city2 WHITE DDIAFANES

Yamaha

 

yamaha xsr 700 2016 test cityrider

Tech Retro!

 

Του Αλέξη Γλυνιαδάκη
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης
 
Ρετρό, αλλά με μοντέρνο κινητήρα και συμπεριφορά. “Μικρό”, αλλά με μεγάλες δυνατότητες. Yamaha, αλλά τόσο “ευρωπαϊκό”. To XSR 700 είναι εδώ για να διαλύσει στερεότυπα και κλισέ.

Η πρώτη XS με 650 κυβικά, ήταν από τις μοτοσυκλέτες που επισφράγισαν την Ιαπωνική τεχνολογική υπεροχή και περιόρισαν την άλλοτε κραταιά Βρετανική μοτοβιομηχανία σε ρόλο μαθητή αντί για δάσκαλου.
Ο κινητήρας της, στον οποίο το κάρτερ περιλάμβανε και το κιβώτιο ταχυτήτων και ήταν διαιρούμενο οριζόντια, αποτέλεσε πρωτοπορία για την εποχή.

Ο επικεφαλής εκκεντροφόρος πρόσθετε ακόμα μια πινελιά, σε έναν κινητήρα του οποίου την τεχνολογική καινοτομία μόνο η Laverda 750S μπορούσε να φτάσει, το 1968 που εμφανίστηκε.
Ο κινητήρας αυτός, με στρόφαλο 360 μοιρών, είχε την τιμή να οδηγηθεί από τη μεγαλειότητα του Kenny Roberts στο Αμερικανικό πρωτάθλημα dirt track, κερδίζοντας έναν αγώνα στο Houston το 1972, για να ακολουθήσει η κατάκτηση του τίτλου το 1973 και 1974, μπροστά από τις παντοδύναμες Harley Davidson XR.
H παραγωγή των XS 650 διήρκεσε από το 1968 έως το 1985 και ακόμα και τώρα οι μοτοσυκλέτες αυτές κρατούν υψηλή αξία πώλησης και έχουν χρησιμοποιηθεί σε χιλιάδες custom κατασκευές, chopper, cafe racer και οτιδήποτε άλλο βάζει ο ανθρώπινος νους.

Με τη μόδα των cafe-racer/scrambler να έχει πάρει τα τελευταία χρόνια μεγάλες διαστάσεις, ήταν θέμα χρόνου να ψάξουν όλες οι εταιρείες στα συρτάρια τους για παλιά σχέδια και δόξες.
Triumph Bonneville, Ducati Scrambler, Kawasaki W800, Moto Guzzi V7 είναι μερικά παραδείγματα κατασκευών που απευθύνονται στο κοινό αυτό, με ιπποδυνάμεις 50-80 ίππων, “αργές” γεωμετρίες και βασική σχεδίαση που έρχεται από “τότε”.

Μαζί, μια μεγάλη μερίδα μοτοσυκλετιστών επαναπροσδιορίζει τις προτεραιότητές της, θυμάται τις βασικές αξίες της και απορρίπτει τα “φορτωμένα” ή τεχνολογικά απόλυτα μοντέλα, προς χάριν απλά δύο τροχών με σέλα, τιμόνι και κινητήρα, χωρίς πολλά-πολλά ενδιάμεσα.
Η Yamaha για το 2015 με τη σειρά Faster Sons, προσεγγίζει την κατηγορία λίγο διαφορετικά.
Ντύνοντας ουσιαστικά τις ΜΤ με retro ρούχα, δημιουργεί μια νέα σειρά που διαθέτει μεν cafe racer εμφάνιση, αλλά προσφέρει στον αναβάτη μοντέρνα συμπεριφορά, επιδόσεις και την ενεργητική ασφάλεια και τρόπο οδήγησης μιας μοντέρνας μοτοσυκλέτας.
Πάντα τέτοιες κινήσεις έχουν προφανή πλεονεκτήματα, αλλά δημιουργούν και δευτερεύοντα προβλήματα ταυτότητας και χαρακτήρα.
Πως τα αντιμετωπίζει η Yamaha; Οδηγήσαμε την XSR για μια εβδομάδα για να καταλήξουμε σε τελικό συμπέρασμα.


Η κίνηση της Yamaha για restyling της σειράς MT με σκοπό την ένταξή της στη σειρά Faster Sons ήταν αναμενόμενο ότι θα συναντούσε σχεδιαστικές προκλήσεις.
Αν δει κάποιος το XSR 700 από τα πλάγια θα συνειδητοποιήσει ότι το σύνολο ντεπόζιτου-σέλλας είναι τοποθετημένο ψηλά, λόγω της σχεδίασης του σωληνωτού πλαισίου που δεν του επιτρέπει να κατέβει πιο κάτω.
Η μοτοσυκλέτα επίσης έχει μικρό μεταξόνιο και αυτό την κάνει να φαίνεται ψηλότερη.
Σαν αποτέλεσμα, η εμφάνισή της παρόλο που βρίθει από retro λεπτομέρειες, απέχει αρκετά από το να θεωρηθεί retro, θυμίζοντας τη σχέση μήκους/ύψος των Buell και προϊδεάζοντας για πιο σπορ συμπεριφορά.

Τα επιμέρους εξαρτήματα είναι όμορφα. Τόσο το αλουμινένιο ντεπόζιτο με το πλαστικό κάλυμμα – γραβάτα στο επάνω μέρος του με τις πλατιές αλενόβιδες, όσο και η σέλλα της Deus που είναι σουέντ εμπρός και δέρμα πίσω.
Μαύρος προβολέας που εξέχει αρκετά, βιδωτό υποπλαίσιο που αφαιρείτε με λίγες κινήσεις ώστε να αλλάξεις τελείως την εμφάνιση και το στυλ, κοντή εξάτμιση και απουσία καλυμμάτων στο πίσω μέρος, βάζουν τη φαντασία να οργιάσει πριν ακόμα πλησιάσεις τη μοτοσυκλέτα.
"Εδώ θα μπορούσα να βγάλω αυτό, εκεί να μετατρέψω εκείνο".

Το customizing ξεκινάει όταν δεις που μπορείς να κάνεις πιο προσωπική τη μοτοσυκλέτα.
Το XSR δίνει φτερά στη φαντασία, οπότε αυτό το πρώτο βήμα το πετυχαίνει απόλυτα.

Η βάση του είναι απόλυτα ουδέτερη – το μοτέρ είναι κατάμαυρο και γεμάτο γυαλιστερά βιδάκια και ο σκελετός εμφανίζεται διακριτικά.
Ο λασπωτήρας – βάση πινακίδας, σχεδόν φωνάζει “πέταξέ με”.
Το πίσω φανάρι led είναι πανέμορφο, θα μείνει.
Το κοντέρ είναι κούκλα. Στρογγυλό με ένα μικρό πλαισιάκι στα πλάγια για τα κουμπάκια που ελέγχουν τις ενδείξεις.
Και περιέχει ταχύμετρο και στροφόμετρο και περιοχή για τις εναλλασσόμενες πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης, όλα digital, χωρίς ίχνος αναλογικής ένδειξης.
Η πληροφόρηση που παρέχει είναι υπερπλήρης και υπερβαίνει τον προορισμό της μοτοσυκλέτας.


Μετρήστε: Επιλεγμένη ταχύτητα, ένδειξη eco (όταν δεν ανοίγει πολύ το γκάζι), ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος, θερμοκρασία κινητήρα, μέση κατανάλωση, στιγμιαία κατανάλωση, ολικό χιλιομετρητή και 2 μερικούς και δείκτη βενζίνης με 6 μπάρες. Από όλες αυτές τις πληροφορίες, το στροφόμετρο είναι η πιο διακριτική, γιατί βρίσκεται κοντά στη μαύρη περίμετρο με τις ενδεικτικές λυχνίες και μπορεί να διαφύγει της προσοχής στην πρώτη βόλτα.

Τρεις από τις ενδείξεις είναι αφιερωμένες στην οικονομία και η Yamaha δίνει σημασία σε αυτήν την παράμετρο, δίνοντας εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης (4,5λτ/100χλμ) για το XSR 700.
Από κει και πέρα αναλαμβάνει μια πληρέστατη σειρά αξεσουάρ και μάλιστα με πολύ καλές τιμές από την ίδια τη Yamaha.
Φυσούνες, πλαϊνά μαξιλαράκια για το ντεπόζιτο, εξατμίσεις και σέλα scrambler, τσαντάκια δερμάτινα, ζελατίνα πάνω από τον προβολέα, προφυλακτήρας αλυσίδας αλουμινένιος, εργαλειοθήκη, χούφτες, πίσω μαρσπιέ για πιο racing θέση οδήγησης, όλα μπορούν να βρεθούν στο δίκτυο της Yamaha χωρίς ψάξιμο για aftermarket.

Και έρχεται η ώρα της αλήθειας.
Ο αναβάτης κάθεται σε μια σέλα που βρίσκεται έναν πόντο ψηλότερα από του ΜΤ, αλλά όχι ψηλά, όπως δίνει την αρχική εντύπωση.
Το τιμόνι βάζει τον αναβάτη να σκύψει πολύ ελαφρά, τα πόδια έρχονται σε φυσική θέση και το κλειδί... που μπαίνει το κλειδί;

Πάνω από τον προβολέα και κάτω από το κοντέρ και δε φαίνεται με την πρώτη ματιά.
Τα χειριστήρια είναι υπερπλήρη, περιλαμβάνοντας και alarm ώστε να νοιώθετε λίγη παραπάνω ασφάλεια στην άκρη του δρόμου.
Μόνο η κόρνα είναι τοποθετημένη σε δύσκολο σημείο, σχεδόν δίπλα στα φλας και το χέρι δε θα πάει μόνο του εύκολα, θέλει προπόνηση.
Η μίζα δεν είναι ξεχωριστό κουμπί, αλλά ενεργοποιείται κινώντας το kill switch προς τα κάτω.


Ο κινητήρας παίρνει αμέσως μπροστά και κρατάει χαμηλό ρελαντί, είτε κρύος είτε ζεστός.
Ο ψεκασμός του κινητήρα είναι υποδειγματικός. Πουθενά δε θα διστάσει, ούτε θα τα μπερδέψει. Άψογη παροχή καυσίμου σε όλες τις συνθήκες, δίνει όλους τους λόγους του κόσμου για να θυμηθούμε γιατί τα καρμπιρατέρ πήραν την άγουσα για το χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει τη γνωστή αίσθηση Yamaha: Έχει διακριτό κλικ στις αλλαγές, είναι θετικότατο στις επιταχύνσεις και παίρνει άνετα αλλαγές χωρίς συμπλέκτη, απλά στα απανωτά κατεβάσματα λίγο πριν σταματήσει στο φανάρι, μπορεί να χρειαστεί λίγο χρόνο.
Και μετά, ανάβει πάλι πράσινο φανάρι.

Ο κινητήρας είναι η πιο απολαυστική μονάδα παραγωγής 75 ίππων που έχω οδηγήσει, δηλώνω εν γνώσει των συνεπειών του νόμου.
Το δικύλινδρο εν σειρά με στρόφαλο 270 μοιρών, παλιά θα τον ονομάζαμε “με μετατοπισμένα κομβία”, τώρα η Yamaha τον λέει crossplane.

Ανεξάρτητα όμως από την ονομασία, ο κινητήρας διαθέτει μια γεμάτη κλίμακα ιπποδύναμης με πολλή ροπή από τις 3.000 στροφές, τις απολαυστικές μεσαίες που κάθε δικύλινδρο διαθέτει αλλά και αρκετή δύναμη στις ψηλές μέχρι τις 9.000, όπου ο ήχος πλέον είναι απολαυστικός.
Το κερασάκι στην τούρτα του κινητήρα αυτού, είναι το πόσο στιβαρός και γεροδεμένος ακούγεται.

Εκεί που πιάνεις τον εαυτό σου να οδηγεί κάποιες μοτοσυκλέτες “φυλάγοντας” τον κινητήρα και να λυπάσαι να μην τον κακομεταχειριστείς, αυτό το μοτέρ δείχνει άθραυστο, αδιάφορο για τη χρήση και αμέσως μετά από οποιονδήποτε κανιβαλισμό οποιασδήποτε διάρκειας κάνει τον ίδιο ήχο, κρατάει το ίδιο ρελαντί και απουσιάζουν τελείως οι μηχανικοί θόρυβοι.
Ένας από τους λίγους δικύλινδρους με τέτοια αναισθησία στη σκληρή χρήση.
Όταν συνδυάζονται τα στοιχεία αυτά με εξαιρετική ευστροφία, αλλά και γρήγορα χαρακτηριστικά γεωμετρίας και κοντό μεταξόνιο, το αποτέλεσμα είναι τρομερά διασκεδαστικό.


Η τελική ταχύτητα έφτασε στα 210 χ.α.ώ. και η κατανάλωση σε - ας πούμε σε πολύ διασκεδαστική – χρήση, ήταν στα 5,3 λίτρα/100 χλμ, με περιθώρια να κατέβει πολύ αν υπακούτε την ένδειξη eco στο κοντέρ.

Οι αριθμοί της κατανάλωσης και της τελικής ταχύτητας είναι απλά δύο αριθμοί που δεν περιγράφουν την προσωπικότητα.
Η XSR 700 είναι από εκείνες τις μοτοσυκλέτες που φτιάχνουν το κέφι, ακόμα κι αν πηγαίνετε για να κάνετε διακανονισμό χρεών στην εφορία.

Τα τέσσερα βασικά συστατικά διασκέδασης είναι εκεί:
-Πανεύκολη σούζα είτε με χαμηλές είτε με υψηλές στροφές, λόγω του θαυμάσιου κινητήρα και του μικρού μεταξόνιου
-Εξαιρετική ευελιξία και μικρό πλάτος τιμονιού αλλά και μικρή ακτίνα στροφής που επιτρέπουν οποιαδήποτε μανούβρα σκεφτεί ο αναβάτης ανάμεσα στην κίνηση,
- Πάρα πολύ καλά φρένα και ABS (λίγο απότομο ομολογουμένως) που μεταφράζουν με απόλυτα γραμμικό και στιβαρό τρόπο τις εντολές του αναβάτη,
- Γραμμικότατη συμπεριφορά από τα λάστιχα της Pirelli με την ''παλιακή'' σχεδίαση που επίσης θερμαίνονται πολύ γρήγορα... και μετατρέπουν οποιαδήποτε διαδρομή σε... allou fun park.
Επιπλέον η ιπποδύναμη είναι τέτοια, που οι ταχύτητες δεν γίνονται ποτέ πολύ μεγάλες χωρίς να το καταλάβει ο οδηγός.

Βέβαια, αυτά τα συστατικά έχουν και δύο παρενέργειες:

Η μία είναι ότι η γρήγορη γεωμετρία προκαλεί κουνήματα στις υψηλές ταχύτητες, αν ο αναβάτης κρατιέται από το τιμόνι και μεταδίδει όλες τις κινήσεις του σε αυτό.
Αν ο αναβάτης χαλαρώσει τα χέρια του και στηριχτεί σφίγγοντας το ντεπόζιτο, η μοτοσυκλέτα είναι απόλυτα σταθερή, αν και σχετικά ευαίσθητη.
Η δεύτερη παρενέργεια είναι ότι... μια ρετρό μοτοσυκλέτα συνήθως δεν είναι τόσο ευκίνητη, εύστροφη και γρήγορη στις αντιδράσεις της.
Οι ρετρό μοτοσυκλέτες συνήθως έχουν αργές κάστερ, μεγάλα μεταξόνια και βαρείς στροφάλους.


Με τόσο ''γρήγορα'' χαρακτηριστικά, αυθόρμητα ανακύπτουν ερωτήματα και εκτιμήσεις για τη νέα αυτή μοτοσυκλέτα.

- Είναι διαφορετική κατηγορία;
Κατά την άποψή μας, ναι. Είναι μια κατηγορία πολύ συναρπαστική, που δίνει στον αναβάτη την ευκαιρία να καβαλήσει μια φόρμα από εποχές που τον συναρπάζουν, χωρίς παραχωρήσεις σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά της εποχής μας.

- Είναι ένα λάθος που χρειάζεται βελτίωση στις επόμενες εκδόσεις του;
Όχι βέβαια! Αν ήταν στο χέρι μας θα κάναμε απλά τις αναγκαίες μετατροπές για να έρθει το ντεπόζιτο στην ίδια ευθεία με τις πλάκες του τιμονιού, χαμηλώνοντας το σύνολο και δημιουργώντας καλύτερη οπτική συνέχεια.
Αυτό βέβαια δεν είναι ούτε αντικειμενικό, ούτε η απόλυτη σχεδιαστική αλήθεια. Είναι όμως ο δρόμος που βάδισε το XSR 900, βοηθούμενο από το αλουμινένιο πλαίσιο, που επέτρεψε μια τέτοια τοποθέτηση από την πρώτη στιγμή.

-Είναι ο δρόμος στον οποίο πρόκειται να βαδίσουν οι retro εκδόσεις του μέλλοντος;
Μάλλον όχι, είναι όμως πολύ κοντά στην οπτική του Ducati Scrambler και θα μπορούσε να αποτελέσει το ξεκίνημα για μια κατηγορία στην οποία όλοι οι Ιάπωνες κατασκευαστές να έχουν εκπρόσωπο. Με τις κατάλληλες μετατροπές σε CB 650 ή Versys 650 ή SV 650, αυτή είναι μια κατηγορία που θα προκαλούσε με διασκεδαστική οδήγηση, χρηστικότητα αλλά και εξαιρετικό φινίρισμα και λεπτή αισθητική.
Ειδικά τώρα που οι Ιάπωνες κατασκευαστές εγκλωβίζονται σε Star Wars σχεδιασμούς, αυτή θα ήταν μια πολύ φρέσκια αισθητική αλλαγή.


Ανακεφαλαιώνοντας, η XSR 700 είναι μια από εκείνες τις μοτοσυκλέτες που είναι αρκετά όμορφες ώστε να τις ερωτευτείς, χωρίς όμως να μετανιώσεις ούτε στιγμή αργότερα για τη χρηστικότητά τους.

Είναι γρήγορη, ευέλικτη, φιλοξενεί δύο άτομα με ανθρώπινο τρόπο, στρίβει, φρενάρει και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε σχέση με άλλες μοτοσυκλέτες της εποχής της.
Αν θέλαμε να δώσουμε ένα όνομα σε αυτή τη φρέσκια κατηγορία που ιδρύει, θα καταφεύγαμε στον ορισμό που είχε χρησιμοποιηθεί παλαιότερα από τον Αγγλικό τύπο όταν είχαν παρουσιαστεί οι CB 1000 Big One.
Techtro.

Ο συνδυασμός σημερινής τεχνολογίας (Tech) με τη Retro εμφάνιση είναι τα δύο συνθετικά της λέξης που μάλλον περιγράφει με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια την XSR.
Μια μοτοσυκλέτα που κρατάει τη χρηστικότητα και τη φρεσκάδα που προσφέρει η τεχνολογία του σήμερα και τη συνδυάζει με αγαπημένες ρουστίκ φόρμες που ξυπνούν τη νοσταλγία.
Μέχρι να την καβαλήσεις και να επανέλθεις στις αγαπημένες σου οδηγικές συνήθειες και...να του δείξεις αυτουνού του τύπου με το Fazer που περνιέται για γρήγορος!

Κατασκευαστής YAMAHA
Μοντέλο XSR 700
Αντιπρόσωπος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.
Τιμή βασικής έκδοσης 7.990euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος, 4 βαλβίδες / κύλινδρο, υγρόψυκτος
Κυβισμός (c.c.) 689
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 80x68,6
Συμπίεση (:1)  11,5:1
Τροφοδοσία  Ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα με ψεκασμό
Σύστημα εξαγωγής  2 σε 1 με καταλύτη
Λίπανση  Υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης  Υγρός πολύδισκος
Πρωτεύουσα μετάδοση Γρανάζια
Τελική μετάδοση Γρανάζια / Αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος   Περιμετρικό ατσάλινο.
Κάστερ (°)  24,5
Ίχνος (mm) 90
Μεταξόνιο (mm) 1405
Ύψος (mm) 1130
Ύψος σέλας (mm) 815
Μήκος (mm) 2075
Πλάτος (mm) 820
Απόσταση εδάφους (mm) 140
Βάρος (kg)   186
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt)  14/3
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά  Τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα με διαδρομή 130mm
Πίσω Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό / Ρύθμιση προφόρτισης. Διαδρομή 130 mm
   
Ελαστικά   
Μπροστά 120/7 ZR 17
Πίσω  180/55 ZR 17
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 282 mm με  ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 245 mm με δαγκάνα 2 εμβόλων 
   
Εξοπλισμός  
  Ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και 2 μερικοί χιλιομετρητές,ένδειξη eco, ρολόι, ένδειξη καυσίμου, ενδείξεις φλας, μεγάλης σκάλας προβολέα, ένδειξη ψεκασμού, ABS, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας, ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα, μέση κατανάλωση, στιγμιαία κατανάλωση.
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ)  74,8 / 9.000
Ροπή εργοστασίου (Nm/σαλ)  68 / 6.500

yamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_1.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_2.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_8.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_11.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_5.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_9.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_3.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_10.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_7.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_12.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_6.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_4.JPG

yamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_1.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_2.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_8.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_11.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_5.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_9.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_3.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_10.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_7.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_12.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_6.JPGyamaha_xsr_700_2016_test_cityrider_4.JPG