city2 WHITE DDIAFANES
 CITYRIDER 67ο τεύχος, Δεκέμβριος 2022

CITYRIDER 67ο τεύχος, Δεκέμβριος 2022

  Νέες εταιρίες, νέεςεπιλογές 

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: 775 εκατομμύρια για την Οδική Ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: 775 εκατομμύρια για την Οδική Ασφάλεια

  Μετά από εξέταση οδικών τμημάτων μήκους 15.000 χλμ  

Η Mototrend συμμετέχει στην Urban Mobility 2022

Η Mototrend συμμετέχει στην Urban Mobility 2022

  Το Σαββατοκύριακο 28-29/5  

Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας

Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας

  Τελευταίες πληροφορίες πριν την Κυριακή 29 Μαίου  

Bajaj - Νέος τιμοκατάλογος

Bajaj - Νέος τιμοκατάλογος

  Περιλαμβάνει και το νέο Dominar 400 Tour  

Τελευταίες δοκιμές

IMG 0aafddf7f611f995bed48188d78583f6 V

Piaggio Beverly 300-400 2021 -…

Το οδηγούμε στο Λιβόρνο της Ιταλίας
vespa 300 super tech 1

Test – Vespa GTS300 Super HPE

Η ισχυρότερη Vespa παραγωγής
705002fc234bb6aa85983a8809c80343 XL

VIDEO TEST - Yamaha TMAX 560 2020

Η εξέλιξη του γεννήτορα των sport…
sym vf125 10

TEST - SYM VF125 EFI 2019

Ξεχωριστός χαρακτήρας!
cf moto 400gt kinisi 3

TEST – CFMOTO 400 GT

Μοτοσυκλέτα touring με 400 κ.εκ.;…
test suzuki gsx s 125 7

TEST – Suzuki GSX-S125 2018

City Fighter το αυθεντικό

Νέα Μοντέλα

Διαβάστε επίσης:

Υπουργείο Υποδομών και…

7f5536e057f6c7cb486bb4f0e7c541d3 XL
Μετά από εξέταση οδικών τμημάτων μήκους 15.000 χλμ

Η Mototrend συμμετέχει στην…

KYMCO AGILITY S 125
Το Σαββατοκύριακο 28-29/5

Η Γκοργκόλης Α.Ε. στην έκθεση…

67a5b6d61e7beb622bc040801345d31c XL
Το Σαββατοκύριακο 28-29/5

Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας

podilatikos gyros athinas 1
Τελευταίες πληροφορίες πριν την Κυριακή 29 Μαίου

Bajaj - Νέος τιμοκατάλογος

283946012 7799197623454004 4981758145331582750 n
Περιλαμβάνει και το νέο Dominar 400 Tour

kawasaki z 650 2017 test cityrider 8

Ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου!

 

Κείμενο: Κώστας Γκαζής

Επιμέλεια: Θοδωρής Ξύδης

Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

H Kawasaki πήρε ως βάση το ER-6n, ανασχεδίασε σχεδόν τα πάντα, είωσε το βάρος κατά 17 κιλά (!) και το βάφτισε Ζ650. Κι αν μέχρι σήμερα νομίζατε πως ο καλύτερος, ο φιλικότερος και πιο γλυκός σύντροφος του ανθρώπου είναι ο σκύλος, σκεφτείτε το ξανά.

Χάρη και στο νέο πλαίσιο και ψαλίδι, με βάρος 15 και 4,8 κιλά αντίστοιχα, το βάρος του νέου Z650 ανέρχεται στα 187,1 ΓΕΜΑΤΑ κιλά στην έκδοση με το ABS έναντι 204 κιλών που ζυγίζει το ER-6n. Ούτε λίγο ούτε πολύ 16,9 κιλά κάτω! Εξωπραγματικό ε;

Ως μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για καθημερινή μετακίνηση, το νέο Z650 έχει προσεχθεί ιδιαίτερα στην άνεση που προσφέρει. Όρθια θέση οδήγησης, νέου τύπου κάλυμμα για τον ανεμιστήρα του ψυγείου, το οποίο αποτρέπει τον αέρα από το να φτάσει στον αναβάτη και μεγάλη προσοχή στη μείωση των κραδασμών που φτάνουν στον αναβάτη  από τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα με ελαστικά παρεμβύσματα σε τιμόνι και μαρσπιέ συνεισφέρουν τα μέγιστα σε αυτό τον τομέα.

Σε εμφάνιση, το “650” θέλει να θυμίζει το μεγάλο Ζ 900. Η μάσκα μπροστά θυμίζει μεν τα μεγάλα τετρακύλινδρα αδέλφια της Kawasaki, αλλά εμένα μου θύμιζε και λίγο Suzuki GSR... απ' τα παλιά -είμαι και παλιός, τι να κάνω, έρχονται θύμησες. Από μπροστά, δεν είναι ιδιαίτερα επιθετικό σε εμφάνιση... θα λέγαμε, φιλικό-επιθετικό, παίζει και στα 2 ταμπλό. Από τη μία θέλει να δείχνει έτοιμο για δράση, από την άλλη δεν θέλει και να τρομάξει τον αναβάτη. Πάνω από τον προβολέα βρίσκεται η βάση των οργάνων, δημιουργώντας έτσι μια υποτυπώδη προστατευτική επιφάνεια για τον αναβάτη από τον αέρα, αν σκύψει λίγο.

Ποιοτικά το Z650 είναι πραγματικά πολύ καλό. Ποιότητα πλαστικών και μεταλλικών μερών, άψογη και συμπαγής συναρμογή, απουσία τριγμών, ποιοτική βαφή, λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει και κάνουν το βλέμμα να κολλάει πάνω του. Σε πείθει με το “καλημέρα”, και με το παραπάνω. Στο ρεζερβουάρ τα λογότυπα της Kawasaki έχουν περαστεί με βερνίκι, στα πλαϊνά προστατευτικά του ψυγείου όμως τα “Ζ” δεν διαθέτουν την ίδια προστασία. Στην ουρά αναγράφεται ο κυβισμός του μοντέλου. Όμορφα είναι τα ελαστικά προστατευτικά του παξιμαδιού του πίσω άξονα, ενώ πρωτότυπη και όμορφη είναι η τάπα του ρεζερβουάρ, που το Z μοιράζεται με αρκετά ακόμα μοντέλα της Kawasaki.

Με χαμηλή σέλα ύψους 790 χλστ., το Ζ650 είναι μια ιδιαίτερα προσιτή μοτοσυκλέτα για ένα μεγάλο εύρος αναβατών. Οι σέλες είναι σχεδιασμένες σε sport ύφος, ενώ ειδικά του συνεπιβάτη είναι αρκετά άβολη, όπως οι σέλες που θα βρίσκαμε σε κάποια Supersport μοτοσυκλέτα.  Η αισθητική μας σίγουρα ικανοποιείται (ανασηκωμένη sport ουρά, που φωνάζει “επίθεση”), αλλά όχι ο... πισινός του συνεπιβάτη. Σε σύντομες αστικές μετακινήσεις δεν θα υπάρξει πρόβλημα πάντως.

Η στάση που τοποθετείται ο αναβάτης είναι αρκετά όρθια, με ελαφριά κλίση προς τα εμπρός. Περίεργες είναι οι γωνίες του τιμονιού, που θέλει να συνδυάσει αρετές fatbar και κλιπόν. Θα προτιμούσα ένα πιο ίσιο τιμόνι με πιο σωστές λαβές. Οι μανέτες είναι ρυμιζόμενες σε πέντε θέσεις για να ταιριάξουν σε όλα τα χέρια, οι καθρέπτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, η κόρνα είναι δυνατή, ενώ οι λιτοί διακόπτες  φέρουν σινιάλο και αλάρμ.

Τα όργανα αποτελούνται από μια ψηφιακή οθόνη με μαύρο φόντο και δυσδιάκριτες κρεμ ενδείξεις, ενώ στο στροφόμετρο οι αριθμοί είναι τυπωμένοι περιμετρικά στο όργανο, αλλά διαθέτουν φωτεινές ενδείξεις για κάθε χιλιάδα, και η βελόνα είναι ψηφιακή! Μάλιστα όταν πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα η ψηφιακή βελόνα, γίνεται πολλές (!), θυμίζοντας περισσότερο... βεντάλια! Ψυχεδέλεια λέμε.  Η Kawasaki δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης των στροφών που θα εμφανίζεται το εφέ, αλλά και απενεργοποίησης. Τέλεια. Μία ακόμη ιδιαίτερη λεπτομέρεια που ξεχωρίζει στα όργανα είναι το “ντύσιμο” κατά το ήμισυμε ένα υλικό που θυμίζει ανθρακόνημα σε χοντρή πλέξη. Για να αλλάξεις τώρα ενδείξεις στα όργανα, πρέπει να το κάνεις μέσω δυο κουμπιών που βρίσκονται πάνω τους, οπότε αναγκαστικά το κάνεις στην άκρη του δρόμου. Στις ενδείξεις έχουμε ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας ψυκτικού, δυο μερικούς και έναν ολικό χιλιομετρητή, μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης καυσίμου, αυτονομίας, οικονομικής (eco) οδήγησης και ρολόι. Για τη ρεζέρβα το Z 650 προειδοποιεί ήδη από τα 90 χλμ., οπότε ο αναβάτης έχει ένα άγχος λιγότερο.

Ο γνωστός από τα ER-6 και Versys εν σειρά δικύλινδρος με την οχταβάλβιδη κεφαλή, έχει δεχθεί πολλές αλλαγές για να ταιριάζει με τον χαρακτήρα του Z 650 και να περνά και τις Euro 4 προδιαγραφές. Φέρει αντικραδασμικό άξονα, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και  είναι 649 κ.εκ.  Έχει γεμάτη απόδοση στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας που ενισχύει τη χρηστικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις, ευνοώντας ταυτόχρονα και τη sport οδήγηση, αφού παρέχει άφθονη δύναμη στις εξόδους των στροφών.  Είναι και οικονομικός αφού καταναλώνει περίπου  5,5 λίτρα/100 χλμ. Το κιβώτιο είναι φυσικά έξι σχέσεων ενώ ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος και έχει και λειτουργία υποβοήθησης της μανέτας - Slip & Assist.

Όσον αφορά σε πλαίσιο και αναρτήσεις, το Ζ650 φέρει ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα το οποίο είναι μισοκρυμμένο (κρίμα!) κάτω από τα πλαστικά, όμορφο ψαλίδι “μπανάνα” και συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χλστ. Συμβατική είναι και η στήριξη στις δισκόπλακες τύπου “μαργαρίτα” των 300 χλστ. με τις δαγκάνες να είναι δύο εμβόλων. Η εικόνα συμπληρώνεται από το ABS, 9.1Μ της Bosch. Η εξάτμιση βγαίνει χαμηλά κάτω από τον κινητήρα, ενώ ο κινητήρας της γυμνής μοτοσυκλέτας είναι όμορφος στην όψη, και καθαρός από καλώδια / ντίζες, κλπ. Όμορφο και το πίσω LED φωτιστικό σώμα που σχηματίζει το γράμμα Ζ.

Όταν ανέβεις πάνω στη μοτοσυκλέτα προσέχεις τις compact διαστάσεις της, το μικρό σχετικά βάρος, την χαμηλή σέλα ( ακόμη και για αναβάτη ύψους 1,70 μ.), αλλά και τις ιδιαίτερα μαλακές και ενδοτικές αναρτήσεις. Οι αναρτήσεις είναι μια χαρά για αστική και σβέλτη χρήση, και μόνο στο όριο θα φανούν οι όποιες αδυναμίες, πολύ μακριά δηλαδή από το πεδίο χρήσης του Z 650. Ακόμη και εκεί όμως ο προβλέψιμος και φιλικός χαρακτήρας του Z παραμένει αναλλοίωτος, ενώ η μοτοσυκλέτα είναι υποδειγματικά σταθερή και κοντά στην τελική της.

Τα φρένα, είναι πολύ δυνατά, έχουν και δάγκωμα και προσφέρουν καλή πληροφόρηση. Καλή αν και όχι κορυφαία είναι η λειτουργία του ABS που θα βελτιωθεί αν βάλετε στη θέση των σκληρών ελαστικών πρώτης τοποθέτησης Dunlop Sportmax, ένα ζευγάρι πιο μαλακά.

Το Ζ650 είναι μια καλύτερη μοτοσυκλέτα από εκείνη που αντικατέστησε και αναδεικνύεται με ευκολία στον απόλυτο καθημερινό σύντροφο! Το μικρότερο βάρος και ο ακόμα πιο ροπάτος και ελαστικός κινητήρας μεταφράζονται σε τεράστια ευκολία σε καθημερινές συνθήκες, σε πόλη, μποτιλιάρισμα, επαρχιακό, αλλά και αυτοκινητόδρομο -με λίγα λόγια... παντού.

Είτε έχει να μεταφέρει ένα, είτε δύο άτομα, το Ζ650 επιταχύνει σβέλτα και ζωηρά, δίχως να νιώθεις ότι προσπαθήσεις. Στην κίνηση μπορείς να κινείσαι  ακόμη και με τρεις ταχύτητες πάνω, και όποτε θελήσεις να ανοίξεις το γκάζι και το Ζ θα σε ξελασπώσει, ΠΑΝΤΑ!

Μερικές φορές δυσκολεύεσαι να πιστέψεις το πόσο θετικά τραβάει αυτό μοτέρ. Άλλο να σου λένε για 60,34 ίππους, που μετρήσαμε στον τροχό, κι άλλο να αντιλαμβάνεσαι από πρώτο χέρι τη συμπεριφορά του!

Ένας ακόμα τομέας που το Ζ650 παίρνει 10 στα 10 είναι η ευελιξία, και ο τρόπος με τον οποίο ελίσσεται στο μποτιλιάρισμα. Το τιμόνι κόβει πολύ, η μοτοσυκλέτα αλλάζει ακαριαία κατεύθυνση  και όλα γίνονται σε χρόνο dt.  Το κιβώτιο είναι θετικό, δίχως νεκρές, με μικρές διαδρομές για το λεβιέ και με πολύ μαλακό συμπλέκτη. Αν του άλλαζα κάτι, προσωπικά θα το εφοδίαζα με ένα ζευγάρι πιο μαλακά ελαστικά, για την κακή ελληνική άσφαλτο. Όλα τα άλλα είναι όπως πρέπει.

Πιο όμορφο, πιο σύγχρονο, ΠΟΛΥ πιο ελαφρύ από τον πρόγονο ER-6n, πιο φιλικό, πιο ροπάτο, με νέο πλαίσιο, ψαλίδι και εμφάνιση, χαμηλότερη σέλα και νέο όνομα, επιτέλους πίσω αμορτισέρ με μοχλικό και φυσικά με μια εκτεταμένη σειρά επίσημων αξεσουάρ, το Ζ650 δείχνει μια πραγματικά αξιόλογη πρόταση στα μεσαία Urban μοντέλα.

Το νέο Z650 θα είναι διαθέσιμο σε λευκό, πράσινο, μαύρο και στο χρώμα του τιτανίου (Metallic Raw Titanium), και θα ακολουθείται από μία μεγάλη γκάμα αξεσουάρ. Στα 7.290 ευρώ, η τιμή του κρίνεται απόλυτα ανταγωνιστική, έως και δελεαστική για αυτά που προσφέρει. Γουφ!

kawasaki_z_650_2017_test_cityrider_1.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_8.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_7.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_5.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_10.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_11.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_2.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_6.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_3.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_12.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_9.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider_4.JPGkawasaki_z_650_2017_test_cityrider.JPG

IMG_3979-web.jpgIMG_3960-web.jpgIMG_3951-web.jpgIMG_3981-web.jpgIMG_3968-web.jpgIMG_3986-web.jpgIMG_3956-web.jpgIMG_3962-web.jpgIMG_3977-web.jpgIMG_3984-web.jpgIMG_3959-web.jpgIMG_3958-web.jpgIMG_3971-web.jpgIMG_3954-web.jpgIMG_3957-web.jpgIMG_3966-web.jpgIMG_3974-web.jpgIMG_3970-web.jpgIMG_3976-web.jpgIMG_3980-web.jpg

IMG_3997-web.jpgIMG_3993-web.jpgIMG_3989-web.jpgIMG_3988-web.jpgIMG_3999-web.jpgIMG_3992-web.jpgIMG_3995-web.jpgIMG_3996-web.jpg