city2 WHITE DDIAFANES

Triumph

triumph scrambler kinisi city 11

Scrambler το αυθεντικό

Του Θοδωρή Ξύδη

Φωτογραφίες: Κώστας Γκαζής, Θ.Ξύδης

Το νέο Street Scrambler έχει όλα τα στοιχεία για να πρωταγωνιστήσει στην καθημερινότητα του αναβάτη εκείνου, που η έννοια του status symbol, το ρετρό στιλ, η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η φιλικότητα βρίσκονται επί ίσοις όροις στην λίστα των “θέλω” του και μάλιστα στην κορυφή.

Η Triumph αποτελεί μία από τις πιο παραδοσιακές δυνάμεις στην κατηγορία των modern classics (ίσως ο κατασκευαστής με τον μεγαλύτερο ρόλο στην άνθιση αυτής της κατηγορίας), έχοντας αυτή τη στιγμή την πληρέστερη γκάμα μοντέλων με ρετρό σχεδίαση ευρωπαϊκού γούστου. 


triumph scrambler kinisi city 3

Πραγματικά, μια ματιά στην γκάμα των Βρετανών είναι αρκετή για να σε πείσει για αυτό, αφού εκεί θα βρεις ούτε λίγο ούτε πολύ 11 μοτοσυκλέτες, συμπεριλαμβανομένης και της αμερικάνικων επιρροών Bonneville Bobber. Μια retro σχεδίασης μοτοσυκλέτα δηλαδή σχεδόν για κάθε τύπο αναβάτη που, αν μη τι άλλο, εκτιμά την συγκεκριμένη αισθητική.

Πολύ πριν οι μοτοσυκλέτες διαχωριστούν στις δεκάδες κατηγορίες και υποκατηγορίες που υπάρχουν σήμερα, πολύ πριν το μάρκετινγκ δημιουργήσει και τις δικές του, υπήρχε μόνο ένας τύπος: η… μοτοσυκλέτα. Δρόμου.Στην Αγγλία, στα τέλη της 10ετίας του 20, άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτοι αγώνες scramble, αγώνες μικτής διαδρομής, με πιο χαλαρούς κανόνες από εκείνους που πραγματοποιούνταν αποκλειστικά στο δρόμο.  Ο στόχος σε αυτούς τους αγώνες ήταν να φτάσεις από το σημείο Α στο σημείο Β όσο πιο γρήγορα μπορούσες, κάτι που σήμαινε όχι απαραίτητα από στρωμένο δρόμο.

triumph scrambler kinisi city 12

Έτσι μπήκε στο παιχνίδι και η εκτός δρόμου πορεία, μέσα από λιβάδια, πάνω από λόφους κτλ. Αυτός ο παράγοντας έφερε και τις πρώτες μετατροπές στις μοτοσυκλέτες, με τους αναβάτες αγωνιζόμενους, να τις ξαλαφρώνουν από κάθετι περιττό (ακόμη και μικρότερο ρεζερβουάρ βάζανε), αλλάζοντας παράλληλα τις εξατμίσεις με άλλες που περνούσαν ψηλά, για να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος.  Έτσι γεννήθηκαν οι μοτοσυκλέτες τύπου scrambler που χρησιμοποιούνταν σε αγώνες μικτού τερέν ή καθαρά χωμάτινους και έμελλε να μείνουν στο προσκήνιο μέχρι και την 10ετία του 60, ως τα δίτροχα all-round, όταν έκαναν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά, οι σαφώς πιο ειδικευμένες motocross.
Οι σχεδιαστικοί κανόνες για ένα scrambler είναι απλοί και απολύτως κατανοητοί. Πρέπει να είναι λιτό σχεδιαστικά, σα να έχει αφαιρέσει όλα τα περιττά του στολίδια. Πρέπει να έχει εξάτμιση που περνά ψηλά δίπλα από τον κύλινδρο ή τους κυλίνδρους, όπως και τότε. Πρέπει να φέρει παράλληλα ακτινωτούς τροχούς και η θέση οδήγησης του να προσφέρει μια σχετική άνεση και όταν κινείστε εκτός δρόμου.

triumph scrambler lepto1 city 1

Κοιτάξτε τώρα το νέο Street Scrambler. Δεν χρειάζεται δεύτερη ματιά για να καταλάβει κανείς πως στη σχεδίασή του έχουν ενσωματωθεί υποδειγματικά όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Το DNA των Bonneville είναι από μόνο του αρκετό για να κάνει την βρετανική μοτοσυκλέτα αθεράπευτα ελκυστική και οι έξτρα “scrambler” λεπτομέρειες δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στις αισθήσεις του παρατηρητή. Η σχεδίαση της διπλής εξάτμισης κυριαρχεί και ξεχωρίζει, με τις προστατευτικές φυσούνες στα καλάμια του πιρονιού να δίνουν μια έξτρα πινελιά σκληροτράχηλου χαρακτήρα, όπως και τα on-off ελαστικά αλλά και η διακριτική προστατευτική ποδιά.

triumph scrambler lepto2 city 6

Τροχοί ακτινωτοί με μαύρα ματ στεφάνια, ψυγείο κινητήρα που έχει κρυφτεί επιμελώς και δεν αλλοιώνει καθόλου την αισθητική της μοτοσικλέτας, όμορφη σέλα με ιδιαίτερα ποιοτική και αντιολισθητική επένδυση. H ποιότητα κατασκευής και η προσοχή στη λεπτομέρεια συμβαδίζει με όλη τη νέα σειρά Bonneville που παρουσίασαν οι Βρετανοί και δείχνει να βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, σημαντικά υψηλότερα από την προηγούμενη γενιά. Προσεγμένο αισθητικά και ποιοτικότατο το Street Scrambler δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.

Το Street Scrambler είναι μια μαζεμένη μοτοσυκλέτα και αυτό το καταλαβαίνεις με το που κάτσεις στη σέλα της. Ανάλαφρη σε αίσθηση, με μικρό πλάτος, σε κάνει να νιώσεις άνετα πάνω της από την πρώτη στιγμή. Η θέση οδήγησης είναι όρθια, το φαρδύ τιμόνι βρίσκεται σε σωστή απόσταση από τον κορμό και η ποιοτικότατη σέλα, με το σωστό αφρώδες και την επένδυση σε στυλ Alcantara, θα βολέψει σχεδόν κάθε σωματότυπο. Μπορείτε να βρίσκεστε στη σέλα του Street Scrambler όλη μέρα και να μην νιώσετε σημάδια κόπωσης. Σε αυτό συνεισφέρουν αποφασιστικά και οι μαλακές αναρτήσεις που απορροφούν με βουλιμία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

triumph scrambler lepto2 city 3

Οπτικά, το σελάκι που προορίζεται για τον συνεπιβάτη δημιουργεί αμφιβολίες για την άνεση που μπορεί να προσφέρει. Στην πράξη όμως δεν θα ακούσετε γκρίνια, τουλάχιστον σε βόλτες που δεν ξεπερνούν τη μία ώρα συνεχόμενης οδήγησης. Σε γενικές γραμμές το Street Scrambler σε βοηθά να χαλαρώσεις από την πρώτη στιγμή και να ετοιμαστείς για μια απολαυστική βόλτα στην αγαπημένη σου διαδρομή ή για τη γνωστή μάχη της καθημερινότητας.

triumph scrambler lepto1 city 2

Κοιτάζοντας μπροστά ο αναβάτης έχει μόνο ένα μεγάλο στρογγυλό όργανο στο οπτικό του πεδίο, με την μικρή LCD οθόνη, που αλλάζει τις ενδείξεις της από κουμπί στο αριστερό γκριπ, να τον ενημερώνει με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες:  στροφόμετρο, ταχύμετρο, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, ολικός και μερικοί χιλιομετρητές, ένδειξη αυτονομίας, δείκτης καυσίμου, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, ρολόι και ρυθμίσεις traction control, όλα είναι εκεί και όλα είναι ευανάγνωστα. Υπάρχει και θύρα USB κάτω από τη σέλα. Ο προβολέας είναι δυνατός και κάνει πολύ καλή δουλειά για το μέγεθός του έχοντας πολύ καλή ένταση και καλή διασπορά, ακολουθώντας την καλή παράδοση της Triumph σε αυτόν τον τομέα.

 Η ευχάριστη αίσθηση του να βρίσκεσαι στη σέλα του Street Scrambler συνεχίζεται και με το που κυλήσουν οι τροχοί του. Οι αναρτήσεις βλέπουν φυσικά προς άνεση μεριά και είναι ιδανικά ρυθμισμένες για να κυκλοφορείτε καθημερινά στο αστικό κέντρο, με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος να απομονώνονται εύκολα από τον αναβάτη. Το λογικό και σωστά μοιρασμένο βάρος κάνουν τους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα παιχνίδι με τον προοδευτικό συμπλέκτη και το ιδιαίτερα μαλακό επιλογέα του κιβωτίου να συνεισφέρουν τα μέγιστα σε αυτό. 

triumph scrambler lepto1 city 16

Ο εν σειρά δικύλινδρος “HT” κινητήρας –από το High Torque- ανεβάζει τεμπέλικα στροφές και μοιάζει να έχει μελετηθεί από τους μηχανικούς της βρετανικής εταιρίας στην παραμικρή του λεπτομέρεια, στον τρόπο που αποδίδει αλλά και στο χαρακτήρα που βγάζει, γεμίζοντάς σε με θετική ενέργεια. Τα φρένα έχουν γραμμική απόδοση η οποία μοιάζει να έχει ρυθμιστεί και για χώμα. Αυτό το επιβεβαιώνεις αμέσως αφού όταν αφήσεις την άσφαλτο η αίσθηση καλυτερεύει σημαντικά και το μπλοκάρισμα έρχεται μόνο κατόπιν απαίτησης. Το Street Scrambler σου δίνει την δυνατότητα να απενεργοποιήσεις το ABS αλλά και το Traction Control, για να βολτάρεις με ακόμη μεγαλύτερη άνεση εκτός δρόμου. Μην περιμένετε βέβαια υψηλές ταχύτητες  ωστόσο, το Street Scrambler δικαιολογεί απόλυτα το όνομά του, βολεύει σχετικά και σε όρθια στάση και θα περάσει με ασφάλεια και ευκολία ακόμη και από πιο δύσκολα σημεία, ενώ θα διασκεδάσει τον αναβάτη της στα πιο φλατ κομμάτια.

triumph scrambler kinisi city 7

Η αίσθηση που δίνει θυμίζει έντονα ελαφρύ και φιλικό on-off, στο πιο χαμηλό, ταιριάζοντας έτσι άριστα σε μια φιδίσια διαδρομή. Έτσι σου δίνει ουσιαστικά δύο επιλογές: να ταξιδέψεις άνετα με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα από τον αυτοκινητόδρομο ή να βγεις από αυτόν με την πρώτη ευκαιρία και να απολαύσεις το Street Scrambler στον επαρχιακό. Αν δεν βιάζεστε, η δεύτερη επιλογή είναι και η πιο απολαυστική “επένδυση” μεταξύ των δύο.



triumph scrambler kinisi city 18

Όλοι ψάχνουμε για μία καθημερινή μοτοσυκλέτα που να μπορεί να κάνει τα πάντα με ευκολία. Άλλοι το ρίχνουμε στα μεσαία on-off, κάποιοι στις γυμνές street και κάποιοι στις ρετρό μοτοσυκλέτες, ανάλογα φυσικά με τον χαρακτήρα μας. Ε, λοιπόν το Street Scrambler καταφέρνει και συνδυάζει και τις τρεις αυτές κατηγορίες, με τη ρετρό του σχεδίαση να κυριαρχεί. Μπορεί να πάει σχεδόν παντού, τα κάνει όλα με άνεση και ηρεμία πνεύματος και στα 10.990 ευρώ η τιμή του είναι λίγο ψηλά από την βασική έκδοση Street Twin (9.690 ευρώ). Ασκεί όμως πολύ μεγαλύτερη γοητεία χάρη σε όλες αυτές τις λεπτομέρειες που ανάγουν το Street Scrambler σε έναν γνήσιο εκπρόσωπο της κατηγορίας. Εσείς μπορείτε να του αντισταθείτε;

Κατασκευαστής Triumph
Μοντέλο Street Scrambler
Αντιπρόσωπος ΗΛΪΟΦΙΛ Α.Ε.
Τιμή 10.990 ευρώ
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, ΕΕΚ, 4βάλβιδος
Χωρητικότητα (cc) 900
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 84,6X80
Συμπίεση (:1) 10,55
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Χωρητικότητα λαδιού (lt) Δ.Α.
Εκκίνηση  Μίζα
Μετάδοση Αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος (mm) Δ.Α.
Πλάτος-τιμόνι (mm) 831
Ύψος  (mm) 1.120 -χωρίς καθρέπτες
Μεταξόνιο (mm) 1.580
Γωνία κάστερ (°) 25,6
Ίχνος  (mm) 109
Ύψος σέλας (mm) 790
Απόσταση εδάφους  (mm) Δ.Α.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 12
Βάρος, άδειο (kg) 206
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεσταμμένο πιρούνι KYB διαμέτρου 41mm, διαδρομή 120mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ KYB, διαδρομή 120mm, προφόρτιση ελατηρίου 
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 100/90-19''
Πίσω 150/70-17''
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος 310mm, διποίστονη δαγκάνα Nissin
Πίσω Δίσκος 255mm, διπίστονη δαγκάνα Nissin
   
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) 54/6.000
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) 8,15/2.850
triumph_scrambler_kinisi_city_5.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_19.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_2.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_7.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_20.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_8.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_13.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_6.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_12.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_18.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_14.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_15.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_16.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_4.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_9.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_10.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_3.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_17.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_11.jpgtriumph_scrambler_kinisi_city_1.jpg
triumph_scrambler_lepto1_city_18.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_15.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_20.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_6.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_9.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_5.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_16.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_19.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_7.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_3.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_12.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_10.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_13.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_1.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_4.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_8.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_2.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_14.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_17.jpgtriumph_scrambler_lepto1_city_11.jpg
triumph_scrambler_lepto2_city_5.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_2.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_1.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_6.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_11.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_8.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_14.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_13.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_12.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_9.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_3.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_10.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_7.jpgtriumph_scrambler_lepto2_city_4.jpg