city2 WHITE DDIAFANES

Εκτός Ελλάδος

hd systhmata asfaleias

Συνδυασμένο ABS, Traction Control και έλεγχος φρένου κινητήρα

Μπορεί το ABS να είναι υποχρεωτικό στα δίτροχα άνω των 125 κ.εκ. που προορίζονται για την αγορά της ΕΕ, ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που ισχύει σε όλες τις χώρες του κόσμου. Στις ΗΠΑ, όπου η Harley-Davidson έχει το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων της, το ABS δεν είναι ακόμα υποχρεωτικό, αν και οι φορείς που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια το έχουν εισηγηθεί ως πρόταση και αναμένεται –άγνωστο το πότε- η έγκριση της.

Γενικά, η Harley-Davidson, παρά το ότι σημειώνει άλματα προόδου τον τελευταίο καιρό, δεν φαίνεται να έχει επενδύσει πολλά στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Αυτό είναι όμως κάτι που μπορεί να αλλάξει σύντομα,  καθώς σε ένα σχετικά πρόσφατο video για το trike, Tri-Glide Ultra του 2019, βλέπουμε πως η εταιρεία το έχει εξοπλίσει αρκετά καλά στον συγκεκριμένο τομέα, με ορισμένα συστήματα ασφαλείας να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους σε μοντέλο της Harley-Davidson.

Ξεκινάμε από τα συνδυασμένα φρένα που ελέγχονται από Cornering ABS,  από το Traction Control που λαμβάνει υπόψη και τα αν η μοτοσυκλέτα στρίβει και από ένα σύστημα που η εταιρεία ονομάζει “Drag-Torque Slip Control”. Πρόκειται για ένα σύστημα ασφαλείας που  ρυθμίζει επί της ουσίας το φρένο του κινητήρα στα απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων, προκειμένου να αποφευχθεί το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού. Των πίσω τροχών στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπου και πάλι λαμβάνεται υπόψη το αν η μοτοσυκλέτα στρίβει.

Κεντρικό σημείο των συστημάτων αυτών, είναι βέβαια μια IMU μονάδα που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας.  

Θα μπορούσαν να περάσουν τα συστήματα αυτά και στα δίτροχα μοντέλα της εταιρείας; Σίγουρα ναι, με κάποιες τροποποιήσεις βέβαια και είναι κάτι που μάλλον θα το δούμε σταδιακά –αλλά πολύ σύντομα- να υλοποιείται.