστ.
Πλάτος: 775 χλστ.
Βάρος: 256 κιλά (κενό)

Τιμή: 8.899 ευρώ



Ξεχωρίζει για: To υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης – ανάρτησης, το χαμηλό του βάρος

afieroma 3troxa 1

Την Ελβετική Quadro την γνωρίζουμε όλοι από το μοναδικό Quadro 4, το μοντέλο με τους τέσσερις τροχούς και δυνατότητα κλίσης αλλά η εταιρεία έχει παρουσία και τα τρίτροχα όπου επίσης ξεχωρίζει σε κάποιους τομείς. Τα τέσσερα μοντέλα που παρουσιάζουμε στο συγκεκριμένο αφιέρωμα έχουν ακολουθήσει ένα διαφορετικό δρόμο σε ότι αφορά στην σχεδίαση του μπροστινού συστήματος, με την Quadrο να επιλέγει μια άρθρωση που βασίζεται σε υδραυλική λειτουργία, αντί για μηχανική.

To σύστημα αυτό ονομάζεται HTS και σύμφωνα με την Quadro, προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρος και μειώνει κατά πολύ το βάρος, κάτι το οποίο πιστοποιείται από τα 220 κιλά του Quadro 3 με γεμάτο ρεζεβουάρ, μια τιμή που η αλήθεια είναι πως εντυπωσιάζει για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο κινητήρας του Quadro 3 είναι μονοκύλινδρος και υγρόψυκτος, με χωρητικότητα 350 κ.εκ. (346 για την ακρίβεια) και απόδοση 28,4 ίππων στις 7.000 σ.α.λ.

Το σύστημα φρένων του μοντέλου είναι συνδυασμένο, ενώ με τους μπροστινούς τροχούς διαμέτρου 14 ιντσών εξασφαλίζεται η σταθερότητα και η άνετη προσπέλαση εμποδίων και κακοτεχνιών του δρόμου. Σε ότι αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους, το Quadro 3 χωράει 2 κράνη κάτω από την σέλα του ενώ επικουρικά υπάρχουν και δυο ντουλαπάκια δεξιά και αριστερά της ποδιάς.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος κινητήρα: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Χωρητικότητα: 346 κ.εκ.
Ισχύς: 28,4 ίππποι / 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 3,2 kg-m / 5.500 σ.α.λ.
Ύψος σέλας: 810 χλστ.
Μήκος: 2.270 χλστ.
Πλάτος: Δ.Α.
Βάρος: 220 κιλά (γεμάτο)

Τιμή: 7.200 ευρώ