city2 WHITE DDIAFANES

BMW

 

bmw f 700 gs 2016 test cityrider

Εμφανισιακές μικροαλλαγές σε μια απολύτως πετυχημένη συνταγή

 

Του Κώστα Γκαζή
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης 
 
Δυο μοτοσυκλέτες, δυο διακριτοί ρόλοι. Το F 800 GS της BMW, άριστο εργαλείο για τους περισσότερο Dirty, περιπετειώδεις αναβάτες, και το F 700 GS (πρώην F 650) με σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό. Οι αναβαθμίσεις στο 700 για το 2016 είναι μόνο αισθητικές, αφήνοντας αναλλοίωτη την συνταγή του επιτυχημένου τα-κάνω-όλα-καλά commuter.
 
Είχα χρόνια να οδηγήσω το F 700 GS, και είχα ξεχάσει το πόσο καλή μοτοσυκλέτα είναι. Οπτικά πάντως, πρέπει να παραδεχτώ πως ελαφρώς μπερδεύει και σε κάνει να αναρωτιέσαι. Από τη μία, δείχνει On-Off, με ψηλό σουλούπι, ψηλά τοποθετημένο τελικό εξάτμισης, και χαρακτηριστικό Adventure-look ράμφος στη μουσούδα. Από την άλλη, οι χυτές αλουμινένιες ζάντες με τα μπράτσα αντί για τις ακτίνες και με ενδιάμεσες διαστάσεις (19 και 17 ιντσών), μαζί με τη χαμηλή σέλα, σε βάζουν σε πνεύμα Street μοτοσυκλέτας. Τελικά, το 700 ακροβατεί -με επιτυχία- ανάμεσα στους 2 παραπάνω ρόλους, με προτίμηση στην άσφαλτο, δίχως όμως να τρομάζει από βατούς -και όχι μόνο- χωματόδρομους. Ποσοστά χρήσης; Δεν θα μας χάλαγε το 80-20, ή και το 70-30, με το πρώτο νούμερο να αφορά στην άσφαλτο, και το δεύτερο στο χώμα.


Νέο είναι το κάλυμμα του ρεζερβουάρ, νέο και το κάλυμμα του κεντρικού διακόπτη, με ένα πιο πολυτελές και “ακριβό” look. Πανέξυπνη η χρήση μεταλλικών στοιχείων στα πλαϊνά του ρεζερβουάρ, ανεβάζει την ποιότητα στην εμφάνιση, φέρνοντας παράλληλα στο νου τον μεγάλο αδελφό R 1200 GS. Νέα είναι όμως και τα logo της BMW στο F 700 GS, με ανάγλυφη χάραξη και νέο στιλ -κι εδώ έμφαση στην υψηλότερη ποιότητα. Κλασικά αυτοκόλλητα παραμένουν τα logo της ονομασίας του μοντέλου. Νέο είναι το design και της δίχρωμης σέλας, ενώ αξίζει να σημειωθεί η ευρύτατη γκάμα στο ύψος σέλας του μοντέλου. Ο αναβάτης του F 700 GS μπορεί να επιλέξει 5 διαφορετικά ύψη σε αυτή, με 4 διαφορετικές σέλες, αλλά και με την επιλογή -για τα εξαιρετικά χαμηλά αναστήματα- σε χαμήλωμα της ανάρτησης. Έτσι, το εύρος του ύψους της σέλας είναι πραγματικά μεγάλο, από τα ψηλά 860 χιλιοστά, μέχρι και τα... 765 χιλιοστά! Τέλος, νέοι είναι οι τρεις χρωματισμοί της μοτοσυκλέτας. Light white non-metallic (λευκό ματ), Sakhir orange metallic (μεταλλικό σκούρο πορτοκαλί), Mineral grey metallic (το ιδιαίτερο -και πανέμορφο- γκρι μεταλλικό χρώμα της μοτοσυκλέτας δοκιμής μας).

 
Γιατί ονομάστηκε 650 το πρώτο δικύλινδρο F 650 GS; Για να μην φοβίζει τους χρήστες που προερχόταν από το παλαιότερο και μονοκύλινδρο F 650 GS (που για να μην μας μπερδεύει αργότερα μετονομάστηκε σε G 650 GS στην τελευταία του έκδοση), θέλοντας να τονίσει το πόσο φιλική ήταν η νέα -τότε- μοτοσυκλέτα της BMW. Παρόλα αυτά, ο κινητήρας ήταν από τη γέννηση της μοτοσυκλέτας δικύλινδρος εν σειρά 798 κ.εκ. Η απόδοση του βρίσκεται στους 75 ίππους στις 7.300 rpm, και η μέγιστη ροπή στα 7,85 Kgm / 5.300 rpm. Φυσικά ο κινητήρας είναι ψεκαστός, 4βάλβιδος, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 6τάχυτο κιβώτιο.


Πώς να περιγράψει κανείς την σχετικά αφηρημένη έννοια της υψηλής ποιότητας κύλισης; Μιλάμε για την αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης κατά την οδήγηση, όταν ρολάρει, επιταχύνει, φρενάρει, αλλάζει ταχύτητες, κλπ., με το σύνολο των παραγόντων της μοτοσυκλέτας (πλαίσιο, αναρτήσεις, τροχοί, κινητήρας, φρένα) να λειτουργεί σαν ελβετικό ρολόι, με τον ιδανικότερο τρόπο σε κάθε περίσταση, ως ένα άψογο άθροισμα καλοκουρδισμένων μερών. Δίχως κραδασμούς, σκορτσαρίσματα, τινάγματα, τρύπες, ανηφόρες, δυσκολίες, γρέζια και άλλα που ενοχλούν τις αισθήσεις. Αυτό ακριβώς. Όταν τίποτα δεν σε ενοχλεί κατά την οδήγηση, με τη μοτοσυκλέτα να κυλάει, να ρέει ανεμπόδιστα από στροφή σε στροφή, από ταχύτητα σε ταχύτητα, και μέσα σε μια πλειάδα συνθηκών, από το μποτιλιάρισμα μέχρι τον αυτοκινητόδρομο. Όταν μια μοτοσυκλέτα διαθέτει τα παραπάνω χαρακτηριστικά -όπως τα διαθέτει το F 700 GS-, όλα τα υπόλοιπα περνάνε σε ελαφρώς δεύτερη μοίρα, με τον αναβάτη να ψάχνει καθημερινά ευκαιρία για να οδηγήσει ξανά!

 
Το φινίρισμα είναι κλασσικό BMW, ψηλής ποιότητας, άριστη εφαρμογή στα πλαστικά, βαθιά βαφή, μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Η τάπα του ρεζερβουάρ είναι στο πίσω μέρος, γεγονός που σημαίνει πως ο συνεπιβάτης μάλλον θα πρέπει να κατέβει στον ανεφοδιασμό. Οι ασύμμετροι προβολείς μπροστά αποτελούν βαυαρικό χαρακτηριστικό γνώρισμα, και δίνουν χαρακτήρα στο F 700 GS. Ταυτόχρονα, η ουρά είναι πολύ μαζεμένη, με led λαμπτήρες στο οπίσθιο φωτιστικό σώμα. Τα όργανα είναι ευδιάκριτα, ενώ παρέχουν μεγάλο όγκο πληροφορίας, αν και πρέπει να σημειώσουμε πως εμείς είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση με το trip computer που βρίσκεται στον έξτρα εξοπλισμό -με τις περισσότερες ενδείξεις να αλλάζουν από ένα κουμπί (INFO) στο αριστερό γκριπ.

 
Η σαγρέ επίστρωση της σέλας όχι μόνο γραπώνει σωστά τους επιβαίνοντες, αλλά και… δεν κρατά πολλή υγρασία το πρωί! Από την πρώτη κιόλας στιγμή, ο ψεκασμός αποδεικνύεται άψογος. Το κιβώτιο είναι λίγο σφιχτό, αλλά απόλυτα ακριβές. Θετική εντύπωση προκαλεί και το άριστο ζύγισμα της μοτοσυκλέτας, η οποία μπορεί να κινείται πανεύκολα με πάρα πολύ χαμηλές ταχύτητες, εκτελώντας απαιτητικούς ελιγμούς, με υποδειγματική ακρίβεια. Η όρθια θέση οδήγησης βάζει τον αναβάτη σε καλή θέση ελέγχου, αφού και άνετος παραμένει, αλλά και μπορεί να βλέπει πάνω από τα αυτοκίνητα, τι συμβαίνει μπροστά από αυτά. Οι καθρέπτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, ενώ μόνο όταν φτάνετε τα κόκκινα στον κινητήρα θα θολώσουν ελαφρώς. Η κόρνα είναι δυνατή, ενώ οι διακόπτες θα θελήσουν μια μικρή εξοικείωση, αν προέρχεστε από ιαπωνικής σχολής. Σημειώστε πως η τρίτη κλίμακα των θερμαινόμενων γκριπ (βρίσκονται στον έξτρα εξοπλισμό) παραείναι δυνατή, ενώ η δεύτερη δείχνει ιδανική για θερμοκρασίες 10 βαθμών Κελσίου και κάτω, με την πρώτη να είναι επικουρική στις δροσερές μέρες και νύχτες. Χρηστικότατη η έξοδος ρεύματος στο ρεζερβουάρ, για να φορτίζετε GPS / Smartphone, κ.α.

 
Σε αστικές συνθήκες το F 700 GS ελίσσεται με ευκολία μικρότερης μοτοσικλέτας, ενώ το βάρος των 209 κιλών (επίσημο νούμερο, με γεμάτο ρεζερβουάρ) θα φανεί μόνο σε επιτόπιες μανούβρες, έχοντας ξεκαβαλήσει -αν και οι σωστοί μοχλοί του φαρδιού τιμονιού βοηθούν πολύ σε αυτές τις συνθήκες. Ο κινητήρας επιταχύνει δυνατά από χαμηλά, ενώ οι μεσαίες στροφές αποτελούν την καλύτερη περιοχή του. Παρόλα αυτά θα στροφάρει και ψηλά, αν και η απόδοση δεν θα ενθουσιάσει τους… τσιτωμένους, ενώ εκεί κάνουν την εμφάνιση τους και κάποιοι κραδασμοί που μαζί με τον ζορισμένο ήχο του κινητήρα θα σε κάνουν να ανεβάσεις ταχύτητα στο κιβώτιο, αναζητώντας και πάλι τη γλύκα των χαμηλομεσαίων στροφών.

Άριστη η μοτοσυκλέτα των Βαυαρών για χαλαρές βόλτες, solo ή με συνεπιβάτη (πολύ καλές οι χειρολαβές), άριστη για καθημερινό commuting, άριστη και στο ταξίδι (εκεί ίσως χρειαστείτε μια ψηλότερη ζελατίνα), άριστη όμως και σε κάθε απαιτητική διαδρομή με στροφές! Το κράτημα του F 700 GS στην άσφαλτο είναι πραγματική αποκάλυψη, και θα σας αφήσει άφωνους / άφωνες σε όλες τις συνθήκες (κακό / σαθρό / γλιστερό οδόστρωμα, χαλαρή / σβέλτη / αποτρελαμένη οδήγηση).

Η πληροφόρηση από τις αναρτήσεις είναι πάρα πολύ καλή, η εμπιστοσύνη από το μπροστινό άκρο κορυφαία, το πλαίσιο στιβαρό, ενώ οι όποιες ελαστικότητες θα φανούν μόνο υπό μεγάλη πίεση σε υψηλές ταχύτητες. Το F 700 GS επιδεικνύει μοναδικό συνδυασμό ευελιξίας και σταθερότητας, λύνοντας στο πι και φι οποιαδήποτε “άσκηση” του θέσετε στο μποτιλιάρισμα ή σε διαδρομή με φουρκέτες, ενώ ταυτόχρονα παραμένει ακλόνητο στην τελική των 200 χιλιομέτρων στο κοντέρ (192 πραγματικά ανακοινώνει η BMW, που συνήθως δίνει ακριβέστατα νούμερα στον τομέα).

Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά, ενώ αν και υπολείπονται ελαφρώς σε αίσθηση αυτό δεν θα σας απασχολήσει, καθώς το ABS ανήκει πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό και θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε κάθε ατασθαλία του οδοστρώματος και σε κάθε έκπληξη του τύπου “αυτοκίνητο πετάχτηκε από STOP, τσαρουχώνω τα φρένα για να γλιτώσω”.

Η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή για δικύλινδρη μοτοσυκλέτα 800 κυβικών, καθώς ένα νούμερο στα 5,5-6 λίτρα στα 100 μπορεί άνετα να πέσει και στα 4,5-5 σε ταξίδι, ή αν οδηγείτε λιγότερο μανιασμένα από εμάς.

Τέλος, και στο χώμα το 700 τα καταφέρνει καλά, και θα περάσει άνετα και με ασφάλεια τους περισσότερους βατούς χωματόδρομους, φέρνοντας σας κοντά στη φύση, με τα ασφάλτινα ελαστικά να θέτουν πρώτα το όριο, όταν αρχίσετε να πιέζετε καταστάσεις.

Σημειώστε επίσης πως η μοτοσυκλέτα δοκιμής μας είχε στον έξτρα εξοπλισμό σύστημα ASC (καλό αν και σε κάποιες καταστάσεις ίσως άφηνε το σπινάρισμα να εξελιχθεί περισσότερο από όσο θα θέλαμε), σύστημα ηλεκτρονικής ρύθμισης αναρτήσεων ESA (άψογο) και δείκτη πίεσης ελαστικών (από τα πλέον χρήσιμα εργαλεία του εξοπλισμού).

 
Μια από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες για πρώτη επαφή με τον χώρο, είναι παράλληλα ένα από τα καλύτερα commuter ever, με τις λιγότερες παραχωρήσεις που μπορείτε να φανταστείτε.

Εκπληκτική ποιότητα κύλισης, δύναμη όση χρειάζεσαι, ελαστικότητα, και μοναδική συνεργασία πλαισίου, αναρτήσεων, φρένων και κινητήρα. Άριστο σε μια μεγάλη γκάμα συνθηκών, οικονομικό, sport, και φιλικό παντού.

Πλέον με ABS στον στάνταρ εξοπλισμό και με ευρεία γκάμα έξτρα εξοπλισμού.

Το ίδιο καλό με πριν λοιπόν, το F 700 GS για το 2016 είναι πιο όμορφο και πιο ποιοτικό από ποτέ.


H F700GS έχει προτεινόμενη λιανική βασική τιμή με φόρους €9.400 και περιλαμβάνει ABS.

Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα της δοκιμής μας έχει επιπλέον και τον παρακάτω πρόσθετο εργοστασιακό εξοπλισμό:

Πακέτο Safety (€840) το οποίο περιλαμβάνει:
- ESA

- Ένδειξη Πίεσης Ελαστικών

- ASC


Πακέτο Comfort (€530) το οποίο περιλαμβάνει:
- Θερμαινόμενα Grips

- Υπολογιστή Ταξιδιού

- Κεντρικό Σταντ

- Βάσεις για Πλαϊνές Βαλίτσες

Άλλα αξεσουάρ
LED Φλας €120
Σέλα Comfort €120
Συναγερμός €250

Χρέωση χρώματος Mineral Grey metallic (€60)
• Κεντρικό σταντ 140

bmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_4.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_1.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_6.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_5.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_2.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_8.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_3.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_9.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_7.JPG

bmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_16.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_4.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_1.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_6.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_5.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_11.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_9.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_12.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_14.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_7.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_17.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_13.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_10.JPGbmw_f_700_gs_2016_test_cityrider_15.JPG

Κατασκευαστής BMW Motorrad
Μοντέλο F 700 GS 2015
Αντιπρόσωπος BMW Hellas A.E.
Τιμή βασικής έκδοσης 9.400euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, 2 εκκεντροφόροι, 4 βαλβίδες / κύλινδρο, υγρόψυκτος
Κυβισμός (κ.εκ.) 798
Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ) 82 x 75,6
Συμπίεση (:1)  12
Τροφοδοσία  Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός / μονάδα διαχείρισης BMS 1 
Σύστημα εξαγωγής  2 σε  1 με καταλύτη
Λίπανση  ξηρο κάρτερ, αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης  Υγρός πολύδισκος μηχανικός
Μετάδοση Γρανάζια / αλυσίδα
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,943 (35/68)
Σχέσεις ταχυτήτων 6
1η σχέση 2.462 (13/32)
2η σχέση 1,750 (16/28)
3η σχέση 1,381 (21/29)
4η σχέση
1,174 (23/27)
5η σχέση 1,042 (24/25)
6η σχέση
0,960 (25/24)
Τελική μετάδοση 2.471
   
Πλαίσιο  
Τύπος   Χαλύβδινο σωληνωτό, ανοιχτό, διχτυωτό
Κάστερ (°)  26
Ίχνος (χιλ)  95
Μεταξόνιο (χιλ)  1.562
Ύψος σέλας (χιλ)  765-860
Μήκος (χιλ) 2.280
Πλάτος (χιλ) 880
Ύψος (χιλ)  1.240
Βάρος γεμάτο (kg)   209
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (λτ)  16lt
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τύπος / Διαδρομή (χιλ)  Συμβατικό μπροστινό σύστημα 41mm /  διαδρομή τροχού 170mm / καμία ρύθμιση
Πίσω Τύπος / Διαδρομή (χιλ) Μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλισμό / διαδρομή τροχού 170mm / Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και επαναφοράς
   
Ελαστικά   
Μπροστά 110/80-19
Πίσω  140/80-17
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 300mm με  δαγκάνες δύο εμβόλων της Brembo και ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 265mm με δαγκάνα ενός εμβόλου της Brembo και ABS 
   
Εξοπλισμός  
  Αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, ένδειξη θερμοκρασίας, καυσίμου, ψεκασμού, υπολειπόμενα χιλιόμετρα ανα τρόπο οδήγησης, θερμοκρασία, ώρα, φώτα, φλας, λάδια, ψεκασμό, ABS, εξωτερική θερμοκρασία, σχέσεις ταχυτήτων, μέση κατανάλωση καυσίμου
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ)  75 / 7.300
Ροπή εργοστασίου (Kgm/σαλ)  7,85 / 5.300