city2 WHITE DDIAFANES

Honda

test honda cbr 500r kinisi 14

Eντυπώσεις και ουσία 

 

Η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας, με την εντυπωσιακή σπορ εμφάνιση, είναι ένα από τα τρία πολυδιάστατα μοντέλα που απαρτίζουν την οικονομική σειρά CB500. Η 500άρα Honda έπεσε στα χέρια μας για αυτή τη δοκιμή και εμείς ανακαλύψαμε πόσο αλλά και πού βελτιώθηκε σε σχέση με την μοτοσυκλέτα που αντικατέστησε.

Με το πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα να είναι κοινά και στις τρεις περιπτώσεις το CBR500R είναι η σπορ εκδοχή των εν σειρά δικύλινδρων μοτοσικλετών της Honda, που μπορούν να οδηγηθούν και από τους αναβάτες που έχουν στα χέρια τους δίπλωμα κατηγορίας Α2. Η Ιάπωνες το παρουσίασαν, μαζί με τα CB500X και F πριν από τέσσερα περίπου χρόνια και το 2015 ήρθε και ο πρώτος άνεμος ανανέωσης για όλη την οικογένεια.
 Η μεγαλύτερη αλλαγή του CBR500R σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά εντοπίζεται στην νέα εντυπωσιακότερη σχεδίαση. Είναι αναμφίβολα μια μοτοσικλέτα που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα καθαρόαιμα supersport και superbike σε αυτό τον τομέα, αναλογικά είναι εξίσου εντυπωσιακό με το νέο CBR1000RR.


test honda cbr 500r stat 2

Οι νέοι, στενοί και προσεγμένοι σχεδιαστικά full LED προβολείς, που ανάβουν ταυτόχρονα και παράγουν μία ομοιόμορφα κατανεμημένη και καλή σε ένταση δέσμη, είναι το highlight του φέρινγκ –κυριολεκτικά και μεταφορικά. Η ουρά ξεχωρίζει επίσης με την μίνιμαλ αισθητική της. Ποιοτικά το CBR500R παρουσιάζεται προσεγμένο με την λευκή περλέ βαφή των πλαστικών του να μην αφήνει περιθώριο για αρνητικά σχόλια ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα κυμαίνεται η συναρμογή των πλαστικών αλλά και η συναρμολόγησή τους.

Σχεδιαστικά το CBR500R καταφέρνει να ανεβάσει τους παλμούς, η θέση οδήγησης όμως κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Σου δείχνει ξεκάθαρα ότι έχει ως κύριο μέλημα την άνεση στην καθημερινότητά σου. Η σέλα είναι άνετη και για εκείνους που ξεπερνούν τα 1,8 μ. και το βάρος μοιράζεται ομοιόμορφα πάνω της. Η απόστασή της σέλας από το έδαφος δεν θα προβληματίσει ούτε τους πιο κοντούς που θα πατήσουν κάτω με αυτοπεποίθηση. Τα κλιπόν και τα χειριστήρια βρίσκονται σε σωστή θέση και απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης, ενώ έχουν και ιδιαίτερα ποιοτική αίσθηση κατά τη χρήση τους. Ο ψηφιακός πίνακας πληροφοριών συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.

test honda cbr 500r stat 5

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι αρκετά μακριά και πλατιά, θα έπρεπε όμως να έχει λίγο περισσότερο αφρώδες. Οι ελαφρύτεροι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, οι βαρύτεροι θα κουραστούν σαφώς πιο γρήγορα. Χειρολαβές  υπάρχουν. Είναι κρυφές και βρίσκονται κάτω από την ουρά, σε σημείο που βολεύει, αν και οριακά. Κάτω από τη σέλα θα βρείτε και δύο θηλιές ώστε να μην κουβαλάτε τα κράνη σας όπου πηγαίνετε.

Στο ανανεωμένο CBR500R δεν έχουμε αλλαγές σε αυτούς τους τρεις τομείς. Το ατσάλινο πλαίσιο με τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του παρέμεινε το ίδιο όπως και το ατσάλινο ψαλίδι. Στις αναρτήσεις η μόνη αλλαγή που παρατηρείται έναντι του προηγούμενου μοντέλου είναι η προσθήκη προφόρτισης των ελατηρίων στο συμβατικό πιρούνι που ρυθμίζεται και στα δύο καλάμια. Η αλήθεια είναι ότι ναι μεν υπάρχει διαφορά από τέρμα σφιχτό σε τέρμα μαλακό αλλά είναι μικρή. Προφόρτιση ελατηρίου υπάρχει και για το αμορτισέρ, από το προηγούμενο CBR500R, με εννιά διαφορετικές θέσεις για την ρύθμισή του.

test honda cbr 500r stat 14

Στα φρένα ίδιος παραμένει ο εμπρός μεγάλος δίσκος διαμέτρου 320 χλστ. που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων και συμπληρώνεται από δίσκο 240 χλστ. πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα. Το ABS ολοκληρώνει την εικόνα με την ηλεκτρονική μονάδα να τα καταφέρνει παντού καλά ακόμη και στο γυαλισμένο οδόστρωμα.

Η Honda προορίζει τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα και για τους κατόχους διπλώματος κατηγορίας Α2. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που δεν υπήρξε αύξηση στην ισχύ που παραμένει στους 47 ίππους, ήτοι 34 κιλοβάτ, όσο ακριβώς είναι και το όριο για αυτή την κατηγορία διπλώματος. Διαφορά σε σχέση με πριν παρατηρείται στο νέο και πιο καλαίσθητο τελικό της εξάτμισης, πιο κοντό από το προηγούμενο και κατά δύο ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο.

test honda cbr 500r kinisi 2

Στο δρόμο ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας δείχνει από τα πρώτα κιόλας μέτρα το φιλικό του πρόσωπο. Οι αναβάτες που έρχονται από το Α1 δίπλωμα, θα νιώσουν αμέσως άνετα με αυτή την απόδοση, αφού η ισχύς αποδίδεται από την αρχή μέχρι και το κόφτη ιδιαίτερα ομαλά και πουθενά δεν κάνουν την εμφάνισή τους ξεσπάσματα. Η δύναμη που παράγει είναι αρκετή για να κινηθείτε σβέλτα στην καθημερινότητά σας αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Εύκολα  θα κρατήσετε ταχύτητες της τάξης των 120-140 χλμ./ώρα, και δικάβαλοι, απολαμβάνοντας παράλληλα και οικονομία, ενώ υπάρχει διαθέσιμη δύναμη και για προσπέραση.

Το CBR500R είναι ένα ανοιχτό βιβλίο για τον αναβάτη του δείχνοντας αμέσως τα προτερήματά του στο απαιτητικό αστικό περιβάλλον. Το μοτέρ έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και είναι παράλληλα πολύ ήσυχο. Ο επιλογέας του κιβωτίου, αν και λίγο ασαφής, απαιτεί ελάχιστη δύναμη, ενώ πολύ μαλακή στο τράβηγμα είναι και η μανέτα του προοδευτικού συμπλέκτη. Παράλληλα η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,5 λίτρα/100 χλμ., όσα περίπου καίει και ένα scooter 400-500 κ.εκ., με σαφώς υποδεέστερες όμως επιδόσεις για το τελευταίο. Νιώθεις άνετα πάνω στο CBR500R από την πρώτη κιόλας στιγμή και με αυτή την άνεση ξεκινάς να ελίσσεσαι ανάμεσα στα αυτοκίνητα έχοντας την εντύπωση ότι οδηγείς ακόμη μικρότερη μοτοσικλέτα. Η εξαιρετική κατανομή του βάρους παίζει εδώ το δικό της ρόλο με τα πόδια να παραμένουν επάνω στα μαρσπιέ ακόμη και σε ελιγμούς με ταχύτητες βαδίσματος.

test honda cbr 500r kinisi 8

Βγαίνοντας από την πόλη το CBR500R φτάνει εύκολα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου ακόμη και δικάβαλο και φορτωμένο. Μόνο με τον αναβάτη ο κόφτης θα επέμβει στα 188 χλμ./ώρα στο κοντέρ μια εξαιρετική επίδοση για μοτοσικλέτα με κινητήρα για δίπλωμα Α2, που βρίσκεται φυσικά στο άνω άκρο κατηγορίας. Από τα 150 χλμ./ώρα και πάνω τα γραμμικά σε απόδοση φρένα μοιάζουν οριακά για αυτή τη μοτοσικλέτα και λίγη περισσότερη δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη. Αυτή η δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη και σε δρόμο με στροφές, με το CBR500R να δείχνει απόλυτα φιλικό και προοδευτικό.

test honda cbr 500r kinisi 3

Οι αναρτήσεις κάνουν καλή δουλειά με την απορρόφηση των ανωμαλιών. Το πιρούνι δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να το φέρει περισσότερο στα μέτρα του και να νιώσει ακόμη πιο άνετα. Σε συνδυασμό με το αρκούντως στιβαρό πλαίσιο, το CBR500R αφήνει τον αναβάτη του να το πιέσει αρκετά πριν αρχίσει τα προοδευτικά γλιστρήματα. Με λίγα λόγια δεν πρόκειται να σας ανακόψει τις όποιες ορέξεις για ταχύτητα, αντίθετα θα σας υποστηρίξει και αν κρατήσετε το μοτέρ κοντά στα κόκκινα θα κινηθείτε με πολύ καλό ρυθμό. Αυτό που δεν του αρέσει φυσικά είναι η οριακή και απότομη οδήγηση με τις αναρτήσεις να δείχνουν ότι έχουν ρυθμιστεί για πιο ήπιες καταστάσεις.

Το CBR500R είναι από τις πλέον εντυπωσιακές προσιτές μοτοσικλέτες που μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα κατηγορίας Α2. Κλέβει καρδιές νέων και μεγαλύτερων σε ηλικία αναβατών και παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Απέναντι στα υπόλοιπα “A2” μοντέλα έχει το πλεονέκτημα του μεγαλύτερου και πιο ροπάτου που δίνει παράλληλα και περισσότερο πρεστίζ στον ιδιοκτήτη της καθώς, όπως και να το κάνουμε, ακούγεται διαφορετικά να λες ότι έχεις «500άρα μηχανή», άσχετα από το δίπλωμα που έχεις στο πορτοφόλι σου.

test honda cbr 500r kinisi 17

Απέναντιστις υπόλοιπες «Α2», το CBR500R παρουσιάζεται και ως μια από τις ακριβότερες προτάσεις με την τιμή της να αγγίζει τα 7.000 ευρώ. Αυτό την φέρνει στα λημέρια των σαφώς ισχυρότερων προτάσεων της επόμενης κατηγορίας διπλώματος. Όπως και να έχει, το ανανεωμένο CBR500R είναι μια καθημερινή μοτοσικλέτα με ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε εντός και εκτός πόλης σε μικρά και γιατί όχι μεγάλα ταξιδάκια, σε χαλαρές αλλά και πιο τσιτωμένες βόλτες και να βρείτε στο πρόσωπό της έναν πιστό σύντροφο για όλα με εντυπωσιακή εμφάνιση και χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης.

test_honda_cbr_500r_kinisi_10.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_12.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_17.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_4.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_14.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_13.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_3.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_15.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_18.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_8.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_6.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_2.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_9.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_1.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_5.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_16.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_7.jpgtest_honda_cbr_500r_kinisi_11.jpg
test_honda_cbr_500r_stat_12.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_9.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_4.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_10.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_11.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_7.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_6.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_13.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_1.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_3.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_2.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_8.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_5.jpgtest_honda_cbr_500r_stat_14.jpg