Εταιρίες - Διάφορα

thumbs up1

 Μπορούν να μεταμορφώσουν το δίτροχο σου!

 Οι μετατροπές, οι βελτιώσεις και η προσθήκη εξοπλισμού, αποτελούν το standard για οποιονδήποτε κάτοχο παπιού, scooter ή μοτοσυκλέτας, αφού με αυτό τον τρόπο, ο καθένας φέρνει το εκάστοτε δίτροχο ακριβώς “στα μέτρα” του. Είτε πρόκειται για επιδόσεις, είτε για εμφάνιση, άνεση και πρακτικότητα, υπάρχουν τρόποι για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, με μικρές, εύκολες και σχετικά οικονομικές προσθήκες και αλλαγές. Υπάρχει βέβαια και ο άλλος τρόπος, όπου πολύ λίγα πράγματα μένουν κοινά σε σχέση με το αρχικό δίτροχο αναφοράς, αλλά μιλάμε για πανάκριβες και πολύ εξειδικευμένες επεμβάσεις που δεν έχει κανένα νόημα να αναλυθούν εδώ. Στο θέμα που ακολουθεί, θα ασχοληθούμε με 7 απλές επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν εύκολα και σε λίγο χρόνο, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό το δίτροχο σας 


Ελαστικά

Αποτελούν τον “σύνδεσμο” μας με τον δρόμο και για αυτό τα χαρακτηριστικά και η συμπεριφορά τους αποτελούν τις πλέον σημαντικές συνισταμένες. Αλλάζοντας τα ελαστικά ενός δίτροχου, το όφελος μπορεί να είναι πολλαπλό, βελτιώνοντας την ασφάλεια, την συμπεριφορά στον δρόμο, την άνεση ακόμα και την κατανάλωση. Μιλάμε φυσικά για την αντικατάσταση των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης, όπου ειδικά σε δίτροχα χαμηλού budget, μπορεί να πάσχουν σε θέματα πρόσφυσης, κύλισης και γενικότερης συμπεριφοράς. Η αλλαγή με κάτι επώνυμο και δοκιμασμένο, μπορεί πραγματικά να μεταμορφώσει το δίτροχο σας, σε βαθμό που να έχετε την αίσθηση ότι καβαλάτε άλλο μηχανάκι. Φυσικά για την αλλαγή και τον ενδεδειγμένοι τύπο ελαστικών, ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή και απευθυνόμαστε μόνο σε εξειδικευμένα καταστήματα.

Φρένα

Στα φρένα, η πιο απλή επέμβαση, που μπορεί να βελτιώσει σε ένα μεγάλο βαθμό την πέδηση, είναι η αλλαγή στα τακάκια. Στην αγορά υπάρχουν διάφορα είδη υλικών τριβής (πάστας) τα οποία προσδίδουν και διαφορετικά χαρακτηριστικά στην ισχύ και στην αίσθηση του φρεναρίσματος, παρουσιάζοντας επίσης διαφορετικό δείκτη φθοράς σε σχέση με την χρόνο και την χρήση. Μια άλλη πιο δραστική επέμβαση είναι αυτή της αντικατάσταση των σωληνώσεων του κυκλώματος υδραυλικής πίεσης ή της τρόμπας που ασκεί την πίεση αυτή. Όλα αυτά, μπορούν να εφαρμοστούν μεμονωμένα ή και συνδυαστικά. Σε κάθε περίπτωση, όπως και με τα ελαστικά, απευθυνόμαστε σε έμπειρους και εξειδικευμένους τεχνικούς, για οτιδήποτε σχετικό με τα φρένα μας.

Εξάτμιση

Η συνηθέστερη αλλαγή της εξάτμισης, έχει να κάνει με το τελικό της τμήμα και είναι μια από τις πιο διαδεδομένες μετατροπές στον χώρο των δύο τροχών. Πέρας την βελτίωσης στην απόδοση, υπάρχει επίσης όφελος στο βάρος, στην εμφάνιση και στον παραγόμενο ήχο. Μεγάλη προσοχή όμως, δεν βάζουμε ένα οποιοδήποτε after market τελικό στο δίτροχο μας, αλλά μόνο αυτά που είναι ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο μας. Παράλληλα, ενδέχεται να χρειαστούν και κάποιες πρόσθετες ρυθμίσεις στον κινητήρα, προκειμένου να πάρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σε αντίθετη περίπτωση, το αποτέλεσμα θα είναι το ακριβώς αντίθετο από το επιθυμητό, με μειωμένες επιδόσεις και ατελή λειτουργία του κινητήρας μας. Και πάλι, την μετατροπή αυτή θα πρέπει απαραίτητα να την αναλάβει τεχνικός με εμπειρία και γνώσεις πάνω στο θέμα.

Ζελατίνα

Σε ότι αφορά στην ζελατίνα, οι επεμβάσεις μπορεί να είναι είτε η αλλαγή της standard υπάρχουσας, με μια ευρύτερη και ψηλότερη, είτε η τοποθέτηση μιας, στην περίπτωση που το δίτροχο μας, δεν την έφερε στον βασικό του εξοπλισμό. Αντικειμενικός σκοπός και στα δύο αυτά σενάρια, είναι η βελτιστοποίηση της κάλυψης από τον αέρα. Τεχνικά είναι κάτι πολύ απλό, αφού στην αγορά υπάρχουν διαθέσιμες δεκάδες ζελατίνες για κάθε μοντέλο, σε διαφορετικά σχήματα και διαφορετική διαπερατότητα και το ίδιο ισχύει και για τα kit που τοποθετούνται στα δίτροχα που δεν έφεραν ζελατίνα στον βασικό τους εξοπλισμό. Ωστόσο θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στο πως “ταιριάζει” η ζελατίνα σε εσάς, με την έννοια του ότι δεν θα πρέπει η άνω κόψη της να παρεμποδίζει το οπτικό σας πεδίο μπροστά, όπως επίσης δεν θα πρέπει το υλικό και η διαπερατότητα της, να παραμορφώνει την θέαση κοιτώντας μέσα από αυτή. Επιλέξετε κάτι επώνυμο, και ας κοστίζει παραπάνω, αξίζει τον κόπο.

Σέλα

Άνεση και φυσικά απόσταση από το έδαφος είναι αυτά που βελτιώνονται με την αλλαγή ή την τροποποίηση μιας σέλας. Αν αισθάνεστε μουδιασμένοι και πιασμένοι, μετά από λίγη ώρα παραμονής πάνω στην standard σέλα του δίτροχου σας, τότε θα πρέπει σοβαρά να εξετάσετε το ενδεχόμενο αλλαγής η μεταποίησης της. Το ίδιο ισχύει, στην περίπτωση που η σέλα σας πέφτει “ψηλά” για το ανάστημα σας, δυσκολεύοντας την πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος και την καλή στήριξη σε αυτά. Πολλές φορές, ειδικά στα μεγάλα Adventure μοντέλα, η κατασκευάστρια εταιρεία προσφέρει την δυνατότητα τοποθέτησης εργοστασιακού kit, με χαμηλότερη ή ψηλότερη (ναι, μερικοί το προτιμούν “ψηλό”) σέλα. Σε μικρότερου κυβισμού δίτροχα όμως, είναι σπάνιο να ισχύει αυτή η συνθήκη, οπότε οι επιλογές είναι δύο: είτε αγορά after market έτοιμης σέλας από κάποια third- party εταιρεία, είτε, και αυτό είναι το πιο σύνηθες, μεταποίηση της σέλας σε εξειδικευμένους τεχνικούς.

Τροχοί

Η αλλαγή των τροχών, είναι μια διαδικασία στην οποία σπάνια μπαίνει κόσμος, τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο των μετατροπών και η αλήθεια είναι πως πρόκειται για μια ακριβή επέμβαση. Ωστόσο η επίδραση που μπορεί να έχει στην ευελιξία και στην αίσθηση του δίτροχου, είναι πολύ μεγάλη, αφού οι τροχοί, ως το μεγαλύτερο σε διάμετρο περιστρεφόμενο μέρος, δημιουργούν πολύ μεγάλες αδρανειακές και όχι μόνο δυνάμεις. Το αυτό πράττουν και τα βαριά περιστερφόμενα μέρη του κινητήρα βέβαια, ειδικά ο στρόφαλος, αλλά αυτά δεν αλλάζονται εύκολα και η επίδραση τους επενεργεί με διαφορετικό τρόπο. Με ένα σετ ελαφρύτερων τροχών λοιπόν, η εν κινήσει αίσθηση της μοτοσυκλέτας είναι κατά πολύ ελαφρύτερη και η απόκριση στο γκάζι πιο ζωηρή. Πρόκειται βέβαια όπως ειπώθηκε για μια ακριβή μετατροπή, ενώ δεν πρέπει κατ ανάγκη να έχει αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης μιας On-Off / Adevnture με χυτούς τροχούς που πηγαίνει πολύ συχνά στο χώμα, έχει νόημα να τοποθετήσει ακτινωτούς τροχούς, που είναι πιο κατάλληλη για τέτοια χρήση.