Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο του scooter, του παπιού και της καθημερινής μοτοσυκλέτας!

SYM

 sym hd 300 test city kinisi 1  Smooth Operator

 

Ως “Smooth Operator” χαρακτηρίζεται ένα πρόσωπο που εκπληρώνει / φέρνεις εις πέρας τα καθήκοντα του, με αποτελεσματικότητα και χάρη: ότι ακριβώς κάνει δηλαδή και το νέο scooter της SYM.

H σειρά των HD, αυτό είχε ως σκοπό από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε. Υγρόψυκτα αστικά scooter, με τροχούς 16”, προσφέροντας το κάτι παραπάνω σε σχεδίαση, λεπτομέρειες και εξοπλισμό, για όσους ήθελαν μια πιο πολυτελή δίτροχη έκφανση στην καθημερινή μετακίνηση.

sym hd 300 test city statika 18

H SYM, παρουσιάζοντας το HD300 στην έκθεση του Μιλάνου, το φθινόπωρο του 2018, δημιούργησε το πιο ισχυρό και καλώς εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς, που φέρνει βάση κυβισμού, το όνομα των HD σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία.

To νέο HD300, βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό πάνω στο Citycom S 300, φέροντας το ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο κινητήρα. Έχει σημειωθεί μια γενναία μείωση στα κιλά, με το νέο HD300 να είναι κατά 15 κιλά ελαφρύτερο του Citycom S 300 (174 έναντι 189 κιλών), κάτι που οφείλεται εν πολλοίς, στην πιο λεπτή και κομψή σιλουέτα του HD300. Το HD300, έχει πιο αστικό προσανατολισμό και οι γραμμές του είναι πιο εκλεπτυσμένες.

sym hd 300 test city statika 1

Συγκρίνοντας τα όποια διαθέσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο  μοντέλων, το ύψος της σέλας, η απόσταση από το έδαφος, το μεταξόνιο αλλά και η αναλογική ποσόστωση στην κατανομή βάρους μπροστά και πίσω, δεν παρουσιάζουν καμία απολύτως διαφορά. 

sym hd 300 test city statika 2

Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα περιφερειακά, τα φρένα έχουν επίσης τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, δηλαδή μιλάμε για δίσκους 288 και 260 χλστ., μπροστά και πίσω αντιστοίχως, ελεγχόμενους από δικάναλο ABS, ενώ οι αναρτήσεις είναι επίσης ίδιες, συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο μονά αμορτισέρ.

Οι τροχοί με διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και πίσω, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-16 και 140/70-16.  Συνοψίζοντας λοιπόν, θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα ελαφρύτερο και πιο λιτό Citycom S 300.
Η σχεδίαση του HD300, είναι σύγχρονη και κυριαρχείται από τις “ρευστές” γραμμές στα πλαστικά. Πρόκειται για ένα όμορφο scooter το οποίο συμπλέει με τα σημερινά αισθητικά πρότυπα, Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή και με μόνη παρατήρηση  την περιοχή του πίνακα οργάνων, όπου κάτι πιο σύγχρονο σχεδιαστικά και μια καλύτερη ύφη και φινίρισμα σε αυτή την περιοχή, θα ήταν προτιμότερο.

sym hd 300 test city statika 15

Στους αποθηκευτικούς χώρους τώρα, κάτω από την σέλα, θα φιλοξενηθεί ένα full face κράνος και θα περισσέψει χώρος για αρκετά πράγματα επιπλέον. Στην δεξιά πλευρά της ποδιάς βρίσκεται ένα ντουλαπάκι, το οποίο κλειδώνει. Χωρά αρκετά πράγματα και προσφέρει επίσης και παροχή USB για την φόρτιση συσκευών, ενώ σε αυτό έχει τοποθετηθεί και αντικλεπτικός διακόπτης που στην θέση OFF αποτρέπει την εκκίνηση του scooter.

sym hd 300 test city statika 12

Yπάρχει επίσης ο κλασικός πτυσσόμενος γάντζος στην ποδιά για το κρέμασμα τσαντών και στην ουρά, καλαίσθητη σχάρα, η οποία είναι απόλυτη συμβατή με τα συστήματα στερέωσης Top Case των εταιρειών SHAD και GIVI.  

sym hd 300 test city statika 10 

Η θέση οδήγησης δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις, οι προσφερόμενοι χώροι και η εργονομία, ανταποκρίνονται στα συνήθη standard της κατηγορίας. Άνετη η σέλα και το αυτό ισχύει και για το τμήμα του συνεπιβάτη, ο οποίος έχει στην διάθεση του πτυσσόμενα φαρδιά μαρσπιέ σε καλή θέση και εργονομικές χειρολαβές για την στήριξη του.

Το γεγονός ότι το HD300 μοιράζεται πολλά με το Citycom 300 αλλά είναι παράλληλα 15 κιλά ελαφρύτερο, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αίσθηση που εισπράττει κανείς όταν το οδηγά. Το χαρακτηριστικό στο οποίο το HD300 διαπρέπει, είναι η περιβόητη ποιότητα κύλισης, όπου η λειτουργία των αναρτήσεων η γεωμετρία και το στήσιμο η στιβαρότητα η απουσία κραδασμών, καθώς και  η άνεση, συνδυάζονται σε ισορροπία μεταξύ τους, διαμορφώνουν την ποιότητα κύλισης.

sym hd 300 test city kinisi 10

Ο κινητήρας του ΗD300 είναι ο γνωστός υγρόψυκτος μονοκύλινδρος F4 της SYM, που έχει δοκιμαστεί και έχει αποδείξει την άξια του σε προγενέστερα μοντέλα της εταιρείας. Τα 278,3 κ.εκ. της χωρητικότητας του, αποδίδουν 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,6 kg-m ροπής στις 6.250 σ.α.λ. τιμές που ανάγουν το scooter, σε ένα από τα ισχυρότερα της κατηγορίας! Στην πράξη, ο κινητήρας αποδείχθηκε “γεμάτος” σε όλο το φάσμα των στροφών της λειτουργία του, χωρίς να καταγραφούν “τρύπες” η ανομοιομορφία στον τρόπο που έβγαζε την ισχύ του, η οποία μεταφέρεται στο πίσω ελαστικό γραμμικά. Το HD300 επιταχύνει αδιάκοπα περνώντας με μεγάλη άνεση τα 100 χλμ., ενώ επιμένοντας σε ανοικτό δρόμο, θα δείξει ενδείξεις πάνω από τα 140 στο κοντέρ του. Ακόμα και σε αυτές τις ταχύτητες παραμένει απόλυτα σταθερό και δεν εμπνέει καμία ανησυχία, οπότε οι περαστικές διαδρομές και οι εξορμήσεις εκτός πόλης, είναι οδηγικά πεδία στα οποία μπορεί με άνεση να αντεπεξέλθει.

sym hd 300 test city kinisi 5

Εντός πόλης, το HD300 μπορεί –ως οφείλει- να οδηγηθεί πολύ γρήγορα. Τα -15 κιλά βάρους εδώ κάνουν μεγάλη διαφορά, με το scooter να εκτελεί πιο άμεσα τις εντολές που το δίνει ο οδηγός του. Φυσικά μοντέλα στα 200 και 125 κ.εκ. έχουν ακόμα πιο ελαφριά αίσθηση, ωστόσο αυτό που δεν έχουν είναι την σιγουριά που “αποπνέει” το HD300, ειδικά από το μπροστινό του. Αισθάνεσαι για παράδειγμα, κινούμενος ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ότι το scooter θα φρενάρει με ασφάλεια και θα κατευθυνθεί με ακρίβεια όσο και όπου του ορίζεις και όχι στο περίπου. Μιλώντας για φρενάρισμα, λίγη περισσότερη αίσθηση από το μπροστινό φρένο θα ήταν καλοδεχούμενη αλλά σε κάθε περίπτωση η πέδηση με το HD300 δεν προβληματίζει και το ABS λειτουργεί πάρα πολύ καλά. Ένα θέμα που θα προβληματίσει τους έχοντες μικρές παλάμες, είναι ότι η απόσταση των μανετών από τα grip είναι μεγάλη και δεδομένου του ότι δεν υπάρχει ρύθμιση, ίσως χρειαστεί αλλαγή με κάτι πιο εργονομικό.

sym hd 300 test city kinisi 12

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, με αστική ήπια οδήγηση, το HD300 σημείωσε μια μέση τιμή στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αν όμως τα δρομολόγια γίνονται κατά κύριο λόγο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, τότε η κατανάλωση μπορεί να φτάσει τα 4,5+ λίτρα ανά 100 χλμ. πολύ εύκολα.
Το HD300 είναι καλύτερο σε κάθε σημείο από τις προγενέστερες εκδόσεις και αυτό δεν έχει να κάνει απλά με την μεγαλύτερη χωρητικότητα. Ολοκληρωμένο και απόλυτα ισορροπημένο δείχνει έτοιμο να πέσει στην μάχη μιας κατηγορίας αρκετά δύσκολης και απαιτητικής. Δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τον ανταγωνισμό και οι όποιες παρατηρήσεις αφορούν σε περιορισμένης έκτασης θέματα αισθητικής και φινιρίσματος, που δεν έχουν μεγάλη σημασία. Το κόστος αγοράς  του, συγκαταλέγεται στα χαμηλότερα της κατηγορίας, χωρίς όμως να βρίσκεται μόνο του πλέον σε αυτό το τιμολογιακό πλαφόν. Οι υποψήφιοι αγοραστές, θα πρέπει φυσικά να εξετάσουν όλες τις επιλογές, αυτό είναι το σωστό. Το λάθος, θα ήταν να μην συμπεριλάβουν το ΗD300 στην αναζήτηση τους. Το αξίζει.


Μοντέλο SYM HD300 F4s 2019
Αντιπρόσωπος ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. 
Τιμή (ευρώ) 3.995
Εγγύηση 2 χρόνια
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος,  4βάλβιδος, 1ΕΕΚ
Κυβισμός (c.c.) 278.3
Διάμετρος x διαδρομή (mm) Δ.Α. 
Συμπίεση (:1) Δ.Α. 
Τροφοδοσία Ψεκασμός 
Σύστημα εξαγωγής 1 σε 1
Λίπανση  Αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός
Κιβώτιο CVT
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο  με σωλήνες στρογγυλής διατομής
Μήκος (mm) 2.220
Πλάτος (mm) 770
Ύψος  (mm) 1.230
Μεταξόνιο (mm) 1.500
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α. 
Ίχνος (mm) Δ.Α. 
Ύψος σέλας (mm) 800
Απόσταση εδάφους (mm) 145
Βάρος (kg)  174
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt) 10
Αναρτήσεις  
Μπροστά Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 
Πίσω Δύο αμορτισέρ, (προφόρτιση ελατηρίου)
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 288 mm / ABS 
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 260 mm / ABS
Τροχοί  
Μπροστά 110/70-16
Πίσω 140/70-16
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 27,5 / 8.000 σ.α.λ
Ροπή στον τροχό (kg/rpm)  2,6 / 6/250 σ.α.λ.
sym_hd_300_test_city_kinisi_9.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_10.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_2.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_4.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_3.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_11.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_7.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_6.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_5.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_8.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_12.jpgsym_hd_300_test_city_kinisi_1.jpg
sym_hd_300_test_city_statika_18.jpgsym_hd_300_test_city_statika_1.jpgsym_hd_300_test_city_statika_14.jpgsym_hd_300_test_city_statika_15.jpgsym_hd_300_test_city_statika_17.jpgsym_hd_300_test_city_statika_7.jpgsym_hd_300_test_city_statika_12.jpgsym_hd_300_test_city_statika_11.jpgsym_hd_300_test_city_statika_10.jpgsym_hd_300_test_city_statika_5.jpgsym_hd_300_test_city_statika_6.jpgsym_hd_300_test_city_statika_2.jpgsym_hd_300_test_city_statika_3.jpgsym_hd_300_test_city_statika_16.jpgsym_hd_300_test_city_statika_13.jpgsym_hd_300_test_city_statika_8.jpgsym_hd_300_test_city_statika_9.jpgsym_hd_300_test_city_statika_4.jpg