city2 WHITE DDIAFANES

Honda

tets honda sh150 2017 top box kinisi 3

...και εγένετο LED! 

 

Το πιο δημοφιλές και πετυχημένο scooter της Honda απέκτησε προδιαγραφές Euro4 αλλά δέχτηκε και κάποιες πινελιές high-end τεχνολογίας, όπως το σύστημα SmartKey και τα led φώτα.

Όταν ένα μοντέλο σου βρίσκεται κάθε χρόνο μέσα στο top-10 των πωλήσεων ανά την Ευρώπη, αλλά και στην κορυφή του, τότε πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός για να κρατηθείς ψηλά. Η πιο σίγουρη μέθοδος διαχρονικής επιτυχίας είναι η διαρκής εξέλιξη αλλά πάντα στην ίδια συνταγή, καθώς οι πειραματισμοί είναι απαγορευμένοι δια ροπάλου.

tets honda sh150 2017 top box leptomeries 10

Ενίοτε και ένα φρεσκάρισμα μπορεί να είναι ικανό να σε κρατήσει ψηλά, αλλά και να δώσει μια ακόμα σειρά καλών πωλήσεων. Έχοντας λοιπόν μια πολύ καλή βάση σαν το SH 125i/150i η Honda προχώρησε σε μια απλή ανανέωση -face lift στην αυτοκινητάδικη ορολογία- με ευκαιρία της εναρμόνισης του μοντέλου με τις προδιαγραφές Euro 4.

Το νέο SH 150i  είναι ένα ακόμα Honda όπου ο ιδιοκτήτης του δεν χρειάζεται να βγάζει τα γάντια ή να ψάχνει όλες της τσέπες του για να βρει το κλειδί . Μπορεί κάλλιστα να έχει το κλειδί ( το παραλληλόγραμμο πομπό για την ακρίβεια) καλά ασφαλισμένο μαζί με το πορτοφόλι και να ξεκινά και να σβήνει τον κινητήρα από τον περιστροφικό διακόπτη στο πίσω μέρος της ποδιάς.

tets honda sh150 2017 top box leptomeries 14

Ο διακόπτης αυτός έχει τέσσερις θέσεις (lock, off, seat, on) όπου τον περιστρέφουμε ανάλογα την περίσταση. Στη θέση "seat" ξεκλειδώνει το μπουτόν, που βρίσκεται δίπλα στο διακόπτη, για να σηκώσεις τη σέλα, και να έχεις πρόσβαση στον αποθηκευτικό χώρο και στην τάπα του ρεζερβουάρ. Σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι ο διακόπτης είναι φωτιζόμενος και κάθε φορά μόλις περιστραφεί από τη θέση που βρίσκεται ανάβει για ορισμένο χρόνο. Μιας και μιλάμε για αποθηκευτικό χώρο να αναφέρουμε ότι το ντουλαπάκι για τα μικροαντικείμενα, στο πίσω αριστερό μέρος της ποδιάς, μεγάλωσε και διαθέτει πρίζα 12volt  για τη φόρτιση του smart-phone του αναβάτη.

Το μοντέλο του 2017 εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές Euro 4 αλλά πολύ δύσκολα θα καταλάβει κανείς τις διαφορές καθώς ο κινητήρας του παλαιότερου μοντέλου έγινε μόλις πριν από μερικά χρόνια, με την τοποθέτηση του αντίστοιχου από το PCX.

tets honda sh150 2017 top box leptomeries 5

Είναι δηλαδή υγρόψυκτος,  μονοκύλινδρος, με ένα εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες, και με χωρητικότητα 153 κυβικά εκατοστά. Η ιπποδύναμη είναι 15 PS στις 8.250 σ.α.λ. ενώ η ροπή φθάνει τα 14 Nm στις 6.500 σ.α.λ., τιμές που διέθετε και το προηγούμενο μοντέλο, άρα όταν αναφέρει η Honda για βελτιωμένη απόδοση εννοεί την συνολική απόδοση και όχι τις απόλυτες τιμές. Πάντως το SH 150i συγκαταλέγεται στην κορυφή των επιδόσεων μεταξύ των scooter ίδιου κυβισμού.



Το δυνατότερο στοιχείο του SH -και ένα από αυτά που το έχουν τοποθετήσει στην κορυφή- είναι οι 16άρηδες τροχοί, κάτι που ουσιαστικά καθιέρωσε στα scooter. Οι μεγάλοι τροχοί συμβάλουν στην σταθερότητα και στον καλύτερο έλεγχο, που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ασφάλεια για τον οδηγό, τόσο στην κυριολεξία αλλά και σαν αίσθηση. Στα πλεονεκτήματα επίσης είναι και ότι οι τροχοί των 16 ιντσών μπορούν και αντιμετωπίζουν καλύτερα λακκούβες και σαμαράκια. "Ποτέ μην λες ποτέ" αλλά δύσκολα θα δούμε κάποιο SH με διαφορετική διάμετρο τροχού πέρα από αυτήν των 16 ιντσών. Και μην νομίσει κανείς ότι το SH 150i είναι δυσκίνητο ή απαιτεί παραπάνω προσπάθεια μέσα στην κίνηση στην πόλη.

tets honda sh150 2017 top box kinisi 6

Ακόμα και στους επιτόπιους ελιγμούς το scooter της Honda τα καταφέρνει θαυμάσια λόγω της γεωμετρίας  του αλλά και στο τιμόνι που "κόβει" πολύ, οπότε δύσκολα θα ακινητοποιηθεί ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα, χάρη και στις συμπαγείς διαστάσεις του. Μόνο οι αναβάτες με μικρό ανάστημα δεν θα αισθανθούν άνετα στη μεγάλη και φαρδιά σέλα του καθώς τα πόδια δεν θα φτάνουν να πατούν καλά στο έδαφος όπως σε άλλα scooter με μικρότερους τροχούς. Υπάρχει βέβαια ένα μικρό τίμημα για τη συγκεκριμένη διάμετρο τροχών, που δεν είναι άλλο από το μικρό σχετικά αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, κάτι που η Honda το αντιμετωπίζει με την κυκλοφορία του μοντέλου της δοκιμής μας (Top Box) που διαθέτει βαλίτσα, στον ίδιο χρωματισμό, για την αποθήκευση του κράνους ή άλλων ιδίου όγκου αντικειμένων.

Κακά τα ψέματα το SH 150i, όπως και όλη η σειρά, έχει γεννηθεί και γιγαντωθεί στην Ιταλία και την αγορά της, όπου τα scooter είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μετακίνησης των περισσότερων κατοίκων στην γειτονική μας χώρα. Όποτε λογικό είναι ότι η εξέλιξη και η συμπεριφορά κατά την οδήγηση να έχει προσαρμοστεί στα δικά τους πρότυπα (και γενικότερα στις ευρωπαϊκές συνθήκες). Κάτι που αφήνει εκτός φυσικά τη χώρα μας καθώς τόσα σαμαράκια και λακκούβες δεν εννοούνται σε (δυτική) ευρωπαϊκή χώρα.

tets honda sh150 2017 top box kinisi 13

Έτσι το SH 150i θα κοπανήσει τον αναβάτη του, και ακόμα περισσότερο το συνεπιβάτη του, όταν θα συναντήσει κάποιο εγκάρσιο και απότομο σαμαράκι ή σε κάποια μεγάλη και βαθιά λακκούβα. Αυτό είναι και το μόνο μελανό σημείο κατά τ' άλλα αψεγάδιαστης συμπεριφοράς, καθώς οι μεγάλοι τροχοί υπερπηδούν τα περισσότερα εμπόδια. Χάρη και στα πολύ καλά Michelin City Grip δυνατό σημείο του SH150i είναι και οι στροφές, όπου δίνει αίσθηση μεσαίας μοτοσυκλέτας, φανταστείτε λοιπόν τις επιδόσεις που θα έχει σε ευρωπαϊκή άσφαλτο. Οι σφικτές αναρτήσεις βοηθούν όμως και στο φρενάρισμα, καθώς δεν έχουμε μεγάλη βύθιση του μπροστινού ώστε να εξαναγκάζει το abs του πίσω τροχού να δουλεύει υπερωρίες.

Φαίνεται ότι η Honda θέλησε να πετύχει την αίσθηση των συνδυασμένων φρένων σε παλαιότερες εκδόσεις, έτσι ο αναβάτης του νέου SH δεν έχει παρά να χρησιμοποιεί μόνο το αριστερό του χέρι για το φρενάρισμα. Άμεση λειτουργία και προβλέψιμη συμπεριφορά, σε κάθε πάτημα της μανέτας, με τον αναβάτη να νιώθει το scooter να κάθεται, χαρακτηριστικό γνώρισμα του CBS (combined braking system).

tets honda sh150 2017 top box leptomeries 1

Σε αντίθεση το εμπρός φρένο μοιάζει αδιάφορο και όχι Honda! αφού θέλει δύναμη και στερείται αίσθησης, αλλά με το ABS ουδόλως σε απασχολεί η ακριβής δύναμη που θα εξασκήσεις στη μανέτα. Έτσι και αλλιώς οι αναβάτες χωρίς εμπειρία χρησιμοποιούν αποκλειστικά το πίσω φρένο.

Γενιά με τη γενιά η σειρά SH αναβαθμίζεται και σε ποιότητα. Έτσι το νέο SH150i είναι πραγματικά αψεγάδιαστο, όσο αφορά την ποιότητα των πλαστικών και των οργάνων, την λειτουργία των αναρτήσεων,  των led φώτων (προβολέας, φώτα ημέρας, πίσω φως), το smart key και το idle stop, έως το υλικό της σέλας.

tets honda sh150 2017 top box leptomeries 2

Σε υψηλά επίπεδα είναι επίσης η αισθητική, όπως και η πρακτικότητα χάρη στο επίπεδο πάτωμα και το αρκετό χώρο για τα πόδια ακόμα και των μεγαλόσωμων αναβατών, τη μεγάλη, αναπαυτική σέλα που είναι υπεραρκετή για οδηγό και συνεπιβάτη, το αποθηκευτικό ντουλαπάκι στην ποδιά, ο κλασικός γάντζος στην ποδιά, η βαλίτσα που ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό, ενώ για κάποιον που θα θελήσει περισσότερη προστασία υπάρχουν στα αξεσουάρ της Honda ζελατίνα και χούφτες (από διαφανή πλαστικό).

Πρόκειται για 150 κυβικά εκατοστά οπότε τα 120 χλμ/ώρα (που εύκολα σχετικά θα τα ξεπεράσει σε μια κατηφόρα) είναι ένα καλό νούμερο για το SH. Άλλωστε οι επιταχύνσεις του αλλά και οι ρεπρίζ μέχρι τα 100 χλμ/ώρα είναι πολύ καλές, για να σκαρφαλώσει πιο αργά μέχρι τα 110, και από και ύστερα ακόμα πιο αργά. Πάντως ακόμα και στην τελική του το Honda SH150i παραμένει σταθερό, χωρίς καμία νευρικότητα στο τιμόνι. Ανάλογα πως θα χειριστείς το γκάζι ανάλογη είναι και η κατανάλωση, που φθάνει σχεδόν τα 3,8 λίτρα με τέρμα γκάζι, ενώ με έναν υπερβολικά "ευγενικό" αναβάτη μπορεί να φλερτάρει τα 2 λίτρα/100. Το "idle stop" σβήνει τον κινητήρα  μόλις ακινητοποιηθεί το scooter για να επανέλθει άμεσα στη ζωή μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι.

Για όλα τα παραπάνω, αλλά και για τα ένα εκατομμύριο θετικά σχόλια (και πωλήσεις) το Honda SH 150i αξίζει τα χρήματά του. Ναι η τιμή του είναι ιδιαίτερα ψηλά (3.990 €  η έκδοση TopBox) και είναι ο μόνος λόγος που πολλοί  στρέφονται σε άλλα scooter με μεγάλους τροχούς. Αυτό ίσως θα σας απαντήσουν οι περισσότεροι εάν τους ρωτούσε κανείς. Όπως και ότι πάντα θα ονειρεύονται το Νο1 της ευρωπαϊκής αγοράς.

tets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_5.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_12.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_8.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_2.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_13.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_4.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_9.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_11.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_1.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_14.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_3.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_10.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_6.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_kinisi_7.jpg
tets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_17.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_6.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_5.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_16.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_4.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_15.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_13.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_11.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_12.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_2.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_3.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_9.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_8.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_1.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_14.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_10.jpgtets_honda_sh150_2017_top_box_leptomeries_7.jpg