city2 WHITE DDIAFANES

Honda

 

test honda cb650f 2016 cityrider

You meet the nicest fighters on a Honda

 

Κείμενο: Κώστας Γκαζής
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

Το Honda CB650F του 2016 είναι ένα από τα λιγοστά πλέον γυμνά fighter μοντέλα στα μεσαία κυβικά. Με επιθετική εμφάνιση, πανέμορφες λεπτομέρειες και φιλικό “τα κάνω όλα” χαρακτήρα, καταφέρνει να ικανοποιήσει μια ευρεία κλίμακα αναβατών, χρήσεων και ορέξεων.

Τι είναι το CB650F; Ένα φιλικό streetfighter. Πώς; Όπως το ακούσατε. Η ίδια φιλοσοφία Honda που διατρέχει τα περισσότερα μοντέλα της φίρμας κάνει και εδώ δυνατή εμφάνιση. Εμφάνιση που “δαγκώνει”, αλλά στην πράξη θα κάνει ακόμα και τον αρχάριο αναβάτη να αισθανθεί άνετα μαζί του με το καλημέρα, και θα αποδειχθεί ένα από τα πλέον χρηστικά γυμνά μοντέλα της κατηγορίας. Για το 2016, μόνο τα χρώματα αλλάζουν σε σχέση με το μοντέλο του 2015 (αλλαγές είδαμε στο μοντέλο του 2017 που θα καταφτάσει την άνοιξη), με τις 2 νέες παραλλαγές να διαθέτουν υπέροχα μοντέρνα “camo” μοτίβα.

Από εμφάνιση, το CB650F σκίζει. Λεπτή και μαζεμένη σιλουέτα, μυώδης μπροστά και ψηλά, σαν ταύρος από καλλιστεία, με μια υπέροχη κούρμπα στους τέσσερις σωλήνες των εξατμίσεων – μνεία στο θρυλικό “φουράκι” CB750.

Το κόκκινο-μαύρο μοντέλο της δοκιμής είναι πραγματικά λουκούμι χρωματικά, με το μαύρο χρώμα να σπάει από το βαθύ κόκκινο πλαίσιο και υποπλαίσιο, τα κόκκινα σιρίτια στις ζάντες και τις κόκκινες λεπτομέρειες στα πλαστικά. Δείτε και το υπέροχο κόκκινο φτερό στο ρεζερβουάρ. Αισθητικό φάουλ η θέση του φτερού και του λογότυπου Honda, καθώς λόγω του σχήματος του ρεζερβουάρ και των πλαϊνών πλαστικών δεν χωρούσε, και κατέληξε σχεδόν... στην κορυφή του ρεζερβουάρ.

Χρηστικότατο είναι και το tank-protector που διαθέτει η μοτοσυκλέτα στο στάνταρ εξοπλισμό.

Όμορφο και στιλάτο είναι και το τελικό, που όμως δεν αφήνει την ίδια καλή εντύπωση από κοντά, καθώς ποιοτικά δεν στέκεται ψηλά.

Το design στις ζάντες είναι “ταχύτατο”, με τα μπράτσα να έχουν πάρει κλίση -πετυχημένο σχέδιο.

Εντύπωση με το μέγεθος της προκαλεί η “less is more” τριγωνική τρύπα μεταξύ πλαισίου και υποπλαισίου κάτω από τη σέλα.

Χαμηλά τοποθετημένοι, με μικρά στελέχη, αλλά με μεγάλα σχετικά κρύσταλλα οι καθρέπτες προσφέρουν τα μάλα στην αισθητική, δίχως να αφαιρούν από τη χρηστικότητα και το πεδίο ορατότητας.

Οι διακόπτες είναι εργονομικοί, είναι όμως του γνωστού πρόσφατου (όχι και τόσο πια) τύπου της Honda, όπου κόρνα και φλας έχουν αλλάξει θέσεις μεταξύ τους, και απαιτούν συνήθεια.

Το όρθιο τιμόνι συνηγορεί στην άνεση, ενώ το μη-ρυθμιζόμενο συμβατικό πιρούνι, και το βασικό πίσω αμορτισέρ χωρίς μοχλικό, μαζί με το ατσάλινο πλαίσιο προσπαθούν να κρατήσουν το κόστος απόκτησης της μοτοσυκλέτας χαμηλά.

Από την άλλη, η αλουμινένια ψαλιδάρα και τα δισκόφρενα μαργαρίτες (με συμβατικές και όχι ακτινικές δαγκάνες) ανεβάζουν το κασέ και τη διάθεση του αναβάτη.

Καλαίσθητη είναι και η διχρωμία του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα, με μαύρη κεφαλή και πλαϊνά καπάκια & κάρτερ και κυλίνδρους στο χρώμα του μετάλλου.

Πολύ καλή η δουλειά των σχεδιαστών όσον αφορά την χωροταξία σε ντίζες και καλώδια, με τη μοτοσυκλέτα να δείχνει “καθαρή” από όπου κι αν την κοιτάξεις.

Τα όργανα έχουν μείνει πίσω όσον αφορά στο design, και αποτελούνται από δύο μικρές ψηφιακές οθόνες με φειδωλή παροχή ενδείξεων. Παρόλα αυτά είναι ευανάγνωστα, ενώ θέλουν να θυμίσουν κλασικά “ρολόγια” αν και σε ψηφιακή μορφή. Λείπουν αρκετές ενδείξεις αν τα συγκρίνεις με τον ανταγωνισμό, με βασικότερη έλλειψη εκείνη της ένδειξης ταχύτητας κιβωτίου. Εκτός από κοντέρ και στροφόμετρο, το CB650F διαθέτει ολικό και δυο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη στάθμης καυσίμου, δυο ενδείξεις κατανάλωσης (στιγμιαία και μέση), ρολόι, και όλες τις απαραίτητες λυχνίες.

Το ύψος της σέλας στα 810 mm σημαίνει πως αναβάτης με ύψος 1.70, όπως η αφεντιά μου, θα πατήσει σίγουρα κάτω δίχως προσπάθεια. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, και το ψηλό τιμόνι αρκετά φαρδύ ώστε να παρέχει άριστο έλεγχο, όμως θέλει λίγη προσοχή στην πόλη καθώς δεν κόβει πολύ. Η σέλα θα παραμείνει άνετη και μετά από αρκετή ώρα παραμονής πάνω της, μιλώντας πάντα για τον αναβάτη. Ο συνεπιβάτης διαθέτει μικρή σέλα, με μαρσπιέ τοποθετημένα πολύ ψηλά, οπότε δεν θα βολευτεί για μεγάλες αποστάσεις, ειδικά αν είναι εύσωμος.

Ο κινητήρας του CB650F δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου από την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας το 2014, και στο μοντέλο του 2016 πληροί τις Euro 3 και όχι τις Euro 4 προδιαγραφές -η κάλυψη των Euro 4 έγινε στο μοντέλο του 2017.

Τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, ψεκαστός, με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής, με 16 βαλβίδες. Έχει κλίση 30 μοιρών προς τα εμπρός, κιβώτιο έξι σχέσεων, και compact διάταξη, ώστε να έχει το ελάχιστο δυνατό πλάτος.

Τα έμβολα σχεδιάστηκαν με τη βοήθεια υπολογιστή, και μεταξύ άλλων διαθέτουν ασύμμετρες φούστες για μειωμένη επαφή με τα τοιχώματα των κυλίνδρων και λιγότερες τριβές. Μεταλλικές ενισχύσεις, ή νεύρα, στην εξωτερική επιφάνεια των χιτωνίων των κυλίνδρων μειώνουν την κατανάλωση λαδιού (και την τριβή) με βελτιωμένη μεταφορά θερμότητας.

Η αθόρυβη καδένα εκκεντροφόρων μειώνει τις απώλειες τριβής χρησιμοποιώντας επίστρωση βαναδίου στους πείρους, και η αντλία νερού -σχεδιασμένη μετά από μελέτη ροής ψυκτικού με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή- είναι συμπαγής, ελαφριά και αποδοτική.

Ο ψεκασμός τροφοδοτείται μέσω ενός φιλτροκουτιού καθέτου ροής και φιλτροχοάνων (30χλστ.) υψηλής ροής, ώστε η διαδρομή του εισερχόμενου μείγματος να είναι όσο πιο ευθεία γίνεται. Η λειτουργία βασίζεται σε πληροφορίες από τέσσερις αισθητήρες στα σώματα του ψεκασμού των 32χλστ. για ακριβή απόκριση στο γκάζι.

Η προσεκτική τοποθέτηση των σωμάτων του ψεκασμού υπό γωνία επιτρέπει την χρησιμοποίηση πλαισίου με μικρό πλάτος, προσφέροντας έτσι καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας από τον αναβάτη.

Ο κινητήρας παίρνει μπροστά και το πρώτο πράγμα που προσέχεις είναι η χαμηλή στάθμη θορύβου από το 4 σε 1 τελικό -Honda γαρ.

Το CB650F θέλει ΚΑΛΟ ζέσταμα πριν το πιέσεις, γιατί ο κινητήρας διαθέτει μια χαρακτηριστική τρύπα στις χαμηλές στροφές, με το φαινόμενο να εντείνεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Αν για παράδειγμα προσπαθήσετε να ανοίξετε τέρμα το γκάζι στις χαμηλές στροφές με κρύο μοτέρ, το CB650F σηκώνει ψηλά τα χέρια με τη μοτοσυκλέτα να γονατίζει έντονα. Λίγα λεπτά υπομονής φτάνουν, για να ζεσταθεί ο κινητήρας και να ελαχιστοποιηθεί το φαινόμενο.

Όταν ξεπεράσεις τις χαμηλές στροφές, το μοτέρ αποδεικνύεται εξαιρετικά γραμμικά, με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, χωρίς τίναγμα στο άνοιγμα του γκαζιού από την κλειστή θέση, κάτι που ταλαιπωρεί αρκετές σύγχρονες ψεκαστές μοτοσυκλέτες.

Το κιβώτιο είναι σφιχτό και ελαφρώς θορυβώδες σε κάθε αλλαγή ταχύτητας, χαρακτηριστικό που εντείνεται όταν κουμπώνεις πρώτη από νεκρά, ενώ ο συμπλέκτης πιάνει αρκετά ψηλά -στο τελείωμα της διαδρομής.

Να σταθούμε στον διττό / διχασμένο χαρακτήρα του κινητήρα, που χαμηλά ενδείκνυται για χαλαρούς ρυθμούς -όταν δεν περιμένεις άμεση απόκριση από τη μοτοσυκλέτα- λειτουργώντας γλυκά, αθόρυβα, με αρκετή ελαστικότητα που προσφέρει άνεση στην αστική μετακίνηση.

Στις μεσαίες και ψηλές στροφές τα πράγματα αγριεύουν ευχάριστα, τόσο σε απόδοση όσο και σε ήχο, με τη μοτοσυκλέτα να δείχνει το δεύτερο, sport και fighting πρόσωπο της και να ανεβάζει τη διάθεση του αναβάτη.

Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές και δεμένες, ενώ η έλλειψη μοχλικού πίσω σημαίνει πως καλό είναι να αποφεύγετε τα συνεχόμενα σαμάρια, αφού το αμορτισέρ δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά στη συγκεκριμένη περίπτωση. Σε καλύτερη άσφαλτο το σύνολο αποδεικνύεται πολύ καλύτερο, ενώ όταν πιέσετε το πιρούνι πρώτο θα δείξει κάποιες αδυναμίες -αλλάχτηκε στο μοντέλο του 2017.

Τα φρένα διαθέτουν αρκετή δύναμη, είναι φιλικά δίχως δάγκωμα, ενώ το ABS δεν απενεργοποιείται -οπότε ξεχνάτε endo και πλαγιολισθήσεις με κατεβάσματα, ενώ κάνει μεν τη δουλειά του, αν και εκτελεί τα καθήκοντα του με λίγο παραπάνω ζήλο από τον ιδανικό, μπαίνοντας σε λειτουργία πιο εύκολα από όσο θα θέλαμε.

Σημειώστε πως το μακρύ γρανάζωμα επιτρέπει σούζες μόνο με 1η σχέση στο κιβώτιο. Πόσο μακρύ; Ικανό για να χαρίσει στο CB650F των 85 hp τελική 225 χλμ/ώρα στο κοντέρ! Φυσικά πάνω από τα 140-160 χλμ/ώρα κάθε γυμνή μοτοσυκλέτα χάνει το νόημα της, και ίσως ιδανικά το CB650F να ήθελε μια κοντύτερη τελική μετάδοση.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως Traction Control και χάρτες δεν έχουν θέση στο CB650F, καθώς θα ανέβαζαν αρκετά το κόστος, κάτι που δεν επιθυμεί η Honda για τη συγκεκριμένη κατηγορία -που δεν παίζει πλέον με τους κανόνες του παλαιότερου και πιο high-tech Hornet.

Κι εκεί που όλα βαίνουν καλώς, η μοτοσυκλέτα δείχνει ευέλικτη, εύκολη και φιλική, κι εσύ αρχίζεις να ανεβάζεις ρυθμό, έρχονται τα σκληρά ελαστικά της Dunlop να βάλουν φρένο στο παιχνίδι. Γλιστράνε πάρα πολύ και παντού, ενώ αν βρέχει, δείξτε ιδιαίτερη προσοχή με το γκάζι. Ιδανικά, αλλάξτε τα άμεσα, για να απογειώσετε ασφάλεια και διασκέδαση.

Παρένθεση. Με αυτά τα ελαστικά έκανα τις πιο απολαυστικές πλαγιολισθήσεις της ζωής μου, ανεβαίνοντας τον Υμηττό με rolling burnout, οπότε... δεν λέμε όλη την αλήθεια όταν λέμε πως “βάζουν φρένο στο παιχνίδι”, καθώς κλείνουν τη μία πόρτα (στροφιλίκι) αλλά ανοίγουν την άλλη (rolling burnout, και ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ πλαγιολίσθηση με το γκάζι!) Και φυσικά ΔΕΝ φθείρονται, ότι και να τους κάνετε.

Τέλος, όσον αφορά στην μέση κατανάλωση, κατά τη διάρκεια του τεστ μετρήσαμε το CB650F στα 5,4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Όμορφη, επιθετική και σύγχρονη εμφάνιση, τσεκ. Τετρακύλινδρος κινητήρας σε γυμνό μεσαίο fighter μοντέλο, από τους λίγους εναπομείναντες στην κατηγορία, τσεκ. Φιλικότητα, ΜΕΓΑΛΟ τσεκ. Άνεση σε καθημερινή αστική μετακίνηση, τσεκ. Fun factor, τσεκ. Χαμηλή σχετικά μέση κατανάλωση, τσεκ. Φτάνουμε και στην τιμή. Στα 8.070 ευρώ για τη βασική έκδοση του μοντέλου 2016, και στα 8.230 για τις ειδικές χρωματικές εκδόσεις -όπως η έκδοση δοκιμής- δεν το λες και φτηνό. Παρόλα αυτά, αν θέλεις ένα μεσαίο γυμνό τετρακύλινδρο επώνυμο ιαπωνικό μοντέλο, το CB650F είναι από τις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού πλέον -αλλά και από τις φιλικότερες, πιο χρηστικές και πιο όμορφες παράλληλα- επιλογές στον χώρο.

Honda CB650F

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Κινητήρας

4T, 4Κ, Υ/Ψ,4Β, 2ΕΕΚ

Κυβισμός (κ.εκ.)

649

Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ).

67x46

Συμπίεση (:1)

11,4

Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)

86/11.000

Ροπή (kgm/σ.α.λ.)

6,4/8.000

Τροφοδοσία

Ηλ. Ψεκασμός

Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)

17,3 / Δ.Α.

Βάρος (kg, κενό)

206, 208 ABS

   

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα

 

Τύπος

Ατσάλινο, δυο δοκών

Αναρτήσεις Ε

Συμβατικό πιρούνι 41mm

Διαδρομή (χιλ.)

120

Αναρτήσεις Π

Μονό αμορτισέρ, ΠΕ

Διαδρομή

120

Φρένα Ε (χιλ.)

2Δ320, ABS

Φρένα Π (χιλ.)

Δ / 240, ABS

 

 

Τροχοί - Ελαστικά

 

Ελαστικό Ε

Dunlop Sportmax D222 120/70-17

Ελαστικό Π

Dunlop Sportmax D222 180/55-17

   

Διαστάσεις

 

Μήκος

2110

Πλάτος

775

Μεταξόνιο

1450

Ύψος σέλας

810

test_honda_cb650f_2016_cityrider_11.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_2.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_12.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_1.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_10.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_4.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_13.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_3.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_5.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_7.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_8.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_9.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_6.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider.JPG

test_honda_cb650f_2016_cityrider_11.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_2.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_12.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_1.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_10.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_4.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_13.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_3.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_5.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_7.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_8.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_9.JPGtest_honda_cb650f_2016_cityrider_6.JPG