Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο του scooter, του παπιού και της καθημερινής μοτοσυκλέτας!

 

yamaha majesty s 125 2016 test bikeit

Άρχοντας στην αστική ζούγκλα

 

Κείμενο: Κώστας Γκαζής
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης, Κ.Γ.
 
Το Yamaha Majesty S είναι ένα βασιλικό Maxi Scooter στα 125 κυβικά, με μεγάλους χώρους, ποιοτική κατασκευή, και άριστη οδική συμπεριφορά, πλέον σε πολύ χαμηλότερη τιμή από όταν είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά. Εν ολίγοις, ένα αστικό GT scooter με αξιοζήλευτα χαρακτηριστικά.
 
Όταν το Majesty S κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, κόστιζε 3.290 ευρώ. Σήμερα θα το βρείτε στα 2.690 ευρώ, ενώ σε αρκετά καταστήματα η τιμή αυτή είτε είναι συζητήσιμη, είτε συνδυάζεται με αρκετά δώρα. Λίγα δίνεις, πολλά παίρνεις.

Σύγχρονη παραμένει η σχεδίαση του Majesty, παρά τα 2 χρονάκια που έχει στην πλάτη της. Οι γραμμές του design ρέουν, η ζελατίνα εμπνέει τον αναβάτη για την προστασία που παρέχει -και δεν τον απογοητεύει αργότερα-, η σέλα δύο επιπέδων είναι καλοσχεδιασμένη και καλοραμμένη, και θα βολέψει αναβάτη και συνεπιβάτη, αρκεί να μην έχουν ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις -άνω του 1.80.

Η προστασία από τα στοιχεία της φύσης είναι μεγάλη (ζελατίνα, πλαστικά, λασπωτήρες και φτερά κάνουν άριστη δουλειά). Mini GT σημαίνει: μικρός κυβισμός, μικροί τροχοί αλλά μεγάλοι χώροι και βασιλική χρηστικότητα. Εκατόν είκοσι πέντε κυβικά λοιπόν, και τροχοί 13 ιντσών με 5 μπράτσα, και αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα ικανός να χωρέσει ένα full-face κράνος και κάτι ψιλά. Οι χώροι συμπληρώνονται από την επίπεδη ποδιά -που όμως δεν χωράει πολλά, καθώς τα πόδια του αναβάτη εξαντλούν τον χώρο, από ένα αναδιπλούμενο γάντζο μπροστά και από ένα ανοιχτό ντουλαπάκι.


Έλασμα στον κεντρικό διακόπτη, στο γνωστό αντικλεπτικό σύστημα χαμηλού κόστους των scooter. Στον κεντρικό διακόπτη βρίσκουμε όμως και το άνοιγμα της σέλας. Χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, και αναδιπλούμενα μαρσπιέ, αλλά και έξυπνη τάπα ρεζερβουάρ -αεροπορικού τύπου μάλιστα- μπροστά στην ποδιά, ώστε να μην χρειάζεται να σηκωθείτε από τη σέλα στο βενζινάδικο.

Και γαντζάκι κράνους διαθέτουμε, για να κλειδώνετε και 2ο κράνος όταν απομακρύνεστε από το scooter! Όμορφα τα όργανα αν και λιτά ε ενδείξεις. Με τρεις οθόνες, κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο με κόκκινο στις 9.500 στροφές, δείκτη βενζίνης, και μια ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις κοντέρ, ρολογιού, χιλιομετρητών και service. Λιτοί οι διακόπτες, παρόλα αυτά το Majesty έχει και σινιάλο.


Δυο δισκόφρενα, ένα εμπρός και ένα πίσω, και στιβαρό πλαίσιο, σε συνδυασμό με συμβατικό πιρούνι και μονό αμορτισέρ πίσω, τοποθετημένο οριζόντια και παράκεντρα, μακριά από... αδιάκριτα βλέμματα. Συμβατικές λύσεις χαμηλού κόστους, που δεν εντυπωσιάζουν οπτικά, λειτουργούν πολύ καλά όμως σε πραγματικές συνθήκες.

Η σέλα είναι χαμηλή, ενώ εγώ, με ύψος 1.70 βολεύτηκα άνετα. Τα πόδια πάντως διπλώνουν αρκετά, και οι ψηλότεροι (1.80+) ίσως κουραστούν -πέρα από το γεγονός πως με στριμμένο το τιμόνι θα ακουμπούν πάνω του τα γόνατα τους. Αν τώρα ο συνεπιβάτης είναι μεγαλόσωμος, τα γόνατα του θα έρθουν κοντά στους αγκώνες του αναβάτη, δυσκολεύοντας τις μανούβρες. Μικρά μεγέθη αναβατών λοιπόν θα βολευτούν καλύτερα στο Majesty.


Το Majesty S είναι φιλικό και το δείχνει με το καλημέρα. Ιδανικό για χαμηλά αναστήματα, αρχάριους, και γυναίκες, αλλά και για όσους / όσες θέλουν ένα καλοστημένο μικρό αστικό όχημα με ανεξάντλητες δυνατότητες. Ο ήχος του κινητήρα είναι διακριτικός, και δεν θα ενοχλήσετε στο πρωινό ζέσταμα στην πυλωτή. Ο τετράχρονος, μονκοκύλινδρος και ψεκαστός κινητήρας αποδίδει σχεδόν 12 άλογα, και με τη βοήθεια του αντικραδασμικού του άξονα, δεν θα ενοχλήσει ποτέ και πουθενά. Το Majesty ξεκινάει γλυκά, με τη μετάδοση να γίνεται πιο σπιρτόζικη μετά από μερικά μέτρα.

Το κοντέρ θα φτάσει εύκολα τα 90 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η τελική του Majesty βρίσκεται κοντά στα 110-115 χλμ/ώρα. Η ποιότητα κύλισης είναι άριστη, ενώ θα κινηθείτε σβέλτα, με το Majesty να είναι πάντα προβλέψιμο. Διαθέτει ενιαία, δεμένη αίσθηση από πλαίσιο και αναρτήσεις, και αλλάζει αστραπιαία κατεύθυνση, χωρίς κουνήματα και ταλαντώσεις. Το τιμόνι κόβει πολύ, και οι αναρτήσεις απορροφούν τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ταλαιπωρούν τους επιβαίνοντες. Τα ελαστικά της Kenda είναι ίσως το μοναδικό πράγμα που θα αλλάζαμε, καθώς δεν συνάδουν με την ελληνική πραγματικότητα -είναι αρκετά σκληρά. Αυτό βέβαια συμβαίνει στην πλειονότητα των ελαστικών πρώτων τοποθέτησης, ειδικά στα scooter.

Ένα ζευγάρι πιο μαλακά ελαστικά θα απογειώσει τόσο τις sport δυνατότητες που έχει το Majesty, όσο και την ασφάλεια του αναβάτη σε γλιστερό ή βρεγμένο οδόστρωμα. Τα φρένα έχουν τόσο δύναμη όσο και αίσθηση, βοηθώντας σας να φρενάρετε, αποφεύγοντας τα μπλοκαρίσματα -το Majesty δεν έχει ABS ή συνδυασμένα φρένα. Τα όργανα μπορεί να είναι λιτά, είναι όμως ευδιάκριτα τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, ενώ δυνατά και συγκεντρωμένα είναι και τα φώτα του Majesty, επιτρέποντας σας να κινηθείτε σβέλτα και με ασφάλεια και μετά τη δύση του ηλίου. Τέλος, οι αποθηκευτικές δυνατότητες του κάδου κάτω από τη σέλα είναι ικανοποιητικότατες, ενώ η Yamaha έχει προβλέψει και Top-Box στα επίσημα αξεσουάρ, με χωρητικότητα 39 λίτρα, ώστε να μεγιστοποιήσετε τους χώρους του βασιλικού της scooter.


Είναι όμορφο, με σύγχρονο design, καλοφτιαγμένο, προσβάσιμο στα χαμηλά αναστήματα, καίει ελάχιστα (2,7 λίτρα στα 100!), χωράει full-face κράνος κάτω από τη σέλα, και διαθέτει κορυφαία οδική συμπεριφορά για την κατηγορία. Χώνεται παντού, δεν ενοχλεί πουθενά, και εξαφανίζει κίνηση και μποτιλιάρισμα. Φτιαγμένο για να αριστεύει στο κέντρο της πόλης, με χαμηλή πλέον τιμή, το Majesty S διαθέτει όλα τα προτερήματα ενός αστικού υπέρ-όπλου.

yamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_16.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_18.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_17.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_6.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_7.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_8.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_1.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_12.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_14.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_9.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_2.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_11.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_13.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_3.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_10.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_4.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_5.JPGyamaha_majesty_s_125_2016_test_bikeit_15.JPG