city2 WHITE DDIAFANES

Αφιερώματα

afieroma honda sh 11

Scooter του ενός εκατομμυρίου (και κάτι ψηλά…)

Πολλά εργοστάσια θα ήθελαν να τον έχουν στην γκάμα τους καθώς πρόκειται αναμφισβήτητα ένα από τα πιο επιτυχημένα scooter όλων των εποχών, καθώς μόλις πριν από μερικούς μήνες, η παραγωγή του συμπλήρωσε τις ένα εκατομμύριο μονάδες Ο λόγος φυσικά για το Honda SH, που σύντομα θα κλείσει τριάντα πέντε χρόνια ιστορίας.

afieroma honda sh 2
Το εκατομμυριοστό Honda SH, φτάνει στο τέλος της γραμμής παραγωγής, στο εργοστάσιο της Atessa, στην Ιταλία. 

Ήταν το 1984 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο της οικογένειας SH. To Honda SH 50 (Scoopy) ήταν ένα απλό και λιτό scooter. με δίχρονο αερόψυκτο πενηντάρι κινητήρα, με ταμπούρα φρένα, που διαφοροποιόταν από τα υπόλοιπα scooter χάρη στους μεγάλους τροχούς, που στην πρώτη έκδοση είχαν ακτίνες.

afieroma honda sh 5
Από εδώ ξεκίνησαν όλα. Honda SH 50 Scoopy του 1984. 

Το 1996 η γραμμή παραγωγής μεταφέρεται στην Ιταλία, και πιο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο στην Atessa (όπου φτιάχνονται μέχρι και σήμερα όλα τα μοντέλα της σειράς SH) και κυκλοφορεί η δεύτερη γενιά SH, πάντα με δίχρονους κινητήρες (σε 50 και 100 κυβικά εκατοστά) αλλά πλέον οι τροχοί είναι με χυτές ζάντες και εμπρός έχει τοποθετηθεί δισκόφρενο.

afieroma honda sh 7
Το 1996 γίνεται η πιο εκτεταμένη ανανέωση στα SH, τα οποία παραμένουν δίχρονα, σε εκδόσεις 50 και 100 κ.εκ.

Η τρίτη γενιά (2001) σημαδεύεται από την τοποθέτηση τετράχρονων κινητήρων (σε 125 και 150 κυβικά εκατοστά) που κάνουν τα SH πιο φιλικά αλλά και πιο οικονομικά στην κατανάλωση, ενώ πλέον μπορούν να οδηγηθούν και στην autostrada. Μαζί με τους τετράχρονους κινητήρες ήρθε και η υγρόψυξη, που είχε σαν αποτέλεσμα όχι μόνο καλύτερες επιδόσεις αλλά και πιο ευχάριστη οδήγηση στο κρύο καθώς το ψυγείο τοποθετήθηκε μπροστά από την ποδιά και ο ζεστός αέρας περνούσα στα πόδια του αναβάτη.

afieroma honda sh 9
Αλλή μια ριζική ανανέωση το 2001, όπου τα SH, σε εκδόσεις 125 και 150 κ.εκ., παράγοντα πλέον μόνο με τετράχρονους κινητήρες. 

Το 2007 στη σειρά ήρθε να προστεθεί η ναυαρχίδα, το SH 300i, που πρόσφερε το κάτι παραπάνω για αυτούς που ήθελαν επιδόσεις. Ήταν δε και το πρώτο SH που αποκτούσε δισκόφρενο πίσω, και προσφερόταν με το καλύτερο σύστημα φρένων την εποχή εκείνη. Το CBS-ABS έδινε κορυφαίες επιδόσεις στο φρενάρισμα, όχι μόνο στα scooter αλλά ανάμεσα και στις μοτοσυκλέτες.

Το 2012 η έκτη γενιά SH θα αποκτήσει νέα εμφάνιση (καθώς το ψυγείο τοποθετήθηκε κάνω στο κινητήρα, όπως στο PCX από τον οποίο προέρχεται)ενώ για πρώτη φορά υπάρχει και έκδοση 150 με ABS.

afieroma_honda_sh_10.jpgafieroma_honda_sh_9.jpgafieroma_honda_sh_6.jpgafieroma_honda_sh_8.jpgafieroma_honda_sh_7.jpgafieroma_honda_sh_1.jpgafieroma_honda_sh_3.jpgafieroma_honda_sh_4.jpgafieroma_honda_sh_2.jpgafieroma_honda_sh_12.jpgafieroma_honda_sh_11.jpgafieroma_honda_sh_5.jpg