Honda

test honda cb500x kinisi cityrider 1

Βελούδινο!

Tου Βασίλη Κωστάκου 
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Εάν θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε το συγκεκριμένο μοντέλο της Honda μόνο με μια λέξη, ο παραπάνω τίτλος είναι ο πιο ταιριαστός! Καθώς το CB 500 X είναι τόσο απαλό και μαλακό, λες και για την κατασκευή του αντί για ατσάλι, χρησιμοποίησαν  βελούδο. 

Πινελιές Βελτίωσης

Για το 2017, το CB 500 X παρέμεινε ως είχε, καθώς μόλις μια χρονιά νωρίτερα έγιναν κάποιες αλλαγές, όπως η ζελατίνα, τα φώτα led, το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, η ρύθμιση  προφόρτισης του πιρουνιού και η ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου.

test honda cb500x leptomeries cityrider 18

Όλα τα παραπάνω μαζί με την ελαφρώς ανανεωμένη εμφάνιση και τις νέες προδιαγραφές για τον κινητήρα, έδωσαν ένα πιο ραφιναρισμένο αποτέλεσμα. Αυτό θα διαπιστώσουν και όσοι επιλέξουν το συγκεκριμένο μοντέλο για την καθημερινή τους μετακίνηση σε κάποιο αστικό κέντρο αλλά και να πραγματοποιούν μικρές εξορμήσεις (200-400 χιλιομέτρων) μέσα στο Σαββατοκύριακο.

 Μισό λίτρο


test honda cb500x leptomeries cityrider 2

Ο κινητήρας του CB 500 X (και όλης της σειράς) είναι δικύλινδρος σε σειρά και έτσι όπως αναφέρει η ονομασία του, έχει χωρητικότητα πεντακόσια κυβικά εκατοστά. Φυσικά και είναι υγρόψυκτος και με ψεκασμό, (αλλιώς πως θα μπορούσε να είναι Euro 4;) και αποδίδει ακριβώς 47 hp, όσο δηλαδή είναι και το όριο για τα διπλώματα μοτοσυκλέτας Α2. Οι διαστάσεις των κυλίνδρων θα λέγαμε ότι είναι τετράγωνες, αφού διάμετρος και διαδρομή των εμβόλων είναι σχεδόν η ίδια.

 Euro 4… δαγκωτό!

Παρά την υιοθέτηση των Euro4 προδιαγραφών η Honda ανακοινώνει ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά σε ιπποδύναμη και ροπή, αλλά η αίσθηση που αποκομίζεις από τον κινητήρα του CB είναι εντελώς διαφορετική. Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι και φυσικά έχει γίνει πιο αθόρυβος, όσο αφορά την εξάτμιση αλλά και τους μηχανικούς θορύβους, που στους κινητήρες της Honda, είναι πάντα ελάχιστοι.

test honda cb500x kinisi cityrider 4

Όχι, με 47 άλογα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, δεν έχει δύναμη χαμηλά και σιχαίνεται να δουλεύει κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. Το “πάρτι” ξεκινά λίγο πάνω από τις συγκεκριμένες στροφές όπου ο αναβάτης νιώθει ότι υπάρχει απλά ένα χέρι που τον σπρώχνει. Δεν μιλάμε μόνο για μια γραμμική απόδοση του κινητήρα, αλλά νομίζεις ότι στο δεξί σου χέρι αντί για γκάζι κρατάς ένα ποτενσιόμετρο που ελέγχει την δύναμη ενός ηλεκτροκινητήρα.

 Νταλίκα, με την καλή έννοια

Όσοι έχετε βρεθεί σε κάθισμα νταλίκας ή φορτηγού, θα ξέρετε γιατί μιλάμε όταν παρομοιάζουμε τη σέλα του CB 500 X με αυτό. Οι νταλίκες και τα φορτηγά έχοντας σαν σκοπό να κουβαλούν μεγάλα σε βάρος φορτία έχουν και τις αντίστοιχες αναρτήσεις/σούστες που όπως καταλαβαίνετε είναι προορισμένες να δουλεύουν φορτωμένες με τόνους, κάτι που καθιστά αδύνατο να απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου πριν φτάσουν στον οδηγό.

test honda cb500x leptomeries cityrider 9

Έτσι το κάθισμα του οδηγού (και του συνοδηγού) διαθέτουν ξεχωριστή ανάρτηση που έχει σαν σκοπό να απορροφά τους κραδασμούς και τα κτυπήματα που φτάνουν στην καμπίνα, αφήνοντας τις αναρτήσεις της νταλίκας να σηκώνουν το βαρύ φορτίο. Με αυτόν το τρόπο δρα και η σέλα του CB, δηλαδή σαν να είναι ένα δεύτερο αμορτισέρ, πέρα από τις αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας.

 Στην πόλη

Γραμμικός κινητήρας, μικρές διστάσεις, βελούδινες αναρτήσεις είναι τα συστατικά της συνταγής για μια μοτοσυκλέτα που κάνει τα πάντα. Μέσα στην πόλη βολεύει για να ελιχτεί ανάμεσα στα αυτοκίνητα και την κίνηση, και μόνο το φαρδύ τιμόνι θα ενοχλήσει όταν προσπαθείς να αποφύγεις τους καθρέπτες των σταματημένων τετράτροχων.

test honda cb500x leptomeries cityrider 1

Τα φρένα, ένας δίσκος σε κάθε τροχό, για το βάρος και τη χρήση του CB 500 X θα τα χαρακτηρίζαμε φιλικά και επαρκή, καθώς δεν διαθέτουν το άρπαγμα στη ελάχιστη πίεση στη μανέτα   και χρειάζεται δύναμη για να πάρεις το αντίστοιχο φρενάρισμα,  με το abs να δηλώνει παρών κάθε φορά που ίσως το παρακάνεις, ειδικά με το πίσω φρένο. Παρ΄ότι ζυγίζει σχεδόν 200 κιλά, κρύβει πολύ καλά το βάρος του, δίνοντας την αίσθηση μιας πολύ ελαφρύτερης μοτοσυκλέτας, σε σημείο που πολλές φορές η δύναμη που εξασκείς στο τιμόνι για να αλλάξεις κατεύθυνση να είναι περισσότερη από αυτή που χρειάζεται.  Ο μαλακός συμπλέκτης δεν θα κουράσει επίσης στην αστική χρήση, όπως και η χαμηλή σχετικά σέλα θα βοηθήσει στις επιτόπιες μανούβρες.

 All Rounder

Το CB 500 X δεν φτιάχτηκε μόνο για τις πόλεις αλλά και για τις μικρές εξορμήσεις το Σαββατοκύριακο, γι αυτό άλλωστε και η Honda άλλαξε τη ζελατίνα για ακόμη καλύτερη προστασία από τον αέρα. Μάλιστα η ζελατίνα μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις αλλά γι αυτό το σκοπό χρειάζεσαι ένα πεντάρι allen. Μικρό το κακό βέβαια καθώς και στη χαμηλότερη θέση να την αφήσεις, ο αέρας περνά σχεδόν πάνω από τους ώμους ακόμα και ψηλόσωμου αναβάτη.

test honda cb500x leptomeries cityrider 8

Και πάντα χωρίς να εμποδίζει το οπτικό πεδίο, οπότε δύσκολα κάποιος θα επιλέξει την ψηλότερη θέση. Η θέσης οδήγησης θέλει τον αναβάτη πάνω στη μοτοσυκλέτα με το φαρδύ τιμόνι να είναι σχετικά μακριά και χαμηλά, που παράλληλα με την καταπληκτική σέλα, δημιουργεί μια άνετη θέση οδήγησης για πολλά χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε σε μια ημερήσια βόλτα στο Ναύπλιο και στα πέριξ του αργολικού κάμπου. Το μόνο που μας έλειψε εκείνη τη χειμωνιάτικη μέρα ήταν οι προστατευτικές χούφτες (προαιρετικός εξοπλισμός) που θα κρατούσαν τα χέρια μας πιο ζεστά.

test honda cb500x leptomeries cityrider 20

Σε αυτή τη βόλτα η κατανάλωση έπεσε κάτω από τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ., τη μέση τιμή που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Στον αυτοκινητόδρομο ο τρόπος που ξεδιπλώνει τη δύναμή του το CB 500 X, το κάνει να φαίνεται πολύ δυνατότερο, κρατώντας άνετα ταχύτητες στα 130-150 χλμ/ώρα, με την τελική να φλερτάρει τα 180, αλλά και το 500άρι όμως να γίνεται κάπως νευρικό πληρώνοντας το τίμημα της πολύ ελαφριάς αίσθησης που έχει. Τέλος, θα θέλαμε να γκρινιάξουμε για το μικρό σε μέγεθος ψηφιακό όργανο, που μπορεί να παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες αλλά δείχνει μικρό και φτωχό σε μια τόσο "πληθωρική" μοτοσυκλέτα.

 Oδήγηση στα άκρα

Όσοι αρέσκονται να οδηγούν σε χαλαρούς ρυθμούς θα λατρέψουν τη βελούδινη απόδοση του CB 500 X, που θα τους ταιριάξει γάντι. Μπορεί να έχει κατασκευαστεί με γνώμονα της "εισαγωγικής μοτοσυκλέτας", όπως και όλες με τον περιορισμό των 35kW, αλλά με 7.150 ευρώ μπορείς να πάρεις έναν καθημερινό σύντροφο που θα σε βάλει για τα καλά στον κόσμο των δύο τροχών, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις ακόμα και σε αναβάτες με μεγαλύτερη πείρα. Φτάνει βέβαια να προσανατολιστείς στη βελούδινη συμπεριφορά του CB 500 X. Γιατί εάν πιστέψεις ότι το μικρομεσαίο Honda μπορείς και να το οδηγήσεις "με την ταυτότητα στο στόμα" τότε θα αρχίσουν τα προβλήματα.

test honda cb500x kinisi cityrider 8

Ο κινητήρας μπορεί να ακολουθήσει τους γρήγορους ρυθμούς, αλλά πρώτα οι αναρτήσεις- που χρειάζονται περισσότερη απόσβεση για σπορ χρήση, και μετά τα φρένα, θα βάλουν τα όρια για όποιον αρχίσει να ζορίζει το 500άρι της Honda.  Όχι ότι δεν μπορεί να κινηθεί γρήγορα, όμως άλλο σβέλτα και άλλο νευρικά. Σε αντίθεση με το χώμα, όπου εκεί οι αναρτήσεις δεν θα σε προδώσουν έτσι εύκολα και σύντομα θα ανακαλύψεις ότι το CB δικαιολογεί απόλυτα το κωδικό "Χ" στην ονομασία του. Ελαφρύ σύνολο, μαλακές αναρτήσεις και άνετη σέλα μαζί με το μεγάλο τιμόνι θα σε οδηγήσουν σε μακρινούς χωματόδρομους, σε ψηλά βουνά ή απομακρυσμένες παραλίες. Φτάνει να μην φοβηθείς τα ασφάλτινα λάστιχα αλλά και να σεβαστείς τα όρια που θέτουν. Με μία μοτοσυκλέτα όπως το Honda CB 500 X, οι κάτοχοι διπλώματος Α2 δεν θα ανυπομονούν να αλλάξουν κατηγορία για να οδηγήσουν κάτι μεγαλύτερο.

Φωτογραφίες Κίνησης

test_honda_cb500x_kinisi_cityrider_7.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_4.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_6.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_3.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_5.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_9.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_2.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_8.jpgtest_honda_cb500x_kinisi_cityrider_1.jpg

Φωτογραφίες Λεπτομερειών / Στατικές

test_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_12.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_8.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_20.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_2.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_17.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_1.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_4.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_3.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_10.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_18.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_14.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_9.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_6.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_19.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_16.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_11.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_15.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_13.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_7.jpgtest_honda_cb500x_leptomeries_cityrider_5.jpg

AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.