city2 WHITE DDIAFANES

Honda

 

honda sh150i 2016 test cityrider

Απλά και ξεκάθαρα

 

 

Του Τάκη Μανιάτη
Συνεργάστηκε ο Κώστας Γκαζής

Απλά και ξεκάθαρα. Το Honda SH 150i Top Box με ξεκαθαρίζει για μία ακόμη φορά γιατί παραμένει η κορυφαία επιλογή της κατηγορίας. Έτσι, απλά.

Τριάντα δύο χρόνια και ένα εκατομμύριο SH μετά, από το 1984 που κύλισε τους τροχούς του στο έδαφος, το όνομα SH συνεχίζει να μαγεύει τους αναβάτες που προτιμούν ποιοτική μετακίνηση στην καθημερινότητα.

Από το 2001, το SH 150i βρίσκεται συνεχώς κοντά μας, γνωρίζοντας παροιμιώδη επιτυχία στην Ευρώπη. Τόσο η αλλαγή κατεύθυνσης των αναβατών στην αστική μετακίνηση, όσο και οι επιδόσεις και η ασύγκριτη αξιοπιστία του, ώθησαν το SH 150i στην αναρρίχηση στην κορυφή, μίας από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες. Και δεν είναι μόνο οι απαιτήσεις από το καταναλωτικό κοινό που επιβάλλουν στην Honda να διατηρεί το scooter της στην κορυφή, αλλά και ο ασιατικός ανταγωνισμός, που το χτυπάει με τιμές που βρίσκονται κοντά στο -50%.

Εδώ τα πράγματα είναι κάπως απλά: Όποιος θέλει να δει το κοντέρ του να ''μηδενίζει'' γράφοντας 100.000 χιλιόμετρα, και το scooter του να συνεχίζει να τον υπηρετεί πιστά, να οδηγιέται με ασφάλεια και ποιότητα, και να διατηρεί εμπορικότητα, μάλλον βρίσκεται σε αδιέξοδο.

Ωστόσο, από το 2005 που δέχθηκε ψεκασμό PGM-FI δεν άλλαξαν πολλά πράγματα στον κινητήρα, μέχρι που το 2013, δέχθηκε τον κινητήρα που είδαμε αρχικά στο PCX, με το σύστημα e-SP (enhanced Smart Power. Κατασκευασμένος εξ αρχής με τεχνολογία low friction - για μείωση τριβών, με οικονομία κατά 17% σε σύγκριση με τον προκάτοχο και σύστημα Idling Stop - σβήσιμο του κινητήρα στα φανάρια ή σε σημεία που δεν χρειάζεται να δουλεύει και σύστημα εύκολης εκκίνησης με άνοιγμα του γκαζιού - το SH, μπήκε δυνατά ξανά στην κατηγορία που ουσιαστικά ''έστησε''. Με νέας σχεδίασης πλαίσιο, σύστημα ABS στα φρένα, σε συνδυασμό με τα συνδυασμένα CBS - Combined Brake System, ανανεωμένη εμφάνιση στα περιφερειακά μέρη, συνεχίζει να κλέβει ματιές σε κάθε το πέρασμα.


"Φίλε, αυτό είναι το καλύτερο scooter", αναφώνησε με περηφάνια ο... κάτοχος SH 150i του 2005, συνεχίζοντας πως ''έχω ξεπεράσει τα 100.000 χιλιόμετρα και δεν έχει κάνει κιχ''. Μέσα στο μοτέρ δεν ήμασταν για να ξέρουμε την αλήθεια, γνωρίζουμε όμως αρκετές περιπτώσεις που έχουν τόσα ή και λιγότερα χιλιόμετρα στην πλάτη τους απροβλημάτιστα - πάντα σχετικό με την συντήρηση.

Το "δικό μας" SH 150i Top Box διαθέτει πλέον αρκετούς χώρους, με την μεγάλη βαλίτσα της Honda να χωράει ένα κράνος full face ή μία τσάντα, ενώ κάτω από την σέλα, θα φιλοξενηθεί άλλο ένα μεγάλο κράνος full face. Με την αλλαγή πλαισίου το 2013, δημιουργήθηκε ο κατάλληλος χώρος, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου παρέμεινε ανέγγιχτο στα 7,5 λίτρα.

Η ποιότητα του βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, με τα λευκά περιφερειακά και τα φώτα ημέρας - ταινίες, εκατέρωθεν της μπροστινής ποδιάς, να συμβάλλουν και στην ασφάλεια. Η θέση οδήγησης παραμένει όρθια αφήνοντας χώρο στα πόδια του αναβάτη στο στενό πάτωμα, όπου θα συναντήσει και κρίκο συγκράτησης πραγμάτων. Η σέλα του, είναι φαρδιά και μακριά για δύο επιβαίνοντες, με σκληρό υλικό που όμως δεν θα κουράσει όση ώρα και αν βρεθείς επάνω της.

Αναμφίβολα πιο ποιοτικό από ποτέ, διαθέτει αλουμινένιους τροχούς 10 ιντσών, αλλά και ευανάγνωστα όργανα για να φαίνονται καλά ακόμη και με αρκετό ήλιο. Σίγουρα η Honda προσπάθησε να διατηρήσει το scooter της στην κορυφή, και αυτό δεν το έκανε μόνο με τις εξωτερικές πινελιές, αλλά δίνοντας αρκετή προσοχή και στον κινητήρα.


Το σύστημα low friction που αναφέρει η Honda έγκειται στην προσπάθεια για μείωση των τριβών στον κινητήρα, γεγονός που θα ωφελούσε τόσο στην μείωση της κατανάλωσης, όσο και στο κόστος της παραγωγής.

Ο υγρόψυκτος κινητήρας - με ψυγείο πάνω του και όχι σε άλλο σημείο, έχει σχεδιαστεί με στόχο την απλότητα. Είναι 2βάλβιδος, τετράχρονος, με την χαρακτηριστική ονομασία eSP. Το σύστημα enhanced Smart Power συναντάνται μόνο στα scooter της Honda, SH 150 και PCX 125/150, και αφορά στην διακοπή λειτουργίας του κινητήρα, αν βρεθεί σε κατάσταση ρελαντί πέραν των 3''. Ένα σύστημα γυρίζει τον στρόφαλο έτσι ώστε το έμβολο να βρεθεί πριν την εισαγωγή μείγματος, ώστε να μην χαθεί χρόνος στην επανεκκίνηση. Ένας αποσυμπιεστής φροντίζει για την μείωση της συμπίεσης, και όταν το γκάζι γυρίσει ελαφρώς, μία μίζα που είναι και γεννήτρια εναλασσόμενου ρεύματος, βάζει μπροστά τον κινητήρα σε χρόνο που ο αναβάτης δεν θα καταλάβει καν ότι είχε σβήσει!

Αυτό το σύστημα λοιπόν, λειτουργεί εκπληκτικά μέσα στην κίνηση και στην καθημερινότητα της πόλης, αφού κάθε φορά που σταματάς, εξοικονομείς καύσιμο, ρυπαίνεις λιγότερο την ατμόσφαιρα, και νιώθεις σαν να κάθεσαι σε... τρόλευ. Έχοντας μεταφέρει offset τον κύλινδρο, και με ελαφρύτερο έμβολο, με μικρότερα και ελαφρύτερα ρουλεμάν, βελτιωμένο profile εκκεντροφόρου και διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια, αλλά και με μειωμένη κατά 36% χωρητικότητα λαδιού σε σχέση με τον προκάτοχο, το νέο SH 150i, αρκετές διαφορές προς το καλύτερο.

Βελτίωση έχει και στην μετάδοση με τρία νέα ρουλεμάν, σχεδιασμένα να δέχονται συγκεκριμένο φορτίο ανάλογα με το άνοιγμα του γκαζιού. Το αποτέλεσμα; Ελαφρύτερη αίσθηση στο γκάζι, άμεση επιτάχυνση και ομαλότερη λειτουργία. Χαρακτηριστικά εμφανή, ειδικά από τους παλαιούς χρήστες SH.


Με την μίζα να φέρνει στην ζωή άμεσα τον κινητήρα του SH150i, ο ήχος που παράγεται είναι χαμηλός, ενώ ο κινητήρας, ακούγεται ελάχιστα. Η απόδοση του έρχεται ομαλά στο άνοιγμα του γκαζιού και μέσα στην κίνηση, η δύναμη των 14,7 ανακοινώσιμων ίππων δείχνει αρκετή για να σε μεταφέρει με άνεση. Τόσο η δύναμη, όσο και η μετάδοση που μεταβάλλεται ομαλά, σε μετακινούν με ποιότητα από φανάρι σε φανάρι.

Το σύστημα Idling Stop δείχνει τα θετικά του σημάδια από την πρώτη στιγμή που θα σταματήσεις, σβήνοντας τον κινητήρα, ενώ το πρώτο γύρισμα του γκριπ αρκεί για να πάρει μπροστά ο κινητήρας και στιγμιαία να βρεθείς να επιταχύνεις. Το SH150i χαρακτηρίζεται από την ομαλότητα στην απόδοση, με την κατανάλωση του να παραμένει κοντά στα 3 λίτρα, σε μικτή χρήση.

Το χρησιμοποιήσαμε για μία ολόκληρη εβδομάδα μέσα στην πόλη, καθημερινά, δοκιμάζοντας το σύστημα Idling Stop, χωρίς να θελήσουμε να το απενεργοποιήσουμε ποτέ (από τον δεξί διακόπτη). Η άνεση στην πορεία, η ποιότητα κύλισης, ο τρόπος με τον οποίο περνάει λακκούβες με τους τροχούς 16 ιντσών, σε αφήνει να οδηγάς ώρες πάνω στην σέλα του.

Είναι σταθερό, εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια, με τα φρένα του που διαθέτουν και συνδυασμένο σύστημα αλλά και ABS, να σταματούν το scooter άμεσα όπου θελήσεις, ανεξάρτητα με την ποιότητα του οδοστρώματος. Με την τελική του να βρίσκεται λίγο πάνω από τα 105 χ.α.ω. παραμένει ακλόνητο και ανεπηρέαστο από λακκούβες, αστοχίες του δρόμου ή ανέμους, ενώ μπορεί να κινείται λίγο πριν την τελική του ακούραστα.


Φιλικό και βολικό, διαπιστώνεις γρήγορα ότι δεν είναι τυχαία η προτίμηση του από πολλούς αναβάτες. Με νέο πλαίσιο και κινητήρα, περιφερειακές αλλαγές και συνολική αναβάθμιση, το SH150i Top Box προσφέρει περισσότερα απ' ότι υπόσχεται. Έχοντας βελτιώσει τους χώρους αποθήκευσης, την ασφάλεια, την κατανάλωση αλλά και την εξωτερική εμφάνιση, έχει ίσως ένα μικρό αγκάθι που λέγεται τιμή. Θα παραμείνουμε ωστόσο στο κλασικό ρητό που λέει πως, ''ότι πληρώσεις, παίρνεις''...

Κατασκευαστής Honda
Μοντέλο SH 150i 
Αντιπρόσωπος Αφοι Σαρακάκη ΑΕΒΕ
Τιμή 3.690euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος
Χωρητικότητα (cc) 153
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 58x57.8mm
Συμπίεση 11:01
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Εκκίνηση  Μίζα
Μπαταρία 12V/6AH
Γεννήτρια 300W
Μετάδοση Αυτόματη
Τελική σχέση Μεταβλητή, με ιμάντα V Belt
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Μήκος (mm) 2030
Πλάτος (mm) 740
Ύψος  (mm) 1150
Μεταξόνιο (mm) 1,422
Γωνία κάστερ 27°
Ίχνος  (mm) 85
Ύψος σέλας (mm) 799
Απόσταση εδάφους  (mm) 145
Βάρος (kg) 135
Ρεζερβουάρ (lt) 7,5
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα διαμέτρου 33mm, διαδρομή τροχού 89mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 83mm 
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 100/80–16 (50P)
Πίσω 120/80–16 (60P)
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα τριών εμβόλων και συνδυασμένο σύστημα πέδησης
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου και συνδυασμένο σύστημα πέδησης
   
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp/σ.α.λ.) 14,7 / 8.250
Ροπή εργοστασίου (Nw / σ.α.λ.) 14 / 6.500

honda_sh150i_2016_test_cityrider_3.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_8.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_4.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_14.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_6.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_10.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_11.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_12.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_5.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_2.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_9.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_7.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_13.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_1.JPG

honda_sh150i_2016_test_cityrider_3.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_8.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_4.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_14.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_6.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_10.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_11.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_12.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_5.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_2.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_9.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_7.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_13.JPGhonda_sh150i_2016_test_cityrider_1.JPG