Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο του scooter, του παπιού και της καθημερινής μοτοσυκλέτας!

Triumph

test triumph bonneville t100 1

Ατόφια 60ς ατμόσφαιρα, δυνατά συναισθήματα

Κείμενο: Αλέξης Γλυνιαδάκης
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

Πόσα κυβικά πρέπει να έχει η πρώτη πραγματική μοτοσυκλέτα σου; Ανάλογα με τον κατασκευαστή, οι απαντήσεις διαφέρουν. Αν κάποιος πάντως θέλει να εισέλθει στο χώρο των δικύλινδρων Triumph, η ελάχιστη χωρητικότητα κυλίνδρων θα είναι 900 κυβικά εκατοστά. “Accessible” και “entry level” είναι οι πρώτες λέξεις που καλωσορίζουν τον αναβάτη στη Bonneville T100, μια μοτοσυκλέτα συνώνυμο της vintage ατμόσφαιρας και της δημιουργίας δυνατών συναισθημάτων, στατικά και οδηγικά.

Τα ατσάλινα φτερά, οι φυσούνες στο πιρούνι, τα πανέμορφα διπλά όργανα, το άσπρο σιρίτι στη μαύρη σέλλα και μια διχρωμία νοσταλγική στο ντεπόζιτο εξασφαλίζουν την οπτική εντύπωση προς τους ανύποπτους περαστικούς. Είναι Bonneville, η βασίλισσα των Ευρωπαϊκών sixties και το δείχνει και σήμερα.
test triumph bonneville t100 5

Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος κινητήρας της όμως, απλά δείχνει όμοιος με τότε, προσφέροντας σχεδίαση που διαχωρίζει -μόνο οπτικά- κινητήρα από κιβώτιο ταχυτήτων και με μεγάλες ψήκτρες που όμως λειτουργούν απλά επικουρικά στην κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού για τη διατήρηση της θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα.

Δύο οδόμετρα, επιλεγμένη ταχύτητα, ένδειξη σέρβις, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, στάθμη βενζίνης, ρολόι και ένδειξη traction control είναι η ψηφιακή πληροφόρηση που θα λάβετε παράλληλα με τις ενδείξεις ταχύτητας και στροφών από τις λευκές βελόνες. Το traction control μπορεί να βγει εκτός από τον αναβάτη, ενώ το ABS θα συνεργάζεται πάντα με τα δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό, χωρίς δυνατότητα απεμπλοκής.

Η ενεργοποίηση εμπρός φρένου και συμπλέκτη γίνεται με ρυθμιζόμενες μανέτες ως προς την απόσταση από το τιμόνι, βοηθώντας τον αναβάτη να φέρει την εργονομία της T-100 ακριβώς στα μέτρα του.

test triumph bonneville t100 4

Εργονομικά σωστό είναι και το τρίγωνο σέλλα-τιμόνι-μαρσπιέ που προσφέρει εξαιρετικά ουδέτερη θέση οδήγησης και βοηθά πολύ στο κοντρόλ στην κίνηση της πόλης. Η σέλλα παρόλη την εμφάνιση που προδιαθέτει για… σανίδα διαθέτει σωστή σκληρότητα και μέγεθος, ενώ από κάτω ακριβώς μπορείτε να βρείτε πριζάκι USB για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών on the go. Ο χώρος βέβαια δεν έχει μεγάλη χωρητικότητα, αλλά με μια κατάλληλη προέκταση αυτή η παροχή μπορεί να μεταφερθεί στο τιμόνι.

Τα γόνατα θα ακουμπήσουν αναπαυτικά στα μαξιλαράκια του ντεπόζιτου που προσφέρουν εκτός από περισσότερη άνεση, καλύτερη θερμοκρασία (η δοκιμή της μοτοσυκλέτας έγινε με μονοψήφιες θερμοκρασίες και ήταν πάντα παρήγορο να μην ακουμπούν τα πόδια σε κάτι μεταλλικό!) και βρίσκονται ακριβώς εκεί που πρέπει. Ούτε πιο πίσω ώστε να καταπιέζουν, ούτε πιο μπροστά ώστε να πρέπει να έρθει ο αναβάτης πιο μπροστά από τη θέση που τον βολεύει.

Ο νέος δικύλινδρος HT (High Torque) δείχνει τα δόντια του πάνω από τις 2.500 στροφές, απλά είναι «στημένος» έτσι ώστε να μην προβληματίζει τον άπειρο αναβάτη αμέσως μετά το ρελαντί, με υπερβολική δόση ροπής. Αυτό δεν την εμποδίζει βέβαια να κινείται ακόμα και με 1200 στροφές και 5η αν βαρεθεί ο αναβάτης να χρησιμοποιήσει το λεβιέ στο αριστερό του πόδι, αποτελώντας ένα πρώτης τάξης παράδειγμα αν θέλετε να εξηγήσετε σε κάποιον τη διαφορά ελαστικότητας και ροπής.

test triumph bonneville t100 11

Στην απέναντι πλευρά, η T-120 έχει τριπλάσια αίσθηση ροπής στις στροφές αυτές και κάποιος που κινείται εκεί και ανοίγει το γκάζι, νοιώθει τα μέταλλα να λυγίζουν από την πιστονιά, αλλά αυτή η ποσότητα ροπής δεν είναι πάντα ευχάριστη σε καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης και θέτει εύκολα σε λειτουργία το traction control.

Η αίσθηση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι εξαιρετικά μαλακή και η ανεύρεση νεκράς παραμένει πανεύκολη, σε οποιεσδήποτε συνθήκες θερμοκρασίας του κινητήρα. Ο συνδυασμός ενός πανεύκολου στη χρήση κινητήρα, με αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων και την εξαιρετική εργονομία της Bonneville συνδυάζεται με τη λεπτή σιλουέτα, το στενό τιμόνι, την καλή ακτίνα στροφής και τον άψογο ψεκασμό για να προσφέρουν ένα εξαιρετικό όπλο για την καθημερινότητα του αναβάτη στην πόλη. Η απίστευτη κατανάλωση που κινείται μεταξύ 5 και 5,5 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, δίνει ακόμα περισσότερους λόγους χρήσης καθημερινά.

test triumph bonneville t100 17

Εκτός πόλης, οι καλές εντυπώσεις συνεχίζονται. Παρόλο το μονό δίσκο εμπρός, η δύναμη πέδησης είναι σε εξαιρετικά επίπεδα, χωρίς αυτό να προβληματίζει το πιρούνι που ενώ δε διαθέτει ρυθμίσεις, έχει την απόσβεση και τη λειτουργία που χρειάζεται. Το ίδιο και τα δύο αμορτισέρ, που μόλις ρυθμιστούν οι προφορτίσεις στα κιλά του αναβάτη, είναι πανέτοιμες να προσφέρουν τη λειτουργία που χρειάζεται για την ασφαλή και γρήγορη κίνηση του συνόλου.

test triumph bonneville t100 16

Όταν ο δρόμος αρχίσει να στρίβει, δύο πράγματα θα εμποδίσουν την πλήρη διασκέδαση.Το ένα είναι τα λάστιχα της Pirelli που χρειάζονται αρκετό ζέσταμα πριν αποδώσουν τα δέοντα και ακόμα και το δεύτερο είναι τα μαρσπιέ, που ενώ στην πόλη βοηθούν προσφέροντας εργονομία και έλεγχο, εκτός αυτής θα αρχίσουν γρήγορα τις στενές επαφές με την άσφαλτο αποτρέποντας γρηγορότερες εισόδους και εντυπωσιακές κλίσεις. Στα πλαίσια όμως της φυσιολογικής για την κατηγορία κίνησης, ο συνδυασμός άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει η Τ-100 παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Η γυαλάδα των εξατμίσεων και των ακτινωτών τροχών, τα σατέν μέταλλα του κινητήρα και το μαύρο χρώμα των φτερών που συνδυάζεται με το δίχρωμο ντεπόζιτο με τα λάστιχα στα πλευρά του, δίνουν μια ικανοποίηση για την κατοχή της που αφαιρεί από τη λογική διεργασία τη χρηστικότητα και υπερτονίζει συναίσθημα και αναμνήσεις.

Κάτι για το οποίο φημίζεται πάντα το Αγγλικό εργοστάσιο και πείθει σήμερα όσο και τότε. Πόσο μάλλον όταν είσαι νέος αναβάτης και αυτή είναι η πρώτη σου πραγματική μοτοσυκλέτα.



Κατασκευαστής Triumph Motorcycles Ltd
Μοντέλο Bonneville T100
Αντιπρόσωπος ΗΛΙΟΦΙΛ ΑΕ
Τιμή βασικής έκδοσης 10.290
Τιμή έκδοσης δοκιμής 10.290
Εγγύηση 2 χρόνια
   
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής, 4 βαλβίδες / κύλινδρο, υγρόψυκτος
Κυβισμός (κ.εκ.) 900
Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ) 84,6x80
Συμπίεση (:1)  10,55
Τροφοδοσία  Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου (ESPFI)
Σύστημα εξαγωγής  2 σε 2 με καταλύτη
Λίπανση  υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης  Υγρός πολύδισκος μηχανικός με υποβοήθηση
Μετάδοση 5 σχέσεων 
ΠΛΑΙΣΙΟ  
Τύπος   Κλειστού τύπου από ατσάλι υψηλής αντοχής
Κάστερ (°)  25,5
Ίχνος (χιλ)  104
Μεταξόνιο (χιλ)  1.450
Ύψος (χιλ)  1100
Ύψος σέλας (χιλ)  790
Μήκος (χιλ)  
Πλάτος (χιλ) 715
Βάρος (kg)   213
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (λτ)  14,5
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  
Μπροστά Τύπος / Διαδρομή (χιλ)  KYB 41mm, χωρίς ρυθμίσεις
Πίσω Τύπος / Διαδρομή (χιλ) Δύο αμορτισέρ KYB χωρίς μοχλισμό, ρυθμιζόμενη προφόρτιση
ΕΛΑΣΤΙΚΑ   
Μπροστά 100/90-18
Πίσω  150/70-17
ΦΡΕΝΑ   
Φρένα  Μπροστά  Δίσκος 310mm με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων και ABS
Φρένα Πίσω  Δίσκος 220mm με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων και ABS
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ  
  Ηλεκτρονικό ταχύμετρο με ολικό χιλιομετρητή, ρολόι , διπλός μερικός χιλιομετρητής, ένδειξη επιλεγμένης ταχύτητας, μετρητής καυσίμου με ένδειξη στάθμης, αυτονομία, μερική και ολική κατανάλωση, προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης καυσίμου και λειτουργία μέτρησης χιλιομέτρων, ενδεικτική λυχνία χαμηλής πίεσης λαδιού, ενδείξεις διαγνωστικού ελέγχου κινητήρα, ενδεικτικές λυχνίες LED, στροφόμετρο
   
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ)  55/5900
Ροπή εργοστασίου (Kgm/σαλ)  8,16/3230


{ΑG}/dokimes/triumph/2018/bonneville_t100/{/AG}