Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο του scooter, του παπιού και της καθημερινής μοτοσυκλέτας!

Χρήσιμα μοτοσυκλέτας

taxidi bolta

Δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο – Tips και συμβουλές

 

Μια από τις μεγαλύτερες –αν όχι η μεγαλύτερη- απόλαυση των δύο τροχών, είναι το ταξίδι και μια από τις καλύτερες εποχές για να το επιχειρήσει κανείς αυτό, είναι η άνοιξη. Η φύση οργιάζει, οι θερμοκρασίες είναι ιδανικές και οι δρόμοι αλλά και οι προορισμοί, δεν έχουν ακόμα πήξει από τους καλοκαιρινούς αδειούχους.

Για κάποιον που δεν έχει πρότερη εμπειρία από κάτι τέτοιο, είναι πολύ λογικό να υπάρχουν κάποιοι δισταγμοί και φόβοι και ο μόνο τρόπος να ξεπεραστούν, είναι η σωστή προετοιμασία.

Προετοιμασία δίτροχου

Εννοείται ότι το δίτροχο με το οποίο θα κάνετε την βόλτα ή το ταξιδάκι σας, θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, χωρίς να έχουν παραμεληθεί τα οριζόμενα από τον κατασκευαστή διαστήματα service. Ελαστικά και φρένα είναι δύο νευραλγικοί τομείς που θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι βρίσκονται εντός των προβλεπόμενων ορίων σε ότι αφορά στην διάρκεια ζωής τους. Αν έχετε αμφιβολίες για αυτό, ένας απλός έλεγχος σε κάποιο συνεργείο λίγες μέρες πριν, είναι επιβεβλημένος.  Οι έλεγχοι που οφείλετε να κάνετε εσείς, αφορούν στην πίεση των ελαστικών και στην λίπανση της αλυσίδας (καλά, όχι σε scooter…) και αυτά πρέπει να γίνουν λίγο πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας.

Φόρτωση

Ταξίδι ή μακρινή βόλτα χωρίς  μπαγκάζια δεν γίνεται. Το πώς θα μεταφέρετε αυτά που θέλετε εξαρτάται από τον πλήθος και τον όγκο τους. Συνήθως μια τσάντα πλάτης αρκεί (και ενδείκνυται) σε αυτές τα περιπτώσεις, αν όμως σκοπεύετε να πάρετε περισσότερα μαζί σας, ίσως είναι καλύτερο να ρίξετε μια ματιά ΕΔΩ. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να έχετε σε εύκολα προσβάσιμη θέση (ή τσέπη) τα εξής: Ψιλά για τα διόδια, κινητό, φωτογραφική μηχανή.

Σχεδιασμός διαδρομής

Το ερώτημα με την πιο μεγάλη σημασία: Που να πάω και πως; Το που, εξαρτάται από εσάς και ανάγεται στην υποκειμενική, “περί ορέξεως” κατηγορία. Φυσικά αν πρόκειται για την πρώτη σας εξόρμηση, το να επιλέξετε προορισμούς σε αποστάσεις 500 χιλιομέτρων, δεν ακούγεται πολύ λογικό. Το αυτό ισχύει και αν το δίτροχο σας δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε GT και εσείς θέλετε να φτάσετε από Καλαμάτα στην Αλεξανδρούπολη σε μια μέρα… γίνεται, αλλά θα πρέπει να έχετε πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που θα αντιμετωπίσετε. Γενικά μην υπερβάλετε, ο σκοπός είναι να το ευχαριστηθείτε, όχι να ταλαιπωρηθείτε, αν και πολλοί αναβάτες, για κάποιο περίεργο “μαζοχιστικό” λόγο αντλούν ικανοποίηση και από αυτό.  

Πάμε τώρα στο πως, δηλαδή την σχεδίαση της διαδρομής αφού έχετε επιλέξει πρώτα τον προορισμό. Πολλοί οι παράγοντες που παίζουν ρόλο εδώ. Θέλετε να το φτάσετε όσο πιο γρήγορα γίνετε; Θέλετε να κάνετε πολλές στάσεις; Να επισκεφθείτε διάφορα αξιοθέατα και τόπους στην διάρκεια της διαδρομής; Οι επιλογές κατά βάση είναι δύο, είτε η εθνική, που προφανώς εξυπηρετεί αυτούς που βιάζονται, είτε επαρχιακοί -  δευτερεύοντες δρόμοι, που επιμηκύνουν την διάρκεια του ταξιδιού αλλά είναι πολύ πιο ενδιαφέροντες οδηγικά, περνάνε κατά κανόνα από πολύ πιο όμορφα μέρη και επιτρέπουν χάζι και στάσεις, κατά βούληση του οδηγού και όχι του εργολάβου που έφτιαξε τα parking στις εθνικές.

Φυσικά μπορεί κανείς να σχεδιάσει… υβριδικές διαδρομές που συνδυάζουν εθνική και επαρχιακούς ή “πήγαινε” (με όρεξη) από επαρχιακούς  και “γύρνα” (όταν θα έχει επέλθει κούραση) από εθνική.

Που πάω;

Υπάρχουν άνθρωποι που προσανατολίζονται σαν αποδημητικά πουλιά λες και έχουν εγκατεστημένο GPS στον εγκέφαλο τους και άλλοι που πάνε στο περίπτερο και βγαίνει silver alert ανακοίνωση στις τηλεοράσεις. Όπως και να έχει ο χάρτης, σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή αλλά και το GPS (όλα τα κινητά έχουν) είναι απαραίτητα στοιχεία, ακόμα να θεωρείτε πως δεν σας χρειάζονται. Βέβαια και το να χαθείς έχει την γοητεία του και είναι διαπιστωμένο πολλάκις, ότι συνήθως σε οδηγεί στα πιο όμορφα μέρη αλλά δεν αισθάνονται όλοι άνετα με αυτή την… “μποέμ” και “χύμα” προσέγγιση. Επίσης το να ρωτήσει κανείς κάποιον ντόπιο για οδηγίες δεν είναι ντροπή, απλά θέλει λίγο προσοχή και σαφήνεια στην διατύπωση των ερωτήσεων για να πάρετε αντίστοιχα σαφείς και λεπτομερείς απαντήσεις.

Στον δρόμο

Άντε, επιτέλους! Οι ρόδες τσουλάνε, και καταπίνουν χιλιόμετρα, είστε στον δρόμο! Το μυστικό είναι ένα: Κοιτάξτε να το ευχαριστηθείτε! Θέλετε να σταματήσετε για εικοστή φορά να θαυμάστε την θέα; Κάντε το! Θέλετε να γυρίσετε πίσω και να ξανακάνετε ένα ωραίο κομμάτι της διαδρομής; Μην διστάζετε! Πεινάτε; Διψάτε;  Πιείτε και φάτε (με μέτρο)  Κανένας δεν σας κατηγορήσει αν δεν φτάσετε τελικά εκεί που υπολογίζατε εγκαίρως (ή δεν φτάσετε καθόλου…), αφήστε τους ψυχαναγκασμούς, της έννοιες και τα πρέπει, στην άκρη. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία όμως είναι να μην υπερβάλετε των ορίων σας. Με την κούραση, σωματική και πνευματική, δεν παίζουμε. Οι δρόμοι εκεί θα είναι και θα σας περιμένουν την επόμενη φορά, δεν χρειάζεται να πιέζετε τον εαυτό σας.

Με παρέα είναι πιο ωραία

Όχι βέβαια ότι τα μοναχικά ταξίδια δεν έχουν και αυτά την γοητεία τους αλλά ειδικά αν είστε πρωτάρης, καλό είναι να έχετε μαζί σας παρέα. Βέβαια όπως και στις κοινωνικές συναναστροφές εκτός των δυο τροχών, έτσι και στις βόλτες και στα ταξίδια, δεν κολλάμε όλοι με όλους, οπότε φροντίστε αυτοί που θα επιλέξετε να “συνβολτάρετε” ή να συνταξιδέψετε μαζί τους να εκπέμπουν στο ίδιο μήκος κύματος με εσάς. Πέραν αυτού, μπορεί η παρέα με τα superbike ή οι σκληροπυρηνικοί adventurάδες να είναι “πολύ καλά παιδιά” αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα περάσετε τέλεια αν πάτε βόλτα μαζί τους, ειδικά αν είστε πρωτάρης και θέλετε απλά να γράψετε χιλιόμετρα.

Μην φάτε τον αγλέορα!

Μπορεί η σπεσιαλιτέ στο μέρος που επισκεφθήκατε να είναι τηγανιτή προβατίνα σε λαρδί  με γέμιση κασέρι αλλά μην ξεχνάτε ότι έχετε να οδηγήσετε κιόλας μετά το φαί. Με το στομάχι βαρύ σαν να έχετε καταπιεί τσιμεντόλιθο και με την διαδικασία της πέψης στο φουλ, η οδήγηση μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Οπότε όσο λαχαταριστό και αν είναι το πιάτο δείξτε εγκράτεια… Για κρασί, μπύρες, τσίπουρα και ούζα, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επισημανθεί ότι απαγορεύονται δια ροπάλου!

Ακολουθούν μερικές κλασικές... δικαιολογίες που αποτρέπουν πολλούς από την ύψιστη απόλυαση του "βολτάρειν" και "ταξιδεύειν"

Δεν έχω τουριστική μοτοσυκλέτα οπότε δεν μπορώ να κάνω ταξίδια

Τεράστιο λάθος! Δεν χρειάζεται κανείς touring μοντέλο για να ταξιδέψει, πολλές φορές δε, μια touring μοτοσυκλέτα μπορεί να κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα λόγο βάρους και όγκου, ειδικά αν η διαδρομή περιλαμβάνει πολύ επαρχιακό και κλειστό στροφιλίκι. Όλα τα δίτροχα με κινητήρες χωρητικότητας άνω των 100 κ.εκ. μπορούν να ταξιδέψουν. Το θέμα είναι να προσαρμόσει κανείς την διαδρομή στα δεδομένα του (ως οδηγού και με βάση το δίτροχο που έχει)

Είναι επικίνδυνο να βγω στην εθνική

Στατιστικά και ρεαλιστικά,  πιο επικίνδυνη είναι η πόλη αφού η πυκνότητα των κινούμενων οχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερη, οι δρόμοι που κινείται κανείς τέμνονται από στενά και η άσφαλτος είναι σε γενικές γραμμές πολύ κακής ποιότητας. Στην πόλη λοιπόν, οι κίνδυνοι είναι περισσότεροι απ΄ότι στην εθνική. Αν πάντως φοβάστε την εθνική, υπάρχουν και οι επαρχιακοί, δευτερεύοντες δρόμοι, που είναι πολύ πιο ενδιαφέροντες από την βαρετή εθνική.

Οι άλλοι είναι πιο γρήγοροι από εμένα

Αν η μοτοπαρέα σας αφήνει πίσω μόνο σας, πολύ απλά αλλάξτε παρέες! Όπως γράφτηκε και στο κυρίως θέμα, σημαντικό είναι να επιλέγουμε ανθρώπους με τους οποίους μπορούμε να συνεννοηθούμε σε όλα τα επίπεδα. Φυσικά αυτό προϋποθέτει και εμείς να είμαστε ειλικρινείς σε ότι αφορά στις ταξιδιωτικές μας προθέσεις. Για κανέναν λόγο μην πιέσετε τον εαυτό σας να ακολουθήσετε ομάδα αναβατών που πάει με ρυθμό πιο γρήγορο από αυτό των δυνατοτήτων σας.

Τα ταξίδι και οι βόλτες κοστίζουν

Αυτό ρυθμίζεται. Μπορεί να είναι και πολύ πιο οικονομικά απ όσο νομίζετε. Σίγουρα τις βενζίνες δεν μπορείτε να τις αποφύγετε αλλά αν επιλέξετε διαδρομές χωρίς διόδια, φτιάξετε κάνα σαντουϊτσάκι από το σπίτι και προσέξετε λίγο με την κατανάλωση, μπορείτε να μειώσετε το budget στο μισό. Σίγουρα, μπορεί να μην είναι το ιδεατό αλλά για το φαί και τους καφέδες κάνετε τα χιλιόμετρα;

Και αν γίνει κάτι;

Σαν τι να γίνει δηλαδή; Τηλέφωνα έχουμε πλέον όλοι με σήμα παντού, η έκταση της Ελλάδας δεν είναι σαν αυτή του Καναδά και –ευτυχώς- ακόμα και στις μέρες εξακολουθούν οι άνθρωποι αυτού του τόπου να βοηθούν. Μην το φοβάστε λοιπόν, τολμήστε το και είναι σίγουρο ότι θα αποζημιωθείτε!