Δίκυκλο

RD500 F84front

Οι ρεπλίκες των 80s



Στη δεκαετία του '80 οι μοτοσυκλέτες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας ήταν μόνο δίχρονες, ενώ κάποια σπορ μοντέλα παραγωγής ή για καθημερινή χρήση ήταν και αυτά δίχρονα. Έτσι στα μέσα της δεκαετίας δεν ήταν τόσο ξαφνικό που παρουσιάστηκαν δίχρονα μοντέλα με χωρητικότητα τα 500  κυβικά εκατοστά, όσο και τα κυβικά στις κορυφαίες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Το πρώτη ήταν η Yamaha που έκανε την κίνηση η Yamaha και ακολούθησαν η Honda και η Suzuki. Οι μοτοσυκλέτες αυτές ήταν το "απόλυτο εργαλείο" γκάζι και τα εργοστάσια προσπάθησαν πολύ να τα "εξευμενίσουν" καθώς ήδη το δικύλινδρο RD 350 'ήδη πολύ γρήγορο και οι επιδόσεις του κινητήρα υπερκάλυπταν αυτές των φρένων και των αναρτήσεων. Εάν προσθέσετε σε αυτά την αρκετά υψηλή τιμή αλλά και των τετράχρονων superbikes τότε θα καταλάβετε γιατί τα μοντέλα αυτά είχαν τόσο σύντομη ζωή. Σήμερα αποτελούν συλλεκτικά αντικείμενα αν και πρόκειται για μοντέλα της σχετικά σύγχρονης ιστορίας.   

YAMAHA RD 500 LC

Yamaha20RD50020201

Εμπνευσμένο από το αγωνιστικό YZR του "King" Kenny Roberts που συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα η Yamaha παρουσίασε ένα πολιτικό μοντέλο, το RD 500 LC. Ήταν φυσικά μια  μοτοσυκλέτα με δίχρονο κινητήρα. Ήταν τετρακύλινδρος σε σχήμα V, με 499 κυβικά εκατοστά που είχε απόδοση 88 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. Το κιβώτιο είχε 6 σχέσεις και η τελική ήταν κοντά στα 240 χλμ/ώρα.  Το πλαίσιο όπως στις περισσότερες μοτοσυκλέτες εκείνης της εποχής ήταν από ατσάλι, όπως και τα ψαλίδι, παρ' όλα αυτά το βάρος ήταν μόλις 180 κιλά. Ο εμπρός τροχός ήταν 16 ιντσών ενώ ο πίσω 18. Το Yamaha RD 500 LC κυκλοφόρησε και σαν RZ 500 για τον Καναδά και την Αυστραλία, ενώ μια ειδική έκδοση κυκλοφόρησε για την Ιαπωνία (Yamaha RZV500R). Παρέμεινε στην παραγωγή για 3 χρόνια.

SUZUKI RG 500 Γ

Suzuki20RG50020203

Το αντίπαλο δέος του RD. Η Suzuki εξέλιξε ακόμα περισσότερο το δικό της 500άρι πλησιάζοντας λίγο περισσότερο στη μοτοσυκλέτα που συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ο σκελετός δεν ήταν κατασκευασμένος από ατσάλι όπως σχεδόν όλες οι μοτοσυκλέτες, αλλά από αλουμίνιο, όπως και τα αγωνιστικά δίτροχα. Στον κινητήρα ακολουθεί άλλη διάταξη, δηλαδή είναι square4, με απόδοση 95 ίππους στις 9000 σ.α.λ. Την τροφοδοσία, μέσω περιστροφικών βαλβίδων, έχουν αναλάβει τέσσερα Mikuni 28 χιλιοστών. Το βάρος είναι 173 κιλά ενώ η τελική αγγίζει τα 240 χλμ/ώρα. Εμπρός υπάρχει τροχός 16 ιντσών αλλά πίσω είναι μόνο μια ίντσα μεγαλύτερος. Το Suzuki RG 500 Γ παρουσιάστηκε το 1985.

HONDA NS 400

Honda NS400R 1

Την ίδια εποχή παρουσιάζει και η Honda τη δική της ρεπλίκα, επιλέγει όμως τα 400 κυβικά εκατοστά, που οι φήμες λένε ότι αυτή η επιλογή ήταν για να μην έρθει σε απευθείας αντιπαράθεση με τα μοντέλα των δύο άλλων ιαπωνικών εταιριών. Πάντως η NS 400 R όντως έμοιαζε μια πιο καθημερινή μοτοσυκλέτα, στα πρότυπα που πάντα ακολουθεί ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δίτροχων. Η μειωμένη χωρητικότητα του κινητήρα είχε σαφώς μικρότερη απόδοση και αυτό ήταν που δεν ενθουσίασε τους λάτρεις των σπορ μοτοσυκλετών της εποχής. Η διάταξη του κινητήρα ήταν V3 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών μεταξύ των κυλίνδρων. Η απόδοση ήταν 72 ίπποι στις 9.500 σ.α.λ. με τελική ταχύτητα τα 200 χλμ/ώρα. Η Honda πάντως εξόπλισε το NS 400 με πλαίσιο και ψαλίδι από αλουμίνιο ενώ οι τροχοί ήταν comstar σε μαύρο χρώμα. Πέρα από τα κλασικά αγωνιστικά χρώματα κυκλοφόρησε και ένα μοντέλο στους χρωματισμούς της εταιρίας τσιγάρων που ήταν χορηγός της αγωνιστικής ομάδας εκείνη την εποχή.