city2 WHITE DDIAFANES

air pressure icons

Ένας έλεγχος που δεν πρέπει να αμελούμε 



“Οk, καλά φαίνονται”, ψιθυρίζει πολύς κόσμος μετά από το... test της κλωτσιάς, που χρησιμοποιεί ως μέσο διάγνωσης για το αν έχουν ή όχι σωστή πίεση τα ελαστικά. Το οποίο είναι τεράστιο λάθος και δεν αναφερόμαστε μόνο στην αποτελεσματικότητα της “διάγνωσης” αλλά στο ότι παραμελεί κανείς, το πιο νευραλγικό στοιχείο ενός δίτροχου, τα ελαστικά του.  

Σκεφτείτε πως το πιο εξελιγμένο μοντέλο μοτοσυκλέτας και scooter, οι καλύτερες αναρτήσεις, τα καλύτερα φρένα, ο κινητήρας που ξεχωρίζει και ο αναβάτης με τις πολύ υψηλές οδηγικές ικανότητες, όλα αυτά, έχουν σαν σημείο αναφοράς, μερικά τετραγωνικά εκατοστά ελαστικού που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο.

Αφήνουμε στην άκρη λοιπόν τα περί φθοράς και αντικατάστασης (είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο από μόνο του) και ερχόμαστε σε κάτι που είναι πολύ απλό, πολύ σημαντικό αλλά οι περισσότεροι το παραμελούμε και δεν του δίνουμε σημασία.

Αναφερόμαστε στην πίεση των ελαστικών και στην παρακολούθηση της. Για να αποδώσει καλά ένα ελαστικό πρέπει να έχει την πίεση που ορίζει ο κατασκευαστής του και μόνο ο κατασκευαστής του.

Με τα σωστά psi, το ελαστικό μπορεί να διατηρεί το σχήμα του, χωρίς παραμορφώσεις στην κορώνα του και καταπόνηση στον σκελετό του. Έχοντας το πρέπων σχήμα, το ελαστικό φθάνει πιο γρήγορα στις επιθυμητές θερμοκρασίες λειτουργίας και το κράτημα του είναι το μέγιστο δυνατό. Επίσης, φθείρεται με πιο αργό ρυθμό και ομοιόμορφα.

Κράτημα, πρόσφυση και σταθερότητα, εξαρτώνται άμεσα από τα ελαστικά μας. Το να παραμελούμε να ελέγξουμε τις πιέσεις τους, είναι κάτι που μπορεί να έχει αρνητική επίπτωση σε κάποιον από τους τομείς που αναφέρθηκαν πριν από λίγο. Δεδομένου ότι πρόκειται για μια απλή, σύντομη και δωρεάν (σε οποιοδήποτε βενζινάδικο) διαδικασία, , είναι πραγματικά κρίμα να μην τσεκάρουμε τον “αέρα” μια φορά την εβδομάδα.

Κάτι πολύ απλό, αλλά πάρα μα πάρα πολύ σημαντικό, που πρέπει να το εντάξουμε όλοι στο πρόγραμμα μας.