city2 WHITE DDIAFANES

Yamaha

 

yamaha tmax 530 2015 test cityrider

Πιο sport, πιο λουσάτο, πιο τεχνολογικά προηγμένο

 

Του Κώστα Γκαζή
Φωτογραφίες: Κ. Γκαζής
Συνεργάστηκε: Τάκης Μανιάτης
 
Από τη γέννηση του, το TMAX αποτελεί ένα από τα ικανότερα κορυφαία sport scooter του κόσμου, ενώ για το 2015 η Yamaha αποφάσισε να το εξοπλίσει περαιτέρω με ανάποδο πιρούνι και ακτινικές δαγκάνες, να του χαρίσει σύστημα Smartkey και LED φώτα, και να το φρεσκάρει αισθητικά.
 

“To scooter που άλλαξε τα πάντα” αναφέρει η Yamaha για τη sport ναυαρχίδα της στην κατηγορία των scooter, και άδικο δεν έχει. Το πρώτο TMAX βγήκε στην παραγωγή το 2001, και έκανε τους πάντες να αναθεωρήσουν ότι ήξεραν για τα scooter. Με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και όχι στο πίσω μέρος, και με το μονό πίσω αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο, το όχημα της Yamaha είχε τη δομή -και κατ' επέκταση την οδική συμπεριφορά- μοτοσυκλέτας. Και με την υιοθέτηση ενός στιβαρού πλαισίου, ποιοτικών αναρτήσεων, ικανών φρένων και τελικής μετάδοσης με ιμάντα, το ΤΜΑΧ χώρισε τη θέση του από όλα τα υπόλοιπα scooter του κόσμου. Το φοβερό είναι πως ακόμα και σήμερα, 14 χρόνια μετά, μόνο δύο ακόμη κατασκευαστές προσφέρουν ανάλογα επίπεδα συμπεριφοράς σε scooter, η Honda με το Integra και η BMW με τα 2 C650. Η τιμή του ΤΜΑΧ τώρα ήταν ψηλή από γεννησιμιού του. “Α, οπότε δεν πούλησε.” Όχι φίλτατοι, το αντίθετο! Πούλησε και μοσχοπούλησε!
 
Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε το προηγούμενο μοντέλο, δίχως το ανάποδο πιρούνι. Και από κάτω, δείτε το νέο μοντέλο για να τα συγκρίνετε.
 
Οι κατέχοντες το απαραίτητο αντίτιμο έσπευσαν κατά το παρελθόν, έσπευδαν και σπεύδουν να αποκτήσουν το ΤΜΑΧ, καθώς είναι η high-end και high-tech κορυφή στα scooter και η κορυφή έχει πάντα την ανάλογη λατρεία. Έτσι μέχρι και το 2015 το ΤΜΑΧ είχε πουλήσει περισσότερα από... 200.000 κομμάτια παγκοσμίως και συνέχιζε ακάθεκτο. Το ίδιο συμβαίνει και στην ελληνική αγορά, όπου παρά την κρίση το TMAX πουλάει σαν ζεστό φραντζολάκι. Χαρακτηριστικά στο πρώτο 10μηνο του 2015 έχει σημειώσει 218 ταξινομήσεις, με δεύτερο “scooter-μοτοσυκλέτα” το Integra 750 με 73 ταξινομήσεις και τρίτο το BMW C650GT με 17. Ακόμα όμως κι αν το συγκρίνουμε με τα υπόλοιπα κλασικά μεγάλα scooter πάνω από 400 κ.εκ., το ΤΜΑΧ είναι και πάλι πρώτο σε ταξινομήσεις με μεγάλη διαφορά.
 
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, το ΤΜΑΧ ανανεώθηκε αρκετές φορές, και γέννησε επίσης αρκετές ειδικές εκδόσεις (Iron Max, Black Max LuxMax, κλπ), ενώ ακόμη και σήμερα είναι το αδιαφιλονίκητο εμπορικό φαβορί στην κατηγορία του σε παγκόσμια κλίμακα.

Ας δούμε εν τάχει τις αλλαγές του ΤΜΑΧ για το 2015. Αισθητικά αλλά και μηχανολογικά, βλέπουμε πως η Yamaha ασχολήθηκε μόνο με το μπροστινό μέρος, αφήνοντας το πίσω ως είχε και το 2014.

  • Νέα μάσκα.
  • Νέοι LED προβολείς, με διαφορετικό σχήμα.
  • LED φώτα θέσης σε σχήμα μπούμερανγκ.
  • Ανάποδο πιρούνι 41 χλστ.
  • Ακτινικές 4πίστονες δαγκάνες μπροστά.
  • Νέο φτερό μπροστά.
  • Σύστημα εκκίνησης Smartkey.
  • Έξοδος ρεύματος 12V.
Νέα μάσκα
Για το 2015, η μάσκα του ΤΜΑΧ είναι ανασχεδιασμένη με νέα LED φώτα θέσης (ελαφρύτερα, δυνατά, και με μικρότερη κατανάλωση), ενώ νέοι είναι και οι συμβατικοί προβολείς. Σημειώστε πως τα LED φώτα θέσης είναι συνεχώς αναμμένα για να ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα του TMAX. Κάτω από τη ζελατίνα βρίσκουμε ένα κενό σε σχήμα “Δ”, σχεδιασμένο για να μειώνει τις αναταράξεις λόγω του αέρα.
 
Νέοι καθρέπτες
Τα ψηλότερα και μακρύτερα στελέχη στους καθρέπτες του ΤΜΑΧ βελτιώνουν αρκετά τις ικανότητες του scooter της Yamaha όσον αφορά στην κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αφού πλέον οι καθρέπτες του θα “καθαρίσουν” εύκολα τους περισσότερους καθρέπτες των αυτοκινήτων.
 
Νέο ανάποδο πιρούνι
Για πρώτη φορά στην ιστορία του το ΤΜΑΧ φοράει ανάποδο πιρούνι 41 χιλιοστών, ενισχύοντας τον sport χαρακτήρα του scooter, προσφέροντας και μικρότερο μη-αναρτώμενο βάρος. Νέο είναι όμως και το φτερό μπροστά, για πιο εκλεπτυσμένη και sport εμφάνιση.
 
Ακτινικές δαγκάνες
Από τις Superbike και Supersport μοτοσυκλέτες στα... scooter! Το 2015 το ΤΜΑΧ έγινε το πρώτο scooter της Yamaha που φόρεσε ακτινικές δαγκάνες, οι οποίες εντυπωσιάζουν ακόμα κι όταν το ΤΜΑΧ είναι σταματημένο. Ειδικά για το ΤΜΑΧ οι βίδες που στηρίζουν τις δαγκάνες στο πιρούνι “κοιτάζουν” μπροστά, και δεν είναι τοποθετημένες σε γωνία 90 μοιρών στους δίσκους -γεγονός που αυξάνει την ακαμψία και βελτιώνει την πληροφόρηση. Οι ακτινικές δαγκάνες πιάνουν σε δύο πλευστούς δίσκους 267 χιλιοστών.
 
Νέος φωτισμός στα όργανα
Δεν άλλαξαν τα όργανα, πέρα από ένα μεταλλικό περίγραμμα, αυτός που άλλαξε όμως είναι ο φωτισμός, που πλέον είναι κατακόκκινος, δείχνοντας τις sport διαθέσεις της Yamaha.
 
Σύστημα εκκίνησης Smartkey
Ξεχάστε την εισαγωγή κλειδιού για να εκκινήσετε. Το νέο ΤΜΑΧ διαθέτει σύστημα Smartkey, όπου ο αναβάτης φέρει σε κάποια τσέπη ένα ογκώδες κλειδί -απίθανο status symbol, με μεταλλικό φινίρισμα και χαραγμένο το σήμα της Yamaha πάνω του-το οποίο ειδοποιεί ασύρματα το scooter πως ο ιδιοκτήτης του βρίσκεται σε ακτίνα δράσης, κι έτσι απενεργοποιεί το immobilizer, και... ετοιμάζεται να δεχτεί τις εντολές σας.
 
Έτσι, εσείς απλώς πιέζετε ένα ευμεγέθες κουμπί κάτω από το τιμόνι για να ξεκλειδώσει το τιμόνι, και κατόπιν απλώς πιέζετε τη μίζα και το ΤΜΑΧ παίρνει μπροστά. Με τον ίδιο τρόπο, όταν έχετε παρκάρει, πιέζετε το κουμπί, τα όργανα του ΤΜΑΧ σβήνουν, στρίβετε το τιμόνι και πιέζετε μία ακόμη φορά το κουμπί, και το ΤΜΑΧ κλειδώνει! Έτσι απλά. Με ένα άλλο κουμπί, δίπλα στο πρώτο, ξεκλειδώνετε και κλειδώνετε τη σέλα, ενώ υπάρχει και μεταλλικό στέλεχος στο κλειδί, στέλεχος που συνήθως κρατάτε διπλωμένο, το οποίο θα βοηθήσει σε κάποιο πιθανό ηλεκτρικό πρόβλημα να ξεκλειδώσετε τη σέλα -η κλειδαριά βρίσκεται στο μπροστινό δεξί ντουλαπάκι. Εκεί που θα χρειαστείτε την εισαγωγή του κλειδιού είναι στο μπροστινό ντουλαπάκι που κλειδώνει, αλλά και στην τάπα του ρεζερβουάρ.
 
Έξοδος ρεύματος 12V
Για πρώτη φορά το TMAX διαθέτει έξοδο ρεύματος 12V, επιτρέποντας στον αναβάτη του να φορτίσει μια σειρά από πιθανές συσκευές, την ώρα που οδηγεί.

Συμπαγές, ενιαίο σε αίσθηση, ακόμα και όταν το καβαλάς στατικά και κάνεις τις πρώτες μανούβρες, το TMAX δείχνει τι πραγματικά σημαίνει Sport Scooter. Το ύψος της σέλας, μαζί με τα φαρδιά πλαστικά στη μέση του scooter ανοίγουν τα πόδια του αναβάτη, κι εγώ με ύψος 1.70 κατάφερνα να πατάω όλο το πέλμα του ενός ποδιού στο έδαφος, καθισμένος ελαφρώς στραβά. Στη συνέχεια πάντως οι φυσικές γωνίες και οι χώροι του ΤΜΑΧ αποδείχτηκαν άριστοι για άνετη διαβίωση ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Σημειώστε πως κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα Full-Face κράνος μεγέθους XXL, ενώ υπάρχει συρματόσχοινο για να δέσετε ένα δεύτερο κράνος, το οποίο όμως θα βρίσκεται εκτός του αποθηκευτικού χώρου. Το βάρος θα φανεί μόνο στις επιτόπιες μανούβρες, ενώ αμέσως μόλις ξεκινήσεις, ο εξαιρετικά ισορροπημένος σχεδιασμός και η άριστη κατανομή μαζών βγάζουν ένα άλλο πρόσωπο, αυτό του απόλυτου ελέγχου σε όλες τις ταχύτητες.

Εντύπωση προκαλεί άμεσα η ελάχιστη καθυστέρηση ανάμεσα σε άνοιγμα του γκαζιού και επιτάχυνση, ιδιότητα που χαρακτήριζε το ΤΜΑΧ από τη γέννηση του. Έτσι το ΤΜΑΧ... εκτοξεύεται σε κάθε φανάρι, δημιουργώντας εύκολα διαφορά από όλους τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ενώ για να σε πιάσουν οι αναβάτες μοτοσυκλετών θα πρέπει να κάνουν εκκίνηση... dragster. Ξεχάστε τα υπόλοιπα scooter που “πατινάρουν” χαρακτηριστικά, εκκινώντας χαλαρά. Εδώ έχουμε απόκριση άμεσα συγκρίσιμη με μοτοσυκλέτα. Παρόλα αυτά, το ΤΜΑΧ δεν θα σπινάρει εύκολα, παρά μόνο ηθελημένα, με προσπάθεια, σε δρόμο-γυαλί, έτσι προσφέρει την απαραίτητη ασφάλεια για να μην τρομάζετε σε κάθε εκκίνηση. Λίγο μετά την εκκίνηση, με γκάζι τέρμα ανοιχτό, η απόδοση ανεβαίνει σημαντικά, και το ΤΜΑΧ δείχνει τα πραγματικά του δόντια, ενώ η δύναμη συνεχίζεται ακάθεκτη μέχρι τα νούμερα στο κοντέρ να εισέλθουν βαθιά μέσα σε... παράνομες περιοχές. Οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας, ενώ μόνο μετά τα 160χλμ/ώρα θα νιώσει ο αναβάτης κάποιους να περνάνε στα χέρια του μέσω των γκριπ. Η τελική του ξεπερνάει ελαφρώς τα 170 χλμ/ώρα ενώ σε κατηφόρα θα ξεπεράσει και τα 180! Στα 150 πάντως ταξιδεύει υπέροχα, κρατώντας τους επιβαίνοντες φρέσκους, παρέχοντας πρωτάκουστη ενεργητική ασφάλεια για την κατηγορία. Σημειώστε πως η μέση κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 5,8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

H πληροφόρηση από τον μπροστινό τροχό των 15 ιντσών (και ο πίσω βρίσκεται στην ίδια διάσταση) θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όμως αν εμπιστευτείς το ΤΜΑΧ, εκείνο σε βγάζει πάντα ασπροπρόσωπο, καθώς σε ακαμψία και συμπεριφορά, προσομοιάζει σε sport μοτοσυκλέτα. Τα φρένα είναι δυνατά, παρέχουν καλή πληροφόρηση, ενώ το ABS αποδίδει καλά και μπαίνει σε λειτουργία μόνο όταν το χρειάζεστε. Η ζελατίνα είναι αρκετά ψηλή, προσφέροντας καλή προστασία, ενώ ρυθμίζεται σε 2 θέσεις -δυστυχώς με εργαλεία. Η ποιότητα κατασκευής του ΤΜΑΧ είναι παντού κορυφαία, η κόρνα είναι δυνατή και με βαρύ ήχο, όπως αρμόζει σε τέτοιο όχημα, ενώ τα φώτα το βράδυ κάνουν τη νύχτα-μέρα! Χρηστική λεπτομέρεια το χειρόφρενο στο αριστερό γκριπ. Μέσα στην πόλη η γωνία στροφής είναι άριστη, ώστε να σας επιτρέπει ακόμα και επιτόπιες μανούβρες σε στενούς δρόμους, αλλά και να ελίσσεστε ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Προσοχή δείξτε μόνο στο τελικό της εξάτμισης που προεξέχει αρκετά.


Το απόλυτο Best Seller στην κατηγορία των μεγάλων Sport Scooter έγινε για το 2015 ακόμα πιο ξεχωριστό, ακόμα πιο μοναδικό, ακόμα πιο ποθητό. Και φυσικά ακόμα πιο sport. Ανάποδο πιρούνι και ακτινικές δαγκάνες δίνουν ρέστα σε εμφάνιση και απόδοση, το Smartkey δίνει την απαραίτητη νεωτεριστική τεχνολογική νότα, ενώ το υπόλοιπο scooter παραμένει στα κορυφαία επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου. Μικρές παραχωρήσεις θα πρέπει να κάνετε όσον αφορά στα λούσα, στις ενδείξεις και στο μέγεθος της ψηφιακή οθόνης και στους αποθηκευτικούς χώρους, όμως τα αριστεία του ΤΜΑΧ σε τομείς επιδόσεων και sport συμπεριφοράς σε κάνουν να ξεχνάς την απουσία gadget και λοιπών ευκολιών. Ένα πραγματικό sport δίτροχο, που θα τα καταφέρει το ίδιο καλά στις καθημερινές σας αστικές ανάγκες, όσο και στις sport αναζητήσεις σας, αλλά και στο ταξίδι.

Κατασκευαστής Yamaha
Μοντέλο ΤΜΑΧ ABS
Αντιπρόσωπος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.
Τιμή 11.690 euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ
Κυβισμός (c.c.) 530
Συμπίεση (:1) 10,9
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) 68 x 73
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής Δύο σε μία
Λίπανση Ξηρό κάρτερ
Συμπλέκτης Αυτόματο
Κιβώτιο ταχυτήτων _
Μετάδοση Ιμάντας
   
Πλαίσιο  
Τύπος  Ατσάλινο, σωληνωτό
Κάστερ (°) Δ.Α.
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Πλάτος  (mm) 775
Μεταξόνιο (mm) 1580
Ύψος (mm) 1420-1475 (ρυθμιζόμενη ζελατίνα)
Ύψος σέλας (mm) 800
Απόσταση εδάφους (mm) 125
Βάρος (kg) 222 (γεμάτο)
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα (lt) 15 / Δ.Α.
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι
Πίσω Μονό αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο
   
Ελαστικά  
μπροστά 120-70-15
Πίσω 160/60-15
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 220mm/δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 230mm/δαγκάνα ενός εμβόλου
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι / στροφές) 46 / 6.750
Ροπή εργοστασίου (χλγρμ / στροφές) 5,3 / 5.250

yamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_1.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_9.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_17.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_15.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_10.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_6.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_5.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_4.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_11.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_12.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_14.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_3.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_7.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_18.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider.jpgyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_2.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_13.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_16.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_8.JPG

yamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_1.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_9.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_19.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_17.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_15.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_10.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_20.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_6.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_5.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_4.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_11.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_12.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_14.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_3.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_7.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_18.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_2.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_13.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_16.JPGyamaha_tmax_530_2015_test_cityrider_8.JPG