city2 WHITE DDIAFANES

Kawasaki

 

kawasaki z250sl 2015 test cityrider

Απογυμνωμένος μαχητής των δρόμων

 

Της Τζο Λαδά

Μιας κι η μικρομεσαία κατηγορία μοτοσυκλετών έχει πάρει τα πάνω της τα τελευταία χρόνια, οι εταιρίες με τη σειρά τους φαίνονται να ανταπαντούν η μία στην άλλη με νέα, βελτιωμένα, μικρομεσαία μοντέλα street (supersport και streetfighter). Στον αγώνα αυτόν επιδίδεται επάξια η Kawasaki, με τα μικρά αδελφάκια 250 και 300 κυβικών της οικογένειας Ninja, ενώ τώρα φαίνεται να θέλει να μεγαλώσει και την άλλη επιτυχημένη και με τη δική της ιστορία street-άδικη οικογένεια των Ζ. Ιδού, λοιπόν, το Ζ-250SL!


Όταν λέμε “μικρό αδελφάκι των Ζ”, το εννοούμε. Το Ζ-250SL κάνει με την παρουσία του άμεσα αντιληπτό το “από που κρατάει η σκούφια του”. Επιθετικός σχεδιασμός, λεπτή και παράλληλα στιβαρή, δυναμική σιλουέτα, ημίγυμνες διαθέσεις. Η μυώδης διαμόρφωση του ρεζερβουάρ και των πλαστικών μερών σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα, δεν αφήνουν περιθώρια για απορία. Πρόκειται σαφώς για ένα μικρότερο Ζ.
Όταν έχεις οδηγήσει το Ζ-750 και το ανεπανάληπτο Ζ-1000, ασυναίσθητα χαμογελάς στη σέλα του Ζ-250SL. Γιατί θέλει να είναι σαν κι αυτά, όμως είναι μικρούλι! Τη θέση της απολαυστικής καρατιμόνας του Ζ-1000 έχει πάρει ένα σαφώς μικρότερο, ίσιο τιμόνι, το οποίο έχει κόψιμο 36 μοίρες και δημιουργεί ακτίνα στροφής 2,4 μέτρων, πράγμα που θα αποδειχθεί ιδιαίτερα βολικό στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Θα το θέλαμε όμως λίγο ψηλότερο ή με γωνίες που να τοποθετούν το σώμα λίγο πιο όρθιο.

Το σύνολο είναι αρκετά ελαφρύ, στα 148kg, το οποίο σε συνδυασμό με το ύψος σέλας στα 785mm και το μεταξόνιο των 1330mm δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να το οδηγήσει άνετα αναβάτης μεσαίου ύψους και λίγων κιλών.

Το μαύρο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα, με σωλήνες διαμέτρου 31,8mm κάνει διακριτικά την εμφάνισή του στο σώμα της μοτοσυκλέτας, προσθέτοντας μια πινελιά εργοστασιακού χαρακτήρα σε αυτήν. Το τετραγωνικής διατομής ψαλιδάκι, γιατί περί ψαλιδακίου πρόκειται, χαλάει την εικόνα του muscle bike που το Ζ-250SL θέλει να δώσει. Το υπερμέγεθες, από την άλλη, μαύρο εξαγωνκό τελικό της εξάτμισης δεν αποτελεί παραφωνία στο σύνολο, όπως ίσως στο αντίστοιχο Ninja 250SL, αλλά βοηθάει στο να γείρει η ζυγαριά ξανά προς τη δυναμική πλευρά. Παράλληλα, εξασφαλίζει καλή απόδοση του κινητήρα με μειωμένο θόρυβο, σύμφωνα με την εταιρία.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έρχεται για να δώσει την απαραίτητη μοντέρνα και σπορ διάθεση, που το Z-250SL θέλει να έχει και περιλαμβάνει στην ίδια οθόνη στενόμακρου σχήματος το ταχύμετρο, με τις ψηφιακές μπάρες του στροφομέτρου από πάνω να γεμίζουν με κάθε γκαζιά, αλλά και ρολόι, οδόμετρο, στάθμη βενζίνης. Οι λυχνίες φλας και φώτων βρίσκονται εκατέρωθεν της οθόνης.


Ομολογουμένως, ο ψεκαστός μονοκύλινδρος κινητήρας των 249 κυβικών εκατοστών, με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής δείχνει ροπάτος από τις χαμηλές στροφές. Οι 28 ίπποι στις 9.700 σ.α.λ που ανακοινώνει η Kawasaki φαίνονται αγριεμένοι, καθώς απο το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού το Ζ-250SL θα ξεκινήσει με νεύρο και με νεύρο θα παραμείνει όσες ταχύτητες κι αν αλλάξεις στο κιβώτιο και σε όποιο σημείο του στροφομέτρου αποφασίσεις να ανοίξεις περισσότερο το γκάζι. Δεν υπάρχουν κενά στη λειτουργία του κινητήρα, ο οποίος ανεβάζει στροφές γραμμικά κι απολαυστικά νευρικά, όσο νευρικά μπορούν να είναι τα 250cc του.

Ο κύλινδρος διαθέτει αντιτριβική επίστρωση για μεγαλύτερη αντοχή (μείωση τριβών και θερμοκρασίας), ενώ για να διατηρηθούν οι κραδασμοί σε χαμηλό επίπεδο έχει επιστρατευθεί αντικραδασμικός άξονας. Οι ραφιναρισμένοι ψεκαστήρες του καυσίμου διαθέτουν δέκα οπές, για την καλύτερη δυνατή δημιουργία ομοιογενούς μείγματος.
Οι αναρτήσεις φαίνονται λίγο “παιδικές”, με το τηλεσκοπικό πηρούνι διαμέτρου 37mm και διαδρομής 110mm να μη διαθέτει καμία ρύθμιση. Στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας έχουμε αμορτισέρ με μοχλισμό Uni-Trak και διαδρομής 116mm με ρύθμιση προφόρτισης 5 θέσεων. Στη λειτουργία τους είναι απροβλημάτιστες, αποσβαίνοντας ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να περνούν ταλαντώσεις στο τιμόνι και το πλαίσιο, με το οποίο δείχνουν να συνεργάζονται άψογα.
Τα φρένα τύπου “μαργαρίτα” πάντα άρεσαν και πάντα θα αρέσουν στο αγοραστικό κοινό, οπότε η Kawasaki εξακολουθεί να τα διαθέτει στο standard εξοπλισμό των μοτοσυκλετών της.

Μπροστά συναντούμε δίσκο διαμέτρου 290mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω δίσκο διαμέτρου 220mm, ομοίως με δαγκάνα δύο εμβόλων. Η δύναμη πέδησης είναι ακριβώς στο επίπεδο που αρμόζει στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, με ένα μοναδικό ντεσού: την αίσθηση. Αυτή είναι λίγο “ψεύτικη”, θα μπορούσα να πω, καθώς στη μανέτα και το λεβιέ του ποδόφρενου αισθάνεσαι πως φρενάρεις λιγότερο απ’ όσο πραγματικά κάνεις. Απο τις μανέτες, παρεπιπτόντως, λείπουν οι ρυθμίσεις, οι οποίες θα προσέθεταν στον χαρακτήρα μεγαλύτερη μοτοσυκλέτας που το Z-250SL θέλει και, εν πολλοίς, καταφέρνει να δείξει.


Στις λεπτομέρειες, δεν θα μπορούσαμε να πούμε πως το Z-250SL με κερδίζει. Λίγο η έλλειψη ρυθμίσεων στις μανέτες συμπλέκτη και φρένου, λίγο το λεβιέ του ποδόφρενου που μοιάζει εύθραυστο, λίγο το μικρό σε διαστάσεις ψαλιδάκι... Λίγο ακόμη τα πλαστικά της ουράς, που αποτελούνται από διαφορετικά μικρότερα μέρη για να προσδώσουν επιθετική μορφή στη μοτοσυκλέτα και το πετυχαίνουν- αλλά παράλληλα αποτυγχάνουν στο να κουμπώσουν καλά μεταξύ τους και αυτό γίνεται αντιληπτό με το αυτί κάθε φορά που ανεβαίνει ή κατεβαίνει από τη σέλα ο συνεπιβάτης. Μικρές και για κάποιους ασήμαντες λεπτομέρειες, που όμως στο πιο έμπειρο μάτι γίνονται αντιληπτές, θα μπορούσαν να είναι πιο φροντισμένες χωρίς να ανέβει σημαντικά η τιμή της μοτοσυκλέτας, που στα 4.290€ την λες οριακά φτηνή φθηνή.

Οι 17άρες χυτές αλουμινένιες ζάντες, από την άλλη, δείχνουν να είναι εξαιρετικές ποιοτικά και σίγουρα φαίνονται όμορφες! Τα ελαστικά 110/80 μπροστά και κυρίως το 130/70 πίσω “προδίδουν” το μεσαίο κυβισμό της μοτοσυκλέτας, που στην γενικότερη εικόνα της δε γίνεται αντιληπτός από το απαίδευτο μάτι.


Σαν ήρωας της Marvel, το Kawasaki Z-250SL βγαίνει στολισμένο, ετοιμοπόλεμο και με έναν αέρα δυναμισμού και μυστηρίου στους δρόμους. Σαν γνήσιο παιδί της πόλης, υπόσχεται εύκολες καθημερινές μετακινήσεις με μια γερή δόση από απολαυστικές βόλτες μέσα κι έξω από αυτήν. Αποτελεί μεταβατικό στάδιο από το παπί ή το scooter στη sexy κατηγορία των streetfighters και για όσους το επιθυμούν, διατίθεται και σε έκδοση με ABS, πάντα σε πράσινο ή μαύρο χρωματισμό. Όντας εύκολο στην χρήση, με κινητήρα που προσδίδει ομαλότητα στην καθημερινή μετακίνηση, ελαφρύ και βολικό για μεσαίου ύψους αναβάτες, θα αποτελέσει ένα μοτοσυκλετάκι για καθημερινή μετακίνηση με στυλ των μεγαλύτερων Z και επιδόσεις που μπορούν να χαλιναγωγηθούν από τον καθένα. Άλλωστε, υπάρχει και η δικύλινδρη έκδοση στα 300 κυβικά εκατοστά, για όσους επιζητούν κάτι παραπάνω. Ο πράσινος εκδικητής λοιπόν, στην μικρότερη έκδοση!

Κατασκευαστής Kawasaki
Μοντέλο Z 250SL
Αντιπρόσωπος ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε.
Τιμή € 4.290
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4V
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 72 x 61,2
Κυβισμός (cc) 249
Σχέση συμπίεσης (:1) 11,3:1
Τροφοδοσία fuel injection με σώμα ψεκασμού διαμέτρου 38mm
Ανάφλεξη Ψηφιακή
Εκκίνηση Μίζα
Κιβώτιο 6 σχέσεων
Συμπλέκτης υγρός, πολύδισκος, χειροκίνητος
Τελική Σχέση μετάδοσης αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, περιμετρικό, χωροδικτύωμα
Μήκος  (mm) 1935
Πλάτος  (mm) 700
Ύψος (mm) 1015
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) 165
Ύψος σέλας (mm) 785
Μεταξόνιο (mm) 1330
Ίχνος (mm) 90
Γωνία κάστερ (°) 24
Ρεζερβουάρ (lt) 11
Βάρος (kg) 148 (150 με ABS)
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι 37mm με διαδρομή 110mm
Πίσω Αμορτισέρ Uni-track με ρύθμιση προφόρτισης 5 θέσεων, διαδρομή 116mm
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά 110/80-17
Πίσω 130/70-17
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 290mm με δαγκάνα δύο εμβόλων 
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων 
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 28 / 9.700
Ροπή εργοστασίου (kg / σ.α.λ.) 2,3 / 8.200

kawasaki_z250sl_2015_test_cityrider.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_5.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_2.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_3.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_7.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_1.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_6.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_4.JPG

kawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_10.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_5.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_2.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_3.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_7.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_12.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_9.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_8.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_11.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_1.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_6.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_4.JPGkawasaki_z250sl_2015_test_cityrider_13.JPG