city2 WHITE DDIAFANES

Suzuki

suzuki burgman 650 2015 test cityrider

Maxi πολυτελής εμπειρία!

Του Τάκη Μανιάτη
Συνεργάστηκε ο Κωνσταντίνος Μηλιώνης / Scooter Club Hellas

Έντεκα χρόνια μετά, η ναυαρχίδα των πολυτελών scooter ανανεώνεται και συναντά την σύγχρονη σχεδίαση, την φιλικότητα και την ευχρηστία. Η άνεση και η πολυτέλεια, δεν ήταν ποτέ τόσο προσιτή!


Η ποιότητα συναρμογής των πλαστικών μερών, η άριστη βαθιά βαφή, τα κορυφαία υλικά των περιφερειακών, φωνάζουν "Made in Japan", και η Suzuki, μπορεί να καυχιέται ότι συνεχίζει να κατασκευάζει την ναυαρχίδα των scooter της, στην Ιαπωνία. Όταν ακόμη και κορυφαίες μάρκες επιλέγουν δεύτερα εργοστάσια - με δικά τους standards βέβαια, το Burgman 650 παραμένει σταθερό, χωρίς να μειώνει ποιότητα και εξοπλισμό, διατηρώντας παράλληλα τα ''δεδομένα'' για τα οποία έγινε γνωστό: Τον ροπάτο δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 638 κυβικών, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, και δύο εκκεντροφόρους, ο οποίος διαθέτει νέα ελατήρια εμβόλων και βαλβιδών, μικρότερα μπεκ ψεκασμού, και νέο τελικό εξαγωγής - πλέον συμμορφώνεται με τις επιταγές του Euro 3. Διαθέτει το μοναδικό σύστημα μετάδοσης, με την ονομασία SECVTTM - Suzuki Electronically Controlled Continuously Variable Transmission, το οποίο έχει νέας σχεδίασης συμπλέκτη με 35% μειωμένες τριβές και πιο ομαλή λειτουργία.

Η Suzuki διατηρεί το αυτόματο μεταβαλλόμενο σύστημα μετάδοσης το οποίο προσφέρει παράλληλα στον αναβάτη την επιλογή D ώστε να οδηγάει τελείως αυτόματα, ανοίγοντας απλά το γκάζι - το κιβώτιο, αλλάζει μόνο του ανάμεσα στις έξι σχέσεις που διαθέτει. Υπάρχει βέβαια και η χειροκίνητη λειτουργία με την οποία επιλέγεις σχέσεις πατώντας τα αντίστοιχα κουμπιά που βρίσκονται στον αριστερό διακόπτη: Με το UP και DOWN, ο αναβάτης μπορεί να επιλέγει ανάμεσα στις τρεις σχέσεις αντί για χρήση λεβιέ ταχυτήτων, και η αίσθηση είναι αυτή ενός σειριακού κιβωτίου αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας με shifter - ηλεκτρονικό σύστημα τοποθετημένο στον λεβιέ ταχυτήτων. Το σύστημα αυτό, διαθέτει μία σχέση overdrive η οποία επιλέγεται όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, για ήρεμο ταξίδι στην εθνική, για ομαλότερη λειτουργία και οικονομία καυσίμου.
Βέβαια, αν ο αναβάτης επιθυμεί, έχει στην διάθεση του επιλογή χάρτη στην ηλεκτρονική ανάφλεξη, με την ονομασία, Power mode. Το πάτημα του κουμπιού, ζωντανεύει τον κινητήρα που ανεβάζει πιο γρήγορα στροφές, δίνει άμεση απόκριση στο γκάζι, και μετατρέπει το Burgman σε scooter πύραυλο. Ότι και να επιλέξεις, η ποιότητα στην μετακίνηση, θα είναι σύντροφος σου, προσφέροντας την ροπή των 638 συνδυασμένη με μία ποιοτική μετάδοση, ιδανική για κάθε χρήση, σε πόλη, ή ταξίδι.

Στην διαδρομή σου, θα έχεις να απολαύσεις ένα νέο πάνελ οργάνων, το οποίο αντικατέστησε το παλιό που ήταν τύπου αυτοκινήτου. Τώρα, δύο μεγάλα αναλογικά όργανα, ταχύμετρο και στροφόμετρο, περιλαμβάνουν ανάμεσα στους την ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις όπως δείκτη καυσίμου, θερμοκρασία, ρολόι, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, επιλογή λειτουργίας κιβωτίου με αναγραφή των διαθέσιμων σχέσεων, κ.α. 

Το πάνελ των οργάνων είναι πληρέστατο, ενώ, έχει γίνει αλλαγή στο πλαστικό κάλυμμα του τιμονιού που είναι πιο ποιοτικό, όπως και στα διαθέσιμα ντουλαπάκια, στο μπροστινό τμήμα της ποδιάς - στο παλιό, το αριστερό ήταν πιο βαθύ. Επίσης, δίπλα από την κεντρική κλειδαριά, βρίσκεται και το κουμπί της θερμαινόμενης σέλας για αναβάτη και συνεπιβάτη. Μεγάλη διαφορά στην τοποθέτηση των ποδιών, συναντάμε στην νέα σχεδίαση του μπροστινού τμήματος του fering, στην εσωτερική του πλευρά. Όταν το πόδι εκταθεί μπροστά, το καλάμι θα ακουμπήσει στην ποδιά και θα σε ενοχλήσει, κι όμως, το παπούτσι, πατάει πιο άνετα στο πάτωμα που είναι περισσότερο επίπεδο σε εκείνο το τμήμα.

Το μπροστινό τμήμα του fering είναι επίσης νέο, πιο αιχμηρό και αεροδυναμικό, πιο στενό, με τα φανάρια να έχουν σχήμα δάκρυ - περισσότερο από παλιά. Νέος σχεδίασης είναι και το πλαστικό συγκράτησης της ζελατίνας του fering, όπως και το μπροστινό φτερό, επίσης μικρότερο σε διαστάσεις, όπως και οι καθρέπτες, πιο λεπτοί και χαμηλότερα τοποθετημένοι. Στο πλαϊνό τμήμα του fering, κάτω από τα φανάρια, συναντάμε πλέον φώτα πορείας όμορφα τοποθετημένα στο πλαστικό. Το μπροστινό τμήμα, είναι σαφώς πιο περιποιημένο σχεδιαστικά από το παλιό, ευνοώντας την οδήγηση μέσα στην πόλη. Με το Burgman 650, θα κινηθείς άνετα στην καθημερινότητα, χωρίς βέβαια να προσπαθείς να κοντράρεις μικρότερα σε διαστάσεις ή κυβισμό scooter. Στην βόλτα σου αυτή, έχεις και τους ηλεκτρικούς καθρέπτες να διπλώνουν γρήγορα, ώστε να επιτρέπουν την διήθηση ανάμεσα από τα αυτοκίνητα.

Οι τροχοί των 15 και 14 ιντσών, παραμένουν στο Burgman από την ημερομηνία πρώτης σχεδίασης. Μεγαλύτεροι - που θα βοηθούσαν την σταθερότητα στα ''πολλά" χιλιόμετρα, δεν ήρθαν, αυτό όμως, άφησε ανεπηρέαστο τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα. Συνεχίζει να χωράει τα ψώνια της εβδομάδας από το super market, ή δύο κράνη και μπουφάν, ή ένα... παιδί και τα παρελκόμενα του. Η Suzuki με αυτό τον χώρο, δίνει στους καλομαθημένους οδηγούς αυτοκινήτου, ανέσεις που γνωρίζουν, και συνδυασμένος με τα ντουλαπάκια του fering, θα καλύψει κάθε ανάγκη. Έχουμε όπως αλλαγές στο σώμα του Burgman, με τα μαρσπιέ συνεπιβάτη να είναι πιο ευθεία τοποθετημένα για άνετο πάτημα - αλλά 10 χιλιοστά ψηλότερα, ενώ το χειρόφρενο, έχει φύγει από το δεξί τμήμα της ποδιάς, και βρίσκεται τοποθετημένο αριστερά, κάτω από την σέλα. Ένα τράβηγμα προς τα πάνω, αρκεί ώστε να "κλειδώσει" το μεγάλο scooter και να μην το ψάχνετε σε κάποια κατηφόρα.

Το πίσω τμήμα, είναι διαφορετικό, με τα φανάρια να έχουν αλλάξει, αλλά και συνολικά, να είναι πιο στενό σε σχέση με το παλιό. Νέα είναι και η σέλα, με την ρυθμιζόμενη πλάτη να στηρίζει σωστά την μέση του αναβάτη.
Η Suzuki, προχώρησε στις αλλαγές τοποθετώντας νέους πλευστούς δίσκους στα φρένα, αλλά και νέα μονάδα ABS, η οποία ζυγίζει 55% λιγότερο σε σχέση με την παλιά. Και με το μειωμένο μεταξόνιο κατά 10 χιλιοστά, το νέο Burgman, ολοκληρώνεται σε σχέση με το παλιό, όντας πιο φιλικό, πιο όμορφο και ποιοτικό.

Τα χαρακτηριστικά που έκαναν το Burgman 650 γνωστό και αειθαλές στο πέρασμα των χρόνων, ήταν οι μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι, η άνετη θέση οδήγησης και η θέση του συνεπιβάτη, η ομαλή λειτουργία και ικανότητα να συνδυάζει καθημερινές συνθήκες, με ταξίδια μικρών, ή μεγάλων αποστάσεων. Η έκδοση Executive που μέσα σε όλα διαθέτει ως standard τα θερμαινόμενα γκριπ, τις θερμαινόμενες σέλες, την ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά ζελατίνα, την πρίζα φόρτισης κινητού στο μπροστινό ντουλαπάκι, και το ABS, είναι αυτή που θα συντροφεύσει κάθε πολυτελή αναβάτη στην καθημερινότητα του. Το Burgman 650 Executive θα σε μεταφέρει ξεκούραστα παντού, δίνοντας προτεραιότητα στις ανοιχτές διαδρομές, όπου τα 277 κιλά του - και οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις του, δεν θα αποτελέσουν πρόβλημα - στην πόλη πάντως τα κιλά δεν φαίνονται, οι αναρτήσεις όμως είναι απότομες στην επαναφορά τους. Έχοντας στην διάθεση σου όλη την ποιότητα Burgman αλλά και επιδόσεις όταν θελήσεις - βλέπε Power Mode, απολαμβάνεις ποιοτική μετακίνηση, επιτάχυνση, άνεση και ασφάλεια, με τα 9.995euro που κοστίζει, να δείχνουν πολλά, αλλά αστείο νούμερο σε σχέση με αυτά που προσφέρει - και πάντα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Δεύτερη γνώμη

Είμαι κάτοχος του Suzuki Burgman 650 Executive από τον Ιούλιο του 2007. Πριν από αυτό κυκλοφορούσα μέσα στην Αθήνα με ένα Suzuki FX 125 από το 2000 έως το 2004 και μετά με ένα Piaggio Beverly 500 από το 2004 έως το 2007. Και με τα τρία μηχανάκια κάνω την ίδια ακριβώς χρήση… μετακινούμαι από το σπίτι μου στην δουλειά μου και το αντίθετο, καθώς και πηγαίνω σε διάφορους πελάτες φορτωμένος με μηχανήματα. Βγαίνω μάλιστα πολλές φορές στην εθνική καθώς έχω και εκεί πελάτες .
Αναζητούσα κάτι πιο σταθερό, πιο ασφαλές, με πιο μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και το οποίο να καλύπτει και τις βόλτες μου , εντός και εκτός των συνόρων της Αττικής . Όλα αυτά τα βρήκα σε αυτήν την μηχανή… την καβαλάω και είναι πάντα δίπλα μου, έτοιμη να καλύψει την όποια μου διάθεση... από την χαλαρή μου βόλτα , μέχρι την ειδική διαδρομή που θα έχω εγώ σχηματίσει στο μυαλό μου. Σαν bonus σε όλα τα παραπάνω ήρθε να προστεθεί η αξιοπιστία της μηχανής (αν εξαιρέσει κανείς το πρόβλημα με το CVT το οποίο λένε ότι εξαλείφθηκε στο νέο μοντέλο), αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης της. Σημειωτέων ότι έως τώρα που έχω συμπληρώσει 88.000 χιλιόμετρα έχω δώσει 1.400 ευρώ για service, ενώ στο προηγούμενο μηχανάκι για 45.000 χιλιόμετρα, είχα πληρώσει πάνω από 2.600 ευρώ !!!
Όταν καβάλησα το νέο μοντέλο παρατήρησα ότι εκτός από την νέα εμφάνιση η οποία μου αρέσει πάρα πολύ , είχαν προσέξει και τις λεπτομέρειες. Από τις δώδεκα βίδες που κρατούσαν τα ντουλάπια στο παλιό μοντέλο, υπήρχαν πλέον μόνο δύο βίδες οι οποίες δεν ήταν καν σε εμφανή θέση !!! Τα ντουλάπια έχουν σχεδιαστεί πλέον με κλίση προς τα κάτω για να αποφύγουν τυχόν ατυχήματα – απώλειες πραγμάτων , αν ανοίξει για κάποιο λόγο κάποιο ντουλάπι. Έχουν φροντίσει να μην είναι συνεχόμενα τα πλαστικά στην καρίνα οπότε σε περίπτωση που κάποιο σπάσει για κάποιο λόγο, να μην χρειάζεται να κάνει ολόκληρη επέμβαση κάποιος για να το βγάλει. Αν πράγματι έχει λυθεί το πρόβλημα στο CVT, το Suzuki Burgman 650 Executive θα ξανακερδίσει το κοινό του.

Κωνσταντίνος Μηλιώνης

Κατασκευαστής Suzuki
Μοντέλο Burgman 650 Executive 2015
Αντιπρόσωπος Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε.
Τιμή 9.995euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
   
Κινητήρας  
Τύπος 4Τ, 8V δικύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) 75,5 x 71,3
Κυβισμός (cc) 638
Σχέση συμπίεσης (:1) 4:48
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός Keihin
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Υγρό κάρτερ
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Μεταξόνιο (mm) 1595
Πλάτος  (mm) 810
Μήκος (mm) 2260
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Γωνία κάστερ  (°) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) 750
Βάρος (χωρίς υγρά) (kg) 277
Ρεζερβουάρ (lt) 15
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Συμβατικό μπροστινό σύστημα με καλάμια διαμέτρου 41mm. Διαδρομή τροχού 110mm
Πίσω Δύο υδραυλικά αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίων. Διαδρομή τροχού 100mm
   
Φρένα  
Μπροστά  Δύο δίσκοι διαμέτρου 260mm με δαγκάνα δύο εμβόλων με ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 250mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Μπροστά 120/70R15 56H
Πίσω 60/60R14 65H
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp/σ.α.λ.) 56 / 7.000
Ροπή εργοστασίου (kg/σ.α.λ.) 6,32 / 5.000
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω.) 189
Κατανάλωση (λίτρα / 100χιλιόμετρα) 5,3

suzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_1.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_2.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_5.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_3.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_6.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_4.JPG

suzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_10.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_1.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_14.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_7.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_8.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_2.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_17.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_12.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_11.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_16.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_5.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_3.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_19.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_18.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_15.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_6.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_13.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_9.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_20.JPGsuzuki_burgman_650_2015_test_cityrider_4.JPG