city2 WHITE DDIAFANES

KTM

ktm 390 duke 2017 2

Eντυπωσιακά ώριμο 

Tης Livia Schermerhorn

Η δοκιμή του νέου KTM Duke 390 πραγματοποιήθηκε στην πιο διάσημη “ταράτσα” του μοτοσυκλετιστικού κόσμου, την πίστα δοκιμών της Fiat, στην οροφή του κτηρίου Lingotto στο Τορίνο της Ιταλίας. Μια τοποθεσία που σου κόβει την ανάσα, όχι μόνο λόγω του ύψους του κτηρίου, αλλά και λόγω της απίστευτης θέας της. Αισθανθήκαμε μεγάλη τιμή που κληθήκαμε να οδηγήσουμε εκεί και η τιμή μας γίνεται μεγαλύτερη όταν πρόκειται για τον νέο Δούκα 390.

Το νέο ΚΤΜ Duke 390 έχει πολλές ομοιότητες με τα αδέλφια του,συμπεριλαμβανομένου και του “μεγάλου αδελφού”, Super Duke 1290. Ο όλος σχεδιασμός, και ειδικά το χαρακτηριστικό μπροστινό φωτιστικό σώμα, παραπέμπουν ευθέως στην οικογένεια των Duke. Για το 2017 το 390 περνάει από μεγάλη αναβάθμιση, η οποία περιλαμβάνει εντελώς νέο πλαίσιο και υποπλαίσιο, αλλά και σύστημα αναρτήσεων. 

Το μπροστινό σύστημα διαθέτει πλέον open cartridges φυσίγγια, τα οποία – σύμφωνα με την ΚΤΜ – μειώνουν το συνολικό βάρος και αυξάνουν την προοδευτικότητα. Η στάση οδήγησης είναι επίσης διαφορετική, πιο σπορ και άνετη για τους ψηλότερους αναβάτες. Το νέο Duke 390 είναι ακόμη η πρώτη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας της που διαθέτει πίνακα οργάνων με πολυλειτουργική οθόνη TFT, στην οποία περιλαμβάνεται το KTM My Ride, που επιτρέπει τη σύνδεση του smartphone σου μέσω bluetooth με τη μοτοσυκλέτα. 

Διάφορα λειτουργικά settings είναι προσβάσιμα με τη βοήθεια επιλογέα στο τιμόνι, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τι θέλει να εμφανίζεται στην οθόνη του και τι όχι.

Στο δεύτερο μέρος του τεστ, στην οδήγηση, αφήσαμε πίσω μας την πίστα δοκιμών και τα επιβλητικής αρχιτεκτονικής κτήρια και κατευθυνθήκαμε στα ιταλικά βουνά. Εκεί, αμέσως γίνεται αντιληπτός ο δυναμικός χαρακτήρας του Duke. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας ανεβάζει εύκολα στροφές, προκαλώντας σε να κρατάς την ταχύτητα γύρω και πάνω από τις 6.000 σ.α.λ., με την τελική του να βρίσκεται στις 10.500.

Η μέγιστη ροπή και δύναμη βρίσκονται επίσης ανάμεσα στις 7.000 και 9.000 στροφές. Μια μικρή κίνηση του καρπού είναι αρκετή για να σε εκτοξεύσει μπροστά. Κι από ήχο δεν πάει καθόλου πίσω o μονοκύλινδρος, και δεδομένου ότι συμμορφώνεται με τους περιορισμούς του Euro 4, η ΚΤΜ τα έχει καταφέρει πολύ καλά! Αν πάλι θέλετε ακόμη περισσότερη δύναμη, υπάρχει πάντα η επιλογή της εξάτμισης Akrapovic που προσφέρει η KTM.

Οι σχέσεις είναι σχετικά κοντές, με την αλλαγή να γίνεται ομαλά. Το κιβώτΙο ταχυτήτων αλλάζει σχέσεις θετικά και σε περίπτωση που ξεχαστείς και κατεβάσεις απότομα ταχύτητα, κανένα πρόβλημα, υπάρχει ο συμπλέκτης slipper clutch ο οποίος θα φροντίσει για την ομαλή μετάβαση. Η οδήγηση στους επαρχιακούς, ορεινούς δρόμους είναι απολαυστική και η μόχλευση άριστη.

Οι κοντές σχέσεις είναι ό,τι πρέπει για τέτοιου είδους διαδρομές. Το νέο Duke 390 είναι αιχμηρό και άμεσο στις αντιδράσεις του και πολύ εύκολο στην οδήγηση. Στενό πλαίσιο, χαμηλό βάρος (149 κιλά χωρίς καύσιμα) και αναρτήσεις υψηλής ποιότητας. Κι όσο για τις όποιες ανωμαλίες στο οδόστρωμα, το Duke τις αποσβένει, αφήνοντάς σε να απολαύσεις την οδήγηση με αυτοπεποίθηση. Τα φρένα λειτουργούν πολύ καλά, με καλές δυνάμεις μπροστά και πίσω, με τον μονό δίσκο μπροστά να κρίνεται υπερ-αρκετός.

Το νέο KTM Duke είναι εξοπλισμένο με ABS δύο καναλιών, το οποίο απενεργοποιείται και μπορούμε να σας πούμε ότι όντως δουλεύει καλά, μιας και είχαμε την τύχη να το χρειαστούμε μία φορά κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας, λόγω διερχόμενου άλλου οχήματος.

Ενδιαφέρουσα και σοφιστικέ, με 44 άλογα να δηλώνουν δυναμικά το παρών τους και εξοπλισμό που παραδοσιακά ανήκει σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού. Αυτός ο Δούκας απευθύνεται σε κατόχους διπλώματος Α2, αλλά και οι αναβάτες με κανονικό δίπλωμα δεν θα νιώσουν καθόλου άβολα να τον οδηγούν. 
Στους ιταλικούς ορεινούς όγκους που είχαμε την ευκαιρία να τον οδηγήσουμε, μας κέρδισε η ικανότητά του και ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του. Είναι σταθερός, με άριστη θέση οδήγησης. Το φινίρισμα “φωνάζει” ΚΤΜ και το όλο σύνολο είναι αυτό που πρέπει: ξεχωριστός χαρακτήρας, ακριβής χειρισμός και πολύ παιχνίδι. 

Και τα καλά νέα; Με μόλις 5.690 ευρώ μπορεί να γίνει δικός σου!

ktm_390_duke_2017_4.jpgktm_390_duke_2017_3.jpgktm_390_duke_2017_5.jpgktm_390_duke_2017.jpgktm_390_duke_2017_2.jpgktm_390_duke_2017_6.jpg

ktm_390_duke_2017_18.jpgktm_390_duke_2017_16.jpgktm_390_duke_2017_13.jpgktm_390_duke_2017_7.jpgktm_390_duke_2017_14.jpgktm_390_duke_2017_10.jpgktm_390_duke_2017_17.jpgktm_390_duke_2017_15.jpgktm_390_duke_2017_19.jpgktm_390_duke_2017_12.jpgktm_390_duke_2017_8.jpgktm_390_duke_2017_11.jpgktm_390_duke_2017_9.jpg

Κατασκευαστής

KTM

Μοντέλο

390 Duke

Αντιπρόσωπος

KTM SEE

Τιμή

5.690 ευρώ

Εγγύηση

2 χρόνια

   

Κινητήρας

 

Τύπος

Mονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4βάλβιδος

Χωρητικότητα (cc)

373,2

Διάμετρος x διαδρομή (mm)

89Χ60

Συμπίεση (:1)

Δ.Α.

Τροφοδοσία

Ψεκασμός

Χωρητικότητα λαδιού (lt)

Δ.Α.

Εκκίνηση 

Μίζα

Μετάδοση

Αλυσίδα

   

Πλαίσιο

 

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό, χωροδικτύωμα

Μήκος (mm)

Δ.Α.

Πλάτος (mm)

Δ.Α.

Ύψος  (mm)

Δ.Α.

Μεταξόνιο (mm)

1.357

Γωνία κάστερ (°)

Δ.Α.

Ίχνος  (mm)

Δ.Α.

Ύψος σέλας (mm)

830

Απόσταση εδάφους  (mm)

185

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)

13,4

Βάρος (kg)

139

   

Αναρτήσεις

 

Μπροστά

Ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43mm, WP, 142mm διαδρομή

Πίσω

Αμορτισέρ με μοχλικό, WP, 150mm διαδρομή

   

Τροχοί / Ελαστικά

 

Εμπρός

Δ.Α. 

Πίσω

Δ.Α.

   

Φρένα

 

Μπροστά

Δίσκος 320mm, 4πίστονη ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα, ABS Bosch 9.1MP

Πίσω

Δίσκος 230mm, μονοπίστονη δαγκάνα, ABS Bosch 9.1MP

   

Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm)

Δ.Α.

Μέγιστη ροπή (kg / rpm)

Δ.Α.