city2 WHITE DDIAFANES

Honda

 

honda supra X 125 helmin 2015 test cityrider 1

Ένα παπί, μια ιστορία!

 

Της Τζο Λαδά

Ενα παπί, μία ιστορία! Το Supra-X Helmin συνεχίζει την υπερπενηκονταετή ιστορία των παπιών της Honda, δίνοντας στα παπιά, μία νέα φρέσκια και πολυχρηστική διάσταση!


Γιατί θα πρέπει “ένα παπί”, να σηκώσει την ιστορία της Honda, θ’ αναρωτηθεί κανείς, αφού η Honda έχει να μας επιδείξει σωρεία “παπιών”; Από τα πρώτα C100 και C102 (τα ευρύτερα γνωστά ως “Super Cubs”) του 1958 και 1960 αντίστοιχα, το C50 και το φημισμένο GLX90, το Astrea, το Supra, το Innova και το Wave... Μα, γιατί όλα μα όλα αυτά βασίστηκαν σε μία και μόνο ιδέα των Soichiro Honda και Takeo Fujisawa σε μια περιοδεία τους στην Ευρώπη, το 1956. Στην ιδέα ενός οικονομικού κι ευκολοδήγητου (με το ένα χέρι) δικύκλου, το οποίο θα μπορούσε να παραχθεί σε μεγάλες ποσότητες. Κάπως έτσι γεννήθηκε το πιο καλοπουλημένο δίκυκλο όλων των εποχών...

Ένα ολόκληρο εργοστάσιο στη Suzuka στήθηκε γα την παραγωγή του Super Cub και μόνο, με στόχο τα 30.000 κομμάτια το μήνα και 50.000 με διπλές βάρδιες. Τόση ήταν η πίστη του Soichiro στο πόνημα αυτό και οι αριθμοί δεν τον διέψευσαν. 57 (!) χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το “παπί” της Honda εξακολουθεί να παράγεται ασταμάτητα σε 15 εργοστάσια που βρίσκονται διασκορπισμένα σε 14 χώρες ανά τον κόσμο και οι πωλήσεις του το Μάρτιο του 2014 είχαν φτάσει τα 87.000,000 κομμάτια. Ογδόντα επτά. Εκατομμύρια.

Μια τόσο τεράστια επιτυχία σίγουρα επιζητά κάποιο είδος κατοχύρωσης. Έτσι λοιπόν, αφού η Honda ξεπέρασε τη ζαλάδα που της προκάλεσε η καταμέτρηση των πωλήσεων του Super Cub, αποφάσισε το Μάιο του 2014 να κατοχυρώσει τρισδιάστατη πατέντα για το σχήμα του. Είναι η πρώτη φορά στην Ιαπωνία που το σχήμα μιας μοτοσυκλέτας και γενικότερα κάποιου προϊόντος βιομηχανικού σχεδιασμού, ανεξαρτήτως είδους, κατοχυρώνονται σαν τρισδιάστατη πατέντα. Τι κατοχύρωσε; Την χαρακτηριστική προστατευτική ποδιά, τα δύο αμορτισέρ πίσω, τον ευκολοσυντήρητο τετράχρονο, αερόψυκτο κινητήρα με κύλινδρο οριζόντιας διάταξης και μανιβέλα, τον step-through σχεδιασμό για εύκολη πρόσβαση, το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου και το ρεζερβουάρ κάτω από τη σέλα. All time classic, λοιπόν και με τη βούλα!


Μετά από διθυράμβους και περγαμηνές, αν κάποιος εφησυχαστεί στην επιτυχία του, το σίγουρο είναι πως κάποιος άλλος θα τον έχει ήδη μελετήσει καλά και θα κάνει το ένα βηματάκι παραπάνω για να τον ξεπεράσει. Έτσι λοιπόν, η Honda δεν μπορεί ν’ αναπαυτεί στις δάφνες της, αν θέλει να παραμείνει στην κορυφή της πυραμίδας των πωλήσεων, τουλάχιστον γι’ αυτή την κατηγορία δικύκλου. Θα πρέπει να κάνει πρώτη αυτό το “ένα βηματάκι μπροστά”.

Τι θέλουμε λοιπόν, εν έτει 2015; Αυτό που θέλουμε είναι ένα ποιοτικό, αξιόπιστο, άνετο κι ασφαλές δίκυκλο, με όμορφο και μοντέρνο σχεδιασμό. Πρέπει να είναι τεχνολογικά προηγμένο, να διαθέτει ευκολοσυντήρητο τετράχρονο κινητήρα, για να κρατιέται το κόστος συντήρησης χαμηλά και να συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων των εξ ορισμού δικύκλων πόλης (παπιών και scooter). Να έχει μεγάλη αυτονομία, να διαθέτει πολύ καλά φρένα και φώτα και να κατασκευάζεται από μια μεγάλη εταιρία, που να υποστηρίζει ένα πολύ καλό δίκτυο αντιπροσώπων. Αυτό είναι το ιδανικό παπί του σήμερα.

Με γνώμονα λοιπόν αυτά τα ολίγα (!), η Honda με μεγάλη χαρά μας παρουσιάζει την νέα εκδοχή του ιστορικού της παπιού, το Supra-X 125 Helmin. “Τι παναπεί Helmin;”, θα ρωτήσεις εύλογα. Αν το σκεφτείς λίγο πιο καλά, “helmet” είναι το κράνος, “in” σημαίνει “μέσα”, άρα; Είναι δυνατόν να βγήκε παπί που να παίρνει το κράνος κάτω από τη σέλααααααααα; Κι όμως, είναι!


Το Supra-X 125 Helmin έρχεται ν’ αντικαταστήσει το αξιοπρεπέστατο και λείαν καλοπουλημένο Innova. Οι αλλαγές δεν είναι λίγες, ξεκινώντας από το νέο υποπλαίσιο, το οποίο φάρδυνε στη θέση του συνεπιβάτη, ώστε να χωρέσει ένα full face κράνος στο χώρο των 19,5 λίτρων κάτω από τη σέλα. Μέχρι τώρα χώρος πολύ απλά δεν υπήρχε, κι αυτό ήταν ένα κοινώς αποδεκτό δεδομένο για την κατηγορία των παπιών.

Η μεγάλη, ευρύχωρη κι άνετη σέλα ανοίγει με το πάτημα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη, πράγμα επίσης νέο για ένα παπί. Το κλείδωμα του τιμονιού γίνεται αμφίπλευρα, οπότε και δεν υπάρει προβληματισμός εάν σταθμεύσει κανείς το Supra-X του κατηφορικά προς την πλευρά του stand - το οποίο διαθέτει κι αισθητήρα για να σβήνει ο κινητήρας αν μείνει ανοιχτό. Βέβαια, υπάρχει κι η επιλογή του κεντρικού stand, το οποίο δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να σηκώσει τα 105 κιλά του Supra-X (με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 5,6 λίτρων).

Μιλώντας για τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, το μυαλό πηγαίνει αυτόματα στην κατανάλωση. Η Honda ισχυρίζεται πως με ένα μόνο λίτρο βενζίνης, το Supra-X θα διανύσει 60 χιλιόμετρα, με χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα βέβαια και χωρίς εξάρσεις του γκαζιού. Σε ανοιχτές λεωφόρους, όπου και κυρίως κινήθηκε το Supra-X της δοκιμής και χωρίς καθόλου φειδώ στο άνοιγμα του γκαζιού, η καταλάνωση ήταν σχεδόν διπλάσια, πράγμα το οποίο ήταν φυσικά και αναμενόμενο. Εκεί μετρήθηκαν κι οι επιδόσεις του, με την πρώτη σχέση να φτάνει τα 45 χ.α.ω, τη δεύτερη τα 80 χ.α.ω, την τρίτη τα 105 χ.α.ω και την τέταρτη σχέση να ανεβάζει αργά και σταθερά άλλα 5 χιλιόμετρα τελικής από την τρίτη - με τα λιγοστά κιλά μου, φτάνοντας στα 110χ.α.ω τελικής.


Ο κινητήρας των 125cc λειτουργεί γραμμικά και προβλέψιμα, ενώ έχει κατασκευαστεί με τεχνολογία χαμηλών τριβών για μεγαλύτερη αξιοπιστία και διάρκεια ζωής. Σε συνδυασμό με τον προηγμένο ψεκασμό PGM-FI, βελτιωμένο σε σχέση με τον Innova προκάτοχό του, υπόσχεται την απόδοση των 9,25 ίππων στις 7.500 σ.α.λ., οι οποίοι στην πράξη, φαίνονται αρκετοί για να κινήσουν με αξιοπρέπεια το νέο ''παπί''.

Το νέο Helmin χρησιμοποιεί δισκόφρενα με δαγκάνα ενός εμβόλου από τη Nissin για μπροστινό αλλά και πίσω τροχό, κάτι που έχουμε ξαναδεί στην κατηγορία, αλλά σίγουρα εκπλήσσει ευχάριστα κάθε φορά που αυτά κάνουν την εμφάνισή τους. Η αίσθησή τους είναι πολύ καλή σε άμεση σχέση με την πραγματική δύναμη πέδησης που απαιτούν, αίσθηση η οποία διατηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής, χωρίς μείωση της απόδοσης.

Ακόμη μία ευχάριστη έκληξη που μας επιφύλασσε το Supra-X είναι τα ελαστικά Michelin City Pro, διαστάσεων 70/90-17 για τον μπροστινό τροχό και 80/90-17 για τον πίσω. Τα επώνυμα ελαστικά δεν συνηθίζονται στις μικρές κατηγορίες δικύκλων και αυτό τείνει να είναι ένα από τα μειονεκτήματά τους. Στην περίπτωση του Supra-X, ξεκινάτε με Michelin από την πρώτη βόλτα - κάτι που έχει φροντίσει η ελληνική αντιπροσωπεία να τοποθετήσει, αφήνοντας στην άκρη τα ανώνυμα που φορούσε. Τι περισσότερο να ζητήσει κανείς;


Σχετικά με τα περιφερειακά (πλαστικά μέρη, μαρσπιέ, καθρέφτες), η ποιότητα είναι κάτι το δεδομένο τη στιγμή που αποκτάς ένα δίκυκλο της Honda. Ο διπλός προβολέας μπροστά και τα ενσωματωμένα, στο εξωτερικό μέρος της ποδιάς, φλας μαζί με το LED σώμα των φώτων της ουράς, αποπνέουν μοντέρνο αεράκι. Ο πίνακας οργάνων, παρ’ όλο που παραμένει καθ’ όλα αναλογικός, διαθέτει διακριτικό μπλε φωτισμό στο κυρίαρχο ταχύμετρο, πράγμα που πάει να “δέσει” με τη διάθεση εκμοντερνισμού του συνόλου. Περιβάλλεται από την ένδειξη βενζίνης αριστερά και τις λυχνίες των σχέσεων στη δεξιά πλευρά.

Οι μαύρες, πεντάμπρατσες χυτές αλουμινένιες ζάντες προσθέτουν κύρος στο σύνολο, χωρίς καθώς φαίνεται να επηρεάζουν την τιμή του. Αισθητικά δένουν με το μαύρο των καλυμμάτων του κινητήρα, της εξάτμισης με τη νίκελ πινελιά του τραπέζιου σχήματος του προστατευτικού της αλλά και με το σύνολο των πλαστικών μερών, που δέχεται μπλε-ασημί ή κόκκινα-ασημί μοντέρνα γραφικά.

Οι αναρτήσεις παραμένουν κλασσικές, με επίσης μαύρο συμβατικό τηλεσκοπικό πηρούνι μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω. Στη λειτουργία τους είναι απροβλημάτιστες και συνεργάζονται άψογα με το ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκκαλιάς, χωρίς να περνούν επικίνδυνες ταλαντώσεις στο σώμα και το τιμόνι του Supra-X, πέραν από μια ανεπαίσθητη αίσθηση ταλάντωσης μετά τα 105 χ.α.ώ, ταχύτητα που ούτως ή άλλως είναι σχεδόν η τελική του.


Αν μη τι άλλο, ο Soichiro “έπιασε” στον αέρα κάτι που η αγορά δεν ήξερε ακόμη πως χρειαζόταν απεγνωσμένα. Κι αφού επί σχεδόν εξηκονταετίας τα νούμερα είπαν κι ελάλησαν, η συνέχεια της φαντασμαγορικής πορείας του παπιού της Honda έπρεπε να συνεχιστεί, με την ανάλογη προσαρμογή στα δεδομένα της νέας εποχής.

Με το Discovery Channel να έχει χαρακτηρίσει το Super Cub ως “την καλύτερη μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε ποτέ” και τον James May του Top Gear να τονίζει πως “είναι η καλύτερη μηχανή όλων των εποχών, το προιόν της ανθρώπινης δημιουργικότητας με τη μεγαλύτερη επιρροή”, η Honda παίζει σκληρή μπάλα στο γήπεδο των παπιών- την ολόδική της κατηγορία, μη γελιόμαστε. Για μια ακόμη φορά πρωτοπορεί και δείχνει πως μπορεί να δώσει ποιοτικά δίκυκλα στο μοτοσυκλετιστικό κοινό χωρίς να χρειάζεται να του αδειάσει την τσέπη. Γιατί αν μετά από όλα αυτά που διάβασες σου πούμε πως το Supra-X 125 Helmin μπορεί να γίνει δικό σου με 2.390 euro, μάλλον θα τρέξεις στον κοντινότερο αντιπρόσωπο της Honda να διαλέξεις χρώμα.

Κατασκευαστής Honda
Μοντέλο Supra X 125 Helmin
Αντιπρόσωπος ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ
Τιμή 2.390euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, SOHC, 1 EEK, 2 βαλβίδων
Καύσιμο Αμόλυβδη βενζίνη
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 52,4x57,9 
Κυβισμός (cc) 125
Σχέση συμπίεσης (:1) 9,3
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός Ψεκασμός Καυσίμου PGM-FI
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Εκκίνηση Μίζα, μανιβέλα
Κιβώτιο 4-τάχυτο περιστροφικού τύπου
Συμπλέκτης αυτόματος
Σχέσεις μετάδοσης 4
1η 2.500
2η 1.550
3η 1.150
4η 0.923
Τελική σχέση μετάδοσης 2.50
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό με σωλήνες τετραγωνικής διατομής
Μήκος  (mm) 1895
Πλάτος  (mm) 725
Ύψος (mm) 1080
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm)  
Ύψος σέλας (mm) 758
Μεταξόνιο (mm) 1240
Ίχνος (mm) 68
Γωνία κάστερ (°) 26o 30’
Ρεζερβουάρ (lt) 5,6
Βάρος (kg) 105
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι 
Πίσω Δύο αμορτισέρ
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά 70/90 - 17
Πίσω  80/90-17
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 220mm με δαγκάνα ενός εμβόλου
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 190mm  με δαγκάνα ενός εμβόλου
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 9/8,000
Ροπή εργοστασίου Nm / σ.α.λ.) 8,6/6,000
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (hp/σ.α.λ.) 9,25/7.500 
Ροπή εργοστασίου (kgm / σ.α.λ.) 1,1 / 3.000

honda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_10.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_2.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_6.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_5.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_1.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_8.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_7.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_11.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_3.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_9.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_4.JPG

honda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_10.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_2.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_6.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_5.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_1.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_8.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_7.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_3.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_9.JPGhonda-supra-X-125-helmin_2015_test_cityrider_4.JPG