city2 WHITE DDIAFANES

Honda

honda x adv 2017 cityrider

Ελβετικός σουγιάς

Κείμενο- φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Συνεργάστηκε: Κώστας Γαμβρούλης

Η Honda, με το Ιntegra, δημιούργησε μια νέα κατηγορία δίτροχων. Μοτοσυκλέτα με την πρακτικότητα ενός scooter και scooter με επιδόσεις και δυνατότητες μοτοσυκλέτας. Ένα δίτροχο για όλα, κάτι σαν το διάσημο σουγιά του ελβετικού στρατού. Τώρα το νέο X-ADV, με τις διευρυμένες δυνατότητες κα ιτην εντυπωσιακή εμφάνιση ανεβάζει τα όρια σε αυτή την κατηγορία.

Σε ότι αφορά το X-ADV ( αλλά και το Integra) ισχύει το ρητορικό ερώτημα "η κότα έκανε το αυγό ή το αυτό την κότα;". Αν και στην εν λόγω περίπτωση το ερώτημα είναι εάν το X-ADV είναι μοτοσυκλέτα που προσπαθεί να γίνει scooter ή scooter με επιδόσεις μοτοσυκλέτας. Χωροδικτύωμα, κινητήρας με αλυσίδα για τελική μετάδοση, ψαλίδι και τροχοί με ακτίνες μας κάνουν μοτοσυκλέτα. Αυτόματη μετάδοση, πίσω φρένο στο τιμόνι, πάτωμα αντί για κλασικά μαρσπιέ και αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα μας κάνουν scooter. Τελικά νέο Honda είναι μια μοτοσυκλέτα πρακτική όσο ένα scooter που δεν θυσιάζει τις δυνατότητες μιας κλασικής μοτοσυκλέτας. Και όλα αυτά με μια μεγάλη δόση “off-road” εμφάνισης και αντίστοιχων δυνατοτήτων.

Το σίγουρο είναι ότι η Honda δημιούργησε πριν από μερικά χρόνια με το Integra μια νέα κατηγορία μοτοσυκλέτας. Έπρεπε όμως να έρθει το X-ADV για να δώσει τη βαρύτητα που της άξιζε, ένα μοντέλο που είναι από μόνο του νέα κατηγορία.

Μπορεί το X-ADV να μην μοιάζει στο Integra, η βάση του όμως προέρχεται από αυτό. Ο κινητήρας παραμένει ίδιος, με διαφορετικό λογισμικό στο αυτόματο σειριακό κιβώτιο. Το ατσάλινο πλαίσιο, απέκτησε νέο σχήμα και έτσι αυξήθηκε και ο αποθηκευτικός χώρος. Τα πάντα άλλαξαν προς το καλύτερο, όπως το ανάποδο πιρούνι, στη θέση του συμβατικού, με τις δύο τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες της Nissin και δύο δίσκους 310 χλστ., έναντι ενός στο Integra. Πίσω παρέμεινε ο δίσκος των 240 χλστ., ο οποίος φέρει και χειροκίνητη δαγκάνα συνδεμένη με χειρόφρενο.

“Adventure” λέει η κωδική ονομασία του νέου Honda και οι τροχοί απέκτησαν ακτίνες -με στεφάνια για tubeless ελαστικά- ενώ οι αναρτήσεις μεγάλωσαν σε διαδρομή και έφτασαν τα 153,5 και 150 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η "off - road" εμφάνιση παραπέμπει σε χωματόδρομους, για αυτό υπάρχει και η αλουμινένια ποδιά, καθώς η απόσταση από το έδαφος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη (162 χιλιοστά). Η ζελατίνα ρυθμίζεται χειροκίνητα σε 5 θέσεις. Ακριβώς πίσω της, υπάρχει ένα μεγάλο ψηφιακό όργανο που συμπληρώνει το rally στυλ. Εκεί θα βρείτε όλες οι απαραίτητες ενδείξεις: δύο μερικούς χιλιομετρητές, στιγμιαία και μέση κατανάλωση έως ημερομηνία και ώρα, ενώ υπάρχει και ένδειξη σχέσης κιβωτίου. Όλες οι λάμπες είναι LED στα φωτιστικά σώματα. Ένα άλλο hi-tech σημείο είναι το keyless σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να έχει το κλειδί πάντα στην τσέπη του και να ανοίγει τη σέλα χωρίς τη χρήση του. Ο αποθηκευτικός χώρος που φωτίζεται και φέρει και παροχή ρεύματος 12V έχει πλέον μεγαλώσει στα 21 λίτρα και χωρά ένα full-face κράνος.

Ο κινητήρας του X-ADV είναι 745 κ.εκ. και η απόδοσή φτάνει τους 54 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 68 nm αποδίδεται στις 4.750 σ.α.λ. Oι τεχνικοί της Honda προίκισαν τον κινητήρα με δύο ατού. Το ένα είναι ο στρόφαλος με σειρά ανάφλεξης τις 270 μοίρες και το άλλο είναι η μεγάλη κλίση των κυλίνδρων προς τα εμπρός. Το μεν πρώτο βελτιώνει την αίσθηση που αποκομίζει ο αναβάτης, που νομίζει ότι οδηγά V2, το δεύτερο είναι υπεύθυνο για την πολύ καλή συμπεριφορά των μοτοσυκλετών της σειράς NC και φυσικά του X-ADV.

Ένα από τα ατού του X-ADV είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission). Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και θετικά, είτε στα ανεβάσματα είτε στα κατεβάσματα. Βέβαια όλα γίνονται αυτόματα και το μόνο που κάνει ο αναβάτης είναι να διαλέξει ανάμεσα στις επιλογές, D (Drive) και S (Sport, με τρεις διαβαθμίσεις) για να μεταβάλλει τη λειτουργία του κιβωτίου σε σχέση με τις εντολές που λαμβάνει από το γκάζι. Η επιλογή D είναι για ήπια χρήση, μέσα ή έξω από την πόλη, με τις αλλαγές να έρχονται σε χαμηλές στροφές είτε στα ανεβάσματα είτε στα κατεβάσματα. Αν το σύστημα αντιληφθεί ότι ανοίγετε περισσότερο και πιο γρήγορα το γκάζι, θα κάνει τις αλλαγές πιο ψηλά προσαρμόζοντας τη λειτουργία του στις ανάγκες και απαιτήσεις του αναβάτη.

Οι πιο ανήσυχοι θα επιλέξουν την επιλογή S, με τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις όπου οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερες στροφές. Βρείτε αυτή που σας ταιριάζει καλύτερα. Μπορείτε βέβαια να πάρετε και τον έλεγχο στα χέρια σας επιλέγοντας τη χειροκίνητη λειτουργία (οι ταχύτητες αλλάζουν από δύο μπουτόν στο δεξί διακόπτη).

Βέβαια ακόμα και εάν ξεχαστείτε στην χειροκίνητη λειτουργία, το κιβώτιο θα κάνει αυτόματα κατεβάσματα, εάν αντιληφτεί ότι μειώνεται η ταχύτητα. Σίγουρα το DCT δεν έχει την ακρίβεια στον χειρισμό ενός κλασικού κιβωτίου με χειροκίνητο συμπλέκτη. Από την άλλη όμως κανένα συμβατικό κιβώτιο δεν έχει την ευκολία του DCT.

Το X-ADV, πάρα το adveture στυλ του, θα επιλεγεί από πολλούς αναβάτες για την καθημερινή τους μετακίνηση. Όταν λοιπόν καθίσεις στην σχετικά φαρδιά του σέλα έχεις την εντύπωση ότι καβαλάς scooter. Κοιτάζοντας όμως το fat-bar τιμόνι και τις χούφτες που παραπέμπουν σε Africa Twin, συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Η θέση οδήγησης είναι τυπική scooter αλλά το φαρδύ τιμόνι σε βάζει σε μια πολύ πιο όρθια θέση, με τα χέρια ανοικτά, προσφέροντας έτσι καλύτερο χειρισμό λόγω καλύτερου μοχλού, κάτι ευρέως διαδεδομένο στα μεγάλα on-off.

Το κλειδί παραμένει στην τσέπη και δεν έχεις παρά να γυρίσεις τον κεντρικό διακόπτη και να πατήσεις τη μίζα για να έρθει στη ζωή ο κινητήρας, με έναν ωραίο μπάσο ήχο από την πανέμορφη εξάτμιση. Πατάς μια φορά το αντίστοιχο μπουτόν στο δεξί διακόπτη και κουμπώνει η πρώτη στο κιβώτιο ιδιαίτερα πολιτισμένα. Το γκάζι ανοίγει και το X-ADV θα επιταχύνει ομαλά και αθόρυβα με τις ταχύτητες να αλλάζουν σχεδόν χωρίς να τις καταλάβεις. Είναι τόσο βελούδινη η λειτουργία του DCT που σίγουρα θα βολέψει όλους τους αναβάτες μέσα στην πόλη.

Το μόνο ψεγάδι που βρήκαμε ήταν όταν σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κλείσεις το γκάζι και συντονιστεί το κατέβασμα στο κιβώτιο με τον ψεκασμό με επακόλουθο ένα μικρό "τράνταγμα". Επίσης, το φαρδύ τιμόνι (910 χιλιοστά), η όρθια θέση οδήγησης αλλά και η σχεδίαση/τοποθέτηση της ζελατίνας που ακόμα και στην ψηλότερη θέση της δεν ενοχλεί το οπτικό πεδίο του οδηγού βολεύουν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Παρά τους μεγάλους τροχούς (17 και 15 ίντσες, εμπρός και πίσω αντίστοιχα) το X-ADV είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, ενώ τα 238 (!) κιλά του πραγματικά εξαφανίζονται όταν αυτό κινείται ή αλλάζει κατεύθυνση. Τα δυνατά φρένα φροντίζουν για την ασφάλεια του αναβάτη, σε συνεργασία με τα πολύ καλά Bridgestone αλλά και το καλό ABS.

Εκτός πόλης το X-ADV θα σε ξαφνιάσει με την απόδοσή του. Στον επαρχιακό δρόμο θα σου δείξει πόσο καλή (και) μοτοσυκλέτα είναι. Με χαλαρή διάθεση αφήνεις την επιλογή στο D και εσύ απολαμβάνεις απερίσπαστα οδήγηση. Εάν θελήσεις να επέμβεις στιγμιαία στο κιβώτιο, το αυτοματοποιημένο DCT στο επιτρέπει. Βέβαια εάν έχεις για διάθεση για γρήγορη οδήγηση επιλέγεις τη λειτουργία S και οι αλλαγές γίνονται σε ψηλότερες στροφές, για καλύτερες επιταχύνσεις και συμπεριφορά μέσα στη στροφή. Για απόλυτο έλεγχο υπάρχει και η χειροκίνητη λειτουργία (Μ) ώστε να αλλάζεις ταχύτητες εσύ, ακόμα και με τέρμα γκάζι.

 Πουθενά δεν θα συναντήσεις ενοχλητικούς κραδασμούς, είτε χαμηλά, είτε ψηλά. Ο αναβάτης βιώνει απλά μια ευχάριστη δόση “παλμών” που μόνο οι V2 κινητήρες μπορούν να προσφέρουν. Για σπορ χρήση θα προτιμούσαμε τα εμπρός φρένα να είχαν πιο έντονο αρχικό δάγκωμα καθώς τώρα χρειάζεται να ασκήσεις δύναμη στη δεξιά μανέτα για ανάλογο αποτέλεσμα. Θα θέλαμε επίσης και παραπάνω αίσθηση στο πίσω φρένο, γιατί  τώρα το ABS ενεργοποιείται συχνότερα από όσο περίμενες. Τέλος, οι "σφικτές" αναρτήσεις που μπορεί να σε ταλαιπώρησαν λίγο στις λακκούβες της πόλης -καμία σχέση με όλα τα άλλα scooter- στον επαρχιακό δρόμο μοιάζουν άριστες, προσφέροντας άνεση και δυνατότητα να κινηθείς γρήγορα. Στον αυτοκινητόδρομο το X-ADV παραμένει σταθερό λόγω γεωμετρίας και βάρους με τον αναβάτη να απολαμβάνει και χαμηλή μέση κατανάλωση, της τάξεως των 4-4,3 λίτρων/100 χλμ., με την τελική να φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. 

Όσον αφορά στο χώμα, το X-ADV φυσικά και δεν θα πει όχι, καθώς έχει χωμάτινο στυλ αλλά και δυνατότητες, αρκετά μεγάλες ώστε να πηγαίνει με μεγάλη ευκολία στις παρακείμενες ανηφόρες στη λίμνη Μαραθώνα και να περνά εύκολα τα μεγάλα νεροφαγώματα με οδηγό+συνεπιβάτη+φωτογραφικά που ξεπερνούσαν τα 230 κιλά! Το μόνο που θέλει προσοχή είναι η μικρή απόσταση από το έδαφος.

Κάποτε υπήρχαν μοτοσυκλέτες όπως το Honda XLR 250 που έκανες τα πάντα. Μετά άρχισε ο καταιγισμός μοντέλων σε κυβισμούς και κατηγορίες που έφεραν την εξειδίκευση, με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να βρεθούν με 2 και 3 μοτοσυκλέτες στο γκαράζ τους. Αυτό με το X-ADV αποτελεί παρελθόν: είναι μια μοτοσυκλέτα που τα κάνει όλα. Μέσα στην πόλη κινείται άνετα, βάζοντας τα γυαλιά και σε πολύ μικρότερου κυβισμού scooter, στο επαρχιακό δεν στερείται τίποτα σε σχέση με άλλες μοτοσυκλέτες, μπορεί και ταξιδεύει φορτωμένο στους αυτοκινητόδρομους και όταν αυτοί τελειώνουν συνεχίζει και στον τελευταίο χωματόδρομο που οδηγεί στην παραλία. Και όλα αυτά με μια εντυπωσιακή εμφάνιση που κάνει όχι μόνο τα TMAX να ζηλεύουν αλλά μην φοβάται να σταθεί δίπλα σε ένα Africa Twin. Για όλα αυτά τα 12.450 ευρώ σας φαίνονται πολλά;

honda-x-adv-2017-cityrider-test_1.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_4.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_10.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_8.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_14.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_5.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_12.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider.jpghonda-x-adv-2017-cityrider-test_9.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_11.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_6.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_2.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_7.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_3.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-test_13.JPG

honda-x-adv-2017-cityrider-lepto_13.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_1.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_8.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_7.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_5.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_10.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_6.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_12.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_9.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_3.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_2.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_11.JPGhonda-x-adv-2017-cityrider-lepto_4.JPG

Μοντέλο HONDA Χ-Adv
Αντιπρόσωπος ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ ΑΕΒΕ
Τιμή (euro) 12.450
Εγγύηση  2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος,  4βάλβιδος, 2ΕΕΚ
Κυβισμός (c.c.) 745
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 77Χ80
Συμπίεση (:1) 10,7
Τροφοδοσία Ψεκασμός της Keihin EFI με σώμα διαμέτρου 36 mm 
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Λίπανση  Αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος με 2 καμπάνες
Κιβώτιο αυτόματο/σειρικό 6 σχέσεων
Πρωτεύουσα σχέση 1,921
Τελική μετάδοση 17/39
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο με σωλήνες στρογγυλής διατομής
Μήκος (mm) 2.245
Πλάτος (mm) 910
Ύψος  (mm) 1.375
Μεταξόνιο (mm) 1.590
Γωνία κάστερ (°) 27
ίχνος (mm) 104
Ύψος σέλας (mm) 820
Απόσταση εδάφους (mm) 162
Βάρος (kg)  238
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt) 13
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι της Showa, διάμετρος 41 mm, διαδρομή 153,3mm.
Πίσω Αμορτισέρ της Showa με μοχλισμό , διαδρομή 150 mm, (προφόρτιση ελατηρίου)
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο floating δίσκοι  310 mm με  δαγκάνες 4 εμβόλων Nissin/ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα ενός  εμβόλου της Nissin/ABS
   
Τροχοί  
Μπροστά 120/70-17
Πίσω 160/60-15
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 54/6250
Ροπή στον τροχό (kg/rpm)  6,93/4.750