Συγκριτικά

 cf moto 400gt kinisi 3  Μοτοσυκλέτα touring με 400 κ.εκ.; Ναι! 

Μπορεί ένα μοντέλο GT να έχει κινητήρα με χωρητικότητα “μόλις” 400 κ.εκ.; Σύμφωνα με την δυναμικά αναπτυσσόμενη CFMOTO, μπορεί και η απόδειξη είναι το μοντέλο της δοκιμής που ακολουθεί. 

Του Κώστα Γαμβρούλη
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Προσπαθώ να θυμηθώ κάποια άλλη περίπτωση “touring” μοντέλου σε αυτά τα κυβικά και δεν μου έρχεται κάποιο στο μυαλό. Ίσως να μου διαφεύγει κάτι, πάντως σε κάθε περίπτωση, έχουμε συνηθίσει να συνδέουμε τον δίτροχο τουρισμό, με χωρητικότητες τουλάχιστον στο λίτρο.

Υπήρχαν στο παρελθόν κάποιες εξαιρέσεις στα 650 και στα 800 κ.εκ. αλλά ήταν τόσος λίγες, που απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα: τα touring είναι μεγάλα, σε όλα τους.

Το 400 GT, παρουσιάστηκε μαζί με την μεγαλύτερη έκδοση 650, την άνοιξη του 2018 και από τότε μας δημιουργήθηκε η περιέργεια για να οδηγήσουμε το μικρό (στα κυβικά) touring μοντέλο.

cf moto 400gt statika 10

Το παρουσιαστικό της είναι επιβλητικό και αρκετά “εμπροσθόβαρο” με τον όγκο της να συγκεντρώνεται πάνω από τον κινητήρα και τον μπροστινό τροχό. Μεγάλες σε έκταση οι επιφάνειες των πλαστικών του fairing, ειδικά στα πλαϊνά τμήματα, τα οποία εκτείνονται αρκετά χαμηλά προς τα κάτω.

Στο 400 GT, το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων είναι εσκεμμένα “φουσκωμένο” σε ότι αφορά στο πλάτος του και σε συνδυασμό με τo fairing που το αγκαλιάζει, δημιουργούν μια “ασπίδα” πρoστασίας στην θέση οδήγησης.

Ως σύνολο, το 400 GT έχει σίγουρα μια δική του σχεδιαστική ταυτότητα και δεν μοιάζει με τίποτα άλλο, δεν κατατάσσεται ούτε στα άσχημα, ούτε στα “περίεργα” δίτροχα, αλλά στα ξεχωριστά.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, βαφή, φινίρισμα και συναρμογή δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παράπονα και γκρίνιες και η χαμηλή τιμή της μοτοσυκλέτας, δεν έχει κανένα αντίκτυπο σε αυτό τον τομέα.

Στα του κινητήρα τώρα, αυτός είναι δικύλινδρος, υγρόψυκτος με 2ΕΕΚ και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η χωρητικότητα του ανέρχεται στα 400,4 κ.εκ. και η ονομαστική του απόδοση στους 40,1 ίππους.

cf moto 400gt statika 5

Η πληροφόρηση του αναβάτη, γίνεται μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης η οποία έχει καλή αντίθεση και διαβάζεται άνετα και την ημέρα. Η οθόνη έχει δυο modes γραφικής αναπαράστασης των πληροφοριών, Touring και Sport, ενώ ένας αισθητήρας αλλάζει από ημερήσια προβολή σε νυχτερινή, μόλις αντιλήφθη πτώση στην φωτεινότητα του περιβάλλοντος και δουλεύει άψογα στην πράξη.

Η ζελατίνα, ρυθμίζεται σε ένα εύρος 60mm μέσω μηχανισμού που δεν απαιτεί χρήση εργαλείων.

Η θέση οδήγησης είναι ουδέτερη και τα σημεία επαφής του αναβάτη με την μοτοσυκλέτα δεν προκαλούν τεντώματα και άβολες θέσεις στις αρθρώσεις.

Το 400 GT, δεν είναι μια ελαφριά μοτοσυκλέτα για τα δεδομένα των 400 κ.εκ. αλλά σίγουρα είναι ισορροπημένη και ευκολοδήγητη. Μπορεί να κινηθεί πολύ άνετα μέσα στο αστικό περιβάλλον και μόνο ο όγκος του θα το “φρενάρει” όταν η κίνηση είναι αρκετή. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και δεν χρειάζεται να καταφεύγει κανείς στο 6άρι κιβώτιο και στον συμπλέκτη συνεχώς. Οι σχέσεις κουμπώνουν θετικά, με το λεβιέ να έχει κάπως μεγάλη διαδρομή και λίγους τζόγους αλλά όχι σε σημείο που να συνιστά πρόβλημα. Οι αναρτήσεις είναι σε γενικές γραμμές άνετες αλλά χωρίς να χάνουν την συνοχή σε πιο υψηλές ταχύτητες και υπό πίεση. Το μπροστινό φρένο είναι πολύ γραμμικό στην απόδοση της ισχύος και αποτελεσματικό, το πίσω από την άλλη, είναι λίγο αναίσθητο και ενεργοποιεί πολύ γρήγορα το ABS.

cf moto 400gt kinisi 11
 
Στον ανοικτό δρόμο, το 400 GT επιταχύνει γραμμικά για να φτάσει με επιμονή και σε καλές συνθήκες σε μια τελική της τάξεως των 165 χλμ./ώρα. Η μοτοσυκλέτα είναι σταθερότατη, τόσο στην ευθεία όσο και στις παρατεταμένες στροφές. Η κάλυψη από τον αέρα είναι πολύ καλή, με την ζελατίνα στην πάνω θέση, μόνο η κορυφή του κράνους παραμένει εκτεθειμένη σε ένα ρεύμα όταν οδηγά κανείς σαν “τσολιάς”, ενώ με λίγο σκύψιμο διορθώνεται και αυτό. Η μέση κατανάλωση που μέτρησα ήταν 4,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή αρκετά καλή για μοτοσυκλέτα 400 κ.εκ. Στο ταξίδι, φορτωμένο και κινούμενο γρήγορα καίει λίγο περισσότερο, στα 4,5 με 4,7. Με το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων, αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία ξεπερνά άνετα τα 350 χιλιόμετρα.

cf moto 400gt statika 11

Το μοναδικό θέμα με το οποίο πρέπει να ασχοληθεί κανείς, αγοράζοντας το CFMOTO 400 GT, είναι οι σέλες, που αποδείχθηκαν άβολες, μιλώντας πάντα για τα δεδομένα των touring.

Tελικά μπορεί το CFMOTO 400 GT, ένα 400άρι μηχανάκι να θεωρηθεί touring; Ναι μπορεί, είναι η απάντηση και μάλιστα καταλαμβάνει μια μοναδική θέση στην αγορά, αφού ανταγωνισμός δεν υπάρχει. Στα 5.990 ευρώ που κοστίζει βρίσκει κανείς maxi scooter 300 κ.εκ.  Mε αυτή την τιμή και με αυτό τον μοναδικό χαρακτήρα, το πράγμα ξεκαθαρίζει σε μεγάλο βαθμό. Αν θέλετε μια μοτοσυκλέτα, προσιτή και οικονομική, ευκολοδήγητη, με μεγάλες δυνατότητες στα ασφάλτινα ταξίδια, δεν έχετε άλλη επιλογή. Το θετικό είναι, ότι αυτή η μοναδική επιλογή, δεν είναι σε καμία περίπτωση κακή. Κάθε άλλο.

Φωτογραφίες Στατικές / Λεπτομερειών

cf_moto_400gt_statika_3.jpgcf_moto_400gt_statika_7.jpgcf_moto_400gt_statika_4.jpgcf_moto_400gt_statika_1.jpgcf_moto_400gt_statika_6.jpgcf_moto_400gt_statika_16.jpgcf_moto_400gt_statika_18.jpgcf_moto_400gt_statika_13.jpgcf_moto_400gt_statika_8.jpgcf_moto_400gt_statika_12.jpgcf_moto_400gt_statika_19.jpgcf_moto_400gt_statika_5.jpgcf_moto_400gt_statika_17.jpgcf_moto_400gt_statika_15.jpgcf_moto_400gt_statika_9.jpgcf_moto_400gt_statika_2.jpgcf_moto_400gt_statika_10.jpgcf_moto_400gt_statika_14.jpgcf_moto_400gt_statika_11.jpg

Φωτογραφίες Κίνησης

cf_moto_400gt_kinisi_5.jpgcf_moto_400gt_kinisi_7.jpgcf_moto_400gt_kinisi_4.jpgcf_moto_400gt_kinisi_11.jpgcf_moto_400gt_kinisi_3.jpgcf_moto_400gt_kinisi_9.jpgcf_moto_400gt_kinisi_12.jpgcf_moto_400gt_kinisi_13.jpgcf_moto_400gt_kinisi_2.jpgcf_moto_400gt_kinisi_6.jpgcf_moto_400gt_kinisi_1.jpgcf_moto_400gt_kinisi_10.jpgcf_moto_400gt_kinisi_8.jpg

AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.