Yamaha

 1548efb545cc657f923184e7f9fb72b4 XL  Προς το παρόν βέβαια, μόνο στην Ταϊβάν 

Το περασμένο καλοκαίρι η Yamaha ανακοίνωσε το ηλεκτρικό σκούτερ EC-05, το οποίο κατασκευάζεται από τη Gogoro στην Ταϊβάν και εντάσσεται στο δίκτυο ανταλλάξιμων μπαταριών της εταιρείας.

Εύλογα η πρώτη χώρα που θα διατεθεί το νέο αυτό μοντέλο είναι η Ταϊβάν, όπου η Gogoro έχει ήδη στήσει ένα δίκτυο αυτόματων μηχανημάτων ανταλλαγής μπαταριών (GoStation) με πάνω από 1,200 σημεία στη μικρή νησιωτική χώρα (με μέγεθος περίπου όσο η Πελοπόννησος και πάνω από 25 εκατομμύρια κατοίκους).

Πρόκειται για ένα σκούτερ πόλης που πρόσφατα βραβεύτηκε στη Γερμανία για τον σχεδιασμό του, με τροχούς 14 ίντσες μπροστά και 13 πίσω, με απόδοση 10 hp από τον υγρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα του, βάρος 126 κιλά με τις δύο στάνταρ μπαταρίες που διαθέτει και τελική μετάδοση με αλυσίδα!

Η τελική του ταχύτητα (στην Ταϊβάν) περιορίζεται στα 90 km/h, ενώ μπορεί και να "κουρδιστεί" καταλλήλως ώστε να μην ξεπερνά τα 45 km/h σε περίπτωση που χρειάζεται να ταξινομηθεί ως μοτοποδήλατο κατά την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε αν θα έρθει και προς τα μέρη μας.

Ο εξοπλισμός του συμπεριλαμβάνει LED φώτα παντού, συνδεσιμότητα στα όργανά του μέσω Bluetooth, ενώ ξεχωρίζει η θηριώδης (για το μέγεθος και τις ικανότητές του) τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα με δίσκο 245 χιλιοστών.

Παραδόξως η Yamaha δεν κάνει καμιά αναφορά στα χαρακτηριστικά των μπαταριών του, ανακοινώνοντας ως μέγιστη αυτονομία με το στάνταρ πακέτο τα 110 χιλιόμετρα. Όσον αφορά στις απαιτήσεις φόρτισης πάντως είναι μάλλον λογικό να απουσιάζει η σχετική πληροφορία, αφού στην Ταϊβάν το σκούτερ δεν προορίζεται να μπαίνει στην πρίζα για φόρτιση, αλλά απλώς να αλλάζει η άδεια του μπαταρία με μια γεμάτη στους αυτόματους πωλητές - πάντως με την αγορά του έξτρα GoCharger μπορεί κανείς να φορτίζει και στο σπίτι του.

Το EC-05 διατίθεται προς 99,900 νέα δολάρια Ταϊβάν, ποσό που μεταφράζεται σε περίπου €3,000 (ισοτιμία 3/3/2020).