city2 WHITE DDIAFANES

riding tips summer

Τι κάνουμε για να μην το… “κάψουμε”

Το καλοκαιράκι έχει μπει για τα καλά και οι υψηλές θερμοκρασίες μας κάνουν να ονειρευόμαστε απομακρυσμένες παραλίες και βουτιές σε πισίνες.

Όπως τον χειμώνα, έτσι και το καλοκαίρι, το δίκυκλο παραμένει το βασικό μας μεταφορικό μέσο –ακόμη περισσότερο τώρα φυσικά. Η εποχή αλλάζει, δεν αλλάζει όμως η προσοχή που πρέπει να δίνουμε στον προστατευτικό εξοπλισμό ο οποίος μας κρατά ασφαλείς και παράλληλα μακριά από τις κακές επιπτώσεις που έχει ο ήλιος και η ζέστη στον οργανισμό μας.

Να λοιπόν τέσσερα βασικά πραγματάκια που πρέπει να έχουμε στο νου μας όταν κυκλοφορούμε με υψηλές και πολύ υψηλές θερμοκρασίες.

-Η απευθείας έκθεση στο ζεστό αέρα αλλά και στην ηλιακή ακτινοβολία μας κάνει κακό. Οπότε αυτά τα δύο στοιχεία πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε όπως το κρύο ώστε να προστατέψουμε επιδερμίδα μας και γενικότερα την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας.

Αντί λοιπόν να οδηγούμε με το φανελάκι, τη βερμούδα και το δίχαλο, προσπαθούμε να καλύψουμε το σώμα και τα άκρα μας όσο το δυνατόν περισσότερο. Φοράμε λοιπόν σωστό προστατευτικό εξοπλισμό, κατά προτίμηση σχεδιασμένο για οδήγηση σε υψηλές θερμοκρασίες: Ένα διάτρητο μπουφάν, ένα ζευγάρι καλοκαιρινά γάντια και ένα ζευγάρι ανάλογα παπούτσια μας προστατεύουν εξαιρετικά από τον ήλιο, με το απαραίτητο φυσικά κράνος στο κεφάλι αλλά και παντελόνι –ξεχάστε τη βερμούδα και τις παντόφλες. Μας προστατεύουν παράλληλα και από τα εγκαύματα, όχι μόνο εκείνα που μπορεί να προέλθουν από τον ήλιο αλλά και από τα μεταλλικά και πλαστικά αντικείμενα του δικύκλου μας, και από την άσφαλτο…

Δεν γίνεται να κυκλοφορούμε το καλοκαίρι με δίκυκλο και να μην ιδρώσουμε. Αντί λοιπόν να προσπαθούμε να το αποφύγουμε με οποιονδήποτε τρόπο – με τρόπο δηλαδή που μας θέτει σε μεγάλο κίνδυνο- το χρησιμοποιούμε υπέρ μας, για να μην αφυδατωθούμε και για να μην πάθουμε θερμοπληξία.

Φορώντας προστατευτικό εξοπλισμό, προστατεύουμε το δέρμα μας από την απευθείας έκθεση στον ήλιο, δεν το ταλαιπωρούμε φέρνοντάς το αντιμέτωπο με τον καυτό αέρα και είμαστε και “πάνοπλοι” στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Παράλληλα το σώμα μας δεν δουλεύει υπερωρίες για να κρατηθεί δροσερό και χάνει σημαντικά λιγότερα υγρά.

Δοκιμάστε να οδηγήσετε με τη ζελατίνα ανοιχτή και κλειστή και θα διαπιστώσετε ότι η θερμοκρασία που φτάνει στο πρόσωπό σας είναι σημαντικά χαμηλότερη με τη ζελατίνα κάτω. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να προστατέψουμε το πρόσωπό και την επιδερμίδα μας από τη ζέστη. Οι άντρες θα το παραβλέψουν αυτό και θα γεμίσουν ρυτίδες αλλά οι γυναίκες πρέπει οπωσδήποτε να οδηγείτε με τη ζελατίνα κλειστή, αν θέλετε να διατηρήσετε την επιδερμίδα σας σφριγηλή και νεανική.

Κάπως έτσι πρέπει να είμαστε ντυμένοι για μέγιστη ασφάλεια αλλά και προστασία από τη ζέστη

riding tips summer 2

Με τη ζελατίνα κλειστή προστατεύεστε παράλληλα από οτιδήποτε άλλο μπορεί να έρθει σε επαφή με το πρόσωπό σας, όπως χαλίκια, σκουπίδια και έντομα και έτσι οδηγείτε με ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Ένα φουλάρι ή tube στο λαιμό είναι επίσης μία πολύ καλή λύση για να μην καείτε σε αυτή την περιοχή. Η ηλιοθεραπεία μπορεί να περιμένει για την παραλία…

Το καλοκαίρι πρέπει να πίνουμε παραπάνω υγρά ούτως ή άλλως και ακόμη περισσότερα αν κυκλοφορούμε καθημερινά με δίκυκλο. Τα υγρά μας κρατούν ενυδατωμένους και μας βοηθούν να κρατήσουμε την πνευματική μας διαύγεια και την εγρήγορσή μας σε υψηλά επίπεδα. Οπότε πίνουμε πολλά και όσο πιο συχνά μπορούμε –όχι αλκοόλ φυσικά. Μην περιμένετε λοιπόν να γκαγκανιάσετε για να πιείτε νερό η χυμό. Θα είναι αργά τότε, κάντε το νωρίτερα. Με το κατάλληλο διάτρητο jacket ο θερμός αέρας θα φεύγει από το δέρμα μας, ενώ παράλληλα αφυδατωνόμαστε λιγότερο. Για την ιστορία: 2% απώλεια υγρών (σε μορφή ιδρώτα), ισούται με 50% απώλεια της δύναμης... Δοκιμάστε επίσης την χρήση Camelbak (τσαντάκι πλάτης με υδροδοχείο), στην περίπτωση που κάνετε πολύωρη οδήγηση.

Φωτογραφίες: Lanakila MacNaughton, Αρχείο