city2 WHITE DDIAFANES

kawasaki athlete 125 k 1

Mοτοσυκλετόπαπο! 

Της Τζο Λαδά

Σου λέει η Kawasaki, “τι άλλο να κάνω; Έβγαλα το KazeR, ξετρέλανα τον κόσμο, ωραία. Τι άλλο μου μένει για να ανάψω τα αίματα πάλι στο εφηβικό μου κοινό;¨. Κάτι τέτοιο –προφανώς- ειπώθηκε στο conference room της Kawasaki και αφού όλοι έστυψαν το μυαλό τους, ανέφεραν ιπποδυνάμεις, δίσκους “μαργαρίτες” που πλέον τους βάζει παντού η Kawa–ευχαριστούμε, το εκτιμούμε δεόντως!- κάποιος που φαίνεται είχε δει πρόσφατα τα Transformers, αναφώνησε: “Βρε, δε βγάζουμε ένα μοτοσυκλετόπαπο;


Όλοι φαίνεται πως έμειναν με το το στόμα ανοιχτό για να αναφωνήσουν: “Πως δεν το είχαμε σκεφτεί τόσα χρόνια;”. Αλήθεια, πως δεν το είχε σκεφτεί ΚΑΝΕΙΣ τόσα χρόνια, να συνδέσει τα τόσο δημοφιλή “παπιά”, με τις μοτοσυκλέτες δρόμου των 125 κυβικών;

kawasaki athlete 125 sl 13

Όχι, κοίτα το τώρα και πες μου: Δεν σου μοιάζει έτοιμο να αρχίσει να κουνιέται μόνο του και μπροστά στ’ αθώα σου μάτια να μεταμορφωθεί σ’ ένα ρομπότ από κάποιο μακρινό γαλαξία; Γιατί αν σταθείς δυο-τρία βήματα μακριά του και καλύψεις με το χέρι σου αυτό που βλέπεις από τη μέση και μπροστά, είναι καθαρά ένα παπί Kawasaki (βοηθάει και το χαρακτηριστικό πράσινο της Kawasaki χρώμα σε αυτό). Αν όμως κάνεις το αντίθετο και καλύψεις το πίσω μέρος τότε θα δεις κάτι άλλο: Ένα μοτοσυκλετάκι που δε μοιάζει με τα άλλα!

kawasaki athlete 125 sl 14

Σα μικρό ακριδάκι (βοηθάει το πράσινο που είπαμε στο συγκεκριμένο συνειρμό), το Athlete έχει μια αλλόκοτη μουσουδίτσα (βλέπε σώμα φώτων) που καλύπτεται με υποτυπώδη πράσινη μασκούλα. Η μάσκα δένει πάνω στο φωτιστικό σώμα με τέσσερις σταυρωτές βίδες και πάνω σε αυτήν έρχεται να μπει μια λιλιπούτεια ζελατίνα με άλλες τέσσερις βίδες allen (γιατί είναι διαφορετικές;), δείχνοντας, ότι από βίδες, έχουμε περίσσεμα! Όπως λένε και οι εικαστικοί, αν είναι να ξεχωρίζει κάτι, ας το κάνεις με διαφορά. Έτσι οι βίδες είναι χοντρές και μαύρες και φαίνονται σα μοδάτα “τρουκς” πάνω στη μάσκα. Δίνουν μια αγριάδα, βρε παιδί μου.

Κάτω, τώρα, από τα φώτα εξέχει βγαίνει ένα μαύρο πλαστικό κομμάτι που θυμίζει χαυλιόδοντες. Είναι εκεί απλά για να εδράζονται τα φλας; Και γιατί περισσεύει μπροστά από τα φώτα; Είναι κάποιο κομμάτι από άλλο μηχανάκι της εταιρίας, που ταίριαξε εκεί ώστε να μη βγει κάποιο καινούριο καλούπι ή ήταν μια τρελλή ιδέα για να “αγριέψει” περισσότερο την αλλόκοτη αυτή μουσουδίτσα; Αναρωτιέμαι...

kawasaki athlete 125 sl 3

Και πάμε πιο πίσω στο τιμόνι και... ωπ! Τί είναι αυτό; Μα τι βλέπω, κλιπόν; Ε, ναι λοιπόν, τέρμα το φαρδύ και απλό τιμόνι, ήρθε η ώρα για πιο αγωνιστικές βόλτες! Μετά από αυτό, το μικρό, τοποθετημένο στον κεντρικό σωλήνα του πλαισίου τεποζιτάκι, επόμενο ήταν για να θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα. Είναι μικρό και βρίσκεται πίσω από τις διπλές πλάκες του τιμονιού, ανοίγει το πλαστικό του καπάκι με τη χρήση του κλειδιού και κρύβει μέσα του την κλασσική τάπα βενζίνης. Άλλο ένα σημαντικό σημείο διαφοράς με τα “παπιά”. Μα, δεν είναι παπί λέμε!

kawasaki athlete 125 sl 12

Το ρεζερβουάρ, λοιπόν, πλαισιώνεται από μικρούλικα φτεράκια, εμπνευσμένα από τη χωμάτινη σειρά της εταιρίας με αυτοκόλλητα πάνω από τη βαφή, το οποία με τη σειρά τους έρχονται και δένουν με την… καρίνα! Ναι, διαθέτει και καρίνα από το εργοστάσιο, σε πράσινο-άσπρο χρωματισμό. Το χρυσό ματ μοτεράκι με τα μαύρα καπάκια είναι αυτό που τονίζει τον χρωματισμό και δίνει και αυτό την αγωνιστική του νότα.


Δε γίνεται να μην έχεις έστω την περιέργεια να το οδηγήσεις. Κάθομαι στη φαρδιά του σέλα, τραβάω το αυτόματα επαναφερόμενο choke που βρίσκεται πάνω στο αριστερό κλιπόν - από τότε που ήταν ακόμα παπί, και πατάω τη μίζα. Τέλεια. Ξεκινάω τη βόλτα μου και διαπιστώνω πως τοποθετώ τα χέρια μου όσο πιο έξω γίνεται στα grip γιατί μπορεί τα κλιπόν να μου δίνουν πιο άγρια διάθεση, όμως το συνολικό εύρος του τιμονιού είναι μικρό και δημιουργεί βαριά αίσθηση στη στρέψη του μπροστινού τροχού.

kawasaki athlete 125 k 4

Το τετράχρονο, μονοκύλινδρο και αερόψυκτο μοτεράκι των 125cc διαθέτει μαι καινοτομία της Kawasaki, το DFLS (Double Filter Lubrication System), το οποίο εγγυάται το ιδανικό φιλτράρισμα του λαδιού και έχει σαν αποτέλεσμα υψηλή απόδοση παράλληλα με μακροζωΐα του κινητήρα. Αγαπάει το φάσμα των χαμηλών στροφών, όπου και κινείται με αρκετό νεύρο και ανεβάζει γρήγορα στροφές μέχρι τις μεσαίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αλλάζω γρήγορα ταχύτητες με το διπλό παπο-λεβιέ, ο οποίος με προβληματίζει μέχρι να τον συνηθίσω στα κατεβάσματα, καθώς το πίσω κομμάτι είναι αρκετά κοντά στο μοτέρ και πρέπει να το πατήσω υποχρεωτικά με τη μύτη του ποδιού μου. Αυτό θα προβληματίσει κάποιον αναβάτη με φαρδύτερα πέλματα (ή... παπούτσια!).

kawasaki athlete 125 k 8

Με τον οδηγό μόνο του πάνω στη σέλα το Athlete θα πιάσει τα 100km/h στην ευθεία και σε ελαφρά κατηφόρα τα 120km/h. Με συνεπιβάτη, τώρα, θα κινηθεί τα μέγιστα με 80km/h και αυτός/ή θα είναι πολύ χαρούμενος γιατί έχει άπλετο χώρο πάνω στη γκρι ματ σέλα αλλά και λαβή πίσω από αυτή, για να μην πέφτει πάνω στην πλάτη του οδηγού κατά την απότομη επιβράδυνση.


Τα άκρως ικανοποιητικά φρένα του Athlete, με εξαιρετική απόδοση αλλά και αίσθηση αποτελούνται από δίσκους “μαργαρίτα”, διαμέτρου 290mm (!!) μπροστά με δαγκάνες δύο εμβόλων και 220mm πίσω, με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το συμβατικό τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα σε συνδυασμό με το οριζόντια τοποθετημένο μονό Unitrac αμορτισέρ πίσω δεν θα σε φέρουν προ εκπλήξεων, παρά θα κάνουν την κίνησή σου στην κακοφτιαγμένη πόλη αρκετά πιο εύκολη.

kawasaki athlete 125 sl 4

Είχα χρόνια να δω μεγάλο διακόπτη για το καύσιμο και αυτό μου κάνει τη ζωή πιο εύκολη, καθώς μπορώ να γυρίσω στη ρεζέρβα ακόμη κι εν κινήσει. Τη μανιβέλα δε χρειάστηκε ποτέ να τη χρησιμοποιήσω, αλλά το ότι ήταν εκεί μου έδινε σιγουριά. Το πλαϊνό stand είναι, ομολογουμένως, μικρό και μόλις ανασηκώσεις το μηχανάκι αυτό κλείνει μόνο του, οπότε είναι κάτι που πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα. Παρ’ όλα αυτά, το Athlete διαθέτει και κεντρικό stand, οπότε μπορείς να χρησιμοποιείς αυτό αν δε σε βολεύει το πλαϊνό.

kawasaki athlete 125 sl 1

Η κατανάλωση φτάνει τα 2,7lt/100km και με τα 5,2lt χωρητικότητας του ρεζερβουάρ μπορώ να πω ότι θα ξεχάσεις πότε έβαλες τελευταία φορά βενζίνη! Στις μεγάλες βόλτες, ωστόσο, η σέλα θα σε κουράσει οπότε σίγουρα δεν θα κάνεις όλα τα χιλιόμετρα που μπορείς μονομιάς.


Ο απλούστατος πίνακας οργάνων, μαρτυράει την παπο-προέλευση του Athlete στον οδηγό, όταν αυτός βρίσκεται πάνω στη σέλα. Ένα μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο στο αριστερό μέρος του πίνακα ενσωματώνει τον επίσης αναλογικό χιλιομετρητή, ενώ στη δεξιά πλευρά του βρίσκεται μια οθονίτσα που αν κοιτάξεις καλά γράφει “Kawasaki”. Φαντάζομαι ότι θα έπρεπε να φωτίζεται και ακόμη καλύτερα θα ήταν αντί για αυτό να αναγράφει τις σχέσεις του κιβωτίου ή έστω ένα “Top speed”, καθώς πολλές ήταν οι φορές που έψαχνα την τέταρτη σχέση ενώ αυτή ήταν ήδη στο κιβώτιο.

kawasaki athlete 125 sl 5

Δίπλα από αυτά εδράζονται οι λυχνίες των φλας, της νεκράς, της μεγάλης σκάλας των φώτων και της βενζίνης.

Το Athete είναι ένα παπί που πέρασε μέσα από μια μαγική δέσμη φωτός, η οποία το μετέτρεψε σε κάτι πιο εξελιγμένο, κάτι καινούριο. Είναι η μετάβαση από το παπί στη μοτοσυκλέτα, πιο ομαλή δε γίνεται. Είναι αυτό που θα σε ξαφνιάσει με την εμφάνισή του και με τη θέλησή του να σου δώσει κάτι καλύτερο από αυτό που είχες συνηθίσει. Δε χρειάζεται ούτε ποδιές να του βγάλεις, ούτε φωτάκια led να του προσθέσεις για να τραβήξεις τα βλέμματα.

kawasaki athlete 125 k 11

Είναι γνήσιο τέκνο Kawasaki, ένα μικρό μοτοσυκλετάκι με sport διάθεση. Γίνεται δικό σου με νέα τιμή στα 1.895€ και αν διατίθεσαι να δώσεις κάτι παραπάνω, μπορείς με μικρές μετατροπές να ανεβάσεις τις επιδόσεις του από τους ήδη αρκετούς 10 ίππους που έχει από το εργοστάσιο, και να έχεις ένα ακόμη πιο sport μοτοσυκλετοπαπί!
kawasaki_athlete_125_sl_1.jpgkawasaki_athlete_125_sl_13.jpgkawasaki_athlete_125_sl_11.jpgkawasaki_athlete_125_sl_12.jpgkawasaki_athlete_125_sl_3.jpgkawasaki_athlete_125_sl_6.jpgkawasaki_athlete_125_sl_2.jpgkawasaki_athlete_125_sl_9.jpgkawasaki_athlete_125_sl_8.jpgkawasaki_athlete_125_sl_7.jpgkawasaki_athlete_125_sl_14.jpgkawasaki_athlete_125_sl_4.jpgkawasaki_athlete_125_sl_5.jpgkawasaki_athlete_125_sl_10.jpg
kawasaki_athlete_125_k_3.jpgkawasaki_athlete_125_k_15.jpgkawasaki_athlete_125_k_1.jpgkawasaki_athlete_125_k_4.jpgkawasaki_athlete_125_k_8.jpgkawasaki_athlete_125_k_10.jpgkawasaki_athlete_125_k_12.jpgkawasaki_athlete_125_k_13.jpgkawasaki_athlete_125_k_9.jpgkawasaki_athlete_125_k_14.jpgkawasaki_athlete_125_k_2.jpgkawasaki_athlete_125_k_11.jpgkawasaki_athlete_125_k_7.jpgkawasaki_athlete_125_k_6.jpgkawasaki_athlete_125_k_5.jpg