city2 WHITE DDIAFANES

Δίκυκλο

Honda CRM250 AR

Χαρακτήρισαν μια ολόκληρη εποχή 



Του Βασίλη Κωστάκου

Οι ιαπωνικές δίχρονες trail μοτοσυκλέτες είναι σχετικά παλιά ιστορία αλλά στη  χώρα μας άρχισαν να πρωταγωνιστούν στα τέλη της δεκαετίας του '80 καθώς αποτελούσαν μια ιδανική λύση για μια οικονομική έκδοση της μοτοσυκλέτας για όλες τις δουλειές,  ρόλο που είχαν επωμιστεί τα μοντέλα με τετράχρονους κινητήρες. Και φυσικά με τόσους χωματόδρομους, πανέμορφα δάση και μοναδικές παραλίες οι ψευδοεντούρο (on-off ή διπλής χρήσης όπως αλλιώς λέγονται σήμερα) ήταν πολύ διαδεδομένες.

Καθώς όμως τα δίχρονα γίνονταν πιο δυνατά (και τα τετράχρονα πιο μεγάλα και βαριά) άρχισαν να χάνουν τη διπλή προσωπικότητά τους και να γίνονται πιο χωματερά αφού ολοένα και πιο πολλά στοιχεία είχαν με τα αντίστοιχα motocross μοντέλα. Δυστυχώς όμως κάπου προς το τέλος της δεκαετίας του '90 το στοιχείο που τα έκανε να τα αγαπήσουμε -δίχρονος κινητήρας- ήταν αυτό που τα εξανάγκασε και στον αφανισμό.

HONDA MTX 200 R

Honda MTX200R

Το ΜΤΧ 200 R που κυκλοφόρησε στα μέσα της δεκαετίας  ήταν  η  μεγαλύτερη έκδοση του ΜΤΧ 125 που κυκλοφόρησε το 1982 και ήταν και αυτό υγρόψυκτο. Το  200άρι είχε τη ίδια σχεδίαση , με το ψυγείο από τη μία πλευρά του ρεζερβουάρ (στην άλλη περνούσε η εξάτμιση) και φυσικά ήταν δύσκολο να τα ξεχωρίσεις. Ο κινητήρας απόδιδε 27 ίππους και σε σχέση με το μικρό βάρος, μόλις 114 κιλά, το  καθιστούσε ευκολοδήγητο στην πόλη και το βουνό.  Ακόμα είναι η εποχή των φρένων ταμπούρου, και το ΜΤΧ 200 έχει και εμπρός και πίσω αντίστοιχο τύπου φρένα.

HONDA CRM 250 (1989-1990)

CRM 250 89 90

Μερικά χρόνια μετά το ΜΤΧ η Honda παρουσιάζει ένα μοντέλο που θα γίνει όνειρο για πολλούς λάτρεις της χωμάτινης οδήγησης. Ο λόγος φυσικά της μεγάλης ομοιότητάς του με το motocross  της εταιρίας, το CR 250 R. Φυσικά το CRM ήταν άκρως  "πολιτικό" μοντέλο με μικρότερη ιπποδύναμη -άρα και  μεγαλύτερη διάρκεια (37 ίπποι) , μαρσπιέ συνεπιβάτη και αντλία λαδιού για το δίχρονο κινητήρα, αλλά το ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς, οι "σχεδόν" αγωνιστικές αναρτήσεις και τα δισκόφρενα (ένα σε κάθε τροχό) σε έκαναν να βλέπεις στο ολοκόκκινο μοντέλο μια αγωνιστική ρεπλίκα.

HONDA CRM 250 (1991-1993)

Honda CRM250R 1991

Το 1991 η Honda παρουσιάζει τη δεύτερη γενιά του CRM 250, με μεγαλύτερη απόδοση κινητήρα φτάνοντας τους 40 ίππους, ανάποδο πιρούνι, και νέο πιο μεγάλο και πιο άκαμπτο πλαίσιο που φιλοξενεί το λάδι καύσης. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις είχαν σαν αποτέλεσμα και την αύξηση του βάρους κατά 4 κιλά.

HONDA CRM 250 (1994-1996)

honda crm 250 r 1994

Το καινούργιο CRM (MK3) που παρουσιάστηκε το 1994 είχε πολύ λίγες αλλαγές από ο προηγούμενο μοντέλο, με πιο εμφανή διαφορά αυτή της μεταφοράς του λαδιού καύσης σε ξεχωριστό δοχείο, αλλά η πιο σημαντική διαφορά ήταν η επαναρύθμιση των αναρτήσεων για καλύτερη απόδοση. 

HONDA CRM 250 ΑR (1996-1999)

Honda CRM250 AR

Φαίνεται η Honda κράτησε το καλύτερο για το τέλος, αφού το CRM 250 AR ήταν το πιο "σοφιστικέ" δίχρονο που παρουσιάστηκε ποτέ. Με τους νόμους για το περιβάλλον να γίνονται όλο και πιο αυστηροί η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το "Active Radical System" για την καλύτερη καύση αλλά με πολύ λιγότερους ρύπους. Στην πράξη παρότι η ιπποδύναμη έμεινε ίδια η ροπή αυξήθηκε αλλά άλλαξε και ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα.

YAMAHA DT125 YPVS (1983)

Yamaha DT 125

H σειρά DT της Yamaha ξεκινά από το 1973 αλλά μόλις 10 χρόνια μετά παρουσιάστηκε το υδρόψυκτο μοντέλο 125άρι, που στη συνέχεια κυκλοφόρησε σε έκδοση 200 κυβικών εκατοστών. Μονό ψυγείο στην δεξιά πλευρά, τηλεσκοπικό πιρούνι, monoshock ανάρτηση, ταμπούρα φρένα (το 200άρι είχε δίσκο εμπρός), απόδοση που έφθανε τους 18 ίππους ενώ το βάρος ήταν λίγο κάτω από τα 100 κιλά.

YAMAHA DT 200 R

Yamaha DT 200 R

Αρχές της δεκαετίας του '90 η Yamaha παρουσιάζει μια πιο "σοβαρή" πρόταση στα 200 κυβικά και απόδοση 33 ίππους. Νέα σχεδίαση με δύο ψυγεία εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ, πιο στιβαρό πλαίσιο, αναρτήσεις με 270 χιλιοστά διαδρομής, στεφάνια από αλουμίνιο, δισκόφρενα και βάρος 108 κιλά το έκανα τόσο ετοιμοπόλεμο που στα χέρια του Χρήστου Τασούλη κέρδιζε σε αγώνες εντούρο.

YAMAHA WR 200 R

Yamaha DT 200 WR

Την ίδια σχεδόν εποχή με το DT 200 R κυκλοφορεί και μια πιο χωμάτινη έκδοση με τον κωδικό "WR" που έφερνε στο μυαλό το εντουροποιημένο motocross μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας WR 250. Ανάποδο πιρούνι, καλύτερα φρένα, μεγαλύτερο ψαλίδι από αλουμίνιο και πιο μοντέρνα σχεδίαση ήταν οι βασικές διαφορές απ' το "πολιτικό" DT.

KAWASAKI KDX 200 (1983)

Kawasaki KDX200 1983

Το Kawasaki KDX 200 παρουσιάζεται σαν μοντέλο με αυτή τη χωρητικότητα το 1983 (πριν υπήρχε σαν 175) αλλά αποτελεί το μακροβιότερο μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία καθώς το 2006 παρουσιάστηκε η τελευταία έκδοσή του. Σε αντίθεση με τις άλλες εταιρίες η Kawasaki χρησιμοποίησε εξαρχής πολλά στοιχεία από τα motocross της μοντέλα και για αυτό το λόγο ουσιαστικά, πέρα από κάποιες παράλληλες εκδόσεις, το KDX ήταν περισσότερο εντούρο μοτοσυκλέτα και λιγότερο "ψευδοεντούρο".

KAWASAKI KDX 200 (1987)

Kawasaki KDX 200 1987

Το ΚDX 200 που παρουσιάστηκε το 1987 παρέμεινε αερόψυκτο αλλά είχε μια επανασχεδιασμένα πλαστικά. Εμπρός τοποθετήθηκε δισκόφρενο αντί του ταμπούρου και διάθετε 43άρια καλάμια και Uni-trak ανάρτηση με πιο στιβαρό πλαίσιο. 

KAWASAKI KDX 200 (1989)

kawasaki kdx 200 1989

Το 1989 παρουσιάζεται ένα εντελώς νέο μοντέλο καθώς το KDX 200 αποκτά για πρώτη φορά υγρόψυκτο κινητήρα, ενώ εντελώς νέο είναι και το πλαίσιο που προέρχεται απο το ΚΧ, όπως και όλη η σχεδίαση. Αποκτά επίσης ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και δισκόφρενο στο πίσω τροχό. 

KAWASAKI KDX 200 (1995)

Kawasaki KDX125 90 2

Ακολουθώντας της εξελικτική πορεία των ΚΧ το 1995 το KDX 200 αποκτά και αυτό περιμετρικό σκελετό από ατσάλι. Το 2006 σταματά η παραγωγή του καθώς οι ιάπωνες σταματούν σταδιακά την παραγωγή μοτοσυκλετών με δίχρονο κινητήρα.

SUZUKI TS 200 (1991)

suzuki ts 200 r 92

Η Suzuki παρουσίασε για πρώτη φορά στη γκάμα της το TS το 1971 που διέθετε τότε αερόψυκτο κινητήρα 125 κυβικών εκατοστών. Αλλά για να παρουσιαστεί η έκδοση των 200 κυβικών έπρεπε να έρθει το 1991. Το Suzuki TS 200 R διέθετε και αυτό δίχρονο κινητήρα με απόδοση που έφθανε τους 35 ίππους, ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς όπως τα motocross μοντέλα, αναρτήσεις με διαδρομή 270 χιλιοστά και δισκόφρενο σε κάθε τροχό.

SUZUKI TS 200 (1996)

SUZUKI TS200R 1996

Η δεύτερη γενιά του TS δεν είχε παρά βελτιώσεις σε σημεία με κυριότερη την τοποθέτηση upside-down πιρουνιού.