city2 WHITE DDIAFANES

Benelli

trk702  Θα το δούμε και Ευρώπη;
 

Μια ακόμη έκδοση TRK αποκαλύφθηκε στην Κίνα μέσω επίσημων εγγράφων, η οποία μπερδεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Η αλήθεια είναι πως, προσπαθώντας κανείς να παρακολουθήσει την κινέζικη επικαιρότητα, μπορεί να χαθεί σε δαιδαλώδεις εξελίξεις που συχνά μοιάζουν να αψηφούν τη λογική. Πάρτε για παράδειγμα την QJ Motor.

Το 2021 παρουσίασε στη γκάμα της την adventure SRT750, δηλαδή την κινέζικη έκδοση του Benelli TRK 800 που βασίζεται στον κινητήρα των Benelli 752S και Leoncino 800. Παίζοντας με τα 750 και 800 στις ονομασίες σχεδόν μας κάνει να ξεχάσουμε πως όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες φορούν στην ουσία τον ίδιο κινητήρα.

Στη συνέχεια μαθαίνουμε πως το δημοφιλέστατο TRK502 θα μεγαλώσει στα 550 cc με νέους κυλίνδρους διαστάσεων 70.5 x 71 mm (από 69 x 66.8) και αυτό θα είναι το μοτέρ που θα φορέσει και η MV Agusta στο Lucky Explorer 5.5.

Κάπου εδώ λοιπόν είχαμε χτίσει μια ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό: το 500/550 για τα Α2 διπλώματα και το 800 για τα απεριόριστα Α.

Όλα καλά, ώσπου αρχίζει ο επόμενος γύρος φημολογιών, με δύο νέα επίκεντρα: αφενός εμφανίζονται πληροφορίες και φωτογραφίες για επερχόμενα QJ SRT / Benelli TRK με νέο κινητήρα 700 cc, ο οποίος μάλιστα δείχνει οπτικά και σε τεχνικά χαρακτηριστικά πολύ συγγενής με τον δικύλινδρο της – θεωρητικά ανταγωνίστριας – CFMOTO από τα 700CL-X, ενώ η έκπληξη ολοκληρώνεται με πληροφορίες πως και η QJ Motor ετοιμάζει μοτοσυκλέτα με δικύλινδρο σε σειρά 799 cc με καταγωγή από Αυστρία και ΚΤΜ. Δηλαδή άλλη μια συνέργεια που αναπόφευκτα εμπλέκει τη CFMOTO, συνεργάτιδα της ΚΤΜ στην Κίνα.

Αυτή τη φορά το καύσιμο της όλης ιστορίας είναι δύο νέες φωτογραφίες του Benelli TRK702 που δημοσιεύτηκαν από την ίδια την εταιρεία στην Κίνα, μαζί με κάποια τεχνικά στοιχεία. Σε αυτά λοιπόν εντοπίζουμε ξανά τις ομοιότητες της δικύλινδρης σε σειρά μονάδας των 693 cc και 74 ίππων με το ανάλογο μοτέρ της CFMOTO που προαναφέραμε, καθώς και αναφορές για τις παραδοσιακές δύο εκδόσεις: ακτινωτές ζάντες με διαστάσεις 110/80-19 μπροστά και 150/70R-17 πίσω, ή χυτές με διαστάσεις 120/70-17 μπροστά και 160/60-17 πίσω.

Επίσης, ενθυμούμενοι πως πέρυσι είχαμε ξαναδεί την ίδια μοτοσυκλέτα με τα λογότυπα της QJ Motor, τώρα προσέχουμε πως η εμφάνιση έχει αλλάξει αρκετά στην εκδοχή με τα σηματάκια της Benelli, ενώ αρκετός εξοπλισμός μοιάζει να έχει μεταφερθεί αυτούσιος από το TRK800.

Μπέρδεμα; Μπορεί να γίνει και χειρότερα αν εμφανιστεί άλλο ένα QJ/Benelli 800άρι με μοτέρ από ΚΤΜ.

Δε μπορούμε να αντιληφθούμε πως θα χωρούσαν τη γκάμα της ίδιας εταιρείας τρεις adventure με δύο διαφορετικούς κινητήρες 800 cc (QJ και ΚΤΜ) και μια με 700 cc, όλες δικύλινδρες σε σειρά και με παρόμοια εμφάνιση, γεωμετρία και ικανότητες.

Η δε εικόνα γίνεται ακόμη πιο συγκεχυμένη όταν συνειδητοποιούμε πως μια απλή αντιπαραβολή τεχνικών χαρακτηριστικών του υπάρχοντος TRK800 με το εικονιζόμενο TRK702 δείχνει πολύ παραπλήσια νούμερα σε απόδοση και βάρος, δηλαδή ευθύ ανταγωνισμό μεταξύ δύο μοντέλων της ίδιας εταιρείας. Δε στέκει.

Η πιο προφανής εξήγηση θα ήταν πως το 702 θα έρθει να αντικαταστήσει το 800 κάποια στιγμή – ή δεν θα έρθει καθόλου στα μέρη μας. Ή, πολύ απλά, υπογραμμίζει πως δεν έχουμε καμιά κατανόηση του κινεζικού προγραμματισμού, βάσει του οποίου ο δικύλινδρος 550 έχει ήδη αντικαταστήσει στην Κίνα τον 500άρη των Benelli από το 2021, αλλά στην Ευρώπη ακόμη αυτή η μετάβαση δεν έχει γίνει και είναι πολύ πιθανό να ντεμπουτάρει κάποια στιγμή με το MV Agusta Lucky Explorer 5.5.