city2 WHITE DDIAFANES

Peugeot

peugeot metropolis 400i 2014 test cityrider

Πολυτέλεια σε τρεις ρόδες

Του Αλέξη Γλυνιαδάκη

Το άνοιγμα της αγοράς των τρίτροχων σκούτερ από την Piaggi, προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών κατασκευαστών, που πλέον “χτυπούν” διάφορες υποκατηγορίες κυβικών και τιμής. Η Peugeot, προσέγγισε την κατηγορία με ένα σχετικά απλό τρόπο: Κατευθύνθηκε προς την κορυφή της κατηγορίας χωρίς “ναι μεν αλλά”. Ο στόχος ήταν να κατασκευαστεί το γρηγορότερο, πολυτελέστερο και πιο high class τρίτροχο. Το Metropolis 400i RS.


Η Peugeot αποτελείται από την Peugeot Scooters και την Automobiles Peugeot. Μια τέτοια εταιρεία θα θεωρούσε αργά ή γρήγορα ότι είναι η καταλληλότερη να συνδυάσει τη συσσωρευμένη γνώση των κλάδων της στο δίκυκλο και το αυτοκίνητο, ώστε να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που παρουσιάζει η κατασκευή ενός τέτοιου υβρίδιου, του οποίου κύριο πεδίο δράσης θα είναι η πόλη, αλλά θα διαθέτει και τις δυνατότητες για να βγει εκτός πόλης και μάλιστα μακριά και με αξιώσεις.
Και το Metropolis για την Peugeot, μάλλον αποσκοπεί στο να αποτελέσει τον tour de triomphe (γύρο του θριάμβου), που θα αποδεικνύει την ανωτερότητά της στο πεδίο των τρίτροχων. Η Ελληνική αντιπροσωπεία ΤΕΟΜΟΤΟ επιλέγει να παρουσιάσει στην Ελληνική αγορά σε πρώτη φάση την έκδοση RS του Metropolis, η οποία είναι σχεδιασμένη με σπορ πινελιές, κάτι στο οποίο ειδικεύεται η Peugeot, αν κρίνουμε από τα σπορ σκούτερ αλλά και αυτοκίνητά της. Για να γίνει μάλιστα και πιο θριαμβευτική η είσοδος του νέου οχήματος, το παρουσιάζει στην τιμή των 8.490 ευρώ, τιμή χαμηλότερη και από της Γαλλίας, όπου πωλείται στα 8.990 ευρώ.

Αν σκεφτεί κανείς ότι οι Ελληνικές τιμές λόγω φορολογίας είναι συνήθως 10% ακριβότερες από τις Γαλλικές για όλες τις μοτοσυκλέτες, τότε μάλλον η τιμή του Metropolis είναι ένα πρώτο εξαιρετικό δείγμα ότι πλέον οι εταιρείες ψάχνουν τρόπους για την ανάκαμψη της αγοράς μοτοσυκλέτας.
Δείχνει επίσης ότι οι άνθρωποι της ΤΕΟΜΟΤΟ “διαβάζουν” την αγορά: Η κίνηση αυτή προφανώς γίνεται και για να ευθυγραμμιστεί το Metropolis με την τιμή του MP3 500 που αναμένεται για το 2014 και να συγκριθεί μαζί του στα σημεία.


Η πρώτη ανάγνωση των τεχνικών στοιχείων δείχνει ότι το Metropolis σχεδιάστηκε για να έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα από κάθε ανταγωνιστή, αλλά και όσο πιο πολυτελή εμφάνιση και λειτουργία γίνεται. Μια ματιά στην εξωτερική εμφάνιση και μια σύντομη ξενάγηση στις λειτουργίες του θα μας πείσει. Η πρώτη προσέγγιση, έχει να κάνει με την εντυπωσιακή εμφάνιση του οχήματος, που είναι μεγάλο και εντυπωσιακό.
Το εμπρός μέρος δείχνει την ξεκάθαρη εμπλοκή του τμήματος αυτοκινήτων στο σχεδιασμό. Η μάσκα με τις γρίλιες και τα φώτα θα μπορούσαν να έχουν βγει από ένα αυτοκίνητο της εταιρείας. Υπάρχει και δεύτερη μάσκα με γρίλιες ανάμεσα στους τροχούς, δείχνοντας σαν κάλυμμα intercooler για το turbo ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Η ζελατίνα Ermax του φαίρινγκ είναι φιμέ στην έκδοση RS, και ρυθμίζεται πανεύκολα ως προς το ύψος (140mm εύρος ρύθμισης), με δύο κουμπιά που πατιούνται ταυτόχρονα. Η έκδοση RS έχει και άλλα στοιχεία που τη διαφοροποιούν από την απλή έκδοση. Διαφορετικός χρωματισμός, σε άσπρο ή τιτάνιο, πάτωμα αλουμινίου, πορτοκαλί σιρίτι στους τροχούς και την κάτω μάσκα και τέλος, εξάτμιση χωρίς προστατευτικό, για να δείχνει aftermarket.

Η δεύτερη φάση, όπου πλησιάζουμε το Metropolis, ξεκινά από τα κλειδιά που δεν... είναι κλειδιά. Η τεχνολογία keyless entry ή smart key όπως την περιγράφει η Peugeot, περνά και στα σκούτερ, με τη μορφή ενός κομψότατου πομπού που πρέπει να βρίσκεται επάνω σας για να σας αναγνωρίσει το Metropolis ως ιδιοκτήτη του, και να σας “ανοιχτεί” ανάλογα!
Τη θέση του συμβατικού κεντρικού διακόπτη, έχει πάρει ένας διακόπτης που περιστρέφεται με το χέρι ώστε να επιλέξει κλείδωμα τιμονιού, OFF ή ON, με τον ίδιο τρόπο που θα περιστρεφόταν με ένα συμβατικό κλειδί. Απλά τη θέση του κλειδιού έχει πάρει ένα εξόγκωμα.


Το μόνο άνοιγμα που δεν χρειάζεται αναγνώριση μέσω πομπού, είναι το μικρό ντουλαπάκι στα αριστερά κάτω από το τιμόνι όπου χωρά το κινητό σας και διαθέτει και πρίζα φόρτισης για αυτό.
Όλα τα άλλα ανοίγματα, το μεγάλο ντουλαπάκι της ποδιάς, η σέλα και το πορτ μπαγκάζ πίσω, κλειδώνουν αν απομακρυνθεί ο πομπός πάνω από 1,5 μέτρο. Το πορτ μπαγκάζ και η σέλα ανοίγουν ηλεκτρομαγνητικά, πατώντας το αντίστοιχο κουμπί.
Και οι δύο αυτοί χώροι φωτίζονται με πλαφονιέρα. Μάλιστα, οι δύο αυτοί χώροι επικοινωνούν μεταξύ τους, οπότε μπορούν να μεταφερθούν εξαιρετικά μακριά αντικείμενα (όπως ας πούμε το Μotocross τιμόνι που χρειάστηκε να βολέψουμε εκεί).
Στο πορτ μπαγκάζ χωράει κράνος full face και στο χώρο κάτω από τη σέλα χωράει ένα ρηχό Jet, ή laptop, ή άλλα αντικείμενα παρομοίου ύψους.
Επιπλέον όλων αυτών των χώρων υπάρχει και ο κλασικός γάντζος για σακούλες, που όμως δε βρίσκεται στην ποδιά, αλλά στο εμπρός τμήμα της σέλας.

Η σέλα είναι τεράστια όπως επιβάλλει η κατηγορία GT, με ρυθμιζόμενο ως προς το μήκος μαξιλαράκι για τη μέση του αναβάτη και μεγάλες πλάγιες χειρολαβές και μαξιλαράκι μέσης για το συνεπιβάτη. Σημαντικά για το συνεπιβάτη και τα πτυσσόμενα φαρδιά μαρσπιέ (5 τετραγωνικά εκατοστά έκαστο). Από την άλλη, ο πίνακας οργάνων μπορεί να κάνει πολλά αυτοκίνητα να ντρέπονται! Βαθιά αναπνοή και αρχίζουμε: Ταχύμετρο και στροφόμετρο με δείκτες, ρολόι, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, θερμοκρασία κινητήρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, προειδοποίηση παγετού, προειδοποίηση χιλιομέτρων έως το service, ένδειξη καυσίμου, μέτρηση μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης σε λίτρα/100 χιλιόμετρα, ένδειξη της απόστασης που θα σας πάει η βενζίνη με βάση την κατανάλωσή σας, ένδειξη πίεσης ελαστικών (το κάθε ένα ξεχωριστά), τις κλασικές ενδείξεις φλας, μεσαίας και μεγάλης σκάλας προβολέα, ένδειξη ψεκασμού, ένδειξη χειρόφρενου και κλειδώματος σε όρθια θέση και...κολλύριο όταν έχετε τελειώσει με την ανάγνωση του ομολογουμένως εντυπωσιακού και όμορφου καντράν.


Στους διακόπτες περιλαμβάνονται: Στο κέντρο του τιμονιού, φωτιζόμενο αλάρμ για ενεργοποίηση των 4 φλας και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Στη δεξιά πλευρά υπάρχει εκτός από τη μίζα και το διακόπτη run-off, ο διακόπτης για εναλλαγή των φώτων.
Τη μέρα χρησιμοποιείται η τεχνολογία DRL (Daytime Running Light), μια σειρά από 5 ισχυρές δέσμες LED.
Με τη δύση του ηλίου, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει κανονικά τη μεσαία σκάλα των προβολέων (2x55W).
Δεξιά επίσης βρίσκεται και ο ηλεκτρομαγνητικός διακόπτης κλειδώματος σε όρθια θέση. Το κλείδωμα σε όρθια θέση μπορεί να γίνει με τον κινητήρα στο ρελαντί και με ταχύτητες κάτω από 10 χλμ/ώρα και απενεργοποιείται αυτόματα μόλις ανέβουν οι στροφές του κινητήρα τόσο ώστε να ενεργοποιηθεί ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης. Στην αριστερή πλευρά, φλας, κόρνα, εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας και σινιάλο φώτων. Πάμε τώρα στα 3 δισκόφρενα (2x200mm + 1x240mm), που ενεργοποιούνται από τη δεξιά μανέτα (εμπρός φρένο), δεξιά μανέτα (συνδυασμένα εμπρός-πίσω) ή το πεντάλ του φρένου (συνδυασμένα εμπρός-πίσω). Ο συνδυασμός αυτός είναι κλασικός και επιβεβλημένος για “μηχανοκίνητα τρίκυκλα” που μπορούν να οδηγούνται από κατόχους διπλωμάτων αυτοκινήτου (Προσοχή: με διπλώματα που έχουν εκδοθεί έως και τις 19-1-2013. Από την ημερομηνία αυτή και μετά, μόνο με δίπλωμα μοτοσυκλέτας).

Στις μηχανικές λεπτομέρειες, ανακαλύπτουμε επίσης κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία. Το Metropolis είναι το πρώτο από τη γκάμα των σκούτερ που εξοπλίζεται με το νέο κινητήρα 400i LFE, ο οποίος έχει σχεδιαστεί από την Peugeot και κατασκευάζεται στη Γαλλία.
Με μέγιστη ισχύ 37,2 hp και ροπή 38,1 Nm, διαφημίζεται ως ο πιο δυνατός κινητήρας 400cc στην αγορά.
Χάρη στην τεχνολογία LFE (Low Friction Efficiency), που μειώνει τις τριβές και βελτιώνει το χρονισμό και τη χαρτογράφηση του ψεκασμού, το Metropolis 400i υπόσχεται πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,2 l/100 km σε Μεικτό κύκλο) και μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2 (86,6 g/kg).


Το μπροστινό σύστημα είναι αυτό που διαφοροποιεί το Metropolis από τα κανονικά scooter δύο τροχών, αλλά και από τον ανταγωνισμό. Στον τομέα των αναρτήσεων, το νέο Metropolis 400i διαφοροποιείται με τη χρήση διπλών παράλληλων ψαλιδιών. Τα δύο άνω ψαλίδια συνδέει ένα μονό αμορτισέρ παράλληλα τοποθετημένο με το έδαφος, επιτρέποντας ανεξάρτητη κλίση του κάθε τροχού. Κατά την συμπίεση της μίας πλευράς, η δύναμη μεταφέρεται στην άλλη πλευρά – τροχό, με λιγότερη δύναμη μιας και έχει αποσβεσθεί από το αμορτισέρ, και αυτός ο τροχός, πιέζεται στο έδαφος βρίσκοντας πρόσφυση.
Η χρήση αλουμινένιων εξαρτημάτων δίνει hi-tech χαρακτήρα στην κατασκευή και συμβάλει στη μείωση του βάρους, που συνολικά φτάνει τα 256 κιλά.
Τα ελαστικά είναι μπροστά 120/70-12 και ένα εντυπωσιακό και πολύ σπορ 140/70-14 που “γεμίζει” το πίσω μέρος και δίνει οπτική εμπιστοσύνη.
Μετά από το χορταστικό λοιπόν πρόλογο, έρχεται η στιγμή της αλήθειας: Το πάτημα της μίζας πατώντας ένα από τα φρένα, θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα, του οποίου ο ήχος στο ρελαντί μοιάζει λίγο με τετράτροχο όχημα και επίσης λίγο με το σκούτερ της BMW. Σε υψηλότερες στροφές πάντως, ο ήχος γίνεται περισσότερο “αντρικός” και ικανοποιεί περισσότερο.

Ξεκλειδώνουμε το ηλεκτρικό χειρόφρενο και το διακόπτη του κλειδώματος σε όρθια θέση και είμαστε έτοιμοι να αναμιχθούμε με την κίνηση.
Να σημειώσουμε εδώ ότι όταν κλειδώνει το χειρόφρενο, αυτόματα ενεργοποιεί και κάποιον κόφτη στον κινητήρα, ώστε να μην υποφέρει το σύστημα μετάδοσης και φρένων από τους ξεχασιάρηδες. Επίσης, παρόλο που μπορείτε να ανοίξετε το γκάζι για να ξεκινήσετε με “κλειδωμένη” την κλίση του αμαξώματος με την προοπτική να ξεκλειδώσει μόνο του, δεν είναι πολύ καλή συνήθεια για έναν απλούστατο λόγο: Σχεδόν ποτέ δεν κλειδώνουμε το αμάξωμα απόλυτα κάθετο, οπότε μόλις ξεκινήσει το σκούτερ, με την κλίση που του είχαμε δώσει και δεν υπολογίζουμε πλέον λόγω του χρόνου που μεσολαβεί στη στάση, θα αναχωρήσουμε προς άγνωστη κατεύθυνση και θα πρέπει να διορθώσουμε, αν έχουμε το χώρο για κάτι τέτοιο.
Οπότε, καλύτερα αφήστε το ξεκλείδωτο και φερθείτε του σαν οποιοδήποτε σκούτερ.


Η αίσθηση στα πρώτα μέτρα είναι αρκετά βαριά και υπενθυμίζει ότι το Metropolis δεν έχει δώσει έμφαση στην ευελιξία ενός 125, αλλά στο να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της σειράς. Και η αρχοντική του κίνηση στο δρόμο, είναι σαφής ένδειξη για τις προτεραιότητες της σχεδίασης. Θα παρομοιάζαμε την κίνησή του με στιβαρή αμερικάνικη cruiser, γιατί μοιάζει σε πολλά:
Βαρύ εμπρός σύστημα, χαλαρή θέση οδήγησης, ζελατίνα με καλή προστασία αν σηκωθεί στο άνω άκρο της, αλλά και φρένα με σχετική αναισθησία, που χρειάζονται βαρύ χέρι ή πόδι. Καταλήξαμε ότι κάθε χειριστήριο των φρένων έχει το δικό του λόγο ύπαρξης:
Αριστερό χέρι για χρήση στην πόλη (με δύναμη) πόδι για γρήγορη ακινητοποίηση (με δύναμη όπως είπαμε) και δεξί χέρι για στιγμιαίο κράτημα σε ανηφόρα ή κατηφόρα του σκούτερ όταν έχετε ήδη ακινητοποιηθεί (εκεί δε χρειάζεται πολύ δύναμη).
Στην cruiser αίσθηση συμβάλει και η πολύ χαλαρή μετάδοση που επιτρέπει στον κινητήρα να δουλεύει αν θέλετε με 5-6.000 στροφές συμβάλλοντας εξαιρετικά και στην κατανάλωση (είδαμε μέχρι και τα υποσχόμενα 4,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, πριν πρυτανεύσει ο Βελζεβούλ εντός μας και ανοίξουμε το γκάζι τέρμα).

Η μετάδοση, με τον τρόπο που λειτουργεί, στα φανάρια δε θα βάλει φωτιά, αν και υπήρξαν φάσεις σε πολύ γλιστερή ανηφορική άσφαλτο που ανοίξαμε το γκάζι τέρμα και ...μείναμε εκεί σπινάροντας.
Όταν όμως οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, το μεγάλο Peugeot θα δείξει υψηλά νούμερα στο κοντέρ και θα εντυπωσιάσει.
Χαρακτηριστικά, ενώ μετρήσαμε τελική ταχύτητα περίπου 162 χιλιόμετρα σε ίσιο δρόμο και χωρίς ιδιαίτερο άνεμο, όταν η κλίση έγινε κατηφορική και με ούριο άνεμο, το ταχύμετρο μας έδειξε 180+ χιλιόμετρα, αφήνοντάς μας άναυδους (πάντα σε ελεγχόμενο περιβάλλον, αστυφύλαξ, ποτέ σε δημόσιο δρόμο).

 
Στην εργοστασιακή ρύθμιση του πίσω αμορτισέρ δεν υπήρξαν ιδιαίτερα παρατράγουδα, εκτός από την αίσθηση ότι ο πίσω τροχός έχει χαλαρή σχετικά επαφή με το οδόστρωμα. Αυτό όμως είναι ένα λογικό επακόλουθο της θετικής συμπεριφοράς του εμπρός μέρους, το οποίο με τον τρόπο που δίνει πρόσφυση στους τροχούς, κάνει και το καλύτερο πίσω αμορτισέρ να δείχνει “λίγο”. Σε μεγαλύτερες από μονοψήφιες ταχύτητες βέβαια, η αίσθηση του πίσω ελαστιχού εξαφανίζεται και η οδήγηση έχει μεν την αυξημένη αδράνεια ενός μπροστινού συστήματος με δύο τροχούς, αλλά και την αίσθηση ασφάλειας που δίνουν δύο πέλματα σε επαφή με το δρόμο. Το μπροστινό σύστημα φροντίζει για την μόνιμη επαφή των ελαστικών με τον δρόμο, ακόμη και όταν αυτός βρίσκεται στα χειρότερά του, ενώ νιώθεις ότι όσο το πιέζεις, τόσο μεταδίδεται δύναμη από το αμορτισέρ στον έξω τροχό, πιέζοντας παράλληλα τον εσωτερικό, αυξάνοντας την πρόσφυση. Η αλλαγή κλίσης γίνεται με ευκολία από το σύστημα, το οποίο αντιδρά γρηγορότερα από αυτό του Quadro, και μπορεί να κοντραριστεί σε αίσθηση από τα τρίκυκλα της Piaggio, με το μεγάλο MP3 να είναι ο κυριότερος αντίπαλος σε αυτό – τα μικρά, έχουν ελαφρύτερη αίσθηση.

Οι λακκούβες, φτάνουν στα χέρια του αναβάτη αν ο ένας τροχός πέσει μέσα, αλλά δεν χάνεται καθόλου η πορεία, ούτε στρίβει το τιμόνι. Μιλώντας για άνεση, το εμπρός σύστημα έχει επίσης σχετικά σκληρή αίσθηση, υπογραμμίζοντας το σπορ χαρακτήρα του Metropolis RS. Και εκτός αυτού, έχει και ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό.
Η βαριά αίσθηση που έχει στα λίγα χιλιόμετρα, μεταφράζεται και σε επίσης μεγάλη ευστάθεια, κάνοντας την κίνηση με ελάχιστη ταχύτητα, εξαιρετικά εύκολη και ευθεία. Είναι σαν να έχεις ελατήρια στις πρώτες μοίρες κλίσης, που κρατούν το αμάξωμα όρθιο και δεν επιτρέπουν να χάσεις την ισορροπία σου.
Πολύ καλό εφέ για τον απαραίτητο έλεγχο με ελάχιστα χιλιόμετρα, ώστε να τσεκάρουμε αν είναι η παρέα μας εκεί που ψάχνουμε.


Ο μόνος νοερός έλεγχος πρόσφυσης που συμβαίνει κατά την οδήγηση, έχει να κάνει με το πίσω ελαστικό. Ούτε που περνάει από το μυαλό μας η πιθανότητα να συμβεί κάτι με το εμπρός μέρος.
Ακόμα και αν το οδόστρωμα έχει κακή ποιότητα, τα εσωτερικά φρένα που θέτει ο εγκέφαλός μας, ενεργοποιούνται νωρίτερα από τα όρια του εμπρός συστήματος του Metropolis, που μπορεί να αποπνέει ασφάλεια ακόμα και όταν μετατοπίζεται προς το εξωτερικό της στροφής λόγω χαλικιών ή άλλων αστάθμητων παραγόντων πρόσφυσης.
Η σταθερότητα δηλαδή, είναι όπως ακριβώς πρέπει να είναι, ενώ ακόμη και η άνεση για το δικό μας οδόστρωμα, είναι καλή. Η εργοστασιακή ρύθμιση του αμορτισέρ όμως για την πόλη αποδείχτηκε αρκετά σκληρή, οπότε αναγκαστήκαμε να χαλαρώσουμε κατά δύο κλικ την προφόρτιση του ελατηρίου στο αμορτισέρ, μπας και γλυτώσουμε από τη μουρμούρα του συνεπιβάτη, ο οποίος όμως βρήκε δεύτερο λόγο για να γκρινιάξει.

Ο σπορ σιγαστήρας που δείχνει σαν aftermarket, αποτελεί απειλή για το δεξί πόδι που κατεβαίνει, αναγκάζοντάς τον έτσι να κατεβαίνει από την αριστερή μεριά. Ένας προφυλακτήρας θα μας έσωζε, αφήνοντας το συνεπιβάτη να απολαύσει την πραγματικά χορταστική θέση με τα μαρσπιέ-πατώματα και τις χειρολαβές-καναπέ, χωρίς να αγχώνεται για τη στιγμή που θα τελειώσει η βόλτα και θα έρθει η στιγμή της... αποβίβασης.
Θα αλλάζαμε όμως το πίσω λάστιχο με κάτι μαλακότερο, ώστε να αποφύγουμε το πολύ σπινάρισμα στους τραγικούς δρόμους της πόλης, αλλά και να εκμεταλλευθούμε τις δυνατότητες πρόσφυσης που δίνει το εμπρός μέρος για εντυπωσιακές κλίσεις.
Επιστρέφοντας σε συνθήκες πόλης και πιο φυσιολογικές ταχύτητες, να σημειωθεί επίσης ότι η διήθηση ανάμεσα σε αυτοκίνητα είναι προβλέψιμη και εύκολη, μια και το σχήμα του Metropolis δεν έχει απότομες γωνίες και αυξομειούμενο πλάτος.

Παραμένει όμως μεγαλύτερος όγκος από ένα σκούτερ πόλης, οπότε θα κινείται όπως ένα Satellis 500 για παράδειγμα, ή οποιοδήποτε άλλο GT σκούτερ μεγάλων κυβικών.
Και θα βοηθούσε πολύ στην πόλη να δούμε μια βελτίωση στα φρένα, ώστε να γίνουν πιο δυνατά για τα απότομα φρεναρίσματα. Η δύναμη είναι οριακή για τα κιλά του, αλλά από την άλλη, λόγο της προοδευτικότητας, ποτέ δεν θα δεις άτσαλα μπλοκάρισμα σε γλυστερούς δρόμους, ώστε να δουλέψει υπερωρίες το άριστο ABS. Ίσως τελικά να είναι και καλύτερα σε κάποιες συνθήκες, αν και στους "γρήγορους", θα λείψει η δύναμη,


Η πρώτη προσπάθεια της Peugeot έχει όλα τα στοιχεία της συνταγής για την επιτυχία στα μεγάλα τρίτροχα με το Metropolis 400i RS να εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια σε κάθε του εκατοστό.
Υπερπλήρης εξοπλισμός, με ηλεκτρικά χειριστήρια χειρόφρενου και ανοίγματος των χώρων αποσκευών, όργανα υπεράνω κριτικής, μοντέρνα σχεδίαση και εξαιρετικό φινίρισμα, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα εξαιρετικά ερωτεύσιμο προϊόν στη βιτρίνα.
Ο κινητήρας και η μετάδοση φροντίζουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες, κινώντας αρχοντικά και με ρυθμούς GT το Metropolis. Οι σφιχτές αναρτήσεις, προσφέρουν ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες αλλά μπορούν να χαλαρώσουν, τουλάχιστον πίσω, ώστε και η άνεση να γίνει αντάξια του υπόλοιπου πακέτου.
Κατά την άποψή μας, ο μέσος αγοραστής που προέρχεται κατά βάση από το αυτοκίνητο, θα βρει σχετικά εύκολο το να συνηθίσει το νέο Metropolis 400RS.
Οπότε η επιτυχία του Metropolis, με δεδομένη και την εξαιρετική του τιμή, είναι πολύ κοντά στην πραγματοποίησή της.

Κατασκευαστής Peugeot SA
Μοντέλο Metropolis 400 RS
Αντιπρόσωπος TEOMOTO AE
Τιμή βασικής έκδοσης 8.490
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, μονοκύλινδρος οριζόντιος, 4 βαλβίδες / κύλινδρο, υγρόψυκτος
Κυβισμός (c.c.) 399
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 84x72
Συμπίεση (:1)   
Τροφοδοσία  Ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής  1 σε 1 με καταλύτη
Λίπανση  Υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης  Φυγοκεντρικός
Μετάδοση Ιμάντας
Πρωτεύουσα μετάδοση CVT 
Τελική μετάδοση Γρανάζια
   
Πλαίσιο  
Τύπος   Ατσάλι
Κάστερ (°)  Δ.Α.
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Μεταξόνιο (mm) 1.500
Ύψος (mm) 1.460
Ύψος σέλας (mm) 780
Μήκος (mm) 2.152
Πλάτος (mm) 775
Βάρος (kg)   256
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt)  13,5
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά  DTW (Dual Tilting Wheels) με μονό αμορτισέρ /  καμία ρύθμιση
Πίσω Δύο αμορτισέρ χωρίς μοχλισμό / Ρύθμιση προφόρτισης
   
Ελαστικά   
Μπροστά 120/70-12
Πίσω  140/70-14
   
Φρένα  
Μπροστά 2 Δίσκοι διαμέτρου 200mm με  δαγκάνες 2 εμβόλων και SBC (γεφύρωση εμπρός-πίσω)
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα 2 εμβόλων και SBC (γεφύρωση εμπρός-πίσω)
   
Εξοπλισμός  
  Ταχύμετρο και στροφόμετρο με δείκτες, ρολόι, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, θερμοκρασία κινητήρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, προειδοποίηση παγετού, προειδοποίηση χιλιομέτρων έως το service, ένδειξη καυσίμου, μέτρηση μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης σε λίτρα/100 χιλιόμετρα, ένδειξη αυτονομίας με βάση την κατανάλωση, ένδειξη πίεσης ελαστικών (το κάθε ένα ξεχωριστά), ενδείξεις φλας, μεσαίας και μεγάλης σκάλας προβολέα, ένδειξη ψεκασμού, ένδειξη χειρόφρενου και κλειδώματος σε όρθια θέση (ξεχωριστά το καθένα), πίεση λαδιού
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ)  37,2/7.250
Ροπή εργοστασίου (Nm/σαλ)  38,1/5.500

peugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_2.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_10.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_9.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_6.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_4.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_3.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_11.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_7.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_5.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_12.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_8.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_13.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_1.JPG

peugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_14.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_2.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_10.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_9.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_18.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_16.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_6.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_4.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_3.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_15.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_11.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_7.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_5.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_12.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_8.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_17.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_13.JPGpeugeot_metropolis_400i_2014_test_cityrider_1.JPG