Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο του scooter, του παπιού και της καθημερινής μοτοσυκλέτας!

Suzuki

test suzuki vstrom 650 xt 5

Το ιδανικό allround για την Ελλάδα! 



 

Του Κώστα Γαμβρούλη

Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

Υπάρχει ένα δίτροχο για τα πάντα; Ένας “αιώνιος” προβληματισμός στο μυαλό των μοτοσυκλετιστών και αγαπημένο αντικείμενο συζήτησης στις παρέες των αναβατών. Ειδικά των Ελλήνων αναβατών, οι οποίοι δεν έχουν την πολυτέλεια της αγοράς δυο και τριών μοντέλων, χρησιμοποιούν την μοτοσυκλέτα όλο τον χρόνο και κινούνται σε ένα από τα πλέον ποικιλόμορφα οδικά δίκτυα του κόσμου.



test suzuki vstrom 650 xt 6

Δεν είναι καθόλου τυχαίο που ιστορικά, τα καταγραμμένα best seller της ελληνικής αγοράς, ανήκουν, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, στην κατηγορία των on-off. Το τελευταίο αυτών των μοντέλων, που πούλησε σαν “ζεστό ψωμί” στην προ κρίσης εποχή, είναι το V-Strom 650 της Suzuki, μια μοτοσυκλέτα που έχει γράψει την δική της ιστορία. Πλέον, το αποδέχονται και το παραδέχονται όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν θα το αγόραζαν ποτέ. Δοκιμάστηκε σκληρά, ανταποκρίθηκε άψογα και τελικά βγήκε νικητής!

Ο κινητήρας του V-Strom 650 ΧΤ μπορεί να αναφέρεται ως ο ίδιος με αυτόν της προηγούμενης γενιάς και η αλήθεια είναι ότι οπτικά και εξωτερικά δεν διαφέρει σε κάτι, ωστόσο στο εσωτερικό του έχουν συντελεστεί περισσότερες από 60 αλλαγές! Ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος V2 των 645 κ.εκ. είναι πλέον συμβατός με τις Euro 4 νόρμες αλλά η Suzuki δεν αρκέστηκε μόνο στον να τον “συμμορφώσει” με αυτές τις προδιαγραφές αλλά να τον βελτιώσει στα σημεία, για μεγαλύτερη αξιοπιστία, χαμηλότερη κατανάλωση και πιο πολιτισμένη λειτουργία.

test suzuki vstrom 650 xt 19

Ωστόσο πέρα από αυτές τις αλλαγές έχουμε και νέες προσθήκες, στον τομέα των ηλεκτρονικών και ηλεκτρομηχανικών βοηθημάτων. Traction Control, “Low RPM Assist”, μέσω του οποίου, αυξάνονται αυτόματα οι στροφές του κινητήρα όταν ενεργοποιείται ο συμπλέκτης στις χαμηλές ταχύτητες ή στην εκκίνηση της μοτοσυκλέτας από στάση και “Easy Start System”, το οποίο ελέγχει την ενεργοποίηση της μίζας.


H θέση οδήγησης είναι ελαφρώς διαφορετική στο νέο μοντέλο, με την σέλα του οδηγού να είναι επίπεδη στο μεγαλύτερο τμήμα της και λόγο του πιο στενού ρεζερβουάρ να επιτρέπει στον αναβάτη να έρθει πιο μπροστά σε αυτή.

test suzuki vstrom 650 xt 11

Οι λαβές του τιμονιού έχουν ταυτοχρόνως μετατοπιστεί ελαφρώς πιο κοντά σε αυτόν και το αποτέλεσμα είναι η αίσθηση, ακόμα και σε στατική δοκιμή, να εξαλείφει ένα σημείο που ενοχλούσε παλιότερα, την μεγάλη απόσταση του τιμονιού από τον οδηγό. Επίσης, ο μικρότερος όγκος των πλαϊνών διακοσμητικών – προστατευτικών ακριβώς κάτω από την σέλα του οδηγού, επιτρέπει την πιο άνετη κίνηση των ποδιών όταν αυτά κατεβαίνουν για στήριξη στο έδαφος.
Αν έχει παραμείνει κάτι ίδιο σε όλες τις γενιές του V-Strom 650 από το 2004 μέχρι σήμερα, αυτό είναι το πλαίσιο. Πρόκειται για μια μονάδα δύο δοκών μεγάλης διατομής, κατασκευασμένη από αλουμίνιο, η οποία σχεδιάστηκε για το V-Strom 1000 του 2002 με τους 98 ίππους.

test suzuki vstrom 650 xt 15

Το ψαλίδι είναι επίσης από αλουμίνιο και ανήκει και αυτό στα “ψωμωμένα” δομικά στοιχεία της μοτοσυκλέτας, ενώ η εικόνα συμπληρώνεται με το αφαιρούμενο, ατσάλινο υποπλαίσιο. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43 χλστ. (χωρίς δυνατότητα ρυθμίσεων) ενώ πίσω, έχει τοποθετηθεί μονό αμορτισέρ. Ως προς τα φρένα, δύο δίσκοι διαμέτρου 310 χλστ. με διπίστονες δαγκάνες αναλαμβάνουν το έργο της πέδησης μπροστά και τον ρόλο αυτό πίσω, έχει μονός δίσκος 260 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα. Το δε ABS, είναι standard.

Αν κοιτάξει κανείς στο ταμπελάκι της μοτοσυκλέτας που είναι κολλημένο στο πλαίσιο, το γράφει ξεκάθαρα, “Made in Japan”. Άψογη ποιότητα κατασκευής, πολύ καλή η βαφή και η συναρμογή, υλικά και πλαστικά που πείθουν για την αντοχή τους στο χρόνο. Η νέα σχεδίαση, έχει προσδώσει στην μοτοσυκλέτα μια πιο “αδύνατη” σιλουέτα , με τον επιβλητικό όγκο των πρώτων μοντέλων να αποτελεί παρελθόν.

test suzuki vstrom 650 xt 12

Η ζελατίνα έχει διατηρήσει ένα σεβαστό πλάτος και ύψος (είναι 9 χλστ. πιο ψηλή από το προηγούμενο μοντέλο), ενώ προσφέρει την δυνατότητα ρύθμισης του ύψους της αλλά μόνο με την χρήση εργαλείων.

test suzuki vstrom 650 xt 18

Νέος είναι ο πίνακας οργάνων που αποτελείται από αναλογικό στροφόμετρο και μια χωρισμένη σε δύο τμήματα LCD. Στη πράξη, τόσο οι αναλογικές όσο και οι ψηφιακές ενδείξεις διαβάζονται εύκολα, ακόμα και με κόντρα ήλιο, ενώ το βράδυ ένας πολύ όμορφος φωτισμός, φροντίζει ώστε η πληροφόρηση να είναι συνεχής και απρόσκοπτη. Αλλά στοιχεία που αξίζουν αναφοράς είναι η παροχή 12V αριστερά του πίνακα οργάνων, το LED πίσω φως καθώς και η πολύ όμορφα σχεδιασμένη σχάρα αποσκευών.

Η διαφορά στην αίσθηση του 2017 μοντέλου είναι άμεσα διακριτή και πολύ μεγάλη!  Η μοτοσυκλέτα υπακούει πιο άμεσα και είναι γενικά πιο πρόθυμη στις αλλαγές κατεύθυνσης, αποπνέοντας μια κινητική “ζωηράδα” που δεν θα ήταν υπερβολή αν συγκρινόταν με αυτή ενός μονοκύλινδρου αντίστοιχου κυβισμού! Η δεύτερη έκπληξη, ως ποιοτικό και όχι ως ποσοτικό χαρακτηριστικό, είναι η απόδοση του κινητήρα.

test suzuki vstrom 650 xt 2

Εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις καλύτερες μονάδες στα μεσαία κυβικά, πλέον όμως έχει επίσης ραφιναριστεί σε τέτοιο βαθμό, που κάνει τους προηγούμενους κινητήρες των V-Strom 650 να μοιάζουν τραχείς. Με αυτά τα δεδομένα, η κίνηση εντός του αστικού πεδίου για το V-Strom 650 XT είναι παιχνιδάκι! Αν προσθέσει κανείς την πολύ καλή λειτουργία του κιβωτίου αλλά και το Low RPM assist που σου επιτρέπει να “ρολάρεις” με χαμηλές ταχύτητες “χαϊδεύοντας” απλά την μανέτα του συμπλέκτη, τότε καμία κυκλοφοριακή συνθήκη, όσο άσχημη και αν είναι δε τρομάζει το συγκεκριμένο μοντέλο.

test suzuki vstrom 650 xt 4

Βγαίνοντας έξω από την πόλη,  το V-Strom 650 XT τιμά την πολύ καλή “προγονική του παράδοση” στο ταξίδι και είναι ικανό να στρίβει στις παρατεταμένες ακλόνητο, χωρίς το παραμικρό σημάδι ασάφειας ή ελαστικότητας. Η κατανάλωση του είναι άλλη μια ευχάριστη έκπληξη, σημειώνοντας, με λογική οδήγηση, τιμές κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ.! Ολοκληρώνοντας τον φάκελο ταξίδι, η άνεση από την σέλα είναι υπεράνω κριτικής και η κάλυψη από τον αέρα αρκετά καλή, χωρίς όμως να φτάνει στα επίπεδα των προηγούμενων, πιο “ευτραφών” εκδόσεων. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. "

test suzuki vstrom 650 xt 1

Σε δρόμους με στροφές, υπάρχει μεγαλύτερη προθυμία στις αλλαγές κατεύθυνσης και σαφώς καλύτερη αίσθηση από το πιρούνι, συγκριτικά πάντα με τις προηγούμενες εκδόσεις. Aν υπάρχει ένα θεματάκι, αυτό είναι το μπροστινό φρένο που θα το θέλαμε λίγο πιο ισχυρό και με καλύτερη αίσθηση. Δεν σημειώνεται ως μειονέκτημα, δεν είναι μεγάλη η υστέρηση του, απλά αν πληρούσε αυτά τα δύο ζητούμενα, θα είχαμε ένα πλήρες από κάθε άποψη “πακέτο”.

test suzuki vstrom 650 xt 8

Τέλος, το χώμα, ο λόγος δηλαδή για τον οποίο και δημιουργήθηκε αυτή η έκδοση με τις ακτινωτές ζάντες. Σε αυτό το πεδίο λοιπόν, το V-Strom 650 XT μπορεί να σας πάει με ευκολία και χωρίς άγχος εκεί που δεν θα σας πήγαινε κανένα street. Δυσπρόσιτες παραλίες και δασικοί δρόμοι δεν αποτελούν απαγορευμένα πεδία με αυτή την μοτοσυκλέτα.


Θέλετε λοιπόν μια απάντηση στο ερώτημα “ποια μοτοσυκλέτα κάνει τα πάντα;”. Το V-Strom 650 XT! Aντικειμενικά, χωρίς προκαταλήψεις και οποιουδήποτε είδους αγκυλώσεις, αυτή είναι η απάντηση. Το V-Strom 650 XT δεν έχει περιορισμούς χρήσης, τα κάνει όλα και τα κάνει αρκετά καλά! Δοκιμασμένο, οικονομικό, ολοκληρωμένο σαν σύνολο και στο ανώτερο στάδιο της εξέλιξης του. Αν ψάχνετε για ένα all-round όπως αυτό ορίζεται από την ελληνική πραγματικότητα, σταματήστε την αναζήτηση, εδώ είστε! Μοτοσυκλέτα “κομμένη και ραμμένη” για την χώρα μας. Κάποιοι εκεί στην Ιαπωνία, μάλλον μας σκέφτονται και μας αγαπάνε πολύ!
test_suzuki_vstrom_650_xt_4.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_10.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_17.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_7.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_9.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_2.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_12.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_18.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_14.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_5.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_16.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_1.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_15.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_3.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_11.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_13.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_6.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_8.jpgtest_suzuki_vstrom_650_xt_19.jpg