Royal Alloy

 TEST ROYAL ALLOY GP200 21  Γοητεία που δεν συμβιβάζεται 

Τα scooter της Royal Alloy δεν αποτελούν μια ακόμη εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία των νεορετρό. Έχουν τον δικό τους ξεχωριστό χαρακτήρα, γοητευτικότατη σχεδίαση και υιοθετούν δοκιμασμένες λύσεις σε κινητήρα και φρένα που πείθουν ακόμη και τους πλέον δύσπιστους. Καλύτερη ίσως απόδειξη το Royal Alloy GP 200i S!

Του Θοδωρή Ξύδη 
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος 

Είναι κούκλα και φαίνεται

TEST ROYAL ALLOY GP200 16

Βάλτε ένα «ματάκι» στο scooter της Royal Alloy, θα το χρειαστείτε. Αν μη τι άλλο, η σχεδίαση του Grand Prix (GP) κλέβει την παράσταση και μαγνητίζει τα βλέμματα όπως λίγα ρετρό δίκυκλα μπορούν στις μέρες μας αφού η μόδα είναι πλέον mainstream. Οι κλασικές γραμμές του GP ξεφεύγουν από τα συνήθη πρότυπα που κυριαρχούν στα βεσποειδή ρετρό scooters του σήμερα και υιοθετούν άλλες πιο σπάνιες, εκείνες του αντίπαλου δέους για την Vespa που δεν ήταν άλλο από την Lambretta. Οι ιταλικές επιρροές από τις 10ετίες του 50 και του 60 είναι εμφανείς, γοητευτικές και άκρως καλοδεχούμενες.

Στοιχείο που εκπλήσσει ευχάριστα είναι η full metal κατασκευή του GP 200iS αλλά και όλων των υπόλοιπων scooters της Royal Alloy. Μεταλλικά τα πλαϊνά καπάκια, μεταλλική και η ποδιά, για τον μεταλλικό κορμό δεν το συζητάμε καν, μεταλλικό και το πάτωμα. Το μεταλλικό κοστούμι συμβάλλει στην ποιότητα κατασκευής του GP 200i S που κινείται σε πολύ καλά επίπεδα και για την κατηγορία τιμής, όπως και η βαφή και το γενικότερο φινίρισμα του scooter.

Κλασική χρηστικότητα και ευρυχωρία

TEST ROYAL ALLOY GP200 6

 Η ρετρό σχεδίαση του σε προϊδεάζει και για τον χαρακτήρα του που είναι εξίσου αυθεντικός. Αυτό ισχύει περισσότερο αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους του scooter της Royal Alloy που παρουσιάζονται περιορισμένοι σε σχέση με αυτά που έχουμε συνηθίσει κοιτάζοντας ένα scooter αυτού του μεγέθους. Κάτω από τη σέλα δεν υπάρχει χώρος, ενώ η σέλα ασφαλίζει πάνω στην λαμαρίνα με πολύ πρωτότυπο τρόπο αφού η εταιρία έχει χρησιμοποιήσει έξι βεντούζες!

Αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε στο ιδιαίτερα μεγάλο ντουλαπάκι της ποδιάς που έχει μάλιστα εσωτερικά και δύο θήκες, εκ των οποίων η μία στο πορτάκι.

Περισσότερες δυνατότητες για μεταφορά αντικειμένων προσφέρει η επίπεδη και πρακτική ποδιά που συνδυάζεται με γάντζο κάτω από το τιμόνι αλλά και η προσεγμένη σε σχεδίαση η σχάρα με τα έξτρα “ανοίγματα” για να δέσετε πάνω της αντικείμενα χρησιμοποιώντας χταπόδι ή ιμάντες.

Κινητήρας "ταμάμ" και άλλες σύγχρονες λύσεις

TEST ROYAL ALLOY GP200 10

Η έκδοση Grand Prix 200i S χρησιμοποιεί για τη κίνησή της ένα υγρόψυκτο μοτέρ με τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Οι 19+ ανακοινώσιμοι ίπποι δίνουν όντως υπόσταση στο όνομα της έκδοσης αφού με την βοήθειά του το Grand Prix S πηγαίνει σφαίρα παρά τα 148 κιλά που ζυγίζει. Η ευστροφία και η πολιτισμένη λειτουργία του είναι χαρακτηριστικές, η απόκριση στο γκάζι άριστη χάρη και στον ψεκασμό της Magneti Marelli και το ταχύμετρο ξεπερνά με χαρακτηριστική ευκολία τα 100 χλμ./ώρα για να δείξει εξίσου εύκολα σε ιδανικές συνθήκες 135-136 χλμ./ώρα με τον κόφτη να κάνει την εμφάνισή του. Ξέρω ότι πολλοί περιμένουν να δουν την ακόμη μεγαλύτερη σε κυβισμός έκδοση του scooter της Royal Alloy, αλλά πιστέψτε με, αυτός ο σχεδόν 200άρης κινητήρας του ταιριάζει ταμάμ και του προσφέρει εξαιρετικές επιταχύνσεις αλλά και τελική που αρκεί ακόμη και για βόλτες εκτός των τειχών της πόλης. Παράλληλα του προσφέρει και χαμηλή κατανάλωση με την μέση τιμή της να κυμαίνεται στα 3,8 λίτρα/100 χλμ. και μπορεί φυσικά να πέσει ακόμη περισσότερο αν μπείτε σε mode... οικονομίας.

Οι σύγχρονες λύσεις που έχει υιοθετήσει η Royal Alloy συνεχίζονται και στον τομέα των φρένων εκεί όπου κάνει την εμφάνισή της μια σύγχρονη μονάδα ABS της Bosch. Η απόδοση των φρένων βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, ειδικά αν σκεφτεί κανείς τις πολύ καλές επιταχύνσεις που προσφέρει το μοτέρ.

Γρήγορη βόλτα με στιλ

TEST ROYAL ALLOY GP200 25

Το Grand Prix 200i S συνδυάζει την πολυπόθητη ρετρό εμφάνιση με επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλά σύγχρονα σε όψη scooter με παρόμοιο κυβισμό. Το scooter αποδεικνύεται σταθερό ακόμη και στην τελική του και σε αυτή τη σταθερότητα συμβάλλουν και οι δύο βραχίονες εμπρός, ο καθένας με το δικό του αμορτισέρ και ελατήριο. Η συμπεριφορά των αναρτήσεων είναι πολύ καλή και παρά τους μικρούς τροχούς, δεν κοπανάνε ακόμη και όταν το βάρος που “κουβαλά” το Grand Prix ξεπερνά το συνιστώμενο. Οι μικροί τροχοί των 12 ιντσών προσφέρουν απαράμιλλη ευελιξία στο μποτιλιάρισμα αλλά και σε κάθε είδους μανούβρα που θα προσπαθήσετε να επιχειρήσετε.

Κάθε είδους βόλτα είναι απολαυστική στη σέλα του Grand Prix 200i S, οι γρήγορες όμως είναι εκείνες που απόλαυσα περισσότερο, λόγω της ταχύτητας που μου επέτρεπε να κινηθώ ο κινητήρας αλλά και της σταθερότητας που μου έδινε το πλαίσιο. Αγαπημένο μου παιχνίδι βέβαια ήταν οι γρήγορες εκκινήσεις στα φανάρια. Χάρη και στην πολύ καλή λειτουργία του CVT κιβωτίου ξεκινάς γρήγορα και αφήνεις εύκολα πίσω σου τους υπόλοιπους ανυποψίαστους scooterάδες με τα δυνατά, μοντέρνα και υγρόψυκτα 150άρια, που δεν μπορούν να πιστέψουν στα μάτια τους. Στο επόμενο φανάρι θα... σηκώσουν το γάντι και θα “ζητήσουν” ρεβάνς χωρίς φυσικά να αλλάζει το αποτέλεσμα, παρά μόνο η διαφορά.

 Γοητεία που δεν συμβιβάζεται

Η Royal Alloy δημιούργησε ένα scooter με λαχταριστή ρετρό σχεδίαση, του έβαλε και ένα δυνατό και οικονομικό μοτέρ στα σωθικά του και σας το παραδίδει έτοιμο, γεμάτο χαρακτήρα αλλά και σύγχρονες ανέσεις που συνοδεύονται από καλή ποιότητα κατασκευής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Μοντέλο Roya Alloy Grand Prix 200i S ABS
Αντιπρόσωπος Royal Alloy Hellas
Τιμή (ευρώ) 3.999
Εγγύηση 2 χρόνια
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, αερόψυκτος, μονοκύλινδρος,  4βάλβιδος, 2 EEK
Κυβισμός (c.c.) 181
Διάμετρος x διαδρομή (mm) Δ.Α. 
Συμπίεση (:1) Δ.Α. 
Τροφοδοσία Ψεκασμός 
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Λίπανση  Αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός
Κιβώτιο CVT
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, σωλήωοειδές, μονής ραχοκοκκαλιάς
Μήκος (mm) 1.870
Πλάτος (mm) 620
Ύψος  (mm) 1.115
Μεταξόνιο (mm) 1.390
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α. 
Ίχνος (mm) Δ.Α. 
Ύψος σέλας (mm) 770
Απόσταση εδάφους (mm) 330
Βάρος (kg)  148
Ρεζερβουάρ (lt) 11
Αναρτήσεις  
Μπροστά Διπλή άρθρωση με υστερούντες βραχίονες, ένα αμορτισέρ με ελικοειδές ελατήριο σε κάθε πλευρά, προφόρτιση ελατηρίου
Πίσω Δύο αμορτισέρ, προφόρτιση ελατηρίου
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 260 mm, τριπίστονη δαγκάνα / ABS 
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240 mm, διπίστονη δαγκάνα / ABS
Τροχοί  
Μπροστά 110/70-12''
Πίσω 120/70-12''
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 19+/Δ.Α. σ.α.λ
Ροπή στον τροχό (kg/rpm)  Δ.Α. 

TEST_ROYAL_ALLOY_GP200_16.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_23.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_5.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_8.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_15.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_24.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_2.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_25.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_10.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_7.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_4.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_6.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_13.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_21.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_1.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_19.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_3.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_18.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_20.jpgTEST_ROYAL_ALLOY_GP200_12.jpg


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.