city2 WHITE DDIAFANES

c v2x direct communication interoperability demonstration 03 uc66579 high

Εξελίσσεται σε συνεργασία με τις Audi και Ford

Στα πλαίσια του προγράμματος Safety Road Map 2025, η Ducati εξελίσσει ένα πρωτόκολλο ηλεκτρονικής επικοινωνίας που υπάγεται στο επιχειρησιακό πλάνο ConVeX (Connected Vehicle to Everything) και αφορά συστήματα επικοινωνίας της μοτοσυκλέτας με όλους τους άλλους τους χρήστες του δρόμου.

Στην έκθεση CES 2019 στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, η Ιταλική εταιρεία παρουσίασε ένα Multistrada 1260 εξοπλισμένο με τεχνολογία άμεσης επικοινωνίας C-V2X, επιδεικνύοντας την ικανότητά της να διαχειριστεί την προτεραιότητα ανάμεσα σε διάφορα οχήματα που φτάνουν σε μια τετραπλή διασταύρωση χωρίς καθαρή οπτική, δίχως φανάρια ή άλλη σήμανση.

Στη δοκιμή αυτή συμμετείχαν αυτοκίνητα των Audi και Ford εξοπλισμένα με την ίδια C-V2X τεχνολογία, η οποία βασίζεται στο chipset 9150 της Qualcomm. Η επίδειξη αφορούσε διάφορα σενάρια επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων (Vehicle-to-Vehicle, V2V), μεταξύ οχήματος και πεζού (Vehicle-to-Pedestrian, V2P), καθώς και μεταξύ οχήματος και υποδομών (Vehicle-to-Infrastructure, V2I).

Αυτό που προκύπτει είναι πως η τεχνολογία αυτή έχει ωριμάσει επαρκώς για να μπορεί να συνεισφέρει στην ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου, προστατεύοντας ειδικότερα τους πιο αδύναμους εξ αυτών, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Το σύστημα C-V2X δοκιμάστηκε στη διάρκεια του 2018 σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Αυστραλία, Κίνα και ΗΠΑ, ενώ η παρουσίαση στη CES ήταν η πρώτη όπου επιδείχθηκε η εφαρμογή του σε σενάρια με κάθε είδους όχημα και με τη σταθερή υποδομή που θα πρέπει να αποκτήσουν οι δρόμοι.

Η τεχνολογία αυτή αναμένεται να εμπλουτίσει το οπλοστάσιο των κατασκευαστών σε συστήματα Advanced Driver Assistance (ADAS). Ήδη γνωρίζουμε πως η Ducati προτίθεται από το 2020 να εξοπλίζει όλες τις μοτοσυκλέτες της με ραντάρ εμπρός και πίσω, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την ενεργητική ασφάλεια.

Από κει και πέρα, το ζητούμενο είναι να εναρμονιστούν και οι κατά τόπους αρχές, καθώς για να δουλέψει βέλτιστα το όλο σχέδιο θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή και στατικές υποδομές στους δρόμους, οι οποίες θα ενημερώνουν όλα τα οχήματα που κινούνται σε αυτούς για τα δεδομένα της κίνησης και θα ενορχηστρώνουν ιδανικά την επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων.