city2 WHITE DDIAFANES

Kymco

kymco xciting 400i 2014 test cityrider

Άνεση και πολυτέλεια

 

Του Τάκη Μανιάτη
Συνεργάστηκε ο Θανάσης Μαρινόπουλος

Είναι μεγάλο αλλά ευέλικτο, άνετο και ποιοτικό. Το νέο XCiting 400i της Kymco στην έκδοση ABS έρχεται για να ανατρέψει τα δεδομένα στην φράση ‘’ταυβανέζικο scooter.”


Κινούμαι καθημερινά με άνεση, με την ευρύχωρη σέλα να προσφέρει την μέγιστη άνεση τόσο σε μένα, όσο και στον μεγαλόσωμο συνεπιβάτη μου. Άνεση. Είναι η λέξη που σε καλύπτει όταν σκεφτείς τι ακριβώς σου προσφέρει το νέο XCiting 400i ABS της Kymco. Άνεση τέτοια για να μετακινείσαι ξεκούραστα καθημερινά και να βρίσκεσαι ώρες στην φαρδιά και μακριά σέλα του. Άνεση τέτοια για τον αναβάτη, ο οποίος το ελέγχει πλήρως και φτάνει εύκολα τα πόδια του στο έδαφος. Άνεση για τον συνεπιβάτη που απολαμβάνει το μεγάλο μερίδιο της σέλας και συγκρατείται σωστά από τις χειρολαβές – με μόνο αρνητικό το σκληρό σημείο που σε συγκρατεί να μην πέφτεις στον αναβάτη, αλλά κάποιες φορές πιέζει τα γεννητικά όργανα και σε ενοχλεί.

Γενικά όμως, άνεση. Αλλά και ποιότητα. Με την μαύρη ματ σατινέ βαφή να κοσμεί το scooter της Kymco απ’ άκρη σ’ άκρη, με τα πλαστικά καλύμματα στο πλάι του “τούνελ” του πλαισίου να θυμίζουν έντονα αλουμινένιο πλαίσιο. Με τις αιχμηρές γραμμές του και την αεροδυναμική σχεδίαση να φέρει στοιχεία από το K-XCT 300i που δημιουργήθηκε πέρσι ως το πιο επαναστατικό σχεδιαστικά μοντέλο της Kymco. Και ναι, στον μαύρο χρωματισμό, όπου θα μπορούσε να συμμετέχει σε ταινία του Batman ως ένα άλλο εναλλακτικό batmobil, θυμίζει και έντονα Yamaha T-Max 530. Το νέο Xciting 400i ABS, είναι αρκετά μπροστά από την εποχή του σχεδιαστικά. Ή ακριβώς στην εποχή του, θυμίζοντας ότι αυτό, το προαναφερθέν Yamaha αλλά και το αδερφάκι του, βρίσκονται ακριβώς στο 2014 και τα υπόλοιπα, πίσω.


Ένα scooter 400 κυβικών δεν θα μπορούσε να είναι μικρό. Το Xciting δεν βρίσκεται στην κατηγορία του Beverly 350, αλλά περισσότερο σε αυτή του TMax από άποψη χώρων και όγκου. Είναι όμως πολύ καλά ζυγισμένο. Κι έτσι, αφού το βάρος του βρίσκεται σε όλο το μήκος και συγκεντρωμένο χαμηλά, μπορείς να το ελέγξεις με λιγοστή δύναμη. Μέσα στην πόλη, οι κινήσεις γίνονται αρμονικά και το μεγάλο κόψιμο τιμονιού βοηθά στην διήθηση ανάμεσα στα οχήματα. Τα 187 ανακοινώσιμα κιλά του δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα στην οδήγηση ενώ θα προσφέρουν και σταθερότητα όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Οι καθρέπτες του θέλουν λίγο προσοχή λόγω όγκου, αλλά αφού προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, θα προσαρμοστούμε σε αυτό.

Η θέση οδήγησης βρίσκεται “μέσα” και είναι ξεκούραστη, ενώ αφήνει ακόμη και μέτριους ύψους αναβάτες να πατάνε με ασφάλεια στο έδαφος. Σαν δωράκι, έρχεται το μαξιλαράκι στο πίσω τμήμα της σέλας του αναβάτη, που συγκρατεί την μέση δημιουργώντας ένα “Mini bucket” κάθισμα. Και τα πόδια, βρίσκουν τη θέση τους στο φαρδύ πάτωμα, παρά την ύπαρξη τούνελ το οποίο επιτρέπει στο στιβαρό πλαίσιο να διατρέχει από εκείνο το σημείο το scooter.
Η σχεδιαστική δομή του σωληνωτού πλαισίου έχει ως στόχο την βελτίωση της σταθερότητας, κάτι που καταφέρνει το Xciting 400i σε κάθε είδους διαδρομή.
Είναι στιβαρό, χωρίς ελαστικότητες, και σε αυτό τον τομέα παίζει ρόλο τόσο το σφιχτό σετάρισμα των δύο αμορτισέρ, όσο και το μπροστινό σύστημα που διαθέτει και άνω πλάκα συγκράτησης, σε αντίθεση με τα περισσότερα scooter που στηρίζονται μόνο σε μία, κάτω πλάκα.


Έτσι, η σταθερότητα σε κάθε είδους διαδρομή, είναι πολύ καλή, και ο αναβάτης ανεξάρτητα από το βάρος, θα νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη από την πρώτη στιγμή. Ακόμη και μέσα στην πόλη, το σφιχτό σύνολο δεν θα κουράσει, ενώ όσο οι αποστάσεις και οι ταχύτητες αυξάνονται, τόσο πιο θετικά θα λειτουργεί το 400άρι της Kymco.
Κοντά στην τελική του, που ξεπερνάει τα 150χ.α.ω. με σχετική άνεση και κάποιες στιγμές φτάνει τα 154 στο κοντέρ, η σταθερότητα θα παραμείνει υποδειγματική, ενώ μόνο σε ανοιχτές στροφές με το scooter πλαγιασμένο, ο αναβάτης θα νιώσει κάπως νευρικά, περισσότερο λόγω των μέτριων ελαστικών της Maxxis. Κάπου σε αυτά αλλά και λιγότερα χιλιόμετρα, διαπιστώνεις ότι η κοντή ζελατίνα αδυνατεί να τα φέρει εις πέρας, κι έτσι, η αντικατάσταση με ψηλότερη θα αυξήσει τις δυνατότητες ταξιδίου.

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας τεχνολογίας G5 αποδίδει γραμμικά από τις χαμηλές στροφές, έχει όση δύναμη απαιτείται για να κινήσει με ενεργητική ασφάλεια το scooter της Kymco, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις και επιταχύνσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Οι προσπεράσεις γίνονται αβίαστα και η ξεκούραστη λειτουργία του σου επιτρέπουν να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις αν το επιθυμείς. Ούτως ή άλλος πρόκειται για ένα scooter που διατηρεί την κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, προσφέροντας έτσι μεγάλη αυτονομία για διάνυση αποστάσεων.


Τα φρένα του, είναι κορυφαία. Διαθέτει τρία δισκόφρενα με σχεδίαση “μαργαρίτα”, και τα δύο μπροστινά είναι εξοπλισμένα με δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης, όπως στις σύγχρονες superbike και adventure μοτοσυκλέτες. Ο συνδυασμός με τις ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου, δημιουργεί ένα μοναδικό πακέτο ασφάλειας το οποίο σταματάει το Kymco όπου ζητηθεί. Η δύναμη των φρένων είναι αρκετή τόσο για τα χιλιόμετρα όσο και για το βάρος του Xciting. Είναι τόση ώστε να μην χρειάζεται να σκεφτείς για να φρενάρεις, αλλά απλά πατάς ελαφρώς τα δύο φρένα και σταματάει εκεί που θες. Και όσο για το ABS, λειτουργεί εξαιρετικά αποφεύγοντας γλιστρήματα, αλλά και χωρίς να επιμηκύνει ενοχλητικά την απόσταση φρεναρίσματος.
Η Kymco με το Xciting 400i ABS προχωράει ένα βήμα μπροστά τόσο σχεδιαστικά, όσο και στον τομέα της ασφάλειας, αλλά και της άνεσης. Στο τελευταίο, περιλαμβάνεται ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που χωράει άνετα ένα κράνος full face και διάφορα άλλα πράγματα, με φωτάκι για να βλέπεις το βράδυ και αμορτισέρ να κρατάει την σέλα όρθια. Ο πίσω τροχός των 14 ιντσών, σε αντίθεση με τον 15άρη μπροστά, επέτρεψε την δημιουργία αποθηκευτικού χώρου, χωρίς να δημιουργηθεί εξωτερικά ένα άσχημο σχήμα. Ωστόσο, τα ντουλαπάκια στην ποδιά θα βολέψουν για μικροπράγματα, και το καπάκι που καλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ, θα σας αφήσει να το γεμίσετε χωρίς να κατεβείτε από την σέλα.


Με ποιοτικά όργανα, με αναλογικούς δείκτες, με πλήρεις λυχνίες για ενημέρωση του αναβάτη, λειτουργικούς διακόπτες και τιμή στα 5.695euro που παραμένει σε επίπεδα που κοντράρει το SH300i της Honda, το Kymco Xciting 400i ABS φαίνεται ότι δεν έχει ψεγάδια. Εκτός ίσως από τα ανοιγόμενα μεταλλικά μαρσπιέ του συνεπιβάτη, στα οποία απουσιάζει το λάστιχο…

Κατασκευαστής Kymco
Μοντέλο Xciting 400i ABS
Αντιπρόσωπος Mototrend
Τιμή 5.695euro 
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4 βαλβίδες, OHC
Χωρητικότητα (cc) 399
Διάμετρος x διαδρομή (mm x mm) 84 x 72
Συμπίεση (:1) 12:01:00
Σύστημα λίπανσης Ξηρό κάρτερ
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Ηλεκτρονική ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Εκκίνηση Μίζα
Μετάδοση Αυτόματη μεταβαλόμενη CVT
   
Πλαίσιο  
Μήκος (mm) 2.220
Πλάτος (mm) 795
Ύψος (mm) 1.285
Ύψος σέλας (mm) 795
Μεταξόνιο (mm) 1.565
Απόσταση εδάφους (mm) 140
Βάρος (kg) 193
Ρεζερβουάρ (lt) 12,5
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα, διαδρομή 110mm
Πίσω  Ψαλίδι με δύο αμορτισέρ, διαδρομή 107mm
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι με ακτινικής τοποθέτησης δαγκάνες δύο εμβόλων
Πίσω Δίσκος με δαγκάνα δύο εμβόλων
   
Ελαστικά  
Μπροστά 120/70-15
Πίσω 150/70-14
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη (kw/rpm) 26,5 / 7000
Ροπή (Nm/rpm) 37 / 6000

kymco_xciting_400i_2014_test_cityrider.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_10.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_6.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_3.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_1.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_9.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_4.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_8.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_5.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_2.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_7.JPG

kymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_10.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_6.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_12.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_3.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_11.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_1.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_9.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_4.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_8.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_5.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_13.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_2.JPGkymco_xciting_400i_2014_test_cityrider_7.JPG